Elokuun eloa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helsinkiläiset huomio! Tänään on Töölössä tämmönen ilmainen kokeilukerta klo.19. Ei hajuakaan mitä tää on mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta: https://www.facebook.com/events/280037938850962/

Klo 19.00-20.15

Raskaana oleville edellä mainittujen lisäksi näkökulmia raskauteen ja synnytykseen. Kuinka mielemme vaikuttaa kehomme toimintaan? Mitä etua vauvalle ja omalle hyvinvoinnille on myönteisen mielialan vahvistamisesta? Miten voin tietoisesti vaikuttaa mielialaani ja sitä kautta myös synnytykseeni?

Jos sinulla on oma jooga/jumppamatto, voit ottaa sen mukaan!

Veikkaan, että jotain mielikuvaharjoituksia yms. Voi olla ihan hyvä juttu jos tuleva synnytys jännittää.

täällä myös 39+0! ollaan miehen kanssa alusta asti oletettu, että vauva tulisi etuajassa - tällä viikolla oltiin jo varmoja, että syntyy. tänään lääkäri kurkattuaan alapäähän totesi vain, että näyttäisi menevän lasketun ajan yli. hetkeksi iski pettymys, mutta tuskin tässä kuitenkaan enää paria viikkoa kauempaa menee. pitää koittaa nauttia viimeisistä kahdenkeskeisistä päivistä :) käskivät liikkua paljon - tarkoittanee sitten kävelylenkkejä, kun hoitaja oli ihan kauhuissaan kuullessaan, että olen vielä pyöräillyt :D

Häh, miksei sais pyöräillä? Se on melkein ainoa liikunta mitä pystyn nyt tekemään :eek:

lähinnä kai se kaatumisriski, ja että maha voi osua esim. ohjaustankoon? on kyllä paljon tullut ihmisiltä järkyttyneitä ja tuomitsevia katseita kun olen pyöräilystä puhunut :/ kai sitä pitäisi raskaana ollessa sitten istua sohvannurkassa ja odottaa, että mies tuo ruoat eteen niin ei ainakaan kompastu.
(ei siis sillä etteikö jotain voisi sattua, mutta kai sitä itse tietää parhaiten rajansa ja tajuaa varoa..)

Jossain vanhemmissa ohjeissa pyöräily on ollut kiellettyjen juttujen listalla juuri tuon kaatumisriskin takia, kun painopiste kropassa on niin erilainen. Taitaa olla vanhentunut tuo ohje, nykyään taitaa kaikki liikkuminen olla oman fiiliksen ja pohjakunnon mukaan ok. :) Itse pyöräilen tosi harvoin muutenkaan ja olen aikamoinen köntys muutenkin joten en ole viitsinyt nyt aloittaa tasapainoharjoituksia. :p

Pakkasin hyvään aikaan sairaalakassin valmiiksi koska eilisiltana supisteli säännöllisesti jo tunnin verran ja ne oli jo kipeitäkin. Samaan aikaan vauva mylläs ja sattu aikas kivasti tonne alakertaan. Mietin jo että rupeanko varoittelemaan lastenhoitajia mahdollisesta lähdöstä synnärille mutta kyllä ne supparit sitte hyyty ja yö meni rauhallisesti. Päivät menee kivasti mutta illat sit supistelee ja nyt niissä alkaa olla jo ytyäkin. Ties koska tästä lähdetään jakaantumaan.

Aamu ootkohan sä seuraava synnyttäjä :)
Mua käskettiin neuvolassa ottaa panadolia jos tulee kipeitä supistuksia, mut eihän ne tietysti auta jos synnytys on käynnistyny :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin kuulemma synnärin vastaus kaikkeen on Panadol, jos sinne soittaa. :p

Ehkä se on sitten Aamun vuoro seuraavaksi! Jotekin mun toisena veikkauksena olisi kyllä Zousan, sanoi lääkäri mitä hyvänsä. :wink

Huoh mulla on kaikki merkit kadonneet, varmaan tässä ajassa on ehtinyt jo uusi limatulppakin muodostua. Oon varmaan täällä sitten yliaikaisten kanssa kiroamassa olotilaani, onneksi mulla on laskettu aika alkukuun puolella niin en ehkä jää ainoaksi raskaana olijaksi kuitenkaan...

Voitko Itu ennustaa mullekin millon synnytys alkaa ? :D

Tänään on kyllä ollut kerrassaan omituinen päivä. Aamulla tein kahdenlaisia muffinsseja, pesin uunin (???), siivosin kämpän muutenkin ja vielä kuurasin (siis ihan juuriharjalla hiki päässä jynssäsin ja lotrasin varmaan puoli purkkia mäntysuopaa) kylppärin lattian. Vieläkin tekis mieli tehdä jotain mutta en enää keksi mitä ! :eek:

Mulla on Jenniy ollu myös hirmuinen siivousvimma! Keittiön kaapit ja laatikot on pesty ja tavaraa heitetty pois urakalla, ikkunatkin tuli pestyä ja sitten sain sellaisen mahtavan höyrypesurin lainaan ja kylppärien seinät ja lattiat ovat saaneet kyytiä.

Me kierrettiin tänään joku reilu neljä tuntia Ikeassa ja parin tunnin ajomatkat päälle, ja oli kyllä kivaa. Mulla on vihdoin yöpöytä ja yövalo ja monta muuta välttämätöntä juttua, mutta ihanaa oli pelkästään sekin että pääsi kotinurkista pyörimästä.

