Elokuun höpinät

Hildamaria

Satasella mukana keskusteluissa
Näköjään elokuun jutusteluketju puuttui 🙂

Mun on varmaan pakko varata 9+ viikolle toinenkin varhaisultra vaikka 7+1 oli kaikki hyvin. En vaan saa mielenrauhaa jos pitää sinne 12 viikolle odotella seuraavaa ultraa. Miten tämä keskenmenon pelko onkin näin raastavaa 😭 ei mikään edes viittaa että oisi kesken mennyt, ei vuotoja tai mitään. VU:n jälkeen muutama päivä oli levollinen olo mutta nyt taas se nostaa päätään 😞
 
Näköjään elokuun jutusteluketju puuttui 🙂

Mun on varmaan pakko varata 9+ viikolle toinenkin varhaisultra vaikka 7+1 oli kaikki hyvin. En vaan saa mielenrauhaa jos pitää sinne 12 viikolle odotella seuraavaa ultraa. Miten tämä keskenmenon pelko onkin näin raastavaa 😭 ei mikään edes viittaa että oisi kesken mennyt, ei vuotoja tai mitään. VU:n jälkeen muutama päivä oli levollinen olo mutta nyt taas se nostaa päätään 😞
Tuttuja tunteita nuo lähes kaikilla meile noulkakin viikoilla, et siis ole niiden kanssa yksin.

Onkos sulla kotona Doppler? Ehkä sillä sydänäänien kuuleminen vois myös helpottaa... En vaan tiedä missä RV ne voi kuulla, ja sekin taitaa riippua istukan sijainnista? 🌸

Toimikoon vauvaliima tosihyvin, olkoon jarrusukissa pitoa! 🍀
 
@Hildamaria, mä ajattelin kanssa ensi viikolle varata toisen ultran. Sama homma, että ei ole vuotoja eikä huolestuttavia kipuja, mutta jotenkin vaikea uskoa ja luottaa. Toisaalta olen kyllä oikeasti antanut itselleni luvan nauttiakin tästä raskaudesta, kun todistettavasti meidän sukusoluista on sykkeellinen alkio muodostunut, mutta silti haluan kyllä ennen nt-ultraa varmistuksen vielä asialle. Mulla oireetkin aaltoilevat kovasti, mikä näinä hyvinä päivinä lisää sitä huolta kovasti. Esim. repäisykipuja oli eilen kovasti, tänään ei ole ollut kertaakaan. Sellaista kuvotusoloa on kyllä (onneksi) ollut ja tissit on turvonneet, joten ei tässä oireettomia olla, mutta tuo vaihtelu mietityttää ja saa ajatukset kierroksille.
 
@Aaltokukka Ei ole doppleria mutta olen kyllä harkinnut sitä, mutta varmaan vasta 12 viikon jälkeen kun silloin kuuluu varmimmin sydänäänet. Osaan kuvitella mitkä paniikit vetäisin jos en saisi sydänääniä kuulumaan vaikka monessa paikassa sanotaan ettei välttämättä kuulu alle 12 viikkoisen 🙄

@harsokukka Jep, mulla sama. Oireet on suht lievät ollut kokoajan ja vaihtelevat usein. Toissapäivänä ei ollut yhtään oksettava olo ja se huoletti, eilen sitten taas oksetti. Mulla raskauden aikana rasvoittunut hiukset todella nopeasti ja tänään aamulla hiukset tuntui oudon puhtailta ja heti eka ajatus onko kaikki ok... olen myös viime viikot ollut todella väsynyt ja tarvinnut päiväunet, joskus kahdetkin (onneksi ollut loma), eilen illalla havahduin että hetkinen, en ole tänään tarvinnut päiväunia, pitäiskö huolestua 🤦🏻‍♀️tissikipu on varmaan ainoa joka on ja pysyy.
 
Melko oireetonta täällä ja vaihtelua myös niitten vähäistenkin oireiden kanssa 😏
 
Yhtään en enää jaksaisi tätä jatkuvaa pahoinvointia ja oksentamista. Ihan kypsä ja väsynyt tähän, nyt olen joutunut töissäkin oksentamaan. Ja viikonloppu meni ihan täysin arjesta toipumiseen. Taapreo parka saa nyt katsoa aika paljon Pipsa Possua.
 
