Elokuun höpinät

Huoh, esikoisella enterorokko eikä mikään helpoin tapaus.. viime yönä huudettiin aamu 4 asti kun jalkoja tais kutista tai särkeä tai jotai, raapi niitä ainaki. Heti ku nukahti nii vartissa heräs huutaa ja raapii jalkoja 😭 jos vinkkejä tuoho kutinaan alle 2-vuotiaalle niin otetaan vastaan. Ei auta et mies lähti aamuyöllä lentokentälle ja työreissuun. En tiiä miten jaksna henkisesti jos tulee toinen samanlainen yö ja oon yksin 🥹 oottelen neuvolan soittoa et saan sairaslomatodistuksen töihin ja vinkkejä tuohon tautiin. Eka entero meillä eikä kiitos koskaa enää.
 
Oi, kohtalotoveri täällä. Tsemppiä! Tuo joka-aamuinen ja -iltainen hammaspesuyökkäily alkaa olla jo kyllä sellainen peikko, että vaatii aina henkisesti tsempata itseään että jaksaa mennä tekemään sen.:Grimacing Face:
Tervetuloa mukaan! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Samaa vaivaa täälläkin tuo hammaspesuongelma. Oli myös esikoista odottaessa ja jatkui koko raskauden. Nyt on ollut vähän vaihtelevaa, että välillä oksentaa ja välillä ei tunnu missään. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Huoh, esikoisella enterorokko eikä mikään helpoin tapaus.. viime yönä huudettiin aamu 4 asti kun jalkoja tais kutista tai särkeä tai jotai, raapi niitä ainaki. Heti ku nukahti nii vartissa heräs huutaa ja raapii jalkoja 😭 jos vinkkejä tuoho kutinaan alle 2-vuotiaalle niin otetaan vastaan. Ei auta et mies lähti aamuyöllä lentokentälle ja työreissuun. En tiiä miten jaksna henkisesti jos tulee toinen samanlainen yö ja oon yksin 🥹 oottelen neuvolan soittoa et saan sairaslomatodistuksen töihin ja vinkkejä tuohon tautiin. Eka entero meillä eikä kiitos koskaa enää.
Me saatiin esikoisen aikaan apteekista jotain niiden itse tekemään voidetta kutinaan. Se oli toki vesirokkoon, mutta kutinaan se nimenomaan oli. Apteekista vois kysyä (vaikka soittamalla), että olisko niillä mitään mikä auttais tohon vaivaan. Ja laitoin kuukautissiteitä pakkaseen (kastelin märäks ja laitoin pakkaseen) ja niitä otin sieltä ja painoin lapsen ihoa vasten. Se viileys auttoi kutinaan hyvin ja se side ei tule ollenkaan niin kylmäksi, että tarttis paleltumia pelätä.

Tsemppiä. Meillä oli maailmankaikkeuden hirvittävin vesirokko esikoisella 1,5 vuotiaana. Silloinen puolisokin sanoi vuoden päästä keskellä yötä sängystä oksennuksia siivotessa, että oksentakoon vaikka koko yön ja viikkoja putkeen, kunhan ei enää yhtään vesirokkoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Huoh, esikoisella enterorokko eikä mikään helpoin tapaus.. viime yönä huudettiin aamu 4 asti kun jalkoja tais kutista tai särkeä tai jotai, raapi niitä ainaki. Heti ku nukahti nii vartissa heräs huutaa ja raapii jalkoja 😭 jos vinkkejä tuoho kutinaan alle 2-vuotiaalle niin otetaan vastaan. Ei auta et mies lähti aamuyöllä lentokentälle ja työreissuun. En tiiä miten jaksna henkisesti jos tulee toinen samanlainen yö ja oon yksin 🥹 oottelen neuvolan soittoa et saan sairaslomatodistuksen töihin ja vinkkejä tuohon tautiin. Eka entero meillä eikä kiitos koskaa enää.
Voi ei, tuotakaan vaivaa en kenenkään muksulle tahtoisi.
Apteekista:
MENTOLIRISIINIÖLJYSPRII DF 2004 LIUOS IHOLLE 100 ML
Mentolia sisältävä liuos kutiavalle iholle. Mentoli viilentää ihoa ja rauhoittaa ihon kutinaa.
Kokemukseni mukaan auttaa myös hyttystenpuremiin...
 
