Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Oho mikä ero viivojen vahvuudessa! Ilmankos iteki kun plussasin 27.11 ekan kerran precheckillä ni tuli vahvat viivat ja sit tein rfsun tollasela ni ei tullu olleskaa:D turhaa hätäilin silloin.

mullakin tuli ko. testillä paaaljon hailakampi viiva, mitä toisen merkin. Kerkesin jo vähän jopa säikähtää, mutta sitten oli vielä varmistettava just tuolla toisen merkkisellä ja tuli het paljon selkeämpi viiva =)

Heippa! Kai sitä uskaltaisi esittäytyä, vaikka kovin tämä alku jännittää. Ollaan miehen kanssa kumpikin 31v, ensi keväänä tulee 13v yhdessä josta 9v naimisissa. Ehdittiin jo vähän ajatella, ettei meille ehkä tule pieniä, mutta se johtui pitkälti pelosta ja omista perhetaustoista. Uskotaan kuitenkin vahvasti, että pystytään tarjoamaan paljon rakkautta ja toisistaan aidosti välittävät vanhemmat jollekin. Ja toivottavasti se joku nyt pysyy matkassa, ollaan hurjan innoissaan! :Heartred On tullut oltua paljon pikkuisten kanssa tekemisissä, joten perhearki ei hirveästi jännitä, vaikka ehkä pitäisi. Raskaus on kuitenkin eri asia, ja synnytystä olen ehtinyt murehtia jo vuosia.:grin Tällä hetkellä suurin pelko liittyy raskauden jatkumiseen, enkä ole ehtinyt edes ajatella mitä tulee seuraavaksi. Mutta samalla on todella varma ja rauhallinen olo, jos tässä on mitään järkeä. Kiva liittyä seuraanne!

Arwen ya 06/15, vahva plussa viime lauantaina dpo13 ja eilen dpo17 digillä 2-3vkoa :Heartpink

Moikka, täällä 35v onnellinen odottaja. Jostain syystä kamala pelko että kesken vielä menee, mutta yritän olla murehtimatta etukäteen. Viikkoja ehkä 5+2. Ennen esikoista yksi km juuri näihin aikoihin. Esikoinen nyt 14kk ja hoitovapaalla olen. Tämäkin raskaus alkoi tosi helposti, kuten aiemmatkin, ehkä siitä syystä pelkään keskenmenoa, tuntuu että "ei tämän pitäisi olla näin helppoa". No, mutta ei auta muu kuin toivoa, että kaikki menee hyvin :) kovasti toivon ettei tule yhtä huonoa oloa kuin ekan kanssa , viikot 6-16 oli kuin olisi ollut joku maailmanlopun krapula...

Jaahas otetaas uus yritys, karkas viesti ihan ennen aikojaan :D

Eli heippa!

Täällä 23v avuton mutta onnellinen ensiodottaja. Mies samanikäinen ja yritystä takana n. puoli vuotta ennenkuin viime viikolla alkoi tuntumaan rintojen arkuutta, väsymystä ja vatsan nippailuja. En malttanut edes kuukautisten oletettuun alkamispäivään odottaa vaan plussasin erittäin vahvasti jo 4 päivää aiemmin. Viikkoja pitäisi tänään olla 5+2.

Viikko on nyt uutisia sulateltu ja alkaa edes tajuamaan koko asiaa. Vastapainona nyt onkin heräillyt huolia ties mistä ja varhaisultrankin menin varaamaan 8.1.

Jännittää :rolleyes::confused:

Heippa, täällä 33 vee toisen odottaja. Esikoinen täytti just kolme. Sen verran vaikea synnytys ja vauva vuosi, että ennen tätä en ole ollut valmis uuteen raskauteen. Esikoinen on kuitenkin puhunut vauvasta jo vuoden ja toivonut meille vauvaa ja pikku sisarusta <3 Me molemmat kovasti toivottiin miehen kanssa tätä kakkosta ja nyt sitten 4kk yrityksen jälkeen pärähti plussa testiin. Mua ei oikein jännitä, esikoisesta olin ihan paniikissa ja nukuin huonosti, mutta nyt on on raskauden suhteen levollinen mieli. Synnytys onkin sitten ihan eri juttu ja mun tarvii miettiä mitenkä siitä selviän. Sekä synnyttäminen että sektio tuntuu molemmat todella huonoilta vaihtoehdoilta. Mut onneks siihen on vielä aikaa!

