Elokuun kuulumiset

Täällä yritän parantua huomiseen mennessä et päästäis perjantaina ensimmäiseen perhevalmennukseen:) Ei oo herkkuu olla kyllä näin lopussa kuumeessa ku lihaksia särkee eikä poju auta ainakaan asiaa vaihtamalla kylkeä puolelta toiselle kokoajan. Ja tää hikoilu on jotain sellasta mitä en oo ennen kokenu ku kehon lämpö nousee ja laskee, tänään onneks jo parempi päivä. Eilen en meinannu kestää minuuttia jaloillani ku olin niin heikos kunnossa kun ruokaa sain vasta alas 20.00 maissa:sad001
 
Hei kellä muulla oli tilanne, et vauvan rh-tekijä on eri kuin oma? Eli veriryhmävasta-aineiden seurannassa?
Mä sain just viimesen labran tulokset ja nyt vasta-aineet näyttää positiivista:sad001
Miten sitä sen jälkeen seurataan/tutkitaan?
 
Mulle ainakin sillon sanottii että se suojarokote minkä saa neuvolassa raskausaikana voi tehdä sen että vasta-aineet on positiiviset :confused:
 
Jamsu, totta, näin mullekkin sanottiin. Mä vaan ymmärsin et se ois vaan hetkellistä et ei enää pitäis johtua rokotteesta... mut enpä tiedä varmasti. Noh, ne kai sitten määrittää kuinka paljon niitä vasta-aineita on et mitä tehdään. Mul on neuvola vast viikon päästä ni ehkäpä vois soittaa ja kysyä jo huomenna:happy:
 
Tyhmä kysymys: mistä muuten tollasen tietää, et onko vauvalla eri rh-tekijä? Tai siis pitäiskö se tietää? Sillon ekan neuvolan aikoihin otettiin ne veriryhmään liittyvät kokeet, mut en muista yhtään mitä terkka niistä sanoi. Tai no, hänet tuntien tuskin sanoi mitään, merkkas korttiin vaan...

Mut nopeella googlauksella ilmeisesti niin, et jos äiti on rh positiivinen, niin kaikki ok?
 
Joo, niillä ekoilla verikokeilla katotaan se veriryhmä ja rh tekijä. Jos niissä on jotain seurattavaa niin kyl ne sit lähettää lisätesteihin. Enpä muuten tiiä onko äidin rh positiivisuus yhtä kuin ok, kun niitä vasta-aineita on muitakin kun tuo anti d, mut kyl ne kattoo ne siinä ekassa verikokeessa ja seuraa tarvittaessa:)
 
Täällä 1 joka juuri kävi uudestaan verikokeissa koska oli tunnistamaton vastaaine veressä.. seuraavalla äp käynnillä varmaan tiedän lisää. Koskaa aiemmin ei ole ollut ja muista piikin saanut vasta synnytyksen jälkeen. Itse rh- & lapset kaikki +
 
Täällä ollaan rh positiivinen ja vasta aine positiivinen, ja multa seurattu vasta aine titteri arvoa kerran kuussa verikokeella. Vasta aineena on anti fya.Titteri ollu 8 joka on kai matala ja mahdollisesti voin synnyttää ihan jkl sairaalassa. Eli anti fya voi aiheuttaa vauvalle anemia
 
Aikas hurjaa.. raskaus alkaa olla loppusuoralla, eikä yhtään tiedä koska se lähtö tulee ja miten synnytys tällä kertaa alkaa. Laskettuun aikaan vähän reilu viikko. Toivon, että synnytys on hyvä ja voimauttava kokemus tälläkin kertaa :happy:, kuten viimeksi. Laukut on pakattu ja kotona suurin piirtein hommat on seiviä pienokaisen tuloa ajatellen. Entäs teillä ?
 
Täällä vielä laskettuun aikaan useampi viikko. 5.9. olis se synnytystapa-arvio ja samalla tsekataan vikaa kertaa ennen synnytystä pojun keuhkovaltimo ja onko se kasvanut. Sairaalakassia en ole vielä pakannut jotain kyllä mielessäni sinne jo suunnitellut. Asiat kotona vielä vaiheessa esim hoitopöytä edelleen varastossa eikä kehtoonkaan olla vieläkään hommattu patjaa.

Ahdistaa tää kodin pienuus ja tavaran lisääntyminen. Mies menossa ens viikolla pankkiin neuvottelemaan laina-asioita, josko saatais lainaa isompaan kämppään. Tosin vaikka lainan saisi niin tuo rakas aviomieheni on sen verran nirso että saa nähdä milloin tulisi vastaan talo/asunto jonka kelpuuttaisi.

