Elokuun pulinat

Sydänäänet bongattu dopplerilla <3
Viikkooja nyt siis 9+2. Siellä se hiljainen veturi puksutti <3
Ei tullu näytölle vielä sykettä kun niin hiljaa kuulu, kut selkeesti kyllä erotti minin ääniks <3
I'm in löööööv!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Meilläkin minä hoidan kotiaskareet ja isäntä uĺkohommat. Alkupahoinvoinnin aikana koti hommat jäi vähemmälle, kun ei vaan jaksanut tehä mitään kuin makoilla. Eilen sitte siivosin , tyhjensin koneen, pesin pyykkit ja talo näyttää vähän siistimmältä. Ja kun isommat lapset on koulussa niin saa tehtyä kotona paremmin. Mekin mietitään maistraattia ennen lapsen syntymää. Jotenkin se pelottaa. Entä jos erotaankin heti. Yli 9vuotta oltu yhes näin avoliiton merkeissä ja yhteis elo menee ihan ok. Myrskyjä käyty joka vuosi, mut joku siinä pelottaa. Eroja kun ollu ympärillämme paljonen mä vaan tiedä.
Huoh... kello on jo puol yksi ja mulle tuli kamala NÄLKÄ.
Mul on joka päivä tunne et onkohan kuitenkin pahin tapahtunut. Kun ei tunnu mitään merkkejä enään olevan.pitäisi kuitenkin jaksaa odotella ultraa.
mulle tuli èilèn tosi vahva tunne et jos mahassa on eloa niin poika tulis kuitenkin. Harmittaa kun viimeksi olin neuvolassa en saanutkaan sitä kalenteri vihkoista , siel kuitenkin lukee kaikkee tärkeetä.

Mua vähän kans houkuttais ostaa tuo kotidobler...ihan senkin vuoksi että sitten loppuvaiheessa saan kuunnella et onhan kaikki hyvin. Ystäväni menetti vauvansa ihan täysiaikaisena kohtuun (istukka revennyt), ja tuo oli itellekin tosi iso herätys, että täysin terveellekin vauvalle voi jotain käydä siellä masussa :(...

Voi kamala :( tollanen on kuitenkin tosi harvinaista, että ei sitä todellakaan kannata pelätä, enemmänkin haittaa on just sen stressaamisesta. Ja loppuajasta kyllä vähintään kerran päivässä yleensä tuntee liikkeitäkin, että siitä sit tietää...

täällä muistelinkin aiemmin kuulleeni jostain, että dopplerilla kuuntelu olis jotenkin haitallista, ja nyt muistin mistä ja miten viime raskaudessa kuulin. Kysyin tänään naistentautien tohtoriks väitelleeltä erikoislääkäriltä, ja se sano että se kuuntelu tuottaa lämpöä, eli lämmittää vauvaa, siis nostaa hetkellisesti lämpötilaa kohdussa. Tämä taas voi olla haitallista, etenkin näin alussa. Siks sain ultrassakin vaan pikaisesti kuunnella kun pyysin. Että ainakin pitkään jos yrittää yhdellä kertaa sillä laitteella saada ääniä kuuluviin, niin voi olla haitallista. Saati sitten jollain edullisella kotilaitteilla, luulis että sairaaloiden monenkymmenen tonnin laitteet olis mahd.turvallisia...

Piiki83 mulla kans kuukauden ajan iho kukkinu! Ollu ihon alainen akne ennen ja nyt on taas posket ja leukaluut täynnä kipeitä paiseita!:( Ihan helvetin syvältä... Varasin ihotautilääkärille just ajan, mut epäilen kyl ettei siitä mitää apuu oo...

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Sama täällä, iho kukkii kuin kesäniitty. Viimeks oli sama, mut sillon alko aikaisemmin, joten nyt olin ehtiny jo pikkuisen toivoa ettei tällä kertaa tarttis pakkeleiden kanssa läträtä niin paljoa joka aamu... apteekin basiron-voidetta käytän nyt, kun mitään sisäisesti otettavia sikiölle täysin turvallisia lääkkeitä ei sillon viime raskaudessa ihotautilääkäri eikä gynekologi kumpikaan tienny olevan...

Voihan hanuri :( Mä oon käyttänt emäksistä merisuolaa, joka kans kuivattaa ja pitäs myös desinfioida. Ajattelin et jossain kasvohoidossa vois käydä jos se minimois arpia!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mulla helpotti naaman kukkiminen siinä ekan kolmanneksen jälkeen esikoista odotellessa, toivon että niin tapahtuu nytkin ja sen jälkeen suoraan kasvohoitoon koska eipä siitä sitä ennen oo mulle ainakaan apua ollut.

mulla kukki naama ihan alussa mutta parani itellään. Kesällä mun iho aina voikin hyvin toisin ku muulloin. Nyt tullu pari finniä toivottavasti kauhee kukkiminen ei ala uudestaan. Mutta jos pahoinvointi lakkais ottaisin mielummi kaikki muut vaivat kuin sen. Nyt tän lisäks selkä ollu kipeä nyt jo, mutta ehkä se vaan siitä ku en ole jaksanu liikkua huonon olon takia.

