Elokuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja zibbh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipähei vaan! Ja toivottavasti kaikki saavat rentoutua viikonlopun :)

ElMalle ja Eleanoralle valtavan suuret pahoittelut surullisista uutisista :(

sukupuolesta, minä ja mies ollaan hyvin ehdottomia sen suhteen, ettemme halua tietää sukupuolta etukäteen. Todennäköisesti ajattelisimme toisin, jos ultranäkymä olisi 100% varma, mutta kun se ei koskaan ole. Esikoisen sukupuolta emme tienneet etukäteen, ja tuntui aivan mahtavalta saada tietää se synnytyksen yhteydessä. Sukupuolen kuuleminen jotenkin vankisti jo toki ennestään valtavaa rakkautta vauvaa kohtaan. Se on jäänyt mieleen yhtenä elämäni tähtihetkistä. Eli jos loppuun päästään, kuulemme sitten synnytyksessä sukupuolen :) Tähän mennessä ei ole ollut mitään oloa sukupuolen suhteen. Alkuraskaus on kylläkin hyvin erilainen kuin esikoisen kohdalla. Mutta esikoisestakin veikkasin itse tyttöä :D

Meillä on alkuraskauden uä torstaina, h 9+0, Väestöliitossa. Maksaa 110 €. Selasin juuri esikoisen raskauden äitiyskorttia ja välissä oli alkuraskausultran kuva h 7+4. Kyllä tuli tippa linssiin :) Menen täsmälleen samoilla viikoilla neuvolaan kuin esikoisen kohdalla, h 9+6. Meillä ei neuvolassa ole ultralaitteita, joten tiedän jo etukäteen, ettei ultrata. Mutta eipä se heidän tehtävä olekaan. Pyydän, että kuunneltais sydänääniä, vaikkei ne välttämättä kuulukaan edes noilla viikoilla, ja minulla on myös voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu.

Kertomisesta... Minä olen kertonut yhdelle ystävälle. On todella vaikea pidätellä kertomista, kun on niin paljon oireita. Mutta maltan nyt mielen ainakin siihen ensi viikon ultraan asti. Sitä en ole vielä pohtinut, miten menettelen työpaikalla. Varmaankin kerron lokakuun alussa, kun np-ultra on jo ohi.

Eevi, minullakin vaihtelee rintojen aristuksen voimakkuus hyvin paljon eri päivien ja eri vuorokauden aikojenkin suhteen. Eli ei niiden tarvi olla koko ajan arat ;)

Piiku, alkaako olo yhtään helpottaa? Myötätunnon tuulia ja jaksamisia.

ON: Täällä ollaan superväsyneitä. Jaksan touhuta ekat 9 h heräämisen jälkeen hyvin, sitten pitäis päästä vaakatasoon... Laiskottaa ihan kamalasti, ja kun tänään sain siivousinspiraation, niin siivottiin sitten koko kämppä. Voin taas seuraavat 4 vkoa maata sohvalla. Oma laiskuus todellakin jo ottaa päähän, mutta en kerta kaikkiaan jaksa :( Onneksi mies on ottanut kodinhoidon vastuuta itselleen, kun on huomannut mun olevan toivoton tapaus. Meillä nukutetaan poika omaan sänkyyn ja olen nukahtanut tällä viikolla joka ilta häntä nukuttaessani itsekin, herännyt aamulla ;) Hyvät unet olen saanut!

Tänään sit pahoinvointi sai uusia ulottuvuuksia kun aamulla laattailin pitkin kylppäriä ts. suihkun lattiaa, charming! emoticon No, toivotaan ettei ylly pahemmaksi...

Joku kirjoitteli pesänrakennusvietistä ja voisinpa ihan kadehtia! Ennen plussaamista ja vielä jonkun aikaa sen jälkeenkin siivosin about timman päivässä. Olen siis hullu perfektionisti... Mutta nyt on ollut pakko tyytyä vähempään kun etoo, väsyttää ja uuvuttaa niin hitosti! Mur! Mies siis tekee pitkää päivää duunissa ja työmatkoihin sillä menee yhteensä kolme timmaa/pvä niin en viitsi alkaa sitä riivaan siivoushommilla. Pitäis varmaan vaan opetella ottaan rennosti muttei osaa. 

