ELOKUUN TURINOITA <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja N+N
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on Ikean pinnis meiä neidillä käytössä ja aivan loistava on ollu :) Tosi tukeva ja kivannäkönen :) Siirtyy seuraavalle muksulle kyllä, et neiti saa sit "ison tytön" sängyn seuraavaks :)

Mutmut... No tonne neuvola puolelle laitoinki jo, et hemppa on tosi alhaalla eikä verenpaineesta oo ku aavistus... Jännä vaa et sinänsä ei väsytä eikä muuta, et luulin et ois kunnossa noi vaan eipä olleetkaan :/

Nyt on levätty ja otettu rauhassa, jotenkin vaan tuntuu että heti kun liikkuu tuntuu sellaista inhottavaa painetta tuolla alamasussa. Samanlaista kuin maanantaina. Eilen en tehny MITÄÄN, makasin vaan sohvalla ja olo oli hyvä. Tänään kävin neuvolassa ja kahvilla tuttujen luona, eli periaatteessa en mitään ole tehnyt, mut mahassa tuntuu oudolta. Kai sitä kuvittelee, kun niin kovin pelästyi. Vaikka kaikki lopulta hyvin olikin :)

Saripink (ja kaikki muutkin) meidän isukki sai oikein kirjallisen kutsun neuvolalääkäriin. Meille tehdään molemmille joku laaja terveystarkastus. Mä en tiedä mikä tätä kaupunkia vaivaa, ku neuvolassa käydään vaan kahden kuukauden välein, mut sit ne on keksiny kaikkia ihmeellisiä "perheen toimintavarat"-testejä ja terveystarkastuksia ja ties mitä muuta, mistä eri paikkakuntalaiset ei oo koskaan kuullukaan. Pistää harmittamaan, pistäisivät rahaa mielummin useampiin neuvolakäynteihin kuin isän terveystarkastukseen (mies käy tarkastuksissa vähän väliä työpaikkansa kautta).
Ärsyttää koko hemmetin neuvola tällä hetkellä, oma terveydenhoitaja on siis sairaslomalla joten jouduin sille toiselle. Tämä täti on sitten sellainen, (olen muutaman kerran puhunut sen kanssa puhelimessa aiemmin) joka keksii kyllä ne kamalimmat mielikuvat joka asiasta: mun peräpukama oli hänen mielestään kysta, valkuaista virtsassa niin ihan varmasti olen kohta sairaalassa loppuraskauden jne. Siis juu voihan nuo olla mahdollisia, mutta tarvitseeko ensimmäisenä olla ajattelemassa kaikesta sitä pahinta. Mut sit ku kyselen noista kivuttomista suppareista, saan ympäripyöreän vastauksen. Äh, pahoittelen avautumistani :D

Jaahas, taitaa mulla ja koiralla alkaa agilityloma jo melko pian. Vielä olisi 3vkoa treenejä ja sitten loppuu maksettu kausi, joten sitten viimeistään jäätäisiin. Tai sitten käyn vain kävellen tekemässä juttuja. Eilisen jälkeen on nimittäin juilinut mahaa jonkin verran. Tai jotenkin on sellainen olo, että maha on "hölskynyt" liikaa. Tosin voi johtua siitäkin, että eilen jouduttiin pitkästä aikaa rakentamaan ja purkamaan rataa. Vaikka yritinkin kannella kevyimpiä tavaroita, niin jouduin silti esim. nostamaan painavaa A-estettä yhdessä muiden kanssa jne. Tänään olisi toisen seuran treenit, pitänee ottaa rauhassa.

