Elokuun kuulumiset

Täälläkin tehty painoarviota kontrollissa ja nyt viimeksi oli35+1 juuri päälle kaksi kiloa eli ei suurta neitiä tulossa. Tosin lääkäri keksi että olisi ehkä nähnyt kivekset joita ei ennen ole nähnyt. Voivoi meidän vauvaa jos onkin poika kun vaatteet on aika tyttöpainotteisia... tosin ei ollut yhtään varma eli voi Kai olla myös turvonneet häpyhuulet? Tänään tasan 4 viikkoa ja sisätutkimus tehtiin tuolloin viikko sitten ja lääkäri ei edes ylettynyt kohdunkaulalle ja kanavakin kokonaan jäljellä mutta vauvan pää silti todella alhaalla jo. Ei meillä vissiin ole tulossa lähtöä ihan heti...

Mulla on kotona kaikki valmiina vauvaa varten, mutta muutama muu juttu pitäisi tehdä. Jäänyt syystä tai toisesta roikkumaan, esim. yhden verhon olen suunnitellut ompelevani ja kaikki tarvikkeet olleet valmiina tammikuusta asti. Mies totesi, että jos et nyt sitä tee niin kyllä se jää sitten tekemättä :) Ja paljon muitakin järjestely- yms. muita juttuja, joita voi olla hankalampi tehdä kun pitää huolehtia toisesta. En kyllä mitään kaappeja aikonut alkaa pesemään, mutta katotaan kuinka käy kun aika tulee oikein pitkäksi.

Kuulostaa kivalta tollanen luento synnärillä! Täällä voi kyllä vaan haaveilla niin hyvästä palvelusta, synnäriin tutustuminenkin on videoina netissä :p se kyllä mulle riittikin.

mustaajavalkoista, mua vähän rauhoittaa tuollaiset "eihän tässä mikään kiire" -kirjoitukset. Olen jauhanut tästä väsymiseen asti, mutta mua vähän jännittää, kun aika käy niin vähiin, eikä pienelle ole edes sänkyä (äitiyspakkaus ois hyvä, mutta me ei saatu sitä laatikkoa mukaan Suomesta). Ens viikolla on käännösyrityksen vuoksi pieni sektioriski, joten siinä vaiheessa pitää olla selkeä toimintasuunnitelma, miten ja mistä tavarat hankitaan. Lattiaremontin pitäisi valmistua samoihin aikoihin, joten tuossa vaiheessa asuntoon voi jo viedä tavaraa. Muuttokuorma tulee ensi viikon perjantaina, ja sen jälkeen on reilut kaksi viikkoa laskettuun aikaan. Kävin katselemassa Ikean valikoimat ja huomasin, että esim. suunnittelemani hoitopöytä on mulle liian korkea, mutta edullinen ja sopivankokoinen tuntuu vähän epävakaalta.

Naistenklinikalla synnyttäville vinkkinä että siinä ihan vieressä on nykyään iso s-market, josta saa sit eväitä ja juotavaa kyllä nopeesti. Miehen toimesta tosin, mutta mua ainakin helpotti huomata että on kunnon kauppa vieressä :)

Meilläkään ei ole tavarat laitettuna valmiina. Olosuhteet ovat,että rakennamme taloa, sisään muutto päivä muuttuu koko ajan ja mikään ei ole varmaa.
Hankintoja on tehty pienelle,mutta tavarat on kahdessa eri paikassa eikä niitä ole järkeä alkaa viellä mihkään laittelee kun ei oikeasti tiedä missä sitten asutaan.
Yritän olla tressaamatta ja ajatella että kaikki kyl järjestyy ja sit mennää sillä mitä on ja tehää samalla ku vauva syntyy.

Ajatuksena ihana olisi tulla kotiin sairaalasta että kaikki on paikallaan ja tekeminen loppuisi ja sais kekittyä ihanaan nyyttiin.
Näillä mennään nyt ja yritän nauttia myös tästä pienestä kaaoksessta :)

Vinkkinä kaikille, täällä on boobin fast food bra alennuksessa: http://ratkiriemu.fi/tuote/boob-design-imetysliivit-jatkopalalla-aquawhite-raidalliset/

Mä teen kaarituelliset liivini itse, mutta alkuun tarvii noita joustavampia/pehmeämpiä, joten tilasin tuolta kolmet. Carriwellin liivejä oli esikoisen kanssa, mutta mä en jaksa kun ne on pelkästään mustia ja valkeita. Boobilta löytyy ihania värejä! Taisin viedä vikat pinkit, sorry! Mun koko on 65d/70c, ja noista sekä s että m vaikuttaa hyvältä päällä.