Eikö sitä voi Eevi ajatella ennemmin niin, että sen rahan sijoittaa omaan mielenrauhaan vauvan hyvinvoinnista? Ainakin omalla kohdalla oli tärkeätä saada se tieto, että kaikki on hyvin, että pystyi relaamaan ajatusten suhteen ja vähän iloitsemaankin tästä raskaudesta. 

Eleanoralle paljon voimia ja jaksamista!!

merihevonen: tulee vaan aina mietittyä sillä hetkellä ku rintoja ei turvota ja kauheasti arista, iltaa kohden alkaa aina, ja musta tää on aika erikoista että vasenta rinta tuvottaa melkosesti enemmän ku oikeaa :D pääs vaa alkaa pyörii kaiken näköstä :D nyt taas varemempi olo . 

Sanos Namida muuta! Meillä ukko on kivasti 3 viikon työkomennuksella Kiinassa, tulee viikoksi kotiin ja lähtee 3 viikoksi Intiaan, voi kakka sanon minä ja mä olen ihan puhki! Miten voi väsyttää?? Isoin penska ajoi nurtsin nyt viimeeks, sitten tää huushollin imurointi ja moppaus on jaettu neitien kanssa, likka 10v rakastaa (pimee sanon mä) pölyjen pyyhkimistä :D onneks! Talon piha on aidattu joten ei niin huono omatunto ole vaikkei oo nyt koirien kanssa lenkkeilly normisti, tuollahan riehuvat pihalla ja haukkuvat naapurit.

Minä vaalin mielenrauhaani niin paljon, että vaikka lainaan ne rahat jos ei muuta keinoa ole, on sitte kyse koiran, kissan, lapsen tai oma terveys. Ahdistaa epätietoisuus.

Namida: "Eikö sitä voi Eevi ajatella ennemmin niin, että sen rahan sijoittaa omaan mielenrauhaan vauvan hyvinvoinnista? Ainakin omalla kohdalla oli tärkeätä saada se tieto, että kaikki on hyvin, että pystyi relaamaan ajatusten suhteen ja vähän iloitsemaankin tästä raskaudesta. "

En mä ainakaan voi noni ajatella, enkä mä nyt stressaa ku aina hetkittäin päivissä, sit taas palaa järki kohdilleen. Kyllä mä pystyn odottaa siihe ekaa ultraa. Toiseks mä kävin viime raskaudessa eka 9 viikolla ultrassa (luulin että viikkoja oli jo 12), sit kävin 12 viikolla, niin en silti uskonut sitä todeks, mulla oli edellee yhtä vainoharhanen olo, niin kauan oli ennenku vauva alko potkii, ei se varhaisulta mitää auttais, enemmän se iha np ja ku 12 vk tullu kohdille. En mä nini stressaantunut ole ku viime raskaudessa, en läheskään, sillo mä olin koko aika, nyt mulla tulee vaan välillä päähän tälläsiä ajatuksia ja just sil ehtkel oon kirjottanut tänne. Jokainen tavallaan. Mutta mä en lähde lainaamaan mistään rahaa varhaisultraan johon en edes halua osallistua, odotan sitä ekaa ultraa iha rauhas, ei mulla mikään kiire ole, en mä sekoamassa sentää oo, vaikka mun kirjotuksista onkin voinut saada sen käsityksen :D

Sanna77: "Minä vaalin mielenrauhaani niin paljon, että vaikka lainaan ne rahat jos ei muuta keinoa ole, on sitte kyse koiran, kissan, lapsen tai oma terveys. Ahdistaa epätietoisuus."

en tiedä meinasitko tolla mun kommenttia, mutta jos tarkoitit, niin voin kertoa että olin silti epävarma viime raskaudessaki vaikka kävin 2 ultrassa (9viikolla ja 12 viikolla), olin niin kauan ennen ku vauva alkoi potkimaan, sit loppu epävarmuus, eli ei auta vaikka ultrassa kävisin :) ja en lainaa ottais. ja viime raskaudessa oli lievemmät raskausoireet kuin nyt. Sillon ku mulla oli tuulimunaraskaus, oireita ei itseasiassa edes ollut lainkaan. En mä niin huolissaan ole, joskus päivisin tulee vaa sellasia oloja. 

