Ensikertalaiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puhvis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi hyvin on mennyt täälläkin. Ihan sellainen olo, ettei olisi raskaana ollenkaan. Doppler onkin sitten ollut ihan kiva hankinta kun niitä liikkeitä ei oikein vieläkään kunnnolla tunnu ( 19+2). Nyt muutaman kerran on kyllä ollut tuntunut jotain, mutta en ole kyllä yhtään varma. Rakenneultraan on vielä 2,5 pitkää viikkoa.

18+3 ja ihan hyvin voitu jollei tätä jatkuvaa väsymystä lasketa :p rakenteeseen vielä aivan liikaa aikaa (9.5.), mutta käydään ke kurkkaamassa että kaikki kunnossa ennenkuin lähdetään sitten Rooman reissulle. Vielä ei liikkeitä tunnu, tosin ultrien perusteella voisi olettaa ton olevan rauhallinen yksilö kun haluaa aina vaan nukkua :D

Meillä myös hiljainen tyyppi, ainakin aina ultratessa :D Molemmilla kerroilla on jouduttu tökkimään, että saataisiin heppuun eloa :D Toivottavasti hieman enemmän vilskettä näkyisi 4.5. rakenneultrassa!

Samaa toivotaan täälläkin :D toki nt-ultrassa poseeras tietysti naama suoraan kameraan päin jossain vaiheessa että tätä ongelmaa ei taida meille ainakaan tulla että kasvot ei näkyis :D mutta muuten aina kädet korvilla että nyt hiljaa ja hän haluaa nukkua.
Mutta oon varma että kyllä tuo tulla liikkuu, ja tykkää virtsarakon tuntumasta, kun välillä saa käydä 20min välein vessassa :D

No, keskiviikkona tosiaan käydään yksityisellä ultrassa katsomassa että kaikki kunnossa :) Halusin että ennen reissua Roomaan, ja sitten kun tullaan takaisin niin onkin jo rakenne seuraavana päivänä niin ei kerkee niitä viimeisiä päiviä sitten jännittää niin :)

Täällä kans ensinmäistä odotellaan. Viikkoja 19+3 nyt ja olo on tukala :( paineet heittelee ja sykkeet taivaissa. Rakenneultra 8.5 ja haluais jo mennä kattomaan pientä kun ei oo hetkeen toista nähny. Kotidopplerilla kuunnellu sykkeitä mikä vähän lohduttaa.

Mulla onkin mennyt tämä ketju näköjään ohi. Täällä myös siis ensikertalainen. Viikkoja kasassa 19+0. Hyvin on mennyt, pahoinvointia ei oo enää ollut ja muutenkin melko hyvä olo. Selkä tosin on alkanut hieman kipuilemaan istuessa, toivottavasti ei kovin paljoa pahenis.

Mulla ru heti vapun jälkeen tiistaina. Malttamattomana odotan, vaikka pari viikkoa sitten neuvolassa pääsinkin pientä kurkkaamaan pikaisesti. Mulla ei liikkeitä vielä oikein ole tuntunut, joten doppler ollut täälläkin ahkerassa käytössä. Ois kyllä kiva, että liikkeitäkin alkais tuntumaan, vaikka täälläkin on aiemmissa ultrissa ollut tosi rauhallinen vaavi :D

Hei kaikki ensikertalaiset! Pitkään aikaan kukaan ei ole laittanut viestiä ja olisi hienoa tietää miten raskaus on edennyt ja millä viikoilla olette :) Itse olen rv 18+4 ja odotan kovasti reilun viikon päästä olevaa rakenneultraa!

Moikka!

Juu jäänyt tämä foorumi vähän unohduksiin. Täällä mennään viikolla 23 (22+1) ja rakenteessa käyty ja masussa terve pieni poika.
Tarkoitus olisi vielä mennä myöhemmin 4d-ultraan ja käydä moikkaamassa pientä poikaa vielä tarkemmin.

Mun raskaus on sujunu alun verenvuotojen ja keskenmenopelkojen jälkeen älyttömän hyvin.Nyt 21+3. Maha kasvaa ja vointi on hyvä. Liikkeitä oon tuntenut useamman viikon ja eilen illalla ekaa kertaa tuntu miehen käteenkin jo potku. Hän pelästyi sitä ihan hirveesti! Kyseli tosi paljon että miltä se musta tuntuu ja oli huolissaan ettei pieni tule sieltä ulos. Odotti varmaan jotain hennompaa tuntemusta ja luulee nyt että se jotenkin sattuu muhun. Mut selitin kyllä että (vielä) potkut on niin hentoja etteivät satu yhtään.