Täällä tosin oli sillä aikaa käynyt pyörimässä putkimies, joka ilmoitti tulevansa huomenaamuna puoli kahdeksalta katsomaan, johtuuko alakertaan jostain valuva vesi siitä, että joku mun asunnon putkista on rikki vai onko vika alemman asunnon puolella. Aamulla lähdetään siis evakkoon, mutta kuulemma asian pitäisi olla selvä huomisen aikana. Alkaa olla jo huvittavaa, jos tähän vielä joku vesivahinkokin saadaan aikaiseksi...

Mullakin oli tänään aktiivinen päivä, mutta mitään siivousvimmaa en oo saanut aikaiseksi. Kävin aamupäivällä vyöhyketerapiassa, söin Subwayssä ja shoppailin Citymarketissa (löyty mm. pienikokoinen vanuhaalari kympillä, nyt ei tarvii vauvaa heti hukuttaa siihen äitiyspakkauksen vanuhaalariin), shoppailin Jyskissä, kävin myös kierrätyskeskuksessa, kirjastossa ja yhessä valokuvanäyttelyssä. Sit kotona pesin vielä yhen koneellisen pyykkiä.
Jotenkin vaan tuli kaupungilla sellanen olo, että nyt kun vielä voin liikkua näinkin vapaasti (joskin hitaasti) ja vauva kulkee kätevästi masussa, niin en pitänyt mitään kiirettä takas kotiin. Ja perjantaiksi suunnittelin miehen kanssa yhteistä elokuviinmenoa ja ravintolaruokailua. Nyt kun vielä voi ;)

siivousvimmakateus! täällä vaan nukuttaisi päivisin, vaikka vihdoin on sateinen viikko ja niin viileää, että voisi saada jotain siivousta tehtyäkin :s itselle ei lämmin ruoka maistu, niin ei huvittaisi miehellekään kokkailla. taidan uskoa kehoa ja levätä, toivottavasti ei ole pelkkää laiskuutta.. :P

Kävin eilen neuvolassa ja olin ihan ihmeissäni hoitajan tulkinnasta pään paikasta. Hänen mielestään se ei ole lähelläkään lantiota, mutta kuitenkin pää alas. En usko sitä. Kokeilin kotona ja olen sitä mieltä että vauvan pää on vähintäänkin hieman lantion sisässä, mutta ei varmaan kiinnittynyt. Mulla on niin pinkeä maha, että kaikki vauvan osat tuntuu helposti niin kovilta tunnusteltaessa.

Viime yö meni valvoessa kolmesta alkaen. Supistukset valvotti, vaikkei ne olleet kipeitä. Nyt pitäisi kasata voimat ja viedä esikoinen puistoon.

Mäkin olen kateellinen siivousvimmasta! Mulla se oli silloin helteiden aikaan ja hiki päässä raivolla tulikin aika paljon laitettua nurkkia kuntoon. Muutama homma vielä jäi tekemättä ja nyt on ärsyttävän keskeneräinen olo kun ei huvita niihin tarttua. Ei kyllä kyykkiminen oikein enää onnistukaan. Ehkä miehen voi nakittaa näihin puuhiin sitten kun sekin on kotona ja itse olen imetyksessä kiinni. :wink

Kai tässä pitäisi liikuskella mahdollisimman paljon jotta se synnytys joskus voisi alkaakin.. mutta vauva on jo niin alhaalla ettei kävelystä oikein tule mitään. :sad001 Ei viitsisi väkisin riuhtoa.

Jenniy kerron kyllä jos tulee jotain tuntemuksia sun synnytyksen alkamisen suhteen. :grin Mieluiten äänestäisin itseni seuraavaksi lähtijäksi mutta ei valitettavasti enää tunnu yhtään todennäköiseltä. :wink Supistuksetkin on vaan vähentyneet! Yöllä silti selkä- ja vatsakivut kiusaa ja ne ärsyttää enemmän kuin supistussäryt, joista kuitenkin pystyi ajattelemaan että ne vie hommaa eteenpäin.

Onneksi mulla ei ihan niin kiire ole vielä synnyttämään ku muilla, mutta olis kiva jos edes jotain valmistautumista tapahtuis.. :D

Mullakin toi vatsakipu tuntuu vaan pahenevan... Voi tää tietty johtua siitäkin etten eilen muistanut kai syödä riittävästi ja nyt on vaan joku nälänhätä menossa, mutta koko vatsaa vaan nipistelee inhottavasti ja on huono olo. Söin taas äsken eikä sekään tunnu auttavan. :(

Mulla ei ole minkäänlaista kiirettä synnyttämään tämänaamuisen puhelun jälkeen: kylppärin ja eteisen välisessä seinässä kulkeva vesiputki on halki ja sitä kuivatellaan pari kuukautta. Tällä hetkellä positiivisin skenaario, jota isännöitsijä esitti: asun vauvan syntymän aikaan oman asunnon yläpuolella olevassa tyhjässä asunnossa. Muita skenaarioita en viitsi just nyt ajatella. Vakuutus sentään kattaa korvaavan asumisen.

No voi kurjuus, syyskuinen, noi on kyllä tosi ikäviä juttuja! Onni onnettomuudessa että jos ei tarvii evakkoon sitten kauas lähteä mutta eihän sekään tietty kauheesti varmaan lohduta.

Voi ei, tosi ikävä ajoitus nyt Syyskuisen epäonnella! Toki hyvä tietää tuo asia nyt ettei sitten juuri synnäriltä kotiutuessa, mutta kurjaa kyllä kun tässä vaiheessa nimenomaan olisi kiva sitä omaa pesää rakentaa eikä evakossa asua. :sad001

Takaisin