Mulla on myös ollut epävarmaa, mitkä tuntemuksista olleet supistelua ja mitkä muuta. Satunnaisesti tuossa aikaisemmin kohdun alueella on tuntunut aaltomaisesti edennyt vähän kouraiseva (muttei erit kipeä) tuntemus, jolla on selkeä alku ja loppu. Oletan, että ne nyt vähintään ovat olleet supistuksia. Myös odecca kuvaili, että supistukset tuntee erillisenä.
Näiden lisäksi mullakin on ollut suurempana harmina rasituksessa ja iltaa kohden voimistuva yleinen koko vatsan paineentunne, palloksi kovettuminen ja kivistys kohdun ja selän alueella, jota saattaa jatkua monta tuntia. Lopulta kävelemään pääsee enää hissutellen ja yleisesti kelju olo helpottaa levossa vähän ja aamuksi selkeämmin. Tämän yleisjännityksen olen kuullut liittyvän (ja itsekin tulkinnut) supisteluun liittyväksi. Tai ainakin joksikin sellaiseksi, jonka myötä on rasitusta syytä vähentää ja pyrkiä lepäämään. Erityisen huolissaan pingottumisesta ei käsittääkseni tarvitse olla, mutta jo ihan oman olonkin vuoksi lepo on usein iltaisin ainoa vaihtoehto. Myös nuo selkeimmät supistelutuntemukset ovat mulla olleet hetkissä, jolloin vatsa on ollut ensin jo valmiiksi jännittynyt ja kivistävä yleisesti.
Nyt pari viikkoa vatsa on ollut vähän rauhallisempi, mutta vieläkin mahd. rauhallisesti saa ottaa. Nyt mielessä on luottamus, että kaikki on ihan ok, eikä oireista oo raskaudelle haittaa. Hyvä silti tuntemuksia kunnioittaa ja oman olon takia silti toivoo, että jännittymisherkkyys tässä vielä muutamaksi kuukaudeksi lievenisi. Olis ihana päästä ulkoilemaan ja vaikka kävelemään työmatkoja taas.