ELOKUUN ELOHIIRET

Heippa hei!

Nyt voikin tänne hyvällä mielellä kirjoitella, sillä kävin tänään siellä ultrassa ja kaikki oli hyvin! Nähtiin ihana pikkuinen 4cm pitkä napero siellä heiluttelemassa emoticon Vuodon syytä ei saatu selville, mutta tärkeintä on että siellä oli pikkuinen hyvissä voimissa. Lekuri teki kyllä sisätutkimuksenkin siinä ja totesi kohdun olevan erittäin iso... mitä sekin nyt sitten tarkoittaa! Tuli kyllä semmoista "kyytiä" sisätutkimuksessa, että tuntuu paikat olevan hellinä vieläkin ja kohtua pistelee! Mulla piti olla päiviä 10+3, mutta lääkärin mielestä sikiö vastasi viikkoja 10+6. LA siis 23.8.2012.

Maikkuli: Mulla on kans ollu närästystä iltaisin, mutta Rennie on onneksi auttanut erittäin hyvin. Sen verran neuvolasta sanottiin, että esim. tuorekurkku on paha närästäjä, vaikka sitä ei heti hoksaa. Olen nyt ruennut kuorimaan kurkun ennen leivälle laittoa ja on auttanut jo paljon. Närästyslääkkeistä sanoivat sen verran, että Rennietä kannattaa käytää ja esim. Samarin unohtaa heti. Siinä on kuulemma niin paljon suoloja, että ei ole hyväksi.

Djh: Mäki huomaan mahan kasvamisen noissa farkuissa jotka ei enää mee kiinni, mutta ei mulla kyllä mitään vauvamahaa vielä ole. Odotan kans että se alkaisi näyttämään vauvamahalta eikä pelkästään läskiltä...

Meillä nt-ultra 7.2 joten sinne vielä saa jännittää ja sitten verikokeiden tulokset tietty. Sitten mäkin uskallan varmaan iloita!
 
Nuska- Valitettavasti meille ei tullut hyviä uutisia ultrasta. Kävin alkuraskauden ultrassa viikko sitten maanantaina, silloin mittaa oli sikiöllä 6+3 mutta sydänääniä ei vieläkään näkynyt. Uusinta ultra tehtiin tänä maanantaina mutta ei ollut enään kasvanut eikä myöskään sydänääniä näkyvissä. Silloin jo sitten oli pakko todeta että ei ole enään toiveita jatkosta.
Tänään menin lääkäriin lisätutkimuksiin ja ultrassa ei näkynyt edes sikiöpussia enään vaan jotain mikä viittaisi mahdolliseen rypäleraskauteen. Mun tilanteessa se on mahdollisesti vain osittainen rypäleraskaus koska aiemmin oli tuo sikiö mitattavissa. Kaavinta on huomenna iltapäivällä ja mieli apeana tietty kun tässä nyt näin kävi.
Toivottavasti epänormaalin korkea raskaushormooni taso palautuu nopeasti nollaan ja sitten vasta on edes lupa aloittaa yrittämään uudelleen. Lääkäri jo sanoi että ainakin 6kk menee ennenkuin luvan saa... ja onhan sitten vielä riskinä että ei kaikki menekkään parhain päin vaan joutuu vielä solusalpaajahoitoihin ja sitten tuo aika pitenee entisestään.
Onneksi on nuo ihanat pikkuiset meillä kotona, olisi kyllä olo varmaan käsittämättömän pettynyt ja tyhjä ellei olisi näitä ihania lapsia! Pettymyshän tämä on ja surettaa, mutta täytyy olla silti kiitollinen siitä mitä on.

Eli hyvästit nyt sitten elokuiset, toivottavasti saatte kaikki loput nauttia raskauksistanne loppuun asti!
Toivottavasti joku muu voi odottajien listaa päivitellä, päivitin sen juuri mutta en taida jaksaa tehdä sitä tämän jälkeen. 