Mä kyllä ymmärrän Eeviä, jos on rahatilanne sellainen ettei ole varaa niin sitten ei ole. Olisihan se kiva päästä varhaisultraan, mutta minäkään en aio sellaiseen varata aikaa kun on niin kallis. Onhan siinä sekin puoli että jos varhaisultrassa ei löydykään sykettä niin huoli olisi kova ja mahdollisesti vielä ihan turhaan. Ja ainakin viime raskaudessa heti seuraavana päivänä ultran jälkeen mulla pyöri taas samat ajatukset kuin ennen ultaa, että entä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Pitäis siis päivittäin tai ainakin viikoittain se syke saada nähdä jotta voisi olla täysin rauhallisin mielin. Mun on tietenkin helppo sanoa että jaksan odottaa ilman varhaisultraa kun jo viikolla 9+ lääkärikäynnillä ultrataan. Eikä mulla nyt ole mitenkään sellainen olo että pitäisi olla huolissaan, ihan rauhallisin fiiliksin täällä mennään.

Sanna77, toki jos olis lapsen terveys vaakalaudalla niin kyllä minäkin hankkisin rahat vaikka kiven kolosta. Mutta niin kauan kun ei ole syytä epäillä jotain olevan pielessä (oli kyse sitten eläimistä tai lapsista) niin täällä rahat säästyy. Ilmaisen tämän varmaan nyt vähän tökerösti, mutta kun ei se ultraääni sitä sikiötä pelasta tai paranna niin ajattelen sen "turhakkeena". Mutta en tietenkään tuomitse niitä jotka sinne ultraan ajan varaa, ihanahan se on pikkuisen sydämensyke nähdä <3

Omppupomppu, ohoh mikä neuvolan täti! Ihme että saa ultrailla jos ei edes kohtua tunnista ruudulta :D Mutta hyvä että otat sen noin etkä säikähtänyt ikihyviksi.

Täällä alkoi tänään päänsärky, jospa ei kauaa kestäisi kun en viitsisi ottaa lääkettä. Ja kyllähän sen tietää että kun käy parin tunnin lenkillä ja sen jälkeen kipasee saunan lauteille lämmittelemään niin nestehukkahan siitä tulee. Tämä ihminen vaan ei opi virheistään. Voi tietenkin olla että hartiatkin on jumissa kun oon joutunu tuota poikaa raahailemaan, iskä kun on reissussa tämän viikonlopun. En tiiä, ikävää jokatapauksessa.

Hei kaikille odottajille ja jännittäjille !

Ensimmäiseksi pahoittelut keskenmenon kokeneille ! :/

Ihana huomata, ettei ole yksin näiden ajatusten kanssa! Esikoinen olisi siis toiveissa ja meillä tärppäsikin ekasta kerrasta. Siksi onkin olo, että meillä ei onni jatku pidempää. Tänään tasan rv 5 ja oli pakko vainoharhaisuudessa tehdä vielä yksi raskaustesti. Clearblue ilmoittikin 10 sekunnin mietinnän jälkeen: Raskaana 3+. Ehkä se on pakko alkaa uskoa, että on oikeasti raskaana. Itse olen ajatellut ehkä käydä ultrassa yksityisellä, mutta toisaalta pelottaa, että siellä ei olekaan mitään !

Kysymys kuuluukin alkuraskauden ultrassa käyneille: Kuinka paljon ultra maksoi ? Saitko kelakorvauksia ? Helpottiko tieto oloasi ?

Kiitos kaikille vertaistuesta !

Mäkään en varmaan menis varhaisultraan jos siitä pitäis maksaa lähemmäs satanen, mutta täällä onneks maksaa vain 50 euroo yhdessä yksityisessä neuvolassa. Viime raskaudessa kävin tuolla samassa paikassa ja helpotti kyllä huomattavasti oloa kun näki sen pienen sykkeen. Musta tuntuis hirveältä jos nt-ultrassa saisikin selville, että on kantanut viikolla 6 kuollutta alkiota sinne viikolle 12 saakka, joten senkin takia menen varhaisultraan.

