Nainen1986
Silmät suurina ihmettelijä
Joo, vaikea tässä on tietää, että onko hyvä vai huono, että on oireita. Mulla on nyt pikku hiljaa oireet vähentyneet ja yritän suhtautua asiaan rauhallisesti, että jossain kohtaahan ne useilla loppuu ja jos loppuu pikku hiljaa niin tuskin se niin vaarallista on. Pakko kai tässä on jossain kohtaa oppia vaan luottamaan hyvään.
Oon käynyt jo kaksi kertaa ar-ultrassa ja ne on täällä mun asuinmaassa niin törkeen hintaisia, ettei huvittaisi mennä enää. Nyt on viikko ööö... 8+4 ja nt-ultra 20.2.
Yksi outo juttu on se, että silloin kun ei ole pahoinvointia tai muuta, mä en välttämättä edes muista olevani raskaana, enkä joka päivä jaksa kytätä raskausappeja tai miettiä mitään vauva-asioita. Tulee välillä sellainen huono äiti olo jo etukäteen, että kai tässä pitäisi vaan keskittyä siihen mahdollisimman paljon koko ajan. Toisaalta on kyllä ihanaa kun pahoinvointien välissä voi tuntea olevansa normaali itsensä joka muina naisina pystyy käppäilemään kadulla ja käymään kaupassa ja istumaan junassa ilman että on paha olo.
Samaistun tähän myös aika hyvin, sillä just tällä viikolla on ollut ensimmäiset päivät kun oireet lieventynyt tai oireita ei ole juuri ollenkaan. Yölliset pissakäynnit ja iltaiset turvotukset kylläkin, mutta esim. Pahoinvointi, etova olo ja vatsa-alueen kipuilut ovat vähentynyt tai ei ole juuri ollenkaan mikä tekee olon suht normaaliksi. Hengästyn kyllä helpommin ja kahtena iltana sohvalla istuessani tunsin sydämentykytyksiä mikä on kuulemma normaalia ja vaaratonta. Mutta vatsan nippaillut ja juilintaa ei ole ollut nyt 5 päivään eka kertaa koko alkuraskauden. Tuntuu, että ei ole hyvä jos on kipuja tai ei kipuja ollenkaan. Mutta jo synnyttäneet lohduttelevat että kaikki on varmasti hyvin vaikka kipuilua ei ilmene samalla tavalla kuin alkuviikkoina ja lähestyyhän raskauden ensimmäinen kolmannes jo loppua, että eikös se ole oireiden ym. Osalta raskausajan seesteisempää aikaa...? Eli yritän olla rauhallisin mielin ja nauttia siitä, että voi taas tehdä asioita ja juttuja ihan kuin ennenkin ennen raskautta ja olla stressaamatta turhia.