 
Voi itku Supernova
Olipa kurjia uutisia. Te jouduitte jännittämään ja stressaamaan tuota tilannettakin niin kauan. Onneksi sinulla on siellä ihana tytteli ja poitsu piristämässä arkea! Tuntuu varmasti pitkältä tuo 6kk tai mahdollisesti pitempikin aika. Etävoimahalirutistus sinne Kanadaan ja toivottavasti kaikki kääntyy ajan myötä parhain päin!
 
Ensimmäisenä supernova Olen todella pahoillani puolestasi! Paljon voimia teidän koko perheelle :(

Nenuka, Nukkaposki, Maikkuli, Serpentiini, Lunahi, Ansku79, Nuska Paljon onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille!

Hippux: Oliko teillä ultrassa kaikki hyvin? :)

Nukkaposki: Meillä oli myös makuuhuone ennen yläkerrassa, mutta muutettiin se alakertaan esikoista odottaessa. On ollut kyllä paljon parempi lapsenkin kanssa, kun öisin on maitoa lämmitellyt ym. Nyt kun toista odotellaan ja on saanut taas öisin rampata vessassa, niin on myös tosi mukavaa, kun ei tarvitse unisena varoa rappusia :)

Omaa: Sokerirasitukseen en joudu, muuta kun jos pissassa arvot koholla jossain vaiheessa. Neuvolassa sanoivat, että periaatteessa joutuisin, kun ensimmäisessä raskaudessa arvot kohosivat kerran, mutta koska testissä arvot oli niin hyvät, niin en joudu ainakaan näillä näkymin :)
Kaksi piitkää viikkoa vielä ennen Np-ultraa ja jännityksellä odotan onko sikiöitä yksi vai kaksi. Oma äitini on kaksonen ja hänellä on sisaruksina toiset kaksoset ja myös mieheni äiti on kaksonen, että mahdollisuuksia on :D Yhtä kyllä toivoisin, kun on esikoinenkin vielä alle vuoden vanha. 
Huonoa oloa on edelleen hyvin vähän, iltaisin ja öisin vähän, mutta tosi helpolla olen kyllä päässyt. Silti on jotenkin tosi vetämätön olo koko ajan, ettei oikein kotityöt ja siivoaminen maistu. 
 
Voimia Supernovalle!emoticon

Täällä päiviä ja viikkoja tulee, ettei perässä meinaa pysyä. Enää raskautta ei ajattele 90% valveillaoloajasta, pysytyy jopa keskittymään muihikin hommiin.

Itse en sokerirasitukseen joudu, ei kuulemma ole tarvetta. Kuinka usein te muut käytte neuvolassa? Itselleni on seuraava aika varattu vasta reilun kk päähän. Ja tässä välissä siis vain np-ultra. Eka neuvola oli viikolla 7...

Ostin tänään ekat äitiyshousut. Ja sukkahousut. Ihanaa kun ei mahaa purista, olis voinu ostaa jo ennen raskauttakin, siis ne sukkikset. Enpä ole koskaa kuullut, että joku niistä normaaleista oisi erityisemmin tykännyt. Vauvan vaatteita en ole vielä käyny edes katsomassa, tuntuu vielä kovin kaukaiselta koko asia. Mies tuntuu kaupungilla vertailevan kaikkia rattaita, jotka vastaan tulevat. Ei vain tahdo oikein ymmärtää, että ei vastasyntynyttä voi laittaa samoihin rattaisiin kuin 3 vuotiaat.  Kaippa ne laitteet ja välineet miehille kuuluvat, tässäkin asiassa. =)
 
Voimahali supernovalle! Todella kurjaa...

Meillä oli np-ultra eilen ja suuri helpotus oli, että kaikki oli hyvin. Kätilö oli superkiva ja ällistyneinä katsottiin miehen kanssa pinkkaa kuvia, joita saatiin mukaan, 11 kpl kuvia. Niskaturvotus oli minimissään, tosin sen mittaamiseen meni pitkä tovi kun pikkutyyppi päätti juuri silloin käydä unille, ensin kyllä heilui ja hyppi, kätilö paineli ja tökki vatsaa, mun piti nousta välillä istumaan ja yskiä, lopulta lähti taas liikkeelle ja sit taas olikin hirmuinen viuhtominen päällä. Hassua ajatella, että 4,8cm kokoinen pikkutyyppi tuolla masussa puuhastelee jo niin paljon, mitä monitorista nähtiin. Viikkoja on 11+3 neuvolan mukaan, ultran mukaan päivä enemmän. Jännää on myös ajatella, että ne pikkuisen liikkeet ovat jo tahdonalaisia. On tämä niin ihmeellistä...