Ompas mukavaa tänään pitkään odotettu luento synnytys sairaalassa :rolleyes:
Pääsee kuulemaan uusimmista puudutuksista ym.. Viime kerrasta onkin jo 7 vuotta aikaa!
Myös mies tulee mukaan jospa hääki heräilis,että kyllä se sieltä vaan tulee eikä oo enää niin kauankaa :)

Me ollaan tänään kanssa suuntaamassa esittelyä kuuntelemaan. Alkaa tekemään tilanteen vähän todellisemmaks. Aiemmin oon ollu se joka miehelle hössöttää että kohta se tulee, nyt menee toisin päin. Mies sanoo jo että pari viikkoa ni lapsukainen on tuossa. Ite koitan jarrutella et ei kai nyt ihan vielä kuitenkaan, vielä ollaan ihan liian pieniä :D Pientä paniikin omaista vaikutusta jo tällä mammalla. :P Vielä ois niin paljon kaikkea pikku puuhaki tekemättä..

Heh niin teillä on karz kääntyny osat toisin päin :p Saa nähä mikä vaikutus tuolla on ukkoon täällä.
Tosi kiva et täällä järkätään tuollainen,viimeks ei ollu mtn luentoja,että ihan uus juttu itelle.
Ja varmasti herättelee et ne tosi toimet sieltä tosissaa tulee eteen :grin

Itse toivoisin että lapsukainen ei ihan vielä tule. On niin paljon kaikenlaista puuhaa mitä tehdä. Täälläkin on kaapit siivottu, lattiat luututtu, paikkoja järjestelty, vaatteita pesty, terassi ja ikkunat pesty, kasvimaata käännetty jälleen tänään (jos saisi vielä muutamia uusia siemeniä maahan), selässä kyllä tuntuu, pihahommia tehty. Ei hommat ikinä tunnu loppuvan. Tää kyllä tosiaan taitaa olla sitä pesänrakennusviettiä, mietinkin juuri eilen sitä. Se vaatekaappi on tosin vielä hankkimatta, jää ens viikon hommiksi.

Valmennuksia ei meille tällä kertaa tarjottukaan, esikoinen syntyi 3v sitten. Toivottavasti ei ole paljon muuttunut. Täytyy käydä synnärin sivuilla tsekkaamassa.

Nyt on just semmonen olo, että ottakaa tää vauva ulos musta. Ja vasta 34+0 mennään. :D Voi kiesus. Maha kiristää, nivuset huutaa hoosiannaa, sohvalta ylösnousu saa hien pintaan ja esikoisen kanssa ei vaan jaksa touhuta niin paljon kuin haluaisi. Miehen loman ajan on nyt ollut huomattavasti parempi olo, kun on saanut nukkua päikkäreitä ja ylipäätänsä on ollut seuraa ja apua enemmän tarjolla. Mutta sekin ilo loppuu ensi viikon jälkeen, ja viimeiset viikot olisi sitten vielä sinniteltävänä.

Onneksi kalenterissa on tasaisesti pientä puuhaa tiedossa ihan laskettuun aikaan asti, jotta on aina jotakin mitä odottaa ja käyttää ajanmittauksen virstanpylväänä. Kun on esim. neuvola ensi viikolla, huomaa sen viikon hurahtaneen melko nopeasti heti kun neuvolassa on käyty. On myös äitin syntymäpäivää, ripsihuoltoa, treffejä lapsellisten kavereiden kanssa ja muuta puuhaa itselle ja esikoiselle. Jospa se siis tästä iloksi vielä muuttuu...

Ainakin äsken mies lähti hakemaan suklaakeksejä Siwasta, kun vihjailin että jotain tekis mieli. :smiley-bounce022

Kalenteria koetan minäkin pienillä menoilla ja hommilla täyttää, että on aina joku välietappi tässä ennen vauvan syntymää. Se helpottaa kummasti kaikissa muihinkin odotuksiin liittyvissä asioissa, kun jaksottaa elämäänsä pienempiin pätkiin. Aina on jotain pientä odotettavaa, joten aika rientää etapista toiseen!

Mua inhottaa nimenomaan tuo nivusissa tuntuva kipu. Se jotenki raastaa nyt eniten hermoja. Selkäsärkyä saattaa rasituksen vuoks olla välillä, mut nivuskipu on melkeen jatkuvasti läsnä, etenkin lepäilyn jäljiltä kipu on perseestä. Välillä tuntuu, että olis pahemman luokan revähdys haaroissa, tai että minä hetkenä hyvänsä tuonne jonneki alapäähän kasvaa joku jättiläismäinen paukama, peräpukama tai mikä lie kivi ja kanto. Keskiviikkonen neuvolalääkärin sisätutkimus vaan lisäs tuota tunnetta. Sen lisäks tuntuu, että housuun lirisee jatkuvasti jotakin, eli epämukava olo on kaikinpuolin. Ei kovin hehkeä olo ole enää kyllä tässä kohtaa. Kaikki vaatteet on alkanu ahdistaa, tekis mieli pukeutua vaan johki kaapuun tai hautautua sänkyyn oottamaan poksahdusta.