Eilen tuli keskusteltua aika tiiviisti wc-pöntön kanssa.
Lämmintä ruokaa yritin syödä ja sain sitä reilu 3 haarukallista alas, kunnes
enempää en kyennyt sitä syömään.
Eli huono olo jatkuu...

Tämä nenän tukkoisuus saa mut jo niin ärtyneeksi, että pian mieskin jo hermostuu!
Illat on pahimpia kun en pysty nukahtamaan lainkaan.
Mä en tiedä yhtään, mitä mä tekisin. Nenäkannun sain toimimaan, mutta siitä
ei ole apua juuri ollenkaan! emoticon
Mä olen jo niin väsynyt, huonosti nukuttujen öiden ansiosta...

Muikkis: Eikö mistään apteekin nenäsuihkeistakaan tms ois apua? Entä perinteinen höyryhengitys? =) Kysy neuvolasta?

Kiva kuulla, et muillaki mahat jo pönöttää! Tyttö edelleenkin kieltäytyy kaikista mukeista ja pulloista... Hörpyttämistäkin kokeiltu on, mut tytöllä tuppaa olemaan semmonen asenne, et mitää ei sais suuhun tyrkätä.. :) Päädyttiin nyt kuitenkin veden juottamiseen, ku se meinaa mennä vähän helpommin alas. Laitetaan niitä maitoja ruokiin sit enemmän ja tissiä saa imutella, kunhan ei supistele tai muuta. Ehkäpä tää jossain vaiheessa "loksahtaa" niiku Unelma-Anelma sanoi :)

Paljon on ollu puhetta varhaisultrista ja peloista. Ite nään asian niin, että tää vanhemmuus raskauksineen on vähän semmosta pelkojen kanssa elämistä, koska sillon kun välittää niin pelkää et jotain sattuu tai on vialla. Kaikki sitä sit kestää ja käsittelee omalla tavallaan. Ite tällä kertaa koitan luottaa siihen, et kaikki menee jotenki hyvin. Ite en tän raskauden kulkuun voi vaikuttaa kuitenkaan, muuta ku niitä neuvolan ohjeita noudattamalla. Täytyy silti myöntää, et oon kartottanu alueen varhaisultramahdollisuudet jos paniikki iskee :P

En vielä oo neuvolaa varannu, ku tytöllä on 10kk neuvola 6.9, aattelin siinä yhteydessä varailla omaa aikaa. Oispa tosiaan iha kiva jos täällä ultrattais, mut vähän epäilen. Entisellä paikkakunnalla oli joku kivikautinen ultralaite, jota se lääkäri ei ees uskaltanu käyttää :P

Täällä kärsitään päivittäisestä koomaväsymyksestä, joka iskee aina lounaan jälkeen. Nukuin jopa istuen tässä hiljattain! Mahassa paljon nipistelee ja repii, ja illalla iskee mehevä turvotus. Tuli myös todettua, ettei pitsaa kannata syyä ollenkaan, jos meinaa selvitä kuivumatta kokonaan... Ja kyllä, finnit ovat back ja naama on ku voideltu... "jee". Ihanata silti!

Unelma-Anelma: "Ja ainakin viime raskaudessa heti seuraavana päivänä ultran jälkeen mulla pyöri taas samat ajatukset kuin ennen ultaa, että entä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Pitäis siis päivittäin tai ainakin viikoittain se syke saada nähdä jotta voisi olla täysin rauhallisin mielin. "

Mulla oli aivan sama juttu, ostin sen kotidoplerin ja doplailinki koko aika että mieli sit rauhottui :D