Rakenneultrassa oltiin vajaa 2 viikkoa sitten ja liikkuvainen tyttö siellä melskas menemään. Siellä oli aivan ihanaa!

Raskaus on mennyt todella hyvin näin ensikertalaisena:) Tänään 20+2 ja Rakenneultraan enää muutama päivä :) Liikkeitä ei ihan hirveesti vielä tunnu, mutta välillä tuntuu sellasia pieniä muljahduksia varsinkin illalla, kun makaa selällään.

Täällä kans raskaus mennyt hyvin. :) Nyt menossa 20+5 ja liikkeitä tuntunut pari viikkoa. Pahoinvointia ei oikeastaan ole ollut koko aikana. Maha ei ole suuren suuri ja painoakaan ei ole oikeastaan tullu, niin hyvin on pystyny touhata kaikenlaista. Nyt oon huomannut, että rasituksessa (edes pienestä nostelusta) maha menee kovaksi. Onneks levossa kuitenkin palautuu. Rakenne ultra oli viime viikolla ja jännitti tosi paljo mitä siellä näkyy. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja tyttöä lupailtiin. <3 Ensimmäiset hankinnatkin uskalsin sit heti perjantaina tehdä Pepille. :)

Ootteko muut jo paljon ostelleet vaatteita tai muuta vauvalle? Mä ostin ekan bodyn jo tammikuussa Tukholman reissusta. Taikauskoisena aattelin että kun aiemmissa raskauksissa en uskaltanut ostaa mitään ja ne meni kesken niin nyt ostan ja tämä raskaus kantaa loppuun asti. Hyvältä näyttää ainakin tässä vaiheessa!
Sen jälkeen oli kyllä pitkä tauko, mutta nyt RU:n jälkeen kävin kirpparilla ja tarttuihan sieltä jotain pientä ja söpöä mukaan. Anopille tämä tulee olemaan ensimmäinen lapsenlapsi ja hän on tohkeissaan ostanut jo aika paljon vaatteita kirpparilta. Toivottavasti on kivoja!
Sitteri, pinnasänky, taitettava hoitopöytä ja turvakaukalo on tiedossa mistä saadaan. Vaunut etsitään sitten kesällä torista. Yritetään mahdollisimman paljon ostaa käytettynä kaikki tavarat kun vastustan semmosta kulutushysteriaa mikä vauvojen(kin) ympärille on muodostunut.

En ole ostanut yhtäkään vauvatavaraa vielä. Alkuraskaudesta en halunnut edes ajatella kun pelkäsin keskenmenoa, nyt ajattelin että josko rakenneultraan vielä odottaisi ja jos siellä kaikki hyvin niin voisi alkaa ajatella hankintoja. Lähipiiristä saadaan kyllä tavaraa, mutta isommista ostoksista ainakin vaunut ja turvakaukalo olisi hankittava. En ole jaksanut vielä stressata liikaa hankinnoista, mutta kohta pitää kyllä oikeasti lähteä miettimään että mitä tarvitsisi, ettei kaikki jää viime tippaan.

Olo alkaa pahoinvointien jälkeen tasoittua, mutta jotenkin pelot eivät katoa mihinkään. Nyt tosin kun kuvittelen tuntevani liikkeitä niin välillä helpottaa, mutta sekin on vähän niin ja näin kun ei tiedä onko ne oikeasti liikkeitä vai jotakin ihan muuta...

Liikkeitä oon tuntenut useamman viikon ja eilen illalla ekaa kertaa tuntu miehen käteenkin jo potku. Hän pelästyi sitä ihan hirveesti! Kyseli tosi paljon että miltä se musta tuntuu ja oli huolissaan ettei pieni tule sieltä ulos. Odotti varmaan jotain hennompaa tuntemusta ja luulee nyt että se jotenkin sattuu muhun. Mut selitin kyllä että (vielä) potkut on niin hentoja etteivät satu yhtään.