Täällä esikoisen synnytys oli taas helppo ja ihana kokemus. Mutta odotus aika henkisesti raskas. Käytännössä yksinään odottelin vaikka ukko oli kotona mutta ei läsnä ja tukena. Sitä pelkään nyttenki kaikkein eniten.

Mulle Maggie kävi ihan toisinpäin noiden testin kanssa! Ostin rfsu:n testit ja sain selvän plussan jo ennen kuin menkat oli myöhässä. :D Ostin sitten sen jälkeen kalliita erityisherkkiä testejä, joihin en oikeastaan edes saanut viivaa..

Oho, Elmut! Mielenkiintoista. Millä päivillä teit testit? Ja ootko nyt testannu uudelleen? Millä viikoilla nyt meet?

Tein rfsu:t (oletettu) dpo 17-18 ja toiset 19-20.. Tein kyllä testit paljon myöhempään kuin sinä näköjään.. :D En ole tehnyt enempää testejä.

Tai tein noita sinisiä joskus dpo 8-9, mutta silloin näytti vielä negaa. :)

Okei, noihin aikoihin kyllä varmaan jo näkyis viivat mullakin rfsu:lla. Menkathan alkais n. dpo 14-15 ni oot siis tehny testit vasta sen jälkeen. :) Ellei sulla oo tosi pitkä luteaalivaihe? :) Kun oviksesta menkkoihin on yleensä se kaks viikkoa.

Täältä ilmottautuu varovaisen toiveikkaana tällä viikolla plussannut. Itse olen 30-vuotias ja avomies 31. Ehkäisy jätettiin pois toukokuussa -15 ajatuksella "saa tulla jos on tullakseen", mutta silti kun kuukautiset jäivät pois ja testi näytti plussaa, oli se aikamoinen shokki. Meille molemmille siis ensimmäinen lapsi, vaikkakin toivottu, kunhan alkujärkytyksestä vaan toipuu. :) Onhan tämä iso elämänmuutos. Moni asia pyörii mielessä.. Miten työt? Talous? Pärjätäänkö me? Onko meistä tähän? Onko lapsi terve? Jne, varmasti tuttuja ajatuksia monelle. Laskettu aika näillä näkymin 23-24.8, vaikeahkoa olla määrittää, koska ehkäisyn lopettamisen jälkeen kk ollut 25-31 päivää. Mutta siis.. Toivottavasti mukana täällä loppuun asti! :)

Leekko, tervetuloa! :) Aika hauskasti tosi sama elämäntilanne. Ollaan saman ikäsiä, kummallekin esikoinen ja sama laskettu aika. :) Samat kysymykset mielessä kanssa! Meillä oli vaan yritys alotettu jo 12/2014. Vieläkin vaikea uskoa, että todella on raskaana! :)

Aikamoinen sattuma! Asusteletkos missä päin? Muutettiin tuon ukon kanssa takaisin Helsingin puolelle alkusyksystä. On tämä kyllä aikamoista. Tunneskaala vaihteee kyllä hetkestä toiseen. Yhtenä hetkenä on epätodellinen olo ja toisena hetkenä sitä jo mietitäänkin mihin pinnasänky laitetaan! Selkeästi vaatii totuttelua tämä uusi muutos :happy: Hauskaa kuulostella omaa kroppaa minkälaisia oireita sitä on tähän mennessä jo ollut. Yhtenä päivänä oli tosi heikko olo bussissa matkalla töistä kotiin, jatkuva nälkä (voisi syödä koko ajan!), järkyttävä väsymys ja nyt parina päivänä juilinut alavatsaa samalla tyylillä kuin melkat alkais. Just tokasin tossa miehelle, että toivottavasti ei tuu kummosempia aamuyökötyskohtauksia.. :D

Mullakin saman kaltaisia oireita nyt 5+5 ja välillä yhtäkkiä huipannut hetkellisesti, nälkä aivan koko ajan, väsynyt ja rinnat todella arat. Ilman rintaliivejä todella vaikea olla. Välillä oon pitänyt yönkin yli kun jotenkin ei satu niin paljoa kun on rintaliivit :D

Itselläkin ensimmäinen niin kuulostelen oloja ihmeissään. Vielä ei suurempia huonoja oloja Oo ilmestynyt, joten jännityksellä odotellaan. :D

Leekko, pk-seudulla myös. =) Ja avomiehen kanssa, ei olla naimissa, ja kämppäjuttu aika auki vielä. Pinnasängylle ei ehkä oo ihan passelia mestaa täällä! Pitää varmaan katella kämppää. =) :)

Takaisin