Elokuun elämää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja August14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se on totta että on hiljentynyt. Mahan kanssa kahdestaan kotona on paljon enemmän aikaa netissä roikkumiseen, kuin vauvan kanssa. Minullakin varmasti vielä hiljenee lisää kun mies lähtee töihin.

Oliko muuten muissa sairaaloissa samaa ongelmaa kuin meillä? Tavarat lähtee synnyttäneiden äitien mukaan? Siitä oli keväällä lehtijuttu jossain lehdessä ja ajattelin, että on takuulla osittain liioittelua. Mutta ainakin meillä näytti olevan melkoisen totta. Rintakumit, kuumemittarit, vauvan hiusharjat yms tarvikkeet, maidonkerääjät, imetystyynyt!!!

Oli huono olo yhtenä päivänä ja halusin mitata kuumetta, niin sitäkin varten pitää soittaa kätilö, kun potilashuoneisiin ei voi jättää edes kuumemittaria... Koko osastolla oli jäljellä enää kaksi imetystyynyä (muistaakseni 20 potilaspaikkaa) ja niitä sitten vuoroteltiin kolmessa, neljässä huoneessa... ja olisihan se ollut kiva kerätä heruva maito talteen, mutta yövuoron kätilö ei löytänyt kaapeista yhtään! Saattoi olla osa käytössä, mutta siis hävikki melkoista. Mikä on minusta todella harmillista.

Alotta, Ihan älytöntä! Ei tulis kyllä itelle mieleenkään alkaa pölliä sairaalan omaisuutta. Ei oo niin huonosti raha-asiat etteikö vois itse noitakin tavaroista ostaa. Vaikka tiukkaa tekee välillä niin en kyllä ala sairaalasta mitään pöllimään. Ei oo kyllä joillakin ihmisillä mitään häpyä! :mad:

Joo uskon kyllä että vauvan kans ei ole aikaa roikkua netissä :) Mutta sekin varmaan korjaantuu kun elämä alkaa tasottua ja tulee enemmän omaa aikaa.

Niinhän se on, että silloin kun vaavi nukkuu, tulee tehtyä näitä kotihommia yms tai sitten koittaa itsekin levätä. Ja silloin kun neiti syö, saattaa imetykseen mennä jopa 1,5tuntia :rolleyes: Toki nyt on vähän enemmän aikaa täällä netissä roikkumiseen kun mieskin on kotona :)

Jee, sain tänään kahdet imetysliivit! Mulla on niin hankala koko, ettei oikein mistään meinannut löytyä. Mutta onneksi Lindexin nettikaupasta sain oikean koon ja sopivaan hintaan. Hankalaa ollut koittaa pärjätä yksillä liiveillä kaks viikkoa :confused:

Millier, mä en ole vielä edes hommannut yksikään kun en luota siihen että koko osuu oikeaan. Joten käytävä sitten kun kotiutuu ja pääsee ostoksille joskus. Kerkeehän sitä koneella varmasti roikkua vielä pitkät tovit kun elämä tasottuu vähän. :) Meitä vaan ei taida paljoa enää olla ketkä vielä odottaa.. Kuinka moni muuten on vielä yhdessä kasassa?!? :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

No mulla ei nyt pahemmin ole tuota shoppailu mahdollisuutta :confused: Täällä kun ei ole oikein kunnon kauppoja mistä niitä liivejä saisi. Pitäisi lähteä ihan kaupunkiin asti ja siihen menisi sitten enemmän aikaa, mitä ei juuri nyt ole. Meillä neiti herää samantien kun astun ovesta ulos :grin Hyvä, että kerkeän puolessa tunnissa ruoka ostokset hoitaa.. :oops:

Mutta tosiaan, oon kyllä samaa mieltä, että kannattaa ostaa vasta myöhemmin ne liivit. Mullakin oli nuo yhdet siihen asti, että sain lisää ja oikean kokoiset :)