Meillä kans mies tunsi eilen ensimmäistä kertaa liikkeitä ja ilmeet oli kyllä niin näkemisen arvoisia :D Oli ihan ihmeissään ja toki tyytyväinen :)

Anopille tämä tulee olemaan ensimmäinen lapsenlapsi ja hän on tohkeissaan ostanut jo aika paljon vaatteita kirpparilta. Toivottavasti on kivoja!

Meillä myös anopille ensimmäinen lapsenlapsi ja kovasti odottavat siltä puolelta jo rakenneultraa, jotta saavat vihiä kumpi tulossa. Luulen, että jos on tyttö niin mekkoja tulee riittämään! :D Mutta pojallekin varmasti hankkivat kaikenlaista.

Me ollaan hankittu jonkin verran vaatteita, neutraaleja kun ei vielä sukupuolesta tietoa, ja vaunut. Eilen kasattiin pinnasänky (mies ihan tohkeissaan, että miten söpöä!) ja laskin kestovaippojen määriä. Vauvakirja jo löytyy, samoin eka tutti :) Kunhan sukupuoli selviää niin sitten kyllä alan kiertämään toden teolla kirppiksiä! En malta odottaa!

Oon parit pipot Ja housut ostanu uutena. Kirpparilta ois tarkotus suurinosa hankkia tai sit kavereilta saatuna. Myös täällä tuota kaikkea turhaa kulutusta vastustaen pyrin kierrättämään mahd hyvin kaikkea :) kavereilta Saan mm paljon tytön vaatteita, kun heille jäänyt osa kokonaan käyttämätta. Ja pinnasänkyä ja syöttötuolia olisi tarkoitus saada myös käytettynä. Kesemmällä sitten olisi tarkoitus hankkia loppuja tavaroita, pikkuhiljaa :)

Täällä kans ensikertalainen, en myöskään muistanu yhtään tätä keskustelua :dead: tnä 21+5 ja ru:ssa vajaa vko sit oli kaikki hyvin :Heartred Ei haluta tietää sukupuolta, saa nähä pysyykö salassa ku ainakin yks ultra viel äpolilla tulossa perussairauksien takia. Syön kortisonia jatkuvasti. Ultra noin 8 vko kuluttua ru:sta. Raskausdiabetes napsahti, mut arvot pysyny iha ok seurannassa. Hb matala, rautaa popsin. Oli sitkeää tulehdusta ja tuli suppareita, kipeitäkin. Mut onneks nyt ollu parempi ku lomalla. Joitakin slomapäiviä ollut. Ja ru:ssa ei onneks muutoksia näkyny supistuksista. Vielä ei oo mitään ostettu mut tiedossa kyl mistä saadaan turvakaukalo, vaunut yms. Lähipiirissä paljon pieniä lapsia, joten tavaraa löytyy ympäriltä. Pitäis inventaarioo tehdä omista tavaroista ennen ku kämppään sisälle vauvan tavaroita rupeis tuomaan :dance018

Täällä myös ensikertalainen tänään 21+1, ru:ssa kaikki ok ja tyttö ilmeisesti tulossa. Vaikean alkuraskauden (väsymys, jatkuva pahoinvointi, kovat päänsäryt) jälkeen olo on ollut jopa lähes normaali. Jaksaminen on pikkuhiljaa lisääntynyt, mutta varmaan täytyisi syödä ahkerammin lisärautaa kun viimeksi neuvolassa hemoglobiini oli laskenut. Sokerirasitusta ei ole vielä tehty ja mulla on rh- veri, joten siitäkin tulee jotain lisätestejä vielä.

Mukavasti on täällä mennyt. Kohdun kasvusta johtuvaa iskiaskipua ilmeisesti on, mutta muuten kaikki normaalisti :) juurikin odottelen alkavaa rakenneultraa, jännittää! 20+4
Mullakin oli iskias vaivaa pari päivää viikko sitten, onneksi ei enää.

20.rvk menossa

Mulla on vaatteita ja muuta pientä tarttunut kirppareilta jo melko reilusti. Samoten kavereilta on tullut vaatteita ja muuta tavaraa. Isommista hankinnoista puuttuu ainakin vaunut ja pinnis. Ite ostan kans käytettynä lähes kaiken, tykkään kovasti kierrellä kirppareita.

Saa nähdä lähteekö shoppailuinto kuinka käsistä ens viikon rakenneultran jälkeen :D

Takaisin