Enterorokko on kyllä kauhee. Tsemppiä siitä kärsiville! Itsellä se oli joitain vuosia sitten kahdesti peräkkäin. Ei ollu herkkua se.
 
Oletteko te (ehkä etenkin vanhemmat odottajat, mutta toki muutkin) muuten menossa nipt-kokeeseen yksityiselle? Me ajateltiin mennä joka tapauksessa, mutta ehkä ensin siihen yhdistelmäseulaan. Jos se hälyttää, pääsee niptiin kai joka tapauksessa. Toivotaan toki, ettei hälytä. Ihan kauhean stressaavaa odotella vielä pari viikkoa koko ultraa.
 
Oletteko te (ehkä etenkin vanhemmat odottajat, mutta toki muutkin) muuten menossa nipt-kokeeseen yksityiselle? Me ajateltiin mennä joka tapauksessa, mutta ehkä ensin siihen yhdistelmäseulaan. Jos se hälyttää, pääsee niptiin kai joka tapauksessa. Toivotaan toki, ettei hälytä. Ihan kauhean stressaavaa odotella vielä pari viikkoa koko ultraa.
Meille sitä tarjotaan muutenkin, koska ikä on yli 40. Kunnallisella siis siihen päästään.
 
Meille sitä tarjotaan muutenkin, koska ikä on yli 40. Kunnallisella siis siihen päästään.
Oi vitsi, kade! Meillä HUSissa pääsee vaan yhdistelmään, ja jos siinä jää kiinni, sitten niptiin. Mulla siis myös ikä yli 40.
 
Oi vitsi, kade! Meillä HUSissa pääsee vaan yhdistelmään, ja jos siinä jää kiinni, sitten niptiin. Mulla siis myös ikä yli 40.
Mukava kun meitä kypsempiäkin odottajia on täällä. Välillä on niin vanha olo.😅Päijät-Hämeessä siis ainakin tällainen linja. Mielelläni NIPTiin menen.
 
Oi kiitos @Meiri ja @Aaltokukka vinkeistä 😍 jotai aloevera viilentäväö ja rauhoittavaa suihketta sisko toi eile apteekista (oli kahdesta käynyt kysyy jotai apukeinoja tuoho ja kummassakin ne vesirokko geelit loppu).. saatiin viime yönä jo nukuttuakin, luojankiitos 😵🫣
 
Mulla oli eilen nt.ultra, eikä mitään poikkeavaa löytynyt. ❤️ Viikot vastasi 13+2 ja kovasti juniori potki koko ultrauksen ajan. 😁😁
Odotan ensimmäistä ja tämä kaikki on niin uutta ja jännää. 🙈
 
Kuulin tänään ekaa kertaa dopplerilla sydänäänet :loudlycrying::loudlycrying::red-heart: Emme ole käyneet varhaisultrassa ja nt-ultra on vasta vähän reilun viikon päästä. Kyllä huojensi kuulla sykkeet! En ole oikein halunnut vielä innostua koko asiasta ennen kun on joku tieto siitä, että tyyppi on hengissä siellä. Nyt ensimmäistä kertaa tuli oikeasti sellainen olo, että meille voi olla tulossa vauva. :Two-hearts:

Edit. Lisäänpä tämän jo uudempaan ketjuun, aika kuluu ihan siivillä.
 
Oi vitsi, kade! Meillä HUSissa pääsee vaan yhdistelmään, ja jos siinä jää kiinni, sitten niptiin. Mulla siis myös ikä yli 40.
Niin meilläkin EKKS:ssä vaikka ikää mulla 40. Ajattelin kuitenkin mennä siihen Niptiin, vaikka onkin niin kallis.:red-heart:
 
Takaisin
Top