Paljon todellisempaa nyt tämä raskaus kyllä, kun näki pienen. Ihan vielä en kuitenkaan raaski lähteä vaateostoksille, erityisesti sen takia, että pitää ehkä aloittaa pienen vaatekaapin ostamisesta. Ja todennäköisesti saadaan jonkin verran vaatetta sukulaisilta ja tutuilta. Mutta eiköhän sitä joku pikkubody ole pakko ostaa jossain vaiheessa hypisteltäväksi. Ja sisustamista erityisesti yläkerrassa pitää miettiä, meillä ei ole jaettuja huoneita yläkerrassa, on avointa tilaa. Hyvinhän sinne mahtuu vauva ja vauvankin tavarat mutta kun kasvaa niin tarvii omaakin huonetta. Ostettiin viime kesänä tämä rintamamiestalo ja kesä+syksy meni rempatessa, ensi kesällekin on monta projektia, mut taitaa jäädä miehen harteille, jos mä oon valas ja ainakaan maalaushommissa en voi olla apuna. Neuvoja voin toki antaa. 

Oireista: Pahoinvointi on onneksi ohi ja toivottavasti ei tule takaisin. Olo on kuin uudesti syntyneellä, vaikka satunnaisesti vielä tulee oksennus esim. hampaita pestessä, mut siihen ei liity huono olo. Väsymyskin on helpottanut. Vessassa saa rampata ja öisin pari kertaa herään vessaan. Onneksi on vessa alakerrassa ja yläkerrassa. Vatsantoiminta on jotenkin omituista, ei ole ummetusta mutta vatsa vaivaa kuitenkin.

Masusta: Ei ole vielä selvää vauvamahaa, mutta kyllä se alkaa pömpöttää. Mies on kyllä jo kyllästynyt mun kyselyihin, että eikö näykin jo, näkyyhän. 
Äitiyshousut on jo ollut käytössä yövuorossa, kun silloin on erityisen tukalaa turvonneen vatsan kanssa. Sain housut veljen vaimolta käyttööni, ehkä noita äitiyshousuja voi enemmänkin alkaa ostaa. Ja tarttee jotkut legginssit tai sukkikset et tarkenee. Nyt saa rullata "välihousut" ihan alas, ettei paina mahaa.

 


 
Hei! Täällä ilmoittautuu yksi uusi elokuulainen mukaan. Kävin tuolle toiselle listalle lisäämässä ne tarkemmat tiedot, tähän ehkä lisää muuta. Esikoista siis odotetaan. Viime elokuussa meillä oli tuulimunaraskaus, joten aika varovaisin mielin ollaan. Oon yllättynyt, miten nopeasti tää uus raskaus sai alkunsa ton jälkeen. Senpä vuoksi kävin alkuraskauden ultrassa vuodenvaihteen jälkeen nähdäkseni, onko siellä mitään tällä kertaa. Olihan siellä kuuden millin mittainen alkio ihan oikeassa paikassa. Gynekologi laski LA:ksi 25.8. ja oli sitä mieltä, että kyllä tämä pysyy mukana 90% todennäkösyydellä. Neuvolassa kävin viikko sitten, jossa laskettiin LA 21.8. Enpä oikein tiedä, mikä lopullinen tulee olemaan, koska kierto meni aika pitkäksi tuulimunan jälkeen.

Nyt ensi maanantaina on sit np-ultra. Ehkäpä ton jälkeen on taas vähän levollisempi olo, jos vaan kaikki on ok. Pahoinvoinnista ja väsymyksestä oon kärsinyt joulusta saakka. Nyt alkaa vähän helpottaa. Tuntuu, et saa olla tosi tarkkana milloin syö, ettei huono ja heikottava olo ehi iskeä. Mut kaipa tää tästä..

Elmerinna: me saatetaan olla samaan aikaan Jorvissa synnyttämässä.
 