Meillä kans yks liike mistä liivejä saa, joten saa luvan odottaa! :) Ehkä isi pärjää sen aikaa vauvan kans sit että pääsen ostamaan ne joku päivä kun tarve vaatii. Ja ei kait ne alkuun kotona ees välttämättömät ole, kait se ajatus on en ne on helpommat sitten imettäessä myös kodin ulkopuolellakin. Kait sitä nyt pärjää viikon tai kaksi ilmankin. :) No ollaanpas siellä herkkäunisia. ;)

Voi että ihanaa! Minusta tuli eilen illalla taas täti! :p Sisko sai tytön :Heartred Kaks poikaa hällä on jo entuudestaan. Jännä kun molemmat sai nyt tytön ja ikäeroakin vain vajaa kaks viikkoa :rolleyes:

Tänään meillä onkin tytön eka neuvola ja punnitus. Toivottavasti paino on noussut reippaasti..tai ainakin luulis nousseen tuolla syömis tahdilla :grin

hanski_ : oon kans miettinyt että kuinka monta vielä heiluu massun kanssa :happy090 Itsellä menny ny kans yliajalle eli tilanne 40 + 3 . Olotilat ihan jees, mut mun puolesta vois kamu jo tulla ulos :happy093.

Meillä syötiin eilen ihan urakalla... Käytännössä 19:00 - 01:00 koko ajan rinnalla. Pieniä max 30 min taukoja välissä ja sit taas lisää ruokaa. Tietääköhän poitsu että tänään neuvolan terkka tulee kotikäynnille, niin otti loppukirin painonnousn kanssa? Ei meinannut vielä yhdeltäkään rauhoittua nukkumaan, joten kokeiltiin sairaalassa opetettua kapaloa ja onneksi sillä rauhoittui.

Tuo kapalo siis tehdään ihan äitiyspakkauksen peitosta, vauva rauhoittui siihen niin hyvin sairaalassakin, että pyydettiin kätilöä opettamaan miten kiedotaan. Vanha konsti siis toimii, ainakin meillä.

Vilkuilin tuota listaa, johon on koottu kaikki elokuun mammat laskettujen aikoje mukaisessa järjestyksessä ja eipä aktiivisista keskustelijoista taida olla kuin te muutamat, joilla vielä masu tallella. Oiskohan syyskuun palstalla aktiivisempaa, jos sinne menisi kuokkimaan?

Mä ole välillä lukenut juttuja toisienkin kuukausien alta ja mm. syyskuulle jotain kirjoittanutkin. Että rohkeasti vieraisiin vaan, olisi minun neuvoni.

Täällä ollaan masun kanssa vielä. Vaikka hiljaiseloa pidän, niin aktiivisesti luen kuitenkin. En saa vaan aikaiseksi yleensä kirjoitettua.. mukavaa silti lueskella muiden kuulumisia
Mulla nyt siis 40+1. Olen voinut hyvin, mutta olisihan se kivaa, jos vauva jo syntyisi. Niin kovin odotan, että jotain alkaisi tapahtumaan!!

Täällä kanssa ollaan viel yhdes kasassa, viikkoja 39+3. Odottelin vauvaa syntyväksi jo viime viikonloppuna kun oli voimakkaita supistuksia useampana iltana putkeen. Yöksi sitten laantuivat ja alkuviikosta lähes kokonaan hiljaiseloa. Tänään olen sit siivonnut ahkerasti ja lenkkeillyt koiran kanssa mut ei merkittävää vaikutusta. Ei vaan jaksaisi oottaa enää useampaa viikkoa, käynnistettänee syyskuun alkupuolella jos ei itsekseen lähde. Yksi käynnistetty synnytys takana, ei huvittaisi toinen mut minkäs teet jos muksu on päättänyt viihtyä masussa :D

Sephyr81, täällä ei ole edes ollut supistuksia. Liitoskipuja kylläkin sisäreisissä ja lantiossa ihan päivittäin. Viime yönä en saanu unta kun kaveri riehkas melkein koko yön työnti päällä niin lujaa että piti käydä vessassakin tunnin välein. :/ Jospa ensi yönä sais paremmin nukuttua? :) Ei kyllä itsekään jaksais odottaa ainakaan yli lasketun ajan.. mut eihän sitä tiedä. Olis vaan aika kiva kun käynnistys ihan omaan tahtiin ilman apuja.

