Ensikertalaiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puhvis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kummastelen miten aikaiseen jotkut vaikuttaa saaneen neuvola-ajan. Meillä on lähes kuukausi odottelua neuvolaan...

Ohjeistuksen mukaan eka neuvolakäynti rvk 8-10. Voihan sitä aiempaakin käydä jos aikoja saa, mutta tässä taidetaan ajatella sitä, että tuolloin raskaus on ainakin niin pitkällä. Eli toisin sanoen ei ole (vielä!?) mennyt kesken. Kuulostaa tietty vähän karulta :wtf:

Me ollaan myös kaksikielinen perhe, suomi-englanti. Mies on amerikkalainen ja ollaan asuttu Suomessa 6,5 vuotta. Sitä ennen asuttiin Jenkeissä :)

Joo vaikka tää meillä oli osittain suunniteltua, niin kyllä mulla tuli aika yllätyksenä, että tää tapahtui. En mäkään oo tiennyt mitään raskaudesta aiemmin. Nyt on google laulanut kohta kolme viikkoa niin ainakin vihdoin tajuan noi raskausviikkolaskennat ja suunnilleen mitä saa syödä ja mitä kaikkea voi pelätä. Nyt on 6+5.

Kuten Thalassatar, mäkin asun ulkomailla, joskin ollaan miehen kanssa molemmat suomalaisia joten kaksikielisyyttä ei jouduta miettimään. Mutta onhan se kuumottavaa, kun ei oikein tiedä miten terveydenhuolto toimii ja on näistä asioista vaikeampi lääkärinkin kanssa puhua vieraalla kielellä. Ja vaikea ymmärtää nyansseja lääkärin puheessa niin helppo alkaa kotona epäillä kuulemaansa.

Mäkään en tiedä noista yhtään mitään! Eka neuvola 1.2 ja siitä sitten odottelemaan ekaa ultraa.

Jahtu, näköjään! Häät tosiaan tansittiin viime vuonna elokuussa, että saatiin ne pois alta ;) Kyllä sitä ennen mietti että mitä jos on raskaana.. Mutta päätettiin ettei niitä lähdetä siirtämään mahd.plussan takia ja onneksi ei. Toki oli siinä myös se hyvä että sai rauhassa juoda skumppaa ja ei tarvinnut miettiä että mihin lapsen laittaa hoitoon yöksi ;) Mutta onhan nämäkin ratkaistavissa ettei se lapsi kyllä sitä estä. :) Mutta se suunnitteluaika oli itsellä kyllä näin jälkikäteen todella jännittävää ja ihanaa aikaa! Nyt jotenkin kaihoinen olo kun miettii viime vuotta :) No, eiköhän tämä vauva-vuosi muuta senkin ;)

Unipeitto, meillä myös huomenna miehen vanhemmille kertomispäivä! :D Vaikka vielä on viikkoja vähän niin silti aateltiin nyt jo kertoa koska on se sitten helpompi kertoa jos tässä välissä kerkee jotain käymäänkin :) Ja ar-ultran jälkeen sitten minun isälle ja nuoremmalle siskolle. Omalle äidille ja vanhemmalle siskolle kerrottu heti plussattua, kun ovat tämän lapsettomuus-taipaleen mukana olleet vahvasti mukana :)

puhvis + baby 4+4

Unipeitto, meillä myös huomenna miehen vanhemmille kertomispäivä! :D Vaikka vielä on viikkoja vähän niin silti aateltiin nyt jo kertoa koska on se sitten helpompi kertoa jos tässä välissä kerkee jotain käymäänkin :) Ja ar-ultran jälkeen sitten minun isälle ja nuoremmalle siskolle. Omalle äidille ja vanhemmalle siskolle kerrottu heti plussattua, kun ovat tämän lapsettomuus-taipaleen mukana olleet vahvasti mukana :)

puhvis + baby 4+4

Oioi! Ihanaa! Kerro sitten miten meni! Mua jännittää ihan hirveästi, että mitä omat vanhemmat sanovat. Tottakai myös mieheni vanhempien reaktio, mutta ei niin paljoa. Ihan alussa myös täällä, en ole edes varma viikoista jne, mutta jos laskin oikein niin 7+0. :D Eli mitä tahansa voi tapahtua.

Täällä myös ensikertalainen :greet025 kaikki on niin jännää ja uutta koska tää on myös mun ensimmäinen raskaus! Tänään 4+1, eli erittäin varhaisilla viikoilla mennään. Turvotus tosin on jo valtavaa :grin Neuvolaan ajattelin soittaa heti maanantaina, puhuttiin miehen kanssa että verikokeelle ois kiva päästä asap niin vois lopullisesti uskoa tämän olevan totta...

