Elokuun höpinät

Onko muilla tunteiden heittelyä ja itkuherkkyyttä?
Mulla on tänään eka työpäivä loman jälkeen ja yksi kollega huomautti yhdestä pikkujutusta niin jouduin menee vessaan tirauttaa pari kyyneltä... aiemmin ei ois hetkauttanu mitenkään 😅 myöskin kiukkuan miehelle helpommin.
Oon todella herkkä tällä hetkellä.😅 En pysty yhtään esim. laulamaan, ku alkaa itkettää kaikki laulujen sanat ja yltyy sellaiseksi kunnon nyyhkyttämiseksi. Kaikki eläin-ja vauvavideot itkettää kans. 😅
 
Oon todella herkkä tällä hetkellä.😅 En pysty yhtään esim. laulamaan, ku alkaa itkettää kaikki laulujen sanat ja yltyy sellaiseksi kunnon nyyhkyttämiseksi. Kaikki eläin-ja vauvavideot itkettää kans. 😅
Joo eläimet ja eläinvideot! Näin tänään työmatkalla vähän höyhenpeitteestään nuhjaantuneen naakan ja piti pidätellä kyyneliä, kun se näytti mun mielestä niin reppanalle (vaikka sillä luultavasti oli kaikki aivan hyvin, rähjääntynyt vaan reissussa) 😅
 
Joko masu tuntuu tai näkyy? Itse en malttaisi odottaa, että tuntee kasvavan kohdun. 😍
 
Näkyy niiku ois jo muka pitemmälläki. 9vk alkoi turvotus. Ja minä kun tahtoisin pitää mahdollisimman pitkään omana (ja miehen) tietona raskauden.
 
Joko masu tuntuu tai näkyy? Itse en malttaisi odottaa, että tuntee kasvavan kohdun. 😍
Mun mielestä ei tunnu miltään, vaikka en toki ensikertalaisena osaa sanoa, miltä sen pitäisi tuntua. :No Evil Monkey: Turvotusta taasen rv 10 tuonut mukanaan ihan kiitettävästi, mutta sekin on mun mielestä nimenomaan tuollaista turvotuspömppöä eikä mitään vauvamahaa vielä.
 
Mulla on onneksi vähän laskenut turvotus. Näytin aiemmin kuin olisi viimeinen kolmannes menossa.🤦🏻‍♀️ Mahallaan makaaminen ei myöskään enää jotenkin tunnu hyvältä alamahassa, tuntuu painetta.
Mies on sanonut, että maha on nyt erinmuotoinen kuin alussa.
 
Välillä maha turpoo niin että iha ku ois vipa kolmannes ja aanusta alkaen näkyy jo oieni kumpu alavatsalla. Toinen lapsi ja alle 2v edellisen synnytyksestä niin liekkö tulee vaan nyt aiemmi esille. Hauska kun töissä työkaveri 2,5kk edellä raskaudessa (sillä kolmas tulossa) ja mulla isompi maha, mutta niin se vaan on kohdun asennostakin kiinni 😊
 
Meillä on tänään päivällä toinen varhaisultra, nyt viikkoja 9+4. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mulla on melkosta tunnemyllerrystä. Eniten harmittaa se että välillä ketuttaa miehen naama ilman syytä ihan älyttömästi ja kaipaan selvästi omaa rauhaa, tällaista ei juurikaan ollut ennen raskautta. Oltiin myös mökillä viikko sitten ja siellä oli sisko perheineen ja mun äiti, niin tunsin kuinka vitutuskäyrät vaan alko nousta aamupalapöydässä ku en jaksanut kuunnella kun he juttelivat 🙄
Olisi niin ihana joku oma kylpyläviikonloppu ilman että tarvitsisi puhua yhtään kenellekään 😅 itkuherkkyys on myös ihan maksimissaan, kyyneleet nousee silmiin ihan mitättömistäkin asioista.
 