Mulla on aivan hirveä olo. Oon kipee ja tää pahaolo tuntuu sen takia vaan pahemmalta.. Lisäks Ada on päättänyt että hän herää nykyään joka aamu klo 7, ennen se heräs puol 11 ja se jälkee siirty 8 ja nyt viikko/kaks heränny 7, oon iha megayli väsynyt, ja sit ku mul on huono olla tän väsymyksen kipeyden ja pahanolon ja iha järkyttävän päänsäryn kanssa niin mua kiukuttaa kaikki asiat. Mun pitää tänään mennä pesee 3 mattoa.. pakko nyt ku kohta on jo liian myöhästä ku en saa kuivaks niitä karvamattoja tarpeeks nopee (alkaa haisee, jos ei kuivi tarpeeks nopee) ja ku ilmatki alkaa viilenee, tänään näyttäis ilmat siltä et matot voi pestä eikä ala sataa. Onneks Ada meni tohon isomummille ja ukille naapuriin hoitoo niin saan matot pestyä rauhassa ja vähä levähtää, se tyttö on niin kauhee menemään , juoksee ympäriasuntoa, kiipeilee, kolauttelee päätään ties minne. Me mennään Adan kanssa muuten tutan kuvauksiin tiistaina varavauvana, jos kuvaukset menee hyvin niin kuvat julkaistaan , kuvaaja haluaa nähdä ensin miten ada toimii kameran edessä , vähä jännittää kyllä, hirvee linssilude se on aina ollu mutku nyt pitäis vaa juosta joka paikkaa eikä pysy paikoillaa yhtää :)

Kisse: Mulla varhaisultra maksoi muistaakseni 80e toisen ultrauksen sain vähän niin kuin "kaupan päälle" viikon päästä:)

Ymmärrän kumpaakin mielipidettä varhaisultrasta. Toisaalta jos on valmis odottamaan sinne 12 raskausviikolle ja tuntuu että jos kaikki ei ole kunnossa niin ei ole väliä koska se todetaan, niin miksei odottaisi sinne 12 rv:lle. Itsestä tuntui vaan esim silloin keskenmenoraskaudessa paremmalta että se todettiin mahdollisimman varhain ja pääsin keskeytykseen mahdollisimman pian.. (muuten olisin voinut ollut "valeraskaana" sinne 12rv:lle asti, koska en itsestäni lähtenyt vuotamaan) ja nyt kun on tässä raskaudessa nähty ultrassa syke niin kyllä on varmempi olo.

Mutta kyllä!! itsekin vähän väliä mietin että kuinkahan siellä mahassa voidaan ja varmaan ennen niskaturvotusultraa mietin myös että ollaankohan siellä elossa :D eli vaikka varmempi mieli tulee itselleni varhaisraskauden uä:sta, niin ei se pelkoa kokonaan poista, lieventää vain! se kotidoppler on varmasti ihan huippu:)

kotitöistä: itse en oo ollut kykeneväinen kun ihan pieniin kotihommiin, tänään jaksoin laittaa ruokaa ja vähän pestä pyykkiä...oon ihan tosi väsynyt ja pahoinvointi on aika rajua välillä. ihan huono omatunto kun ei jaksa touhuta tytsyn kanssa niin paljoa. eilen oli ihana päivä kun käytiin rannalla; tyttö ja isukki polskivat vedessä ja mä loikoilin auringossa ja syötiin eväitä. ja koko hiekkaranta oli vain meidän käytössä<3

pitää muistaa ostaa kaupasta se vauvalehti :)

Kisse91: Tuolta ultraketjusta löytyy useammat vastaukset kaikkiin noihin kysymyksiin.

Itsellä alkaa olo helpottaa ihan kunnolla, tai lähinnä osaa elää sen kanssa paremmin, eli heti jos hiemankin tulee huono olo ryntää syömään jotain ja tasaisesti pitkin päivän napsii välipalana jogurtteja, hapankorppuja jne. Jotenkuten osaa myös arvioida kuinka kauan mikäkin ruoka pitää huonoa oloa poissa. Ihan tervetullutta koska koulu alkaa taas ensiviikolla niin pitänee osata siellä syödä niin että voi keskittyä opiskeluun.