On se muuten sellainen juttu, kun katselet vauvaa ja vauva katselee sinua ja hymyilet ja saat vauvalta takaisin hymyn niin kyyneleet siinä väkisin tulee silmiin! :')

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

täällä ollaan myös edelleen yhdessä kasassa, odotin vauvaa saapuvaksi jo monta viikkoa sitten kaikenaikaa joten nyt odotus on mennyt niin "yli" että on tullu ihan luovutusfiilis. ei se sitten tullukkaan. nautettavaa, sillä kokoajan tässähän ollaan lähempänä synnytystä. mut jotenkin se suurin odotus lopahti enkä osaa enää uskoa et vauva on tulossa!!! ihan outoa. tänään 40+1 ja taas aamulla edessä koko-kontrolli, kauhistuttaa minkä kokoinen jötkäle siellä on. t. raskausdiapetes-ova :/

Meillä on kanssa nyt nimiäispäivä päätetty. Ollaan samoilla linjoilla, kun Millier, kutsutaan vain meidän perheet ja isovanhemmat sekä kummit. Siitäkin vaan jo tulee yli 30 henkeä! Pidetään kotona, joten tulee kyllä tupa vähäm turhan täyteen. Mutta ei auta, sopu sijaa antaa :P

Täällä kanssa tarjoilut nyt seuraavaksi pohdinnan alla ja muutenkin ohjelma. Olikos täällä muita, joille tulee ristiäisten sijaan nimijuhla/ nimiäiset? :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pipridae, meille tulee kanssa nimijuhlat, itseasiassa pitikin kyselemäni, kun en ole itse osallistunut yhtiinkään sellaisiin, että mitä ideoita sellaisiin teillä muilla on? mitä käymissänne nimijuhlissa on tehty ja niin pois päin.. onko nimi vain kerrottu siinä sitten? aiotteko tehdä jotkut "kummitodistukset"? mitä muuta? :)

Mä kun on viimeksi tainnut olla pikkuveljeni nimijuhlissa ja niistä on aikaa jo yli 20-vuotta, niin ei kyllä hirveästi oo mielikuvia :D

Mä ajattelin väsätä kummitodistukset ja varmaan jonkunlaisen nimenantotodistuksenkin. Sit oon pohtinut, että miten nimi paljastetaan, kun tahtoisin siitä jonkunlaisen pienen ohjelmanumeron. Joku arvausleikki voisi olla kiva. Googlettelim aihetta, ja onnenpyörä kuulosti kivalta. Samoin anagrammi vinkkinä nimestä. Meillä on vaan aika lyhyt ja vokaalipainotteinen nimi, joten nuo ei ehkä meillä toimi. Jotain vinkkejäkin voisi nimestä koittaa keksiä, joiden perusteella vieraat saisi koittaa arvata..pitää vielä miettiä :)

Me ei olla miehen kanssa kumpikaan mitään puheenpitäjiä, mutta muutama sanan täytyy varmaan toisen ainakin sanoa. Ja varmaan kummitodistukset allekirjoitetaan juhlassa. Ja sitten ihan vaan kahvittelua ja oleskelua varmaan...tuskin mitään sitten isompaa ohjelmaa halutaan enää.

Aika auki on vielä meidän suunnitelma, joten kuulen kanssa mielelläni erilaisia ideoita :)..ja tarjoilun suhteen myös otetaan ideoita vastaan. En oo oikeen järjestänyt mitään juhlia sitten opiskeluaikojen bileiden, niin ei oo kovin tuttua tällainen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin