Ensikertalaiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puhvis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teoriassa tiesin paljon näistä raskausajan vaivoista mutta yllättäähän nämä kuitenkin omalla kohdalla :couchpotato: Helppo toisille sanoa että "ihan normaalia, älä huoli" ja omalla kohdalla on sitten aina ekana se "o-ou!" -ajatus ennen kuin logiikka alkaa taas pelittää :bookworm: Jonkin verran itsekeskeiseksi olen tullut myös, jotenkin ajatukset kääntyi heti "sisälle" ja itseen. Jokin karhuemo syntyi mussa heti? :woot:

Täällä kans esikoinen tulossa :happy: 8+6 nyt menossa, maanantaina ultrassa pikkukaveri nähty ultralaite temppuili ettei mittoja saanu ja epäselvä kuva mut lääkäri oli sykkeen näkevinään ja näyttikin sen. On tää kyllä jännää. Paljon oon kummilapsia, kavereiden ja suvun lapsia hoitanut ja nyt ois oma tulossa jos kaikki menee hyvin. bolle29: itsellä kans joku karhuemoilu nous heti. muutama vaikea sairaus, ja jotenki nyt aion miettiä enemmän sitä omaa jaksamista ja samalla pikkunen voi myös hyvin.

Muokattu viimeksi:
Meille on kanssa esikoinen tulossa, nyt 7+2 ja edelleen vaikea uskoa olevansa raskaana. Mulla on koko alkuraskaus ollut melko oireeton ja viime viikon ar-ultra jännitti melkolailla ja sieltä löytyi viikkoja vastaava pieni jonka sydän sykki:Heartred
Meillä on yritystä niin pitkältä että monesti vielä unohdan että se olenkin minä joka on raskaana tai ei ehkä uskalla ajatella pidemmälle.

Minullakin on ollut alkuraskaus miltei oireeton, ja se pistää jotenkin huolestumaan, kun joka paikasta saa lukea kaikista mahdollisista oireista tai vaihtoehtoisesti oireettomista raskauksista, jotka ovat päättyneet kesken. Ei ole vielä silmiini osunut mitään virallista artikkelia tai tutkimusta, jonka mukaan oireettomuuskin voisi olla normaalia, joten siksi en nyt mitenkään voi uskoa, että kaikki voisi olla ok.

Varasinkin yksityiseltä ar-ultran, jottei tarvitse odottaa vielä viikkokausia, jotta tietäisi, onko mikään edes lähtenyt kasvamaan.:wideyed:

^Mietipä, että vuosittain Suomessakin käy ilmi useampia tapauksia, joissa nainen synnyttää lapsen, jota ei tiennyt odottavansa. Eikö siinäkin jo ole tutkimusta tarpeeksi. :) ;)

^Mietipä, että vuosittain Suomessakin käy ilmi useampia tapauksia, joissa nainen synnyttää lapsen, jota ei tiennyt odottavansa. Eikö siinäkin jo ole tutkimusta tarpeeksi. :) ;)

Työkaveri kertoi tällaisesta tapauksesta. Sanoi ettei koskaan ole oikein ymmärtänyt miten se on mahdollista, mutta kun hänen kaverilleen niin kävi niin oli hänen pakko uskoa! Siinä taisi olla about kuukausi aikaa ennen kuin lapsi sitten syntyi. Hurjaa!

Jossain oli, että lähes viikottain tulee naisia ensiapuun, kun luulevat kuolevansa mahakipuihin, mutta synnytyshän se vain on käynnistynyt. En tiedä, pitääkö paikkansa.

Erittäin hyvä pointti :) Jotenkin sitä vaan kaikki tiedotteet, uutiset ja ohjeet kiteytyvät sen ympärille, miten pärjätä raskausoireiden kanssa ja mitä kaikkia kymmeniä niitä voi olla.

Mä olen kyllä myös googletellut netin läpin oireettomista alkuraskauksista ja kyllä siellä on ihan monta normaaliakin raskauksia ollut :).
Mulla on oikeestaan ainut oire ollut että käyn joka yö pissalla ja silloin kun nälkä on jotenkin hölmö olo, mutta mistään pahoinvoinnista ei ole kyllä tietoakaan. Tissitkään ei oo mitenkään sillain kipeät, mutta jotenkin tuntuu. No vatsa väliin turvottaa ruuan jälkeen aikalailla.

Nitar luettelit juuri 4 raskausoiretta. Eli sinulla on oireita! Ne on meillä kaikilla aivan erilaiset. Ja jos saadaan joskus lisää lapsia niin sittenkin voi olla ihan erilaiset kuin tästä ekasta.

Totta kai sekin, mutta suurimman osan ajasta olo niin normaali kuin olla ja voi. Pitäisi kai olla tyyväinen että ei ole huonovointinen, mutta se jotenkin vaan ehkä tekisi tästä todellisempaa.

