Elokuun eloa

Uskaltaa varmasti catti :) ja soittaa se mies sulle sit taatusti jos paniikin puolelle menee :wink

Kaikki taitaa nauttia vielä viimeisestä viikonlopusta ennen tuota odotettua SYYSkuuta :dance018uskomatonta että se on ny tullut kun joskus keväällä ajatteli että siihen on ihan mahdoton aika.. muutaman tunnin päästä täällä 38 viikkoa :love017 täysi! Jos vaikka iltapuhteiksi vähän pikkuvaatteita vielä järkkäisi..
 
Sinitiitu, sama täällä. Kohta poksuu 38 täyteen. :)

Syyskuinen, oon miettiny samaa. Täällä on hiljasempaa nyt että näinköhän kohta alkaa synnyttäneitä ilmottautua enemmänkin. Ite pidän jalat ristissä vielä huomisen, mä haluun syyskuuvauvan! Maanantaina se sit olis jo syyskuu.
 
Meille vois syntyä 2.9. niin ois sama synttäripäivä kun isälläänkin :P mut taitaa jäädä haaveeks..

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Alkaa oikeesti jännittää kuka seuraavana kiitää synnyttämään :) joo kyllä huominen nyt vielä mennään näin ja sitten syyskuulla saavat vaavit tulla! Meillä on miehellä synttärit 13.9. , oishan se kiva jos osuisi samalle päivälle.. neitsyet sen kuin lisääntyy meidän perheessä :)
 
Oisko Tekah tai Zousan, LA.n perusteella :)

Mites ootteko uskaltanu värjätä nyt hiuksia raskausaikana? Mulla just väriaine päässä, kohta pesulle, oli ihan järkky juurikasvu. :D Mä oon suunnillee 1ja puolen kk.n välein värjänny juurikasvun pois. Ennen raskautta meinasin värinpoistoo ja punertavaa mut nyt raskausaikana en ihan niin järeitä aineita oo uskaltanu käyttää.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
la maanantaina ja mielellään oltaisiin jo synnyttämässä, mutta täällä on viihdytetty anoppia lauantai :D ainakin sai yölle muutaman supistuksen aikaan kun koko päivän kaikkea touhusi - tosin niistä ei sunnuntaille tainnut jäädä muuta kuin väsymys.
jospa ne vauvat tulee joukolla kunhan joku vain näyttää mallia. kuka on seuraava? :P
 
Muokattu viimeksi:
Itse olen ihan normaalisti värjännyt hiuksia eli reilun kuukauden välein koska oma värini on ihan ihan vaalea ja tällä hetkellä hiukseni ovat lähes mustat niin tuo juurikasvu ei ole kovin kaunis

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Iness meillä sit sama juttu :D mulla kans oikee väri vaalea ja oon värjänny mustaks. Hirveen näköstä ku on juurikasvua..

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä tuli eilen 37+0 täyteen. Jee! Mutta pikkuinen hengailkoon yksiössään vielä just niin kauan kuin haluaa. :)
 
Mäkin olen kyllä värjäillyt hiuksiani ihan normaalisti. Kysyin sukulaiskampaajalta onko siinä huhussa mitään perää ettei hiuksia saisi värjäillä ja hän totesi että eihän kampaajat voisi tehdä raskausaikana töitäkään ollenkaan jos täysin pitäisi kemikaaleja välttää. Joillain tosin saattaa tulla allergioita tai muita ihoreaktioita yllärinä.

Mäkin jänskäilin onko täällä joku vielä elokuun puolelle ehtinyt synnyttämään, ja onhan tässä vielä monta tuntia aikaa. :wink Käytiin miehen kanssa Ikeassa eilen ja siitä sai kyllä ihan kivat selkäsäryt yöksi mutta muutoin ei kyllä tunnu synnytys lähenevän. :sad001
 
Mäkin olen haaveillut koska sitä pääsisi kavereiden kanssa vähän iltaa istumaan ja miehen kanssa kahdestaan syömään ja vaikka mitä... Tässä kohtaa ei ihan osaa vielä kuvitella mitä se elämä pienen kanssa on niin odottaa vain että raskaus olisi ohi. Voihan olla ettei sitten teekkään ihan heti kotoa mieli mihinkään. :) Mutta kyllä mullakin olisi ajatus jättää vauvaa ja isää tutustumaan toisiinsa ihan kahdestaankin vielä tämän vuoden puolella jos vain arki lähtee hyvin rullaamaan ettei mitään hullua koliikkirumbaa tai muuta terveysongelmaa vauvalle iske. :eek: Ärsyttää kun muutama ihminen on jo mulle sanonut että et sä vielä tyyliin puoleen vuoteen voi olla tuntia pidempään poissa kotoa imettämästä, saattaahan olla että ovat oikeassakin tai ettei edes huvita lähteä mihinkään mutta ottaa päähän kun joku besserwisser antaa etukäteen ulkonaliikkumiskieltoa! :grin
 
Juu Itu1 noi on sit vähemmän ihania kommentoijia jotka tietää kaikesta ja vaihtaa aihetta ennen kuin ehtii ite mitään sanoa:mad: omasta puolestaan saa puhua mut ei yleistää kaikkia koskemaan , mur!
Sehän vahvistaa isän ja vauvankin välistä suhdetta kun ovat joskus kahden kesken :) ja virkistää kaikkia!

