Mun ajatukset synnytyksestä on melko tyyniä. Toki se jännittää kun ei ole ennen kokenut, mutta pyrin luottamaan siihen, että kroppa tietää mitä tekee. Olen lukenut paljon aktiivisesta synnytyksestä ja hypnosynnytyksestä, mikä on auttanut siinä, että luotan kroppaani enkä pelkää kipua. Kivulta synnytyksen ei välttämättä edes tarvitse tuntua, odotan enemminkin paineen tunnetta. Toivon, että voin olla kotona mahdollisimman pitkään, rentoutua hengitysharjoitusten, musiikin, liikkumisen, lämpimän veden ja venhätyynyn avulla. Toiveena on synnyttää Naistenklinikalla, jonne on matkaa alle tunti, taksilla mennään mitä luultavimmin kun ei ole omaa autoa. Olisi ihanaa päästä kokeilemaan ammetta, uskon, että vesi on mulle paras kivunlievityskeino. Ilokaasua voisi kokeilla, lääkkeitä ainoastaan jos on pakottava tarve esim. levätä jos venyykin kovin pitkäksi. Tens-laitteen ajattelin myös vuokrata ja testata. Lapsen ajattelin ponnistaa maailmaan joko vedessä, jakkaralla tai muuten pystyasennossa esim. sängyn päällä polviltaan nojaten nostettuun sängyn etupäähän. Ajatuksesta, että maailmaan on saatettu lapsia satojen vuosien ajan, ja monet siitä selvinneet, auttaa jos paniikinomaisia tunteita tulee.