Näköjään elokuun jutusteluketju puuttui 🙂

Mun on varmaan pakko varata 9+ viikolle toinenkin varhaisultra vaikka 7+1 oli kaikki hyvin. En vaan saa mielenrauhaa jos pitää sinne 12 viikolle odotella seuraavaa ultraa. Miten tämä keskenmenon pelko onkin näin raastavaa 😭 ei mikään edes viittaa että oisi kesken mennyt, ei vuotoja tai mitään. VU:n jälkeen muutama päivä oli levollinen olo mutta nyt taas se nostaa päätään 😞
Mä olen varannut meille toisen varhaisultran olemaan tällä viikolla, kun 10+1. En ole mitenkään erityisen huolissani, vaikka toki koko ajan mielessä on myös se mahdollisuus, että kaikki ei välttämättä ole itsestäänselvästi kunnossa. Kipuja tai vuotoja tms. ei ole ollut, pahoinvointi ja muut oireet on tasaantuneet aiemmasta. Haluan kuitenkin varmuutta, joten siksi vielä toinen ultra ennen loppukuun nt-ultraa. Mulla myös alkaa vähän olla ikävä tota olentoa tuolla mahassa, olis hauskaa nähdä se taas, kun eka kerta oli 6+1 eli siitä on kohta kuukausi jo aikaa.

Oon ajatellut, että kun omalla kohdalla eka raskaus, niin ihan ymmärrettävää olla kiinnostunut tästä kaikesta uudesta ja muutenkin on hyväkin olla perillä siitä missä mennään 😊 Eli ei oo musta mitään syytä olla varaamatta aikaa toiseenkin varhaisultraan jos itsestä siltä tuntuu ja se saa oman olon rauhallisemmaksi 🤗
 
Muokattu viimeksi:
Yhtään en enää jaksaisi tätä jatkuvaa pahoinvointia ja oksentamista. Ihan kypsä ja väsynyt tähän, nyt olen joutunut töissäkin oksentamaan. Ja viikonloppu meni ihan täysin arjesta toipumiseen. Taapreo parka saa nyt katsoa aika paljon Pipsa Possua.
Tsemppiä pahoinvointiin. Täällä vähän sama, joskin tsemppaan itseäni sillä, että oksennus ei tule. Vaikka tiedä häntä, olisko parempi jos tuliskin. Saattaisi helpottaa tätä 24 h etovaa oloa.
 
Onko muilla tunteiden heittelyä ja itkuherkkyyttä?
Mulla on tänään eka työpäivä loman jälkeen ja yksi kollega huomautti yhdestä pikkujutusta niin jouduin menee vessaan tirauttaa pari kyyneltä... aiemmin ei ois hetkauttanu mitenkään 😅 myöskin kiukkuan miehelle helpommin.
 
Yhtään en enää jaksaisi tätä jatkuvaa pahoinvointia ja oksentamista. Ihan kypsä ja väsynyt tähän, nyt olen joutunut töissäkin oksentamaan. Ja viikonloppu meni ihan täysin arjesta toipumiseen. Taapreo parka saa nyt katsoa aika paljon Pipsa Possua.
Mä vielä taustailen täällä, mutta oletko kokeillut Primperania? On reseptilääke, mutta mä söin sitä edellisessä raskaudessa ja se auttoi niin, että pystyin syömään ja juomaan edes vähän, lisäksi kannattaa kokeilla Sea band -rannekkeita, myydään apteekissa.
 
Mä vielä taustailen täällä, mutta oletko kokeillut Primperania? On reseptilääke, mutta mä söin sitä edellisessä raskaudessa ja se auttoi niin, että pystyin syömään ja juomaan edes vähän, lisäksi kannattaa kokeilla Sea band -rannekkeita, myydään apteekissa.
Pitääpä miettiä tätä, kiitos vinkistä! Viime raskaudessa kärsin liian pitkään ja sitten loppuvaiheessa lääkkeet olikin kielletty.
 