Kiitos luvasta! :) Ostin kaksi ihanaa pikkuruista bodya ja yhden t-paidan.. Miten suloisia ne vaatteet ovatkaan.

Mulla on kanssa vessarumbaa, jonka aiheuttanee karmea jano. Toivottavasti kyse ei ole raskausajan diabeteksesta, vaan ihan vaan veden tarpeesta. Päänsärkyjä on nimittäin ollut jonkin verran. Olin keskiviikkona sokerirasituksessa ja tuloksia nyt joutuu odottamaan seuraavaan neuvolakäyntiin. Tosin, jos jotain häikkää olisi, varmasti sieltä soitettaisiin perään.. Vaikka neuvola kielsi turhan itsensä säikyttelyn eli "googlailun", niin toki googlasin tän janon ja aika monelta sivulta löytyi ihan normaalit selitykset janolle. :) Tuntuu vaan hurjalta kun yhdeltä istumalta on juotava litra vettä.

Odotan kovasti maaliskuun "perheneuvolaa", missä ilmeisesti on joku ryhmäjutska. Ois niin ihanaa tutustua saman paikkakunnan äityleihin ja saada ehkä tulevaisuudessa vauvakavereita! emoticon
 
Osanotat tännekin Supernova! :(

Nenuka: Kannattaa ostaa yhdistelmävaunut niin niissä voi istua vielä kolmevuotiaanakin. :) Meillä ollut vain semmoiset ja hyvin on pärjätty niillä. Vauva, kun tulee niin pitää ostaa esikoiselle niihin semmoinen seisomalauta.

Pahoinvointi on helpottanut täällä myös huomattavasti, eikä ihan kokoaikaa tartte olla jotain mussuttamassa! Flunssa alkaa myös helpottaa ja sen myötä mukavan energinen olo! Pakkasetkin on helpottaneet joten pitänee varmaan lähteä poijjaan kanssa pulkkamäkeen! :)

 
Hei rakkaat elohiirien tulevat mammat!

Perustin tämän viestiketjun, mutta elovauvaa ei tullutkaan.

Täten ilmoitan että nyt tärppäsi, ja hillun nyt tuolla lokakuun Lahjoissa.

Raskausviikkoja nyt 4+2 ja LA 13.10!

Paljon onnea kaikille teille tuleville elokuun onnellisille äideille!! (ja nyt myös minulle sitten lokakuussa hihihiiii!)


Terveisin Barbamama
 
Heissan kaikki odottajat... Ensiksikin... Suuret osanotot keskenmenon kohdanneille.<3. Täällä mennään jo viikoilla 14+1, aina sitä vaan huomaa että taas vaihtu viikko ja kovaa vauhtia mennään eteenpäin.. Täällä meno tosin vähän inhottavaa tällä hetkellä, taidetaan kärsiä jonkunnäkösestä emätintulehduksesta täällä.. Pitihän se tietysti mennä googlaamaan ja lukeemaan keskustelupalstoja, mikä on ehdottomasti suurinta hallaa mitä voi itselleen tehdä.. Nyt vähän avoinna et pitäiskö kokeilla ihan jollakin itsehoitolääkkeellä, mitä niitä nyt on lactal? Vaiko soitella ihan lääkäriin ja mennä kokeisiin jos tarvii vaikka ihan antibiootit.. Oireet ei oo silleen kummoset et kutinaa on (minkä kanssa pystyy elämään) Ja pahanhajuista vuotoo (runsasta) .. Onko täällä ketään kanssasisaria jolla samavaiva päällä/ollut? Sais jotai vinkkejä. Mietin vaan että onkohan tää ollut pitkääkin kun samanlaisia oireita havaitsin  jo muutama viikko sitten mut meni itsestään ohi.. Kai se on parempi soittaa  neuvolaan ja selvittää asia perinpohjin niin saa mielenrauhan :)

Barbamama! Onneksi olkoon! Paljon tarrasukkia matkaan.. :))

Pahoittelen omanapaisuuttani, on niin monta sivua lukematta että tuun kommentoimaan teitä paremmalla ajalla! :)
 
Suuret onnittelut Barbamamalle Ja sitten suuret osanottoni SuperNovalle.. Itse täällä vieläkin epätietoisuudessa siihen 20.teen päivään.
 