Totta kai sekin, mutta suurimman osan ajasta olo niin normaali kuin olla ja voi. Pitäisi kai olla tyyväinen että ei ole huonovointinen, mutta se jotenkin vaan ehkä tekisi tästä todellisempaa.

Ei mulla ainakaan tää huonovointisuus/oksentelu tee sen todellisempaa tästä, vieläkin oon super epäileväinen kaiken suhteen. Kai se on tää kun ekaa kertaa tässä tilanteessa. :o

Joo, vaikea tässä on tietää, että onko hyvä vai huono, että on oireita. Mulla on nyt pikku hiljaa oireet vähentyneet ja yritän suhtautua asiaan rauhallisesti, että jossain kohtaahan ne useilla loppuu ja jos loppuu pikku hiljaa niin tuskin se niin vaarallista on. Pakko kai tässä on jossain kohtaa oppia vaan luottamaan hyvään.

Oon käynyt jo kaksi kertaa ar-ultrassa ja ne on täällä mun asuinmaassa niin törkeen hintaisia, ettei huvittaisi mennä enää. Nyt on viikko ööö... 8+4 ja nt-ultra 20.2.

Yksi outo juttu on se, että silloin kun ei ole pahoinvointia tai muuta, mä en välttämättä edes muista olevani raskaana, enkä joka päivä jaksa kytätä raskausappeja tai miettiä mitään vauva-asioita. Tulee välillä sellainen huono äiti olo jo etukäteen, että kai tässä pitäisi vaan keskittyä siihen mahdollisimman paljon koko ajan. Toisaalta on kyllä ihanaa kun pahoinvointien välissä voi tuntea olevansa normaali itsensä joka muina naisina pystyy käppäilemään kadulla ja käymään kaupassa ja istumaan junassa ilman että on paha olo.

No ei se mitenkään outoa ole ettei heti alkuraskaudessa ole äidillinen olo ja ajattele vain vauvaa ja raskautta. Ihan hyvähän se vaan, että voi keskittyä ihan muihin asioihin. Kyllä niitä raskaus- ja vauva-asioita vielä ehtii pohtimaan vaikka kuinka paljon! :wink

Jossain oli, että lähes viikottain tulee naisia ensiapuun, kun luulevat kuolevansa mahakipuihin, mutta synnytyshän se vain on käynnistynyt. En tiedä, pitääkö paikkansa.

Tuskin Suomessa. Yhdysvalloissa voi ehkä ollakin näin :D

Nauratti kun eilen sain keskussairaalan ultran potilasohjeen neuvolasta. Olen erilaisia potilasohjeita vuosien mittaan lukenut, mutta en kyllä aiemmin ole nähnyt yhtä jyrkkäsanaista. Alkaen siitä, että annettua aikaa saa vaihtaa kerran. Ja ymmärrän, että tarkoituksena on antaa henkilökunnan tehdä työnsä rauhassa.

Heippa kaikille! Täällä rv10+6 mitä körötellään. Alkuraskaus minulla ollut erilaisten tunteiden ja raskausoireiden tunnemyllerystä, joka näyttää laantuneen pahimmalta osin nyt viimeisten lähipäivien myötä. Ensimmäinen neuvolakäynti oli pari viikkoa sitten ja jäi hyvät fiilikset ja 14.2. ensimmäinen ultra :Heartpink

Nauratti kun eilen sain keskussairaalan ultran potilasohjeen neuvolasta. Olen erilaisia potilasohjeita vuosien mittaan lukenut, mutta en kyllä aiemmin ole nähnyt yhtä jyrkkäsanaista. Alkaen siitä, että annettua aikaa saa vaihtaa kerran. Ja ymmärrän, että tarkoituksena on antaa henkilökunnan tehdä työnsä rauhassa.

Tarkkaa! :joyful: Haluavatkohan varmistaa, ettei odottavat äidit ala väittään vastaan lasketusta ajasta. Jotkuthan haluavat aina ovulaatiosta laskea oman laskettun aikansa ja sitten vänkää vastaan viimeisistä kuukautisista laskettua aikaa/ultraäänen määrittelemää aikaa kohden, jos se poikkeaa :hilarious:

Tarkkaa! :joyful: Haluavatkohan varmistaa, ettei odottavat äidit ala väittään vastaan lasketusta ajasta. Jotkuthan haluavat aina ovulaatiosta laskea oman laskettun aikansa ja sitten vänkää vastaan viimeisistä kuukautisista laskettua aikaa/ultraäänen määrittelemää aikaa kohden, jos se poikkeaa :hilarious:

Tämä taisi viitata käyntiaikaan ei laskettuun aikaan. Tai mistä minä ensikertalaisena tiedän. :) :joyful:

Takaisin