Nykyään ei taideta ainakaan rutiinisti tehdä mitään rakaustestestiverikoetta. Ainakaan mulla esikoisen kohdalla... Nuo kotitestit on niin luotettavia nykyään.

Oioi! Ihanaa! Kerro sitten miten meni! Mua jännittää ihan hirveästi, että mitä omat vanhemmat sanovat. Tottakai myös mieheni vanhempien reaktio, mutta ei niin paljoa. Ihan alussa myös täällä, en ole edes varma viikoista jne, mutta jos laskin oikein niin 7+0. :D Eli mitä tahansa voi tapahtua.

Hyvinhän tuo, kerrottiin just ennenkuin lähtivät ja kyllä ainakin anoppi oli onnellinen :) annettiin siis Isovanhempien kirja heille täytettäväks ja sanottiin et syyskuuhun asti aikaa ;) toki painotettiin myös ettei vielä saa julkistaa muille mutta katsotaan! :)
Mites teillä meni? :)

Hyvinhän tuo, kerrottiin just ennenkuin lähtivät ja kyllä ainakin anoppi oli onnellinen :) annettiin siis Isovanhempien kirja heille täytettäväks ja sanottiin et syyskuuhun asti aikaa ;) toki painotettiin myös ettei vielä saa julkistaa muille mutta katsotaan! :)
Mites teillä meni? :)

Ihana kuulla! <3 Miehen vanhemmille kerrottiin kun kävivät ja molemmat herkistyivät ihan kunnolla ja olivat super onnellisia! :) Ihanan onnellinen olo. Vielä olis mun omat vanhemmat, heh!

Ihana kuulla! <3 Miehen vanhemmille kerrottiin kun kävivät ja molemmat herkistyivät ihan kunnolla ja olivat super onnellisia! :) Ihanan onnellinen olo. Vielä olis mun omat vanhemmat, heh!

Ihanaa! <3 tulee itsellekkin super onnellinen olo kun saa kertoa ja jopa näin kun toiset kertoo! :P nytkin täällä hymyilyttää :D

Täällä kans ensikertalainen ja 5+4 mennään. Ens viikolla ultra, ja jos kaikki tällä kertaa hyvin, ehkä kerron parille hyvälle ystävälle sen jälkeen. :wacky:

Muokattu viimeksi:
Meillä yritystä 3,5 vuotta. Yleensä vuoto alkanut muutama päivä plussan jälkeen, mutta nyt on ainakin vielä kaikki hyvin. Esikoinen kovasti toiveissa.

Minä toivon pääseväni kunnalliseen varhaisultraan, koska minulla oli jo lähete munajohtimien aukiolotutkimukseen. Vielä ei tosin uskalla neuvolaan soittaa, pitää odottaa vähän pidemmälle. Kiva että meitä ensikertalaisia on näin monta ☺

Täällä kans ensikertalainen ja 5+4 mennään. Ens viikolla ultra, ja jos kaikki tällä kertaa hyvin, ehkä kerron parille hyvälle ystävälle sen jälkeen. Vanhemmille ihan varmasti kerrotaan vasta 12 vkon paikkeilla..

Takana keskenmenoja, niin ei viitsi innostuttaa muita tyhjästä, jos huonosti taas kävisi.. Jospa kuitenkin ens viikolla syke löytys, niin ehkä uskaltaa jo neuvola-ajankin varata :wacky:

Taemppiä! Ilmoittele ihmeessä tänne, miten meni! <3 Mua jännittää myös, että onhan kaikki ok ja meneekö kaikki hyvin.. Varhaisultraa mietin.

Täällä myös yks jännittäjä, että onko siellä mitään. Meillä onneksi lapsettomuushoitojen myötä kuuluu ultra, joka on sitten 7+0. Tuntuu et aivan liian kauan vielä joutuu odottaa :P

Puhvis + baby 4+6

Mites teillä muuten puolisot ottaneet uutisen vastaan? :)

Onko muualla sellaista kun meillä, että plussakuvan saatuaan rupes Google laulamaan lapsiperheiden byrokratiasta ja oikeuksista :D Täällä meillä kun tuo tykkää katsoa aina 1-3vuotta eteenpäin ainakin :P tosin rupes se jo katselemaan harrastuksia yms. :D täytyy aina vähän toppuutella et jospa nyt seuraavan kuukauden päästäs eteenpäin :P

Takaisin