Ootteko urheilleet raskausaikana? Millaista? 😊
Lenkkeilyä jatkan normaalisti, tosin nyt helteiden aikana se on jäänyt vähemmälle.. Viileät ilmat tulkaa jo takaisin!
Salilla kävin jo ennen raskautta ja jatkan niin pitkälle kuin pystyn. Raskaita painoja en tietty enää nostele ja mm. vatsaliikkeet jätin heti kättelyssä pois. Etsin netin ihmeellisestä maailmasta raskaudenaikaisia treeniohjelmia ja löysinkin mieleiseni. Tässä linkkiä yhteen, jos kiinnostaa. Onnistuu tehdä myös kotosalla, jos omistaa ainakin käsipainot.
Tuolta kun rullaa alaspäin, löytää PDF-tiedoston, jossa on kivoja eri treenejä 5 - 6 päivälle viikossa.
Pyöräilyn terkka kielsi, mutta olen kyllä vähän eri mieltä sen haitallisuudesta.. Miehen mieliksi jätän sen kuitenkin nyt ainakin vähemmälle, ymmärrettävästi hän ensimmäisen kohdalla on erityisen varovainen, eikä uskalla käyttää maalaisjärkeä kaikissa raskauteen liittyvissä asioissa. Pääsenhän minä jalankin, tulee ainakin liikuttua sitten. Eikä tarvii ukkokullan stressata 😘
Kovimman pahoinvoinnin aikaan saan lähes tulkoon taistella itseni salille, mutta kun pääsee vauhtiin, niin olokin vähän hellittää. Pahoinvointi tulee kyllä treenin jälkeen takaisin, mutta henkisesti tärkeää saada edes tunnin tauko. Ja kropan kanssa on paljon helpompi olla, kun on vähän hikoillut. Turvotuskaan ei tunnu niin massiiviselta.
 
Lenkkeilyä jatkan normaalisti, tosin nyt helteiden aikana se on jäänyt vähemmälle.. Viileät ilmat tulkaa jo takaisin!
Salilla kävin jo ennen raskautta ja jatkan niin pitkälle kuin pystyn. Raskaita painoja en tietty enää nostele ja mm. vatsaliikkeet jätin heti kättelyssä pois. Etsin netin ihmeellisestä maailmasta raskaudenaikaisia treeniohjelmia ja löysinkin mieleiseni. Tässä linkkiä yhteen, jos kiinnostaa. Onnistuu tehdä myös kotosalla, jos omistaa ainakin käsipainot.
Tuolta kun rullaa alaspäin, löytää PDF-tiedoston, jossa on kivoja eri treenejä 5 - 6 päivälle viikossa.
Pyöräilyn terkka kielsi, mutta olen kyllä vähän eri mieltä sen haitallisuudesta.. Miehen mieliksi jätän sen kuitenkin nyt ainakin vähemmälle, ymmärrettävästi hän ensimmäisen kohdalla on erityisen varovainen, eikä uskalla käyttää maalaisjärkeä kaikissa raskauteen liittyvissä asioissa. Pääsenhän minä jalankin, tulee ainakin liikuttua sitten. Eikä tarvii ukkokullan stressata 😘
Kovimman pahoinvoinnin aikaan saan lähes tulkoon taistella itseni salille, mutta kun pääsee vauhtiin, niin olokin vähän hellittää. Pahoinvointi tulee kyllä treenin jälkeen takaisin, mutta henkisesti tärkeää saada edes tunnin tauko. Ja kropan kanssa on paljon helpompi olla, kun on vähän hikoillut. Turvotuskaan ei tunnu niin massiiviselta.
Kiitos vastauksesta!! Tsekkaan ton linkin 😊😊

Pyöräilykö vaarallista? Mitäääh? Luulin et se on kaikkein turvallisinta. Toisaalta ehkä jos on etukenossa ja menee vaik ylämäkeen. Mulla mummopyörä joten asento aika pysty mut tosiaan ylämäessä aika paljon vatsalihakset käytössä.

Haluisin ite aloittaa pilateksen. Onko kellään vinkkejä hyviin raskauteen sopiviin Pilatesvideoihin/treeniohjelmiin? 😊

Mulla kans siis eka lapsi olisi tämä.. Yritän olla siksi varovainen. Myös ikäni puolesta..
 
@Suhko kielsikö terkka pyöräilyn kaatumisvaaran takia? Mietin vain, koska käyn edelleen välillä sisäpyöräilytunnilla, ja siitä ei ainakaan terkka sanonut mulle neuvolassa mitään, joten oletan pyöräilyn noin muuten esim. asennon puolesta olevan ok... 😅
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top