Elokuun elämää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Marppanen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi syksy ja pimenevät illat, villasukat, kynttilät ja teemukillinen illalla miehen kanssa! <3 Syksy ja talvi on kyllä ne parhaat vuodenajat, vaikka kylmästä en niin välitä, mutta tunnelma itsessään on niin paljon parempaa kuin kesällä. :) Iltojen pimetessä muutenkin jotenkin kaikki tiivistyy, läheisyys ja kodikkuus on huipussaan silloin.

Samaa mieltä. Olin kuolemassa ku oli kesällä pari päivää tosi kuuma,ei minun juttu ollenkaan,yök. Tykkään syksystä ja talvesta ja onneks täälä lapissa ne on oikeasti kunnolliset. Mie ootan niin joulua jo :D

Tässähän jo elellään joulunalusaikoja :D Mä kans ootan joulua. Kesästä en oikein pidä kun on liian valoisaa, liian kuuma, liikaa ötököitä, liikaa siitepölyä, ei ikinä saa sopivasti päälle vaatetta... Talvella sentään saa kunnon vaatteilla olon just sopivaksi ja mikäs sen ihanampaa kuin kynttilän valossa käpertyä sohvalle hörppimään kuumaa glögiä pitkän hiihtolenkin jälkeen!

Mie oisin toivonut aurinkoa vielä elokuuksi; tänäänkin töissä koululla vettä vihmonut pitkin päivää; ei oo mukavaa välitunneilla kun ei voi lapsetkaan mitään puuhata ja ovat sitten levottomampia tunneillakin. Aurinkosäällä vois muutenkin retkeillä ja pelailla ulkona enemmän. Sinnikkäästi vielä yritän varvassandaaleilla hipsutella :)

Mä kyl tykkään kesästä MUT en liian kuumasta :D toki syksy/talvi illat on kivoja ku saa laitella kynttilöitä ja käpertyä soffan nurkkaan(saaha sitä muutenki). MUT nyt alko tääl free viikonloppu :) kivaa ku voi vaa löhöillä ilman et tarttee miettiä/stressata esim.ku kohta TAAS pitäs tehä pojille ruokaa/on himo tappelu...sauna päälle ja relax:)

Nauttikaahan nyt sitten vapaasta! :) Täällä vähän eri meno, esikoinen puskee varmaan kymmentä hammasta samaan aikaan ja on äkänen kun ampiainen :rolleyes: siihen päälle vielä flunssa, räkää, räkää, räkää ja kurkunpään turpoamista nukkuessa, mikä aiheuttaa haukkuyskää.. Viimeyönä menin jo ysiltä nukkumaan jotta saan univelkoja pois, vaan esikoinen kipuili niin ikeniään, että siinä meni hyvät yöunet. Iso huokaus!

Me lähdetään miehen ja tuon neiti 8kk:n kans mökkeilemään :) Isommat läks isälleen... Miehen porukoiden koira lähtee kans matkaan, pääsen juoksuttamaan ihan tosissaan :D Että mukava vkl täälläkin tiedossa.

Villasukissa minäkin olen ollut jo viikon tai pari. Arveltiinkin, että pitäisikö jo lämmittää oikein leivinuunia viikonloppuna. Saisi leipomuksetkin paistaa siellä. :)

Meillä alkaa koulut ensi viikolla, meillä alkaa uusi elämä yläkoululaisen kanssa. Saa meikäläinenkin tehdä taas läksyjä pitkästä aikaa, poika ei niitä tee kunnolla jos ei vähän katso perään. Pahoin pelkään, että läksyjen määrä yllättää lapsen täysin. Kutosen uusi ope päästi ne viime vuonna mielestäni liian helpolla. Vitosellakin oli vanhalla opella enemmän läksyjä.

Olympialaisia seuraan myös tiiviisti. :wink

Pioni pakko sanoa, kun mulla ei kovin montaa vuotta ole yläasteesta: siellä oli mun mielestä paljon vähemmän läksyjä mitä ala-asteella. :) yleensä ei ollenkaan.. :D

Riippuu niin opettajasta tuo läksyasia :) Ite oon innoissani kun meidän keskimmäinen meni seiskalle musiikkiluokalle uuteen kouluun ja on ollut tän viikon ihan innoissaan! Ysiluokkalaisen kanssa puolestaan saa vääntää, huhhuh... Vitosluokkalainen hoitaa omat hommansa kyllä :) Ja itellä kutoset luotsattavana niin saa noiden esimurkkujen kanssa taaplata :)

Onneks oon silloin vasta rv31, viimeeksi oli rv38-39 ja supisteli niin hitosti koko ajan ja pelkäsi vaan lähtöä jokaisen saunan jälkeen :D Saa ihan rauhassa viettää joulun ilman sauraalakasseja matkassa :rolleyes:

Ja jouluna on jo söpö raskausmasu eikä vain turvotusta :D
Sitä odotellessa! :happy: Aamuisin tulee hieroskeltua alavatsaa, jos sieltä jotakin tuntus. Ehkä se pieni kumpu häpyluun päällä on kuitenki vaan rakko. :grin

Meillä oli viime jouluna tyttö just syntynyt (8.12.), onneks olin jo ajoissa taikonut jouluruuat pakkaseen ja sai hyvillä mielin pyytää porukkaa syömään ja viettämään joulua :) Täytyy tässä taas syksyn mittaan "harjoitella" jouluksi, jouluruoka on vaan niin hyvää! :D

Mulla kyllä selkeästi jo kohtu tuntuu tossa häpyluun yläpuolella ja dopplerilla äänetkin kuuluu ylempää. Mulla toki jo neljäs tulossa :)

voi ihanaa !! kanssasieluja ! :)

tykkään kesän lämmöstä, kukkasista ja ulkoelämästä, mut sieluni vastaa syksyn kaikuun ❤ pimenevät illat, villikset jalassa ja puikoilla, kynttilät, saunassakin on enemmän tunnelmaa. rakastan syksyn sateenropinaa peltikatolla, nautin sadevaatteet päällä rauhallisista vesisadekävelyistä koiravaarin kanssa.. :) ja kyllä mäkin olen jo joulua suunnittelemassa :D

Kyllä, syksy <3

Pyöräilykelit vähän jännittää, miten pitkään sitä saa aikaiseksi poljettua töihin. Toivottavasti pitkään. Matka ei ole pitkä, mutta rantaa pitkin ajellessa tuulee.

Kesä on hyvä, mutta loppukesällä alkaa olla siihen jo vähän väsynyt, joten syksy on tervetullut. Tänä vuonna toivottavasti olokin on parempi syksyllä kuin nyt heinäelokuussa...

Joo, syksy on ihanaa aikaa! Voi lenkkeillä raikkaassa ilmassa ja nauttia pimenevistä illoista sisällä lämpimässä. Aloitin työt viikko sitten kesäloman jälkeen, ja yllätyin miten hyvin/normaalisti olen jaksanut. Teen kevyttä toimistotyötä, mutta jännitin silti miten raskaus vaikuttaa. Olen jaksanut touhuta ihan normaalisti asioita työpäivän jälkeen, ilman päikkäreitä. Olen nukkunut hyvin ja herännyt aamuisin virkeänä töihin. Töihin olen ottanut terveellisiä välipaloja mukaan, jottei etova olo pääse iskemään. Vessassa joudun kyllä ravaamaan tiuhaan..
Hyviä vointeja myös muille syksyyn!

Takaisin