Sunnuntaita kaikille! Onpas täällä ollut mukavan vilkasta keskustelua :)
vitsukka, meillä myös käytetään vielä TripTrapp-tyylistä syöttötuolia, josta se etukaari on otettu pois (esikoinen siis lähes 3.5 v). On aivan ehdoton, että lapsi näkee kunnolla pöydälle. Tullaan varmasti käyttämään vielä hyvin pitkään, ja ostetaan seuraavalle lapselle toinen samanlainen. Uhma meillä on nyt ehkä hankalimmillaan mitä ikinä... Ilmeisesti 4 ikävuoteen mennessä odotettavissa vain pahenevaa. Äiti ja isi ajoittain on aika väsyneitä tuohon touhuun. Nimiä ei ole meillä mietitty yhtään. Meidän esikoinen on nyt päivähoidossa ja pidetään varmastikin päivähoitopaikka kesäkuun loppuun. En irtisano paikkaa heti, sillä ei koskaan tiedä, mitä vauvan kanssa tulee. Pidän backupin, jos vauva on esim hyvin paljon itkevä tms...
suklaasydän, en ole oikeastaan pohtinut vielä synnytystä. Ehkäpä senkin vuoksi, että ensimmäisestä jäi niin hyvät muistot, etten ole ehtinyt vielä huolehtimaan. Neuvolalääkärikin sanoi jälkitarkastuksessa, ettei kyllä kuulosta ihan tavalliselta, kun kerroin muistelevani synnytystä aina iltaisin, jos en saa unta!
zibbh, ilmeisesti useimmiten sydämen lyönnit alkaa näkyä noin 6+0 raskausviikolta lähtien. Mutta itse ottaisin vähän pelivaraa siihen, jos hedelmöittyminen olisikin tapahtunut vähän luultua myöhemmin.
ElMa, voi, voimia vuotelun kanssa. Ymmärrän täysin, että ajatukset on varmaan aika stressaantuneet ja huolestuneet. Tarrasukkia kovasti ja tsemppiä!
Sazulle onnittelut ihanista uutisista varhaisultrasta!
Unelma-Anelma, täällä on aivan samanlaiset rauhalliset fiilikset raskauden suhteen. Se ei suinkaan johdu siitä, että ajattelisin kaiken olevan 100% varmuudella hyvin vaan esikoisen olemassaolosta. Jotenkin on niin onnellinen olo jo tuosta yhdestä lapsesta, että toinen olisi jo vain ekstraa :)
Hennasu, olit huolissasi siitä, ovatko oireesi raskausoireita vai jotain muuta. Kyllä minun silmääni kaikki vaikuttivat hyvinkin selkeästi raskaudesta johtuvilta :)
Muikkis, voisinpa sanoa jotain lohduttavaa tuohon keskenmenopelkoon. Siihen ei vain löydy sanoja. Itsekin pelkäsin sitä todella paljon toisessa raskaudessa (josta siis esikoinen syntyi). Ajan kanssa se alkaa helpottaa ja luotto raskauden jatkuvuuteen vahvistuu. Se on valtava helpotus, kun liikkeet alkavat tuntua ja pystyy itse seuraamaan lapsen hyvinvointia edes jotenkin.
Eleanora, itse olen käyttänyt Espritin ja Helsingin Bebes-liikkeessä myytäviä äitiysvaatteita. Ovat aika kalliita, joten ostin muutamia vaatteita ja käytin samoja koko raskauden. Ainakin olivat laadukkaita. Ystävät ovat käyttäneet mm H&M:n äitiysvaatteita ja nekin ovat kuulemma aivan hyviä. Monet ovat tehneet myös kirpparilöytöjä, mutta minä en ole koskaan oppinut kiertämään kirppareita, niin ei ole tullut etsittyä.
niina, suuren suuret pahoittelut tilanteesta. Varmasti on vielä vaikeampaa, kun mies on ollut poissa kotoa. Jos keskenmeno on tullut, voin sanoa, että siitä toipuu kyllä mutta vain ajan kanssa. Puhuminen heti tilanteen ollessa päällä on mielestäni tärkeää, jotta saa purkautua juuri aidoimmillaan ja tunteellisimmillaan. Onneksi teillä on jo kotona esimerkki siitä, että raskaus kyllä onnistuu, varmasti tulevaisuudessakin!
Minulla oli jotain kysyttävää, mutta pääsi unohtumaan, kun luin teidän tekstejä... Eipäs muuta kuin hyvää uuden viikon alkua ja onnellista vatsan kasvatusta!