Yhtään en enää jaksaisi tätä jatkuvaa pahoinvointia ja oksentamista. Ihan kypsä ja väsynyt tähän, nyt olen joutunut töissäkin oksentamaan. Ja viikonloppu meni ihan täysin arjesta toipumiseen. Taapreo parka saa nyt katsoa aika paljon Pipsa Possua.
Voin niin samaistua tähän. Meillä vaan ei tuo 1v9kk jätkä kattele mitää ohjelmia vaan vaatii leikkiseuraa 🥱 yritin vklp maata hetkittäin ees sohvalla etovan olon kans mutta eihän poju antanu. Hyvä vielä kakanpesun yhteydessä ite oksentaa 🤦🤢 töissä onneksi vaan yökkäilly, kotona sitte oksentelen. Tsemppiä sinne! ❤️
 
Onko muilla tunteiden heittelyä ja itkuherkkyyttä?
Mulla on tänään eka työpäivä loman jälkeen ja yksi kollega huomautti yhdestä pikkujutusta niin jouduin menee vessaan tirauttaa pari kyyneltä... aiemmin ei ois hetkauttanu mitenkään 😅 myöskin kiukkuan miehelle helpommin.
Jätin tänää pojan hoitoon ekaa kertaa loman jälkee ja itkin. Ja sama jatku töissö, oon pk täti, siellä kun lapset tuli itkien hoitoo nii itekki herkistyin sitte 😢 että alan kyllä olla iha herkkis kyllä kokoaja jo. En kyllä esikoisesta ollu näin "itkupilli" 🤭🫣
 
Täällä on nyt viikon verran ollut pahoinvointia ja etovaa oloa. Neljästi aamulla oksentanut, mutta perjantain jälkeen en. Samaa aikaa huolestuttaa, samaa aikaa kuitenkin on kuvottavaa oloa. Ja jotenkin tosi ilta painotteista pahoinvointi! Toisaalta hyvä, kun olen päiväkodissa töissä.

Huomenna eka neuvola ja 16.8 olisi sitten eka ultra 8+2. Jännittää niiiin paljon ❤️
 
Voin niin samaistua tähän. Meillä vaan ei tuo 1v9kk jätkä kattele mitää ohjelmia vaan vaatii leikkiseuraa 🥱 yritin vklp maata hetkittäin ees sohvalla etovan olon kans mutta eihän poju antanu. Hyvä vielä kakanpesun yhteydessä ite oksentaa 🤦🤢 töissä onneksi vaan yökkäilly, kotona sitte oksentelen. Tsemppiä sinne! ❤️
Jep, miehellä on pysyvä pyllynpesuvuoro aina, kun on kotona. 😁 Tänään piti pysähtyä kahdesti työmatkalla oksentamaan, tein sitten u-käännöksen ja kotiin etäilemään.

Tsemppiä sinnekin!
 
Ajattelin tulla vielä jakamaan omat kuulumiset eli maaliskuista en odottele enää. Kävimme varhaisultrassa ja siellä ei löytynyt sykettä ja viikot ei millään vastanneet hedelmöitysajankohtaa. Lähete on ja odottelen soittoa jatkotutkimuksiin ja todennäköisimmin lääkkeelliseen tyhjennykseen kun ei tässä mitään ole tapahtunut vaikka monesti voikin olla niin että keho päästää sitten irti kun tiedon on saanut. Oireita jatkui kuitenkin pidemmälle kuin mihin kehitys loppunut ja edelleen välillä on etovaa oloa, tissikipuja, turvotusta etenkin alavatsalla, repäisykipuja, päänsärkyä, huimausta ja väsymystä. Mutta kuka tietää miksi oireet jatkuu.. Olen jo nyt saanut itselleni sellaisen raskauspelon aikaiseksi etten tiedä miten seuraavan yrityksen käy. Neuvolaan soitin aikaa peruakseni ja sieltä todettiin että sitten kolmannen keskenmenon jälkeen alkaa tutkimukset (tämä siis toinen). Toivoa on että sitä kolmatta kertaa ei tulisi ja saisi esikoisen joskus ensi kesän alussa sitten syliin ❤️ Tsemppiä kaikille odotukseen, nauttikaa raskaudesta. Itsekin siihen pyrin vaikka olo olikin aina välillä todella epävarma ennen ultraa.
 
Osanottoni, @anita1 :loudlycrying: Tosi surullista kuulla, voimia uuteen yritykseen, kahdenkin perättäisen keskenmenon jälkeen onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin onneksi tosi iso. :red-heart:
 
Takaisin
Top