Kun on yks hyvä päivä niinku eilen jolloin tuli siivottua kunnolla ja silitettyä ni tänään onkin sitten takkuista kuin mikä.. onneks mies on kotona ja laittoi ruuan ja muuta, jospa se tästä vielä kirkastuis itelläkin.
 
Eikä kauheasti viitsi sanoakaan mitään kun sitten sieltä vedetään se "sä et vaan vielä tiedä kun ei sulla ole lapsia" -kortti joka tietenkin pitää ihan paikkansakin. Ei uskalla vannoa nyt mitään kun todellisuus vauvan kanssa voi olla ihan muuta kuin mitä nyt kuvittelee. :wink Mutta näköjään näin aikuisena on ihan yhtä ärsyttävää ottaa liikaa neuvoja vastaan, kuin joskus teininä oli kuunnella äidin ohjesaarnoja, itse pitää kokeilla ja ratkaisunsa tehdä. :) Tai enemmän on ehkä kyse siitä millä sävyllä ne neuvot tulee, kyllähän sitä toisaalta mielellään kuulekin vinkkejä ja kokemuksia kokeneemmilta äippäihmisiltä. :)

Tuntuu tosiaan menevän elämä nyt sillä syklillä että yksi energinen touhupäivä vaatii aina perään lepopäivän sohvalla! Eipä olisi arvannut miten uuvuttavaa voi olla ihan vaan vaikka juoda kahvit kaverin kanssa, vaikka se kovin mukavaa onkin niin on rajansa siinäkin kuinka pitkään pystyy olemaan sosiaalinen. :grin
 
Jes, 38 viikkoa täynnä ja huomenna on syyskuu!!! :) Sit saa vauva tulla millon vaan. Tai logistisista ja lastenhoidollisista syistä olis helpompi tulla sillon kun on sovittu aika. Mutta katotaan mitä neiti tättähäärä aikoo asian suhteen tehdä.
 
Mä olen alkanut tässä viime päivinä taas katsella lentotarjouksia sillä silmällä, että jospa joskus joulun jälkeen voisi vaikka käydä pitkän viikonlopun verran kaupunkilomalla jossain tutussa ja lapsiystävällisessä kaupungissa. Mutta tämä on ehkä enemmän tämmöistä itsensä motivoimista ajattelemaan, että elämä jatkuu kyllä vauvankin kanssa, kuin sitä, että kädet vapisisivat matkaviekkareista ja on pakko päästä lähtemään, oli vauvalla koliikkia tai muita ongelmia tai ei...

Ensimmäinen kynnys mikä pitää ylittää, on tietysti ensimmäiset reissut Helsinkiin ja Turkuun, joissa asuvia ystäviä taidan tulla lähikuukausina kaipaamaan aika himskatisti, elleivät tajua aloittaa kansainvaellusta tähän suuntaan :sad001
 
Toivottavasti ystävät myös reissaisivat kyläilemään kun heidän on helpompi ilman vastasyntynyttä matkustaa. :) Ja varmaan alkuun niin tapahtuukin kun tulevat vauvaa katsomaan mutta toivottavasti ei yhteydenpito lopu sitten siihen...

Mullakin ajatus siitä että (sosiaalinen) elämä jatkuu ja ilman vauvaakin (kuin myös vauva mukana) voi tehdä asioita on nyt varmasti osaksi oman ahdistuksen lievittämistä kun tuo oli yksi asia joka raskauden aikana on pelottanut, että pitääkö hautautua mökkihöperöksi yksin kotiin. Nähtäväksi jää mitä se arki sitten todellisuudessa on. :)
 
Jee! 38 täynnä. Alkaa kyllä jännittämään, että milloin jotain tapahtuu. Vielä ei oo yhtään sellainen olo, että kovin pian mitään tapahtuis, mutta eipä kaikilla vissiin olekaan kovin paljon etukäteen mitään oireita mistä vois päätellä...
 
Tänään kahdentoista aikoihin alkoi tulla säännöllisiä supistuksia noin 7min välein ja kivuliaita, joskus viiden aikaan supistuksia tuli 3min välein ja todella sattui jo sillon, MUTTA yhtä äkkiä supistukset loppuivat kokonaan.. Kyllä pistää vihaks!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Iness, ihan tavallista tuo, varsinkin ensisynnyttäjälle. Kyllä ne alkaa taas uudestaan ne supistukset. Mulla oli ekassa synnytyksessä ensin 12h supistuksia sit ne lakkas 12 tunniksi kokonaan ja sit tuli n.10h ihan infernaalisia supistuksia ja sitten vauva syntyi.

Joillakin voi olla parinkin päivän tauko ekan ja tokan supistusrupeaman välissä.
 
Takaisin
Top