Meillä on myös Ikean pinnis. Ollut ennen meidän esikoista jo kahdella lapsella käytössä, muutamia hampaanjälkiä lukuunottamatta on edelleen kuin uusi! Ja suurin osa niistä jäljistä on ihan meidän herran omaa tuotantoa :D

Onni-ilona: samoja tuntemuksia mulla ollu koko ajan ku alko supistelut, sulla vaa näköjää se rasitus teki sillo yks päivä pahemman tepposen. Mut siis silti iha normaalisti liikkua pitää tietty tahti rauhallisempaa oltava. Täälläkin on tuo perheen voimavara kysely nyt ekaa kertaa. Mutta todellakin outoa että miehelle tehään terveystarkastus. Sanoppa siellä että miksi eivät voi yhtenäistää neuvola käyntäntöjä muiden kanssa koska viime vuosina on nyt sitä ajettu että kaikissa neuvoloissa olisi samat periaatteet ja käytännöt. Outoo tosiaan et 2kk välein käynti. Äidin terveyden vuoksi tärkeää se kuukausittainen käynti.Niii ja tosiaan sano sille ämmälle myös että kannattasko lähtee vähä lisää lukemaan alaa jos peräpukamaa väittää kystaksi!!! Marmata asiasta siellä. Noista suppareista vielä että jos ei oo vuotoja tai kipeitä tai pitkä kestoisia kuten sulla oli sillo yks päivä niin ei tartte hätäillä.

Eilen kävin tytön kaa kävelee päälle 2km ja koko ajan supisteli minua ja illasta tuntu alhaalla inhottavaa painetta mutta se o normia. Supisteluilla vaa vähä laskeutu pikkanen alemmas jote siks painaa. Mut yön ku nukku nii hävis sekin. Tietty illalla lantio sano taas mielipiteensä kävelystä mutta mieli on taas iha toista maata kuin mitä alkuviikosta.Alkuviikko oli kyl iha jotai hirveetä mielialojen suhteen. Olin niin myrkynnielly ja kiukutti kaikki ja itketti kaikki ja kaikki tuntu niin toivottamalle ja mahdottomalle kuin olla ja voi. Äippäpakkauksen ku sain niin mieli piristy kummasti :) Nyt pienimmät vaatteet siitä pesin samalla ku pesin tytön vanhoja vaatteita jotka tuli serkkutytöltä takas ku ne vuatteet hais ihan puupölylle tai oikeastaan metsurintyövaatteille. No tää meidän kämppä taas tuo vaatteisiin homeen hajun että jee. Ja mahdottomalla näyttää kyllä tällä hetkellä tuo uuden asunnon saanti. Meillä o muute ok hyvä asunto jote eivät hevillä tarjoo parempaa, mut ku tääl o tuota hometta vaikka väittää vuokranantaja että ei oo kerta ei kosteusmittarit sitä näytä, mut miksi helvetissä kaikki vaatteet rupee haisemaan homeelle ja tääl haisee homeelle koko ajan ja kaveri jolla o paha astma ei voi olla meidän asunnon sisällä 5minsaa pidempään ku saa pahat oireet ja sekin sanoo että home tääl haisee. Ehkä vaikuttaa tää et tää o melkei täys betoni talo paska että eihä tääl oo niide mielestä mitää missä vois olla hometta. HUOHUHOUHOUHOHUOHUOHUH ja terveystarkastajastakkaa ollu apua, ainoo mitä se pysty sanomaa oli se että täällä haisee pahalle.Kiukuttaaa.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tässä onkin sitten heti omaa napaa: Ei olis pitäny täällä hehkuttaa sitä supistamattomuutta! Viime yönä meinaan joskus yhen aikaan heräsin siihen et oli maha jotenkin epämääräsesti kipee. En oikein osannu selittää sitä et kuinka se kipu tuntu. Olin sitten melkein tunnin konttausasennossa ja välillä tuntu et oksettaakin jo. Kipu sitten loppu ja sain nukuttua aamuun. Lähdin töihin ja sitten taas siellä mummoja nostellessa tuli kipuja selkään ja alamahaan ja siitä se vihlo lonkkiin ja reisiin. Näin ekakertalaisena en oikein tiiä et oliko nää nyt sitten niitä supisteluja? Soitin neuvolaan ja sieltä sanoi et pitää labrassa käydä ja jos kivut ei lopu niin soitto lääkäriin. Nyt sitten oon ollu muutaman tunnin niin ettei kipua tunnu mut jännää painon tunnetta ihan tuolla alamahassa ja alapäässä on sellanen "kiree" tunne. Onko kellään ollu moista? Pitäskö huomenna varmuudeks varaa lääkäri ja käydä näytillä?