Mulla ei ole muutoin ollut jaksamisen kanssa enää pahasti ongelmia, tuo säännöllinen napostelu auttaa siihen väsymykseenkin aika hyvin. Ainut mitä tässä tarvitsee enää stressata on se että miten paino tykkää nousta tällaisella syöntitahdilla. Toisaalta esimerkiksi sipsit ja karkki ei maistu ollenkaan joten ehkä se sitten tasapainottaa.

Alle 3 viikkoa enää nt-ultraan, sen jälkeen voi jo ihan avoimesti kertoa muillekin. Tällä hetkellä kummankin perheet ja ihan lähimmät ystävät tietävät mutta suurimmalta osalta vielä salattu. Hyvä ajoitus kyllä ultralla, oon seuraavana päivänä lähdössä laivalle niin voi sitten hyvillä mielin olla vesilinjalla.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille, ihan hirveetä :´( paljon voimia!!

Täällä alkaa ehkä hieman olo jo helpottaa, ei enää päivisin oo niin paha olo ku vielä 3-4 päivää sitten. Illalla on enempi huonompi olo ja väsyttää hulluna, siks koitanki päiväs aikaan saada mahdollisimman paljon tehtyä kotihommia ja ulkoilla, koska illalla ei jaksa mitään. Uusia oireita on sen verran että rinnat on muuttuneet tummemmiksi ja raskaammiksi ja paino on pudonnut reilut 2kg, mut niin kävi esikoisenkin aikana. Ku vaan edelleen tämä syöminen on niin vaikeeta, hajut etoo ja mitään liharuokia ei voi syödä, ei makeeta eikä kahvia :D ruokavalio on tosi niukka mitä pystyy syömään ja sit kuitenkin on vähän väliä nälkä, tuo masuasukki taitaa viedä kaikki mehut minusta :) viikkoja tulee nyt 8 ja muistelen että esikoisen aikaan näillä samoilla viikoilla alkoi olo helpottaa. Maha on vaan niin iso jo, mieskin sanoi että oon ku 4kk :D etenkin illalla kauhee turvotus! ei tätä pidä salassa enää mikään, mut ei kyllä mua oo kukaan vielä nähnykkää, mut kyllä varmaan ei jää epäselväksi kuka vaan näkee sit :) ei oo kerrottu kellekkää tästä raskaudesta, viimeksi ootettiin kans siihen ekaan ultraan, mikä tehtiin viikolla +8, että nähtiin kaiken olevan kunnossa ja sit kerrottiin. Viikon päästä ois neuvola ja ehkä ultrakin, kerron sit tuolla muissa osioissa lisää, kuhan sinne asti päästään, ei vaan maltais oottaa <3 tsemppiä kaikille odottajille!!

Ok, Eevi, jokainen tavallaan eikä oikeata vastausta tällaiseen ole (ja jos kuulostin joltain muulta, olen pahoillani). Itseä alkaa kiukuttamaan nää mun mielialan muutokset, etenkin se, etten miehelle osaa esim. mieltä häiritsevistä tai askarruttavista asioista sanoa ilman itkua, aaargh!!! Ja huomaan tarkkailevani sen jokaista äänensävyä/painoa suorastaan hysteerisesti: eilen kehitin ihan kauhean draaman asiasta jota ei ollut edes olemassa muualla kuin mun omassa päässä. Sairasta... Olen tässä itsekseni miettinyt että pitäisiköhän vetäytyä äitin helmoihin lepuuttamaan pariksi päiväksi. Saisi ukkelikin rauhaa hysteeriseltä eukolta, enkä halua että parisuhde alkaa liiaksi kärsimään mun sekopäisyydestäni. Huokaus... Tuntuuko kenestäkään muusta edes lähellekään tältä? Ja jos, niin mitenkäs teiän miehet moisen kestää?

Eilisen oksentelun myötä tuli sitten ruokahaluttomuus: kaikki ruoka etoo. Pari siivua munakasta sain äsken pakotettua itseni syömään, sekin työn takana.

Mutta, mulla toiveena ollut raskaus jo pitkään joten paraneeko sitten valittaa... Ja ihanan asian puolestahan tässä kärsitään (mutta valitanpa kuitenkin, heh...). 