Täällä teini-ihon lisäks kuvotusaallot edelleen maisemissa pitkin päivää, tosi vaikee käydä ruokakaupassa kun tekis mieli lähtee tyhjin käsin pois tai ostaa tyyliin vaan yks viili ja hunajameloni. Sit jos on joutunu kohteliaisuussyistä (esim ei halua vielä jossain seurassa paljastaa tilannetta, ja joutuu syömään mitä tarjotaan vaikka kuinka voi pahoin, kun toiset on vaivalla laittanu...)syömään väkisin jotain raskasta, niin on jälkeenpäin ihan hyvä olla. Paitsi kun söin liian rasvaista niin tuli kyllä huonohko olo. Nukkua vois kellon ympäri.

Hei, ajattelin miekin liittyä joukkoon jutustelemaan :) muutaman päivän jo selaillut ryhmää ja vaikuttaa ihan mukavan aktiiviselta :)

Täällä menossa 10+1 ja neljättä odotan, vanhemmat sisarukset jo kaikki koululaisia. Kovasti pahoinvointia minulla, edellisen kanssa olin muutaman kerran nesteytyksessä nestehukan vuoksi ja näyttää vähän siltä että joutuu tämänkin kanssa siellä käymään jotta saa oloa jollain tavalla korjattua. Viime päivät on mennyt sängyn pohjalla ja voimat on ihan loppu, onneksi on isoja lapsia jotka tuo äitille sänkyyn syötävää ja juotavaa ❤️ lapset siis tietää jo tulevasta ja kaikki kovasti tulokasta odotetaan.
Kovasti odotan että muutama viikko vielä hurahtaa ja olo alkaa olla parempi, pääsee nauttimaan raskaudesta, joka on mielestäni parasta mitä voi olla. :)

Joko olette alkaneet rasvailla vatsaa arpia ehkäistäksenne? Ja mitä rasvaa olette käyttäneet/aiotte käyttää. Itse olen ostanut bodyshopin kaakaovoi rasvaa joka oli ainakin edellisen kanssa hyvä. Arpia en onneksi ole saanut kuin vähän ihan navan ympärille vaikka kolme raskautta onkin takana, toivottavasti ei tämäkään kanssa lisäänny ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täälläkin uusi kirjoittelija :greet025 :) Esikoistyttö täyttää lokakuussa 2v, ja nyt menossa rv 11+1, itse olen 27v. Meille tää oli vähän niinkuin yllätysvauva :grin Ensi viikon torstaina olis eka ultra jeee!

Täällä on kärsitty järkyttävän levottomista jaloista, ja sen takia jo monena yönä unet jääneet tosi lyhyiksi. Meinaa moisesta pää seota. Muuten tässä onneksi alkaa jo olot helpottua, ja ihana kun helteet loppuivat, ikinä oo helteistä aikaisemmin näin kärsiny :confused:

Eilen illalla taivastelin mahan pönötystä, oli pakko ottaa jo kuva. Aamuisin on kyllä litteämpi, mutta eilen illalla jos olisin jossakin ihmisten ilmoilla ollut, niin varmaan joku ois huomannut että oonpa vähän turvonnut :grin Täällä vissiin oli ketju masukuvillekin? Täytyy katsoa jos julkasis jo ensimmäisen moisen.

Neljäskerta, toivottavasti sulla pahoinvointi helppaa. Mä oon edellisissä raskauksissa nippanappa saanut vältettyä tiputuksen, tää raskaus on ollut siinä mielessä helppo ettei oo tarvinnut oksentaa jatkuvalla syötöllä. :)

Mulla on mahatäynnä arpia rasvailuista huolimatta, että mä en usko rasvailuun ollenkaan :D mutta kyllä mä rasvailen mahaa ettei sitten niin kutise kun maha venyy :)

Milloin tää väsy helpottaa? Edellisissä raskauksissa mulla ei oo ollut ollenkaan väsymystä nii tämä on niin outoa :D

Keskiviikkona viimein pääsee ultraan, hieman jännittää vuotoilun ja maha kipuilun takia että onko kaikki ok..

