Tiedän, että päätös tulee aikanaan. Jotenkin vaan koulunalku- ja häästressin päälle, tämä tuntuu todella suurelta asialta ja äärimmäisen epäoikeudenmukaiselta. Haluaisin vain äkkiä tällaiset asiat pois alta, niin ei tarvitsisi niitä murehtia ja voisi vain keskittyä rauhassa kouluun ja omaan hyvinvointiin.
Ärsyttää. Kukaan ei ole kyllä viitsinyt kutsuvieraista ilmoittaa, että on tulossa häihin, mutta apua ollaan nyt tyrkyttämässä, niin paljon että menee hermot. Olen tehnyt moneen kertaan kaikille selväksi, että teen _kaikki_ tarjottavat itse tai seuraan vierestä kun niitä tehdään. En todellakaan omissa häissäni suostu siihen, etten pysty siellä kaikkea syömään. Tuntuu olevan ihmisille ylitsepääsemättömän vaikeaa muistaa, että tosiaankin olen allerginen mansikalle, kirsikalle, melonille, rypäleille, appelsiinille, omenalle, kiiville ja tomaatille. Toisekseen suurin osa tietää syömishäiriötaustastani, johon liittyy se, että minulle on äärimmäisen hankalaa syödä ylipäätänsä mitään jonka valmistusta en ole ollut seuraamassa tai valmistanut itse. Pystyn nykyään melko hyvin hallitsemaan tilannetta, eli ei siis tule esim koulussa tai anopin luona hirveää paniikkikohtausta, joka johtaa hyperventilointiin ja pyörtymiseen, mutta jos olen kovan stressin alla, niin on aivan turha luulla, että pystyisin pitämään itseni kasassa. Uskon, että omat häät on kuitenkin sen verran stressaava tilanne, että siellä en halua tätä riskiä ottaa, ihan vaan jo vauvan takia ja todella mukavahan se olisi jälkikäteen kuunnella, miten morsiammella on niin sairas suhde ruokaan, että pyörtyi omissa häissään, kun ei tiennyt mitä hääkakku sisältää. Suorastaan ratkiriemukasta. Kiitos ja anteeksi.