Vähän positiivista tähän päivään, ÄITIYSPAKKAUS ON SAAPUNUT POSTIIN! :))

Tänään tuli 3 viikkoa täyteen siitä kun Kelan laatikkoon kiikutin hakemukset ja eihän sieltä ole kuulunut yhtään mitään. Tekisi vaan mieli huutaa. Aina täällä saa päätöksiä odottaa maailman tappiin asti, kjdgijpghaethn!

Täälläkin ollaan laitettu jo 14.7 äitiyspakkauksen hakemus postiin ja kelalta tullut päätöskin kotia jo että on myönnetty äitiyspakkaus sekä äitiysraha + vanhempainraha.

Nyt vähän kerron uusista uutisista koskien itseäni. Kävin eilen juttelemassa synnytysosastolla kätilön kanssa noista mun kohonneista sokeriarvoista ja meinasi että toista sokerirasitusta ei mulle tehdä kun arvot ei muuttuisi siitä miksikään, seuraava aika on kätilölle taas synnärille 31.8 ja katellaan miltä mun sokerinmittaus tulokset näyttää, jos ovat edelleen kohollaan niin sitten vissiin kait mulle määrätään ilta insuliini.

Ja käynnistetään kuulemman ennnen laskettua aikaa, eli voi olla että 12-13 viikon päästä joudun osastolle käynnistettäväksi. Tosiaan viimeinen päivä saa tietää sitten vähän lisää infoa mitä seuraavaksi tehdään. Eli jos 2 viikkoa ennen laskettua aikaa käynnistetään niin tää vauva syntyy ehkä lokakuun viimisellä viikolla tai jos käynnistetään 1 viikkoa ennen laskettua aikaa niin syntyy marraskuun ekalla viikolla. Että tämmöistä tietoa täältä suunnalta. emoticon 

En kyllä kestäis enään tuota käynnistämistä, kun esikoisen aikana jouduttiin käynnistämään myös kun oli silloin sen odotusaikana loppuraskaudessa alkava raskausmyrkytys, en kestä sitä kärsimystä ja piinausta enään toista kertaa, mutta pakko käynnistää jos on tarve, sille ei voi mitään. emoticon

Mulle tuli eilen päätös Kelalta äitiyspakkauksesta ja tänään se oli jo postissa noudettavissa! Nopeaa!

Äitiys-ja vanhempainrahasta ei oo vielä kuulunu.. Mutta postitinkin lomakkeet 21.7 eli ei tässä vielä hätä ole!

mulla tulee tuosta kelan paperin viemisestä jo neljä viikkoo eikä minkään näköstä pääätöstä näy alkaa hermot mennä kun saa ootellahuomenna jos tuon asumistuki paperin kävis kelalle viemässä ja kyssäis samalla missä menee äippä paperit niin sais edes vähän mielen rauhaa tähän asiaan. Luin vielä kelan sivukta et äippä papereiden päätöksessä menee kaksviikkoa 

Minä tosiaan vein hakemukset 13.7 kelan toimiston postilaatikkoon ja olen joka kolmas päivä käynyt kelan verkkopalvelussa katsomassa, onko asia edennyt. Eilen illalla siellä oli vielä sama teksti kuin 14.7 eli asiakirja on saapunut ja tietoja ei ole - -'