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Hyvä kun muistutitte masun rasvailuista, viimeks käytin L'Occitane en Provencen ihan raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettua öljyä. Se tuoksui hyvältä ja yhtään arpea ei tullut. Vaikka tiedän että todellisuudessa painon kurissa pitämisellä ainoastaan on vaikutusta, ja pääsyy arpiin on perintötekijät, eli toisille tulee ja toisille ei. Sitäpaitsi ne muodostuu kun ihon alempi kerros, verinahka, repeilee, eli siis oikeastaan pintakerroksen rasvailusta on varmasti vain minimaalisesti hyötyä. Joka tapauksessa aion kyllä sitä samaa öljyä ostaa, mitäpä (taikauskoistakin) nainen ei kauneutensa eteet tekisi... ;)

Mä käytin esikoisen kanssa apteekista saatavaa Weledanin öljyä (mikä muuten haisi aika erikoiselle) arpien ehkäisyyn, eikä arpia vatsan seudulle tullu, mutta tiedä sitten oliko öljyllä osuutta asiaan. Maha oli kuulemma nimittäin suhteellisen pieni, mutta toisaalta taas olen pitkä nainen, että hävisikö mahan koko sitten pituuteen. Arpia kuitenkin on murkkuiältä jäänteinä lanteilla, että kyllä niihin taipumusta on.
Nyt on käytössä Sebamedin voide, joka tuoksuu ihan kivalle. Vaihdoin koska ton sai apteekista kaupan päälle, kun osti raskausvitamiineja. Mutta veikkaampa, että kun maha oikeesti alkaa kasvaa, siirryn taas Weledaniin.

Ja kotidoplaamisen oon minäkin kuullu olevan vaarallisehkoa paitsi laitteiden puolesta, myös sen mitä se tekee mielenrauhalle, kun asiaan vihkiytymättömät vanhemmat alkavat etsiä sydänääniä, eikä niitä löydykkään, vaikka kaikki olisikin hyvin <3

Niin, ei kai sitä ole mitenkään tieteellisesti todistettu, että niistä rasvoista olisi mitään hyötyä raskausarpiin. Siihen vaikuttaa se, kuinka kimmoista ja joustava iho on ja kuinka nopeasti paikka venyy. Toki se rasvan levittäminen on samalla myös hierontaa, joka auttaa ihon kimmoisana pysymiseen. Itse käytin ensimmäisen raskauden aikana ihan normaalistikin käyttämääni Biothermin vartalovoidetta eikä vatsaan tullut ainuttakaan raskausarpea. Samaa voidetta käytin myös rintoihin, mutta niihin taas arpia tuli, kun paisuivat loppuvaiheessa niin paljon ja niin nopeasti.

Sydänäänet kuultu ensimmäistä kertaa dopplerilla :Heartred:Heartred 156 näytöllä ja junan tsukutus kuulu parin minuutin ajan:Heartred

mä käytin ensimmäisessä raskaudessa weledan öljyä kun kuulin että se on tehokasta. Täytyy myöntää että hommansa hyvin hoiti kun ei arpia tullut paitsi viikko ennen synnytystä tuli muutama navan yläpuolle kun olin jo niin tajuttoman iso. Rinnat säilyivät synnärille asti arvettomina mutta synnytyksen jälkeen kun maito nousi niin ne "repesivät" siihenkään tuskin olisi mikään auttanut estämään kun yössä kasvoivat noin neljä kokoa suuremmiksi :) ja mies tykkäsi

Nekkkis: Kannattaa hommata hyvä magnesium (mieluusti sitraattia ei oksidia). Auttaa kummasti noihin levottomiin jalkoihin! :wink Itte oon kahden aiemman raskauden aikana syöny ja jos oon unohtanu ottaa, niin heti tulee levottomat jalat!

Mulla ei oo tullu yhtään raskausarpia mahaan noiden kahden aiemman raskauden aikana, vaikka maha on kyllä ollu ihan kiitettävän ison kokoinen (molemmat meni yliajalle ja syntyessään painoivat yli 4 kiloa). Tisseihin ittelläkin on pahimmat arvet tullu, mutta ne onneks on vaalenneet sitä myöten, kun tissit on kutistunu imetyksen lopetuksen jälkeen. Vähän kyllä pelottaa, että mimmoset lärpäkkeet jää tän kolmannen jälkeen jäljelle, kun nyt on jo ihan tyhjät pussukat... :grin

Täällä(kin) etova olo ei ota hävitäkseen, joten ostin sit kaupasta suolapähkinöitä ensihätään. Noi toimii kyllä ainakin meikäläisen kohdalla loistavasti. Paha olo jos nostaa päätään, niin ei muuta kuin pieni kourallinen suolaista suuhun, niin johan helpottaa! :happy

Meillä on vielä reilu pari viikkoa ekaan ultraan. En oikein jaksais odottaa, mutta siitäpä eteenpäin homma alkaakin mennä niin nopeasti eteenpäin, että ehkä ihan hyvä, että vielä joutuu vähän odottelemaan... :)

Takaisin