Ennenaikaiset supistelut/harjoitussupistukset

Jennyhannele, hyvä ettei mitään oo tapahtunu, nyt vaan lepäilemään :)

Heinis tsempit myös sinne, koitahan muistaa lepäillä :)
 
Onpas meitä ennenaikaisesti supistelevia monta, tsemppiä kaikille :Heartred

Minulle kans neuvolalääkäri laitto saikun tän viikon loppuun asti, kun kävin ylimääräisessä tarkastuksessa. Kohdunsuu onneks ihan kiinni eikä pehmentymisen merkkejä, joten liikuntakieltoa ei tullut, täytyy vaan ottaa tosi iisisti. Onneks pe on Ru, jossa sit selviää esim, miks vähän väliä vuodan verta ja tarviiko enemmän jatkoseurantoja tms (osittain kohdunsuulla olevaa istukkaa neukkulääkäri ainakin veikkas)

Tais vaan töissä pomolla iskeä pieni paniikki mun saikusta, kun tuuraajan perehdytys alkaakin jo ens viikolla eikä parin-kolmen viikon päästä. Mut ite ainakin toivon, et tää ois vaan pieni huililoma, jonka jälkeen saisin palata takas töihin edes muutamiksi viikoiksi (kuukaudeksi), loma mul kuitenkin alkais vasta virallisesti 12.8.
 
Täällä tilanne kans tarkistetaan ens pe ku kipeitä supistuksia ollu... mikä odeccan tilanne on
 
Kivut alkaa helpottaa ja pikku hiljaa pystyn taas kävelemään, melko voittaja olo :)
Suppareiden yms suhteen tilanne sama kuin aiemminkin ja nyt kun ei ole pystynyt kävelemään lainkaan niin on tullut huomattua et tulee noita näköjään levossakin suht usein.
 
Täällä noi supistelut loppuneet toistaiseksi ainakin lähes kokonaan *kopkop*, kun viikko nyt lusittu saikkua enkä ole kävellyt ylimääräisiä, joista tulee niitä vatsan repimistuntemuksia ja sen seurauksena sitten kipeitä suppareita... Ilmeisesti tää vaan tarkoittaa sitä, et joudun hakemaan lisää saikkua, sillä töissä on välttämätöntä kävellä ihan simona:oops: Pelottaa ihan kamalasti soittaa nyt aamupäivällä pomolle, etten tuukaan keskiviikkona töihin.....
 
Täällä supisteli eilen kolme tuntia säännöllisesti ja todella kipeästi :sad001 Tämä siis sen takia kun meidän iso neiti sai totaalisen romahduksen ja ohimennessään huitaisi mahaa. :sad001 Kerkesin siinä sitten jo lueskella miten pieni keskonen selviytyy näillä viikoilla ja pohtia lastenhoitajaa että lähden sairaalaan. Onneksi vauva liikkuu hyvin ja nyt ei enää kipujakaan.
 
Tsempit kaikille! Lieneekö vt-tulehduksen rauhoittuminen tai viikkojen eteneminen (nyt 25) auttanut, mutta harjoitussupparit ovat täällä vähentyneet. Edelleen joutuu välttämään suurempia rasituksia ja pidempiä kävelyitä mahd. paljon mutta nyt oon pystynyt käymään taas töissä ja kotonakin voi pientä puuhailla. :-) Josko tästä itse kullakin tilanne taas tasaantuisi. :-)
 
Oon kans kuullu, kun tosi monet sanoo et supistelut loppuvat 24-25 viikoilla... :) Sitä todellakin odotellessa, sillä hinku töihin ois kova, mutta vielä tää viikko pitää saikulla sinnitellä, pomokaan ei kauheesti tykkää ku aina annetaan vaan viikko kerrallaan, mut näitä kipuja on niiin vaikea ennustaa :/... Onneks mulla ei oo mtn liikkumiskieltoa vain nosteluita pitää välttää... Tsemppiä teille muillekin! :)

Nyt 21+2
 
Oh my, labratesteihin oli viimein jäänyt kiinni vt tulehdusbakteeri. Sellainen mihin aiemmat lääkkeet eivät tehoa. Eipä siis ihme että oireet ovat jatkuneet. Josko uusien lääkkeiden ja tulehduksen kunnolla parantumisen myötä myös vatsa rauhoittuisi...
 