Kiikutin 13.7 Kelalle äitiyshakemuslappusen. Eilen tuli postissa Kelan päätös myönnetystä äitiysrahasta ja maininta, että pakkaus tulee kahden viikon päästä postitse.
Sitä siis odottamaan :)

Täällä kärsitään väsymyksestä. Loman jälkeen nyt 2 viikkoa ollut töissä ja joka aamu tuntuu olevan vaikeampi nousta ylös. Onneksi tänään on perjantai. Joka päivä töiden jälkeen pitää ottaa päikkärit. Viime neuvolassa hemoglobiini oli 115 ja aloitin rautakuurin. Olen nyt 1 1/2 syönyt ylimääräistä rautaa.
Yöt nukun kyllä kuin tukki.. zzz-zzz.

Jon, aika samalta kuulostaa sun kivut ja tuntemukset kuin mulla sillon ma-ti välisenä yönä. Ja supistuksia ne mulla ainakin oli, kun vasta estolääkitykseen loppui. Nää supistukset ei mulla ollu saanu kohdunkaulalla muutoksia aikaseks, mutta eihän tuota koskaan tiedä. Mulla ei rasituksen aikana ole supistuksia ollu, tosin tuon yön jälkeen en itseäni ole rasittanutkaan.
Labrassa ne varmaan tekee samat testit kuin mullakin: virtsatestin, verenkuvan, ja bakteeriviljelyn emättimestä. Näillä selvitetään, onko sulla esimerkiksi jokin tulehdus joka vois supistukset aiheuttaa. Voit hyvin käydä vielä lääkärissä, oman mielenrauhan vuoksi :)

Kaylies, kiitos vastauksestasi! Musta on myös hirveän omituista, että näitä käyntejä on näin harvoin. Pitääpi kysellä ens kerralla, että joko rupeis käynnit lisääntymään. Kyllä mun mielestä loogisinta olis, että jokaisella odottavalla äidillä olis saman verran käyntejä ja vähän tiheämpään tahtiin.
Voi tuota teidän kämppää ja vuokranantajaa! Kyllähän tuo nyt aika homeiselta kuulostaa..

Tänään pitäs Kelan paperit viedä.. Saa nähdä miten nopeaa tai hidasta toiminta täällä on!

Onni-Ilona, joo samalta tuo tais kuulostaa. Kävin tänään lääkärissä ja kaikki hyvin tuolla alapäässä ja vauvalla. Labratuloksetkin oli kaikki neg. Joten nyt voin huokaista. Kolme päivää lepoa!

Onko teillä tullu samassa lapussa tieto totsta äitiyspakkauksesta ja äitiyspäivärahasta?

JOn:Nyt unohdat työt iha tosissaa ja haet saikkua. Suppareilta vaikuttaa. Noita on mulla päivittäin. Ja jos rupee tuntumaan alapäässä siltä että kuin joku puukkoa iskis eli viiltävää kipua nii todellakin otettava rauhallisesti. Kireyden tuntua ja painon tuntu on normaalia supistelujen jälkeen ja myös niiden aikana. Mut unohda työ ja rupea nauttimaan viimosista hetkistä rauhassa. Tuo että vihloo selkään tai jomottaa kummi vaa eli kuin menkkamaiset tuntemukset viittaa supisteluun ja sen tapasii oli mulla sillo ku oli synnytys mut näissä harjoitus suppareissa niitä harvemmin on ellei tosissaan rasita itteään liikaa. MUT SE TYÖ POIS NY.Mä kunnioitan teitä jotka jaksatte olla pitkään hoitoalan hommissa töissä ja toisaalta myös ihmettelen että miten helvetissä työ oikeasti jaksatte. Mut kerta töissä alkaa tulla oireita nii työt ehottomasti pois, se on paras ratkasu ittensä ja vauvan kannalta.