Suuret onnittelut Barbamamalle Ja sitten suuret osanottoni SuperNovalle.. Itse täällä vieläkin epätietoisuudessa siihen 20.teen päivään.
 
Sirtsu: Oireet voivat johtua ihan bakteeri vaginoosista. Siihen on olemassa semmonen emätinpuikko ja on ihan iisi hoitaa pois. Mulla löydettiin viime marraskuussa tehdyssä papa-kokeessa kyseinen juttu (sain viikko sitten vasta tulokset) ja nyt ois resepti, mut mun tarttis soittaa vielä neuvolaan ja tarkistaa, että eihän sillä lääkkeellä ole mitään haittavaikutuksia näin alkuraskausaikana. Välillä hieman oiretta välillä ei. Kävin viime viikolla flunssan takia lekurissa ja silloin lekuri sanoi, että tälleen raskausaikana varsinkin noi bakteerit elelee ihan omaa elääänsä ja välillä voi olla ihan oireetonkin.. Mut hyvä sun ois tarkistaa ettei oo sama vaiva, kun joissain tutkimuksissa on tutkittu, että tähän voi liittyä myös ennenaikaisen synnyttämisen riski.
 
Täälläkin oltiin np-ulrassa ja LA on 18.8.2012. Oli ihanaa kuulla pikkuisen sydänäänet<3
Mutta nyt minuakin on vaivannut kutina alapäässä ja soitin neuvolaan ja he neuvoivat käyttämään 1 canesten kuurin, no se tuli käytettyä eikä mennyt ohi. Eilen soitin taas neuvolaan ja nyt he käskivät minun mennä lääkäriin tutkittavaksi? Onko muilla kokemusta raskaudesta ja hiivasta? onko haittaa sikiölle? ja niin siis esikoista odotellaan :)
 
Nallukka-90: Sain hyvän vinkin neuvolalääkäriltä jos alkaa tuntua, että hiivaa muodostuu. Gefilustuotteet! Lääkärintarkastuksessa lekuri sanoi, että hiivaa olisi vähän... No joinpa sitten päivittäin Gefilusmehuja ja juotavia jugurtteja ja lievä kutina katosi kokonaan! Lääkäri myös sanoi, ettei Canestenia yms. suositella alkuraskaudessa ollenkaan... Kokeileppa noita Gefilusjuttuja! :) Mulla ei siis ole ollut kuin kerran hiivatulehdus esikoisen odotuksen aikaan ja silloin sain lääkkeestä vielä pahemmat kirvelyt! Meni sitten ittestään ohitte.. Tuntuu että raskausaikana toi alakerta elelee ihan omaa elämäänsä ja niin se tosiaan taitaa mennäkin! :D Gefilusta vaan kehiin! :)
 
Kiitos vinkistä! :) Tosiaan olen huomannut että canesten voidetta kun olen käyttänyt niin kirvelee vain kovemmin.. on myös pientä ihorikkoa ollut mutta siihen olen käyttänyt ceridal-öljyä, apteekista neuvottiin käyttämään. Huomenna on onneksi lääkäri :) eiköhän tää tästä!
 
Supernova: Osanotot myös täältä. Voimia!

Barbamama: Onnea! :) Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa.

Eilen oli np-ultra ja saatiin huokaista helpotuksesta, kun kaikki näyttäisi olevan pikkuisella kunnossa. :) Saatiin katsella normaali-ultran lisäksi 4D-kuvaa, ja saatiin siitä kuvakin mukaan. :) Nopeasti väsyi pikkuinen: aluksi oli hereillä, mutta nukahti sitten ultran aikana joten hoitaja joutui pienen herättämään. Sitten alkoikin kieriskely ja sormetkin menivät suuhun. <3 Kuinkahan sitä malttaa rakenneultraan asti (eli yli 2kk) odotella, että näkee taas pikkuisen... :D
Iltaisin alkaa jo maha näkymään. Tulisi nyt vaan nopeasti kunnolla esiin!
 
Takaisin
Top