Mutta oon tosi iloinen että oon nyt valmistunut ja että pikkuhiljaa voi jo alkaa odottamaan pikku herran syntymää. Jännää aikaa.
 
Meidän tyttö se päättikin tulla pari vkoa ennen laskettua aikaa maailmaan :Heartred kaikki meni jotenki niin nopsaan ja yllättäen et pöllämystyny olo kesti pitkään..nyt vasta alkaa ymmärtää pikkuhiljaa et jaaha sitä on nyt oikeesti äiti ja raskaus ja synnytys ohi. Jospa tänään pääsis kotiin jo opettelee hassua ja ihanaa vauva-arkea :p
 
Ihanaa kun täällä jo rupeaa vauvat ilmaantumaan maailmaan. :)

Vielä olisi nelisen viikkoa laskettuun, mutta odotus on jo kova. Jotenkin vahva usko siihen, että ei tämä ihan sinne asti taida kestää, vaan että muksu tulisi himpun verran aikaisemmin. Eikä kyllä haittaisi yhtään. Kaikki on jo kotona valmiina... ja ennen kaikkea itse rupean olemaan aika kypsä. :D

Perjantaina neuvolassa oli sokerit pissassa plussalla, mutta kieltäydyin kauniisti sokerirasituksesta. Aikaisemmin siellä jo kävin, ja arvot ok. Silti heti pari päivää myöhemmin oli sokrua pissassa silloinkin. Siitä lähtien, eli nyt parin kuukauden ajan, olen mitannut arvoja kotona ja ylityksiä ei tule. Eli jos nyt rasituksessa olisikin häikkää, niin käskisivät mitata kotona. Mutta kun jo mittaan joka tapauksessa. Neuvolatäti oli onneksi ymmärtäväinen ja sanoi että ei rasituksessa tosiaan olisi enää järkeä.

Että semmoista. Kiva uutinen taas oli, että esikoinen sai kerhopaikan, jossa aloittaa ensi kuun jälkeen. Kerran viikossa muutaman tunnin ajan siis. Jännittää vain nyt, että miten kerhon aloitus sujuu, kun se ajoittuu juuri vauvan syntymän läheisyyteen. Lisäksi meillä ollaan juuri opettelemassa päiväkuiviksi ja siinä ollaan jo ihan loppusuoralla. Liekö siihenkin tulee sitten takapakkia... No, ei kai näitä auta oikein etukäteen huolehtia. :)
 
Onnea Hanneli! :)

Kaikki on sillä mallilla, että neiti voisi halutessaan maailmaan saapua. Tärkeimmät hankinnat on tehty, loppuviilauksia vielä uupuu. Sairaalakassi on vielä pakkaamatta. Olot ei vielä mitenkään anna minkäänlaisia synnytyksen lähenemisen merkkejä, niin en oo sen kanssa kovin kiirettä pitänyt :D Jotenkin silti todella kummallinen ajatus, että periaatteessa neiti voisi syntyä hetkenä minä hyvänsä: laskettuun on 19 päivää ja 42+0 on 33 päivää, mikä sekään ei loppupeleissä kovin pitkä aika enää oo tähän monen kuukauden odotukseen verrattuna! :eek:
 
Paljon onnea Hanneli! Täällä jänskättää jo vähän ylihuominen käännösyritys. Oma asenteeni on kyllä aika pessimistinen sen suhteen ja olen melko varma että vauva syntyy tiistaina sektiolla. Mutta enää se alatiesynnytyksen mahdottomuus ei oikeastaan harmita, oon vaan iloinen siitä, että vauva vihdoin saapuu :) Kotona kaikki on jo suht valmiina ja sairaalakassi pakattu. Nyt suuntaan kavereiden kanssa brunssille kun vielä voin :D Ja ajattelin syödä kaikkea mitä siellä on, jopa kaikkia juustoja! :D
 
Täällä on kanssa kaikki vauvaa varten valmiina :D minäkö ajoissa :) rv35+1
 
Sairaalakassin pakkaan tänään, sitten on kaikki valmiina .

Ja mun identtinen siskoni sai pojan, esikoisensa perjantaina, ihanaa :joyful:
Mullahan oli haaveena että samaan aikaan oltaisiin synnyttämässä mutta sisko se otti varaslähdön :love017

Meillä oli alunperin kolme viikkoa eroa lasketussa ajassa, nyt tuli 2 viikkoa vielä lisää. Mutta serkuille ei joka tapauksessa tule suurta ikäeroa.
 
Takaisin
Top