Mimmuska: pyydä pitkäaikais sokeri verikoetta. eli normi verikokeesta katotaan se. MIks käynnistävät etuaikaan??sokereiden vuoksi vai jonkin muun syyn. Yleensä harvemmin sokereiden vuoksi käynnistävät ellei oo iha sekaisin tai siihe lisänä epäilys myrkytyksestä tai joku muu painava syy..Ahkeraan enne käynnistystä vaa kotona siivoat ja peset saunan ja seksiä harrastat nii lähtis itestää käyntiin :P

Kelasta: Kesälomat pyörii joten päätöksissä kestää. Äippäpakkaus tuli tosiaan mulle parissa päivässä päätöksestä mut päätöksessä kesti yli pariviikkoa. Äippärahasta ei oo viellkää tullu päätöstä ja ollu jo yli kuukauden paperit pöydällä siellä. Oottavat varmaa liitonraha päätöstä sinne  ja sekii ollu jo yli kuukauden pöydällä käsiteltävänä. Kyllä te suatte pakkauksenne ja päätöksenne. Elkee hätäiltäkö. Oha täs viel monta kuukautta aikaa. Minun ongelma o nyt se että ku tuli nii aikaseen toi pakkaus nii tuntuu helvetin hitaalle nyt tää loppu aika ku tahtois jo kaiken pistää valmiiksi mut viel kannata ees miettii sitä. Kelapäätökset näissä tulee erikseen yleensä ellei sitte tee samaan aikaan samalla kertaa päätöstä siitä äippärahasta,mut jos sen kaa jostai syystä viivästyy nii erikseen tulee päätökset.

Jon,

yksi lappu mulle tuli ja siinä oli peräkkäin että on myönnetty äitiysraha ja pakkaus

Tiedän, että päätös tulee aikanaan. Jotenkin vaan koulunalku- ja häästressin päälle, tämä tuntuu todella suurelta asialta ja äärimmäisen epäoikeudenmukaiselta. Haluaisin vain äkkiä tällaiset asiat pois alta, niin ei tarvitsisi niitä murehtia ja voisi vain keskittyä rauhassa kouluun ja omaan hyvinvointiin.

Ärsyttää. Kukaan ei ole kyllä viitsinyt kutsuvieraista ilmoittaa, että on tulossa häihin, mutta apua ollaan nyt tyrkyttämässä, niin paljon että menee hermot. Olen tehnyt moneen kertaan kaikille selväksi, että teen _kaikki_ tarjottavat itse tai seuraan vierestä kun niitä tehdään. En todellakaan omissa häissäni suostu siihen, etten pysty siellä kaikkea syömään. Tuntuu olevan ihmisille ylitsepääsemättömän vaikeaa muistaa, että tosiaankin olen allerginen mansikalle, kirsikalle, melonille, rypäleille, appelsiinille, omenalle, kiiville ja tomaatille. Toisekseen suurin osa tietää syömishäiriötaustastani, johon liittyy se, että minulle on äärimmäisen hankalaa syödä ylipäätänsä mitään jonka valmistusta en ole ollut seuraamassa tai valmistanut itse. Pystyn nykyään melko hyvin hallitsemaan tilannetta, eli ei siis tule esim koulussa tai anopin luona hirveää paniikkikohtausta, joka johtaa hyperventilointiin ja pyörtymiseen, mutta jos olen kovan stressin alla, niin on aivan turha luulla, että pystyisin pitämään itseni kasassa. Uskon, että omat häät on kuitenkin sen verran stressaava tilanne, että siellä en halua tätä riskiä ottaa, ihan vaan jo vauvan takia ja todella mukavahan se olisi jälkikäteen kuunnella, miten morsiammella on niin sairas suhde ruokaan, että pyörtyi omissa häissään, kun ei tiennyt mitä hääkakku sisältää. Suorastaan ratkiriemukasta. Kiitos ja anteeksi.