Minä sain avun lanneselkää ja vatsaa tukevasta tukivyöstä, minkä sain sairaalasta lainaan. Tosin se vyö on niin helvetin paksu, ettei varmasti tule kuumalla kelillä käytettyä. Eikä varmaan töissäkään, kun näyttää aika karulta ohuen paidan alla. Eli vähiin jää käyttöaika, mutta onpahan olemassa, kun olo käy liian tukalaksi!
 
Täällä kans on kärsitty supisteluista lähes koko raskauden. Näin meni myös esikoisen kohdalla. Kaksi kertaa on ollut tosi kipeitä ja sairaalassa on jouduttu sen vuoksi käymään kerran. Täällä kans on ehditty säikähtää sitä, että mitäs jos tämä pikkuinen syntyy jo nyt.. Paikat ovat kumminkin olleet kiinni ja kaikki hyvin. Pitäis ottaa rauhallisemmin mutta se ei ole helppoa, kun on taapero, joka vaatii päivittäin nostamista ja koira lenkittämistä. Apua olen jonkin verran sukulaisilta saanut mutta huomaan, että apua on vaikea pyytää siinä määrin mitä sitä tarvitsisi. Jotenkin haluaisi itse pystyä hoitamaan perhettään, esikoista yms. Ja nämä jatkuvat supistelut on se sitten harjoitussupistuksia tai kipeämpi, niin ne ovat uuvuttavia. Olisi ihanaa voida elää vähän vähemmällä supistelulla. Ja nämä helteet eivät yhtään helpota. Mutta kaikista eniten tietysti toivon, että matka saisi jatkua sinne syyskuuhun asti.
 
Mulla tuli myös pari viikkoa sitten harjoitussuppareita tosi tiheeseen tahtiin, ja tietysti oltiin ulkomailla matkoilla. Nyt supistelu vähän rauhoittunut mutta maha on usein iltaisin kova pallo kokonaan. Neuvolassa kun asiasta kysyin niin jonkin sortin supistelua sekin. Nyt mietityttää toiselle kaupunkilomalle lähtö: reissu on varattu jo aikaa sitten eikä huvittaisi jättää sitä väliin, mutta toisaalta ei ole kiva jos siellä reissussa kävellessä ym. alkaa tulla taas tiheitä suppareita ja muuta vaivaa. Ikävää tämä jatkuva huolehtiminen...
 
Istut vaan aina kun mahdollista, ja tarpeeksi hidas vauhti! Kaupunkilomissa on kyllä se "huono" puoli, että tulee käveltyä todella paljon jotenkin huomaamatta. Jos otat tän reissun siltä kannalta, että istut kahviloissa ja katselet paikallista elämän menoa? :)
 
Pahentaako muilla tai laukaiseeko istuminen kipeät supistukset? Itse en voi sillon ku on se päivä et tulee supistuksia niin istua oikein koska se kääntää kyl volat kaakkoon ja kivut kattoon. Et joko pienessä liikkeessä tai makuulteen
 
Zinnuli, oon epäillyt itse, että mulla autolla ajo (istuminen pitkän aikaa) aiheuttaa supistuksia, tai ainakin tosi usein tulee supistus ajaessa, siinä vaan se kiva puoli ettei voi vaihtaa asentoa "rennompaan". Mutta siis ei kipeitä supistuksia.
 
Mulla kanssa autolla ajo tai kyydissä/julkisissa matkaaminen on kanssa tukalaa. Erityisesti kuopat ja tärinä aiheuttaa vatsan jännittymisen/supisteluita. Istumisista huonointa tekee asennot, jossa vatsa on puristuksissa tai eteen kallistuneena. Samoin kuin maasta kurottelut saati nostelut. Työtuolin käännän usein mahd. taka-asentoon ja nostan jalat vielä pöydän alla olevalla korokkeviritelmälle. Näin saan nivuset mahd. auki ja rennommaksi. Näyttää tosi lusmulta, mutta auttaa.
 
Joo mulla kanssa autossa tärinä/kuopat on pahimpia! Varsinkin sellaiset kapeat hidastetöyssyt!
Ja mulla on kanssa nykyään jalat sivupöydällä ylhäällä töissä ja ne naureskelee kun näytän just niin lusmulta:hilarious:
 
Selinmakuu tietyssä asennossa tuntuu olevan supisteluille herkkä asento. Matkustaminen autossa kireiden vöiden kanssa myös. Kyljellään yleensä taas laukeaa, tai siis näin mun kokemuksen mukaan.
 
Takaisin
Top