Meillä näyttäisi nyt siltä, että vauva tulee maailmaan jo 30.8.! Perätilan takia tuolloin yritetään ulkokäännöstä ja jos ei onnistu, niin tehdään samantien keisarinleikkaus. Anestesialääkäri oli sitä mieltä, että laitetaan epiduraali jo ennen käännösyritystä, koska se saattaisi helpottaa sitä. Ja siitä on sitten helppo lisätä annosta, jos mennään leikkaukseen. Jos taas vauva kääntyy, epiduraali luultavasti avaa kohdunsuun ja synnytys saadaan käyntiin. En ole tällaisesta toimintatavasta ennen kuullut, mutta kai se on vain pakko luottaa oman sairaalan henkilökuntaan... Epätodellista ajatella, että vauva on jo vajaan kahden viikon päästä täällä :)

Muuten vointi on hyvä, mutta sain nyt inhottavan nuhan riesakseni. Vauvaa se tuskin haittaa, mutta silti mietin aivastellessani, että miltäköhän se pikkuisesta tuntuu... :confused:

Joko teillä on sairaalakassit pakattuina? Tajusin juuri, että täytyy tehdä se pikimiten. Laskettuun aikaan on vähän päälle 2 viikkoa. Eihän sitä todella tiedä koska se lähtö tulee.. Esikon kanssa meni muutaman päivän yli.

Tsempit käännösyritykseen Pezi.

Huomenta!

Sairaalakassin tavarat on valmiina kassin vieressä, pitäisi vaan laittaa ne sinne kassiin. Meidän sairaalakassiin tulee: hygieniatarvikkeita molemmille, molemmille vaihtovaatteet, kirjat molemmille, eväitä (jotka mä olen kohta jo syönyt, pitää hankkia uudet) , kamera, imetysliivit ja liivinsuojia, puhelimen laturi. Kassin päällä on valmiina suoja, jonka päällä istua taksissa ettei sotke. Ja sitten laitoin vielä lapun mitä kaikkea vielä pitää ottaa, esim. äitiyskortti, lompakko, verensokerinmittausvälineet.

Täällä myös sairaalakassit valmiina, vauvalle odottelee kaikki valmiina ja laskettuun 12 päivää. Silti mä luulen, että yliajalle mennään. Sais kyllä olojen puolesta syntyä jo. Ei jaksa enää tätä vetämätöntä ja jatkuvaa väsymystä :dead:

Täällä on kassissa murto-osa tavaroista, lopuista on lista kassin päällä (tavarat, jotka jokapäiväisessä käytössä nytkin). Oletan (tai siis otan sen riskin), että synnytyksen alkaessa meistä jompikumpi ehtii kyllä ne loput roinat sinne heittää. Tärkeintä mulle on, ettei siinä tilanteessa tarvitse alkaa miettimään, mitä ottaa mukaan.

Meillä kans kassi pakattuna. Kassi sisältää omat hygienia tarvikkeet, imetysliivit, suojat, vaihtovaatteet, vauvalle vaatetta, tutin, vauvan oman viltin ja ainu ensipupun, ja karkkia. Torstai aamuna pakkaan neuvolakortin, kuulokkeet ja laturin.

Täällä ei vielä koko kassia ole edes mietitty.. ylihuomenna tosin 3 viikkoa vielä. Sänkykään ei ole valmiina kuin vasta viikkoa ennen ja meinaan saada siitä jo hermoromahduksen. Tähän ttosin en voi itse vaikuttaa ja onneksi kaikki muu on valmiina jo.Tän lisäksi mies lähtee työreissulle juuri ennen ja palaa kun laskettuun on 6päivää.....

Täälläkään ei vielä kassia valmiina,mutta jospa lähiaikoina olisi.:happy:
Ihana äitini tarjoutui kustantamaan talolle loppusiivouksen ja tulemaan itsekkin paikalle auttamaan.
Siellä kun on katot,seinät,kaapit ym ihan pölyssä ja minä kun olin loppuviikosta menossa itse siivoamaan.
Aivan mahtavaa selkä on muutenkin niin kovin hajalla jo nyt.
Jospa me vihdoin päästäs muuttamaan kuiteskin lähiaikoina :happy:

Mulla on elämää suuremmat ongelmat selkeesti, ku ärsyttää jumalattomasti, ettei vaatekaapista tunnu löytyvän mitään sopivaa. Äitiysvaatteiden paitojen helmat ei riitä peittämään mahaa kunnolla ja housujen mahaosat valuu koko ajan alas. Noin neljän viikon takia ei viittis enää vaatteitakaan ostella. Mekoissa vois toki viipottaa, mutta niihin ei oo sopivia liivejä. Huoh! :D onneks tuolta jotain löytyy, mut se sopivien vaatteiden ettiminen kestää aina vähintään sen tunnin :D

Takaisin