Eilen yritin tänne kirjotella mutta %¤&%/¤#/ sentään ku yritin lähettää niin hävis koko viesti!  Otti nimittäin oikeesti ihan kympillä päähän ja itketti. Yhtäkkiä ukko on jatkuvasti menossa. On nyt kuukauden sisään jo firman saunailtaa, viikonloppureissua kaverin kanssa, baari-iltaa toisen kaverin kanssa ja yhen kaverin häät (joihin en ite voi osallistua, kun muut jää ryyppäämään eikä mulla oo kyytiä eikä paikkaa mihin mennä sillä paikkakunnalla)... tuumas vaan että on hänellä oikeus mennä kun ei oo kesällä oikeen päässy kavereita näkemään... no, enpä ole minäkään ollu missään yksin kesällä.

Hulluinta tässä on, että en tiiä oisko tästä ees tullu mitään riitaa jos se huomiois mua ja ois vaikka jotenkin osottanu empatiaa mua kohtaan. Mutta kun se ei yksinkertasesti TAJUNNU asiaa ollenkaan miun näkökulmasta! Että miten pitemmän päälle stressaa se kun on joutunu lopettamaan tupakoinnin eikä saunakaljaakaan voi ottaa, ja toinen nauttii näistä harva se päivä... tupakoi joka päivä ja joka viikonloppu menee pari saunakaljaa vähintään. Lisäksi stressaa se, että mulla ei oo ollenkaan tuloja ja tää vaan omiaan kuluttaa noin turhiin asioihin. Suoraan sanoen tuntuu, että sen ei tarvi luopua MISTÄÄN meidän yhteisen vauvan vuoksi ja mä joudun luopumaan melkein kaikesta... nautintoaineiden lisäksi reippaasta liikunnasta, öljymaalausten teosta jne... nyt tuntuu että oon katkera jo siitäkin että jouduttiin tytön kanssa muuttamaan tälle paikkakunnalle ukon työn perässä sillon vuosi sitten. Ei oo ees ketään jonka luona käydä kylässä. Nyt taas itkettää... en tiiä johtuuko tää enemmän hormoneista vai onko tää tilanne oikeesti näin surkea. emoticon

zaana: asiaa kehiin. Jos se rakastaa sua nii kyl sen pitää pystyy sua kuuntelee ja joustamaan ja tukemaan. ja luopumaan myös asioista. puhu,näytä tää teksti sille minkä tänne kirjotit. kaikki keinot käyttöön. Ei voi vedota siihe että ei oo koko kesänä päässsy menee. eikä saa!! olen ehkä kärkäs asian suhteen mutta tasapuolisuus suhteessa!!!

Jon, hyvä että kaikki oli hyvin teilläkin :) Ja lepo tekee hyvää! Kolme päivää mäkin sain, taitaa olla aika vakio. Jos tuo supistelu sitten jatkuu töissä olessa, niin taitaa tosiaan olla parempi unohtaa työt kokonaan, niinkuin kaylies sanoi.

Mä kävin tänään nyt sitten ekan kerran kunnon lenkillä koiran kanssa niiden supisteluiden jälkeen, eikä tehny kyllä hyvää. Luulin, että menis hyvin, rauhallisesti kuitenkin käveltiin. Puolisen tuntia oltiin kävelty, kun tuli ihan normi kivuton supistus. Istuin bussipysäkille odottelemaan, että menee ohi. Kun jatkettiin matkaa, alkoikin sitten kivut. Lähdettiin kotiinpäin, mä olin välillä kaksinkerroin kippurassa kun sattui niin kovin.. Ohikulkijat katseli ihmeissään, ja koira oli silminnähden hädissään. Päästiin sentään kunnialla kotiin, ja supistuksetkin loppui tällä kertaa itsestään. Huomenna olis eka työpäivä sairasloman jälkeen, tänään mulla oli vapaapäivä. Toivon kovin, että päivä menis hyvin ja ilman supistuksia.

Meriylle ja Zaanalle tsemppiä ja jaksamista!!

Takaisin