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Arvostan sitä. Viikonlopun oon yrittäny ajatella pääosin ihan muita asioita kun olen ollut kotipaikkakunnalla ja juhlimassa häitä jne. Nyt pitää yrittää voimaantua taas kohtaamaan asia kun varmaankin ensi viikolla otetaan yhteyttä lähetteen takia. Kyllä tämä tästä ja onneksi on ihana mies, joka tukee ja kulkee rinnalla. Varmasti nämä meidänkin vauvahaaveet vielä todeksi muuttuu. Ja paljon muutakin on elämässä iloitsemisen arvoista, joka kannattelee.

Paljon voimia Eleanoralle! Aika se on mikä auttaa, tässäkin asiassa.
Vaikka tällä hetkellä tuntuukin niin kovin lohduttomalta. Paljon voimia ja tsemppiä,
kuin myös kaikille muillekkin saman kokeneille.

Täällä ollaan flunssan kourissa.
Tuntuu hirveenkin epämiellyttävältä tämän raskaus (raskaudenalkuvaiheet),
kun ensin saa kärsiä kovin jokapäiväisistä päänsäryistä ja sitten nenän tukkoisuudesta sekä
huonovointisuudesta ja nyt kaiken tämän lisäksi tulee vielä kurkkukipu ja kuume.
No, ehkäpä se tästä. Toivottavasti on ensimmäinen ja viimeinen flunssa raskauden aikana!
Mutta eikö joku sanonutkin, että raskaana ollessa vastustuskyky heikkenee???

Kisse91, onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Muikkis, oih, kylläpä sua nyt koetellaan. Parempia vointeja! Mulla on muuten kans ollut hieman lämpöä ja voimaton olo nyt muutamana iltana. Että en yhtään ihmettelisi että jos pitäisi paikkansa se vastustuskyvyn heikkeneminen.

Nazutus, sama täällä tuon koomaväsymyksen suhteen. Väsymys vaan iskee, eikä sitä voi millään keinoin välttää. Ootko muuten vielä kotona tytön kanssa?

Eevi^, niin Ada kävelee jo? :D Ihania kuvia varmaan tulee. Vinkkaahan heti, jos kuvia julkaistaan :) Mutta jaksamisia, jospa sulla vointi paranis ja Ada hoksais nukkua aamuisin vähän pidempään ;)

Namida, mun avomies sano että olen pahempi raskaana kuin menkkojen aikaan. Tämä väite perustui siihen että menkkojen aikaan oon lähes koko ajan persiille ammuttu karhu eli lopputulos on arvattavissa, mutta  kun olen raskaana koskaan ei voi tietää millon räjähdän huutamaan tai vastavuoroisesti itkemään :D Hyvin on mun mies onneksi kestänyt yhen raskauden ja tätäkin tähän saakka, mutta huumorilla aika pitkälle pötkitään asiassa kuin asiassa. Ja saa vaivoistaan valittaa, sitähän varten täällä ollaan että päästään kokemuksia jakamaan ;)

Ihanaa, ettei mulla ole sellaista pahoinvointia (vielä) kuin teillä joillain. Eilen meinasi se juoksulenkki jäädä tekemättä kuvotuksen vuoksi, mutta koska en oo porukoille kertonut raskaudesta ja olin jo sopinut pojan hoidon äitini kanssa, en viitsinyt jättää lähtemättä. Hyvä niin, kuvotus meni ohi ensimmäisen puolen tunnin jälkeen. Paljon jaksamisia teille kaikille pahoinvoinnista ja sairasteluista kärsiville, erityisesti jos siinä jaloissa jo pikkuvarpaita ennestään vipeltää!

Apua.
Mun on nyt pakko vääntäytyä shoppailemaan uusia vaatteita.. Peittäviä vaatteita, ettei raskaus paljastu ihan vielä. En haluaisi kertoa vielä pitkään aikaan esim töissä, nyt vasta ysi viikko ja mulla ons ellanen maha että tuntuu et kaikki kattoo, se on kyllä ihan selkee. esikoisesta oli vasta joskus 15-18viikolla selkee kumpu..
minkä tyyppiset vaatteet peittelee vatsakumpua?!

Takaisin