Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Täällä monta viikkoa jo kotona makuulle. Toki kaksoisraskaus. Rv 31 oli Sf mitta 42 cm... ja painoa tullut se +8kg. Kaikki mahan alueelle. Nyt Rv 33+5. Olo on valas. Turvotuksia ei ole ollut enää. Tilaamani suurin tukivyö ei enää sovi ja liikkuminen tosi vaikeeta kun vauvat painattaa alapäätä. Pari vk sitten oli A 2100g ja B 2200g. Pojat kasvaa lähes yläkäyrällä. Raskaus diabetesta ei onneksi ollut. Testattiin rv 14 ja rv 26. Limatulppakin kun irtosi 3 pv sitten..alkaa jänskättää synnytys. A rt mutta B pt. Alakautta synnytys kuitenkin.
 
Jaiks, alkaa katjuliinil olla jännät paikat jo! Tsemppiä ja toivotaan et pienet viel viihtyis masus ♡
Mut ihan hyvät viikot kuitenkin jo, eikös se rv 34 oo pikkukeskosuuden raja, sen jälkeen ovat enää keskosia.. sitä ennen pikkukeskosia..
 
Tsemppiä sinne Katjuliini! Äkkiä se paino noilla pienillä nousee: täällä on painoarvio 1,3 kg.
 
Jaksamista Katjuliinille! Viikot ja vauvojen koko on jo hyvät sulla, mutta toivottavasti vielä malttaisivat elellä masussa. Ainakin painoraja pikkukeskosuudelle taitaa olla 1,5 kg eli pojat on sen rajan ohi reippaasti. Viikon 34 jälkeen vauvat todennäköisesti myös pärjäävät ilman happikaappia.
 
Tsemppiä katjuliini :) ihanaa kun pojat ovat kasvaneet jo noin kivasti. H-hetki on lähellä!
Mä en ole saanut painoarvioo vauvasta kuin silloin rv 20 rakenneultrassa. Milloin ja miten niitä on teille nyt annettu?
 
Mulle ainakin lääkäri sanoi kun ultrasi päivystyksessä ennen tarkkailuun joutumista, että koko vastaa viikkoja ja painoarvion antoi siinä yhteydessä..
 
En oo käynyt ultrassa rakenneultran jälkeen joten ehkä siksi ei ole painoarvioo lähiaikoina tullut..
 
Juu, ei niitä vissiin oteta, jos kaikki on kunnossa (jos oon oikein käsittänyt). Sitä sf- mittaa ne lähinnä kai seuraa.. Eikö se yleensä anneta se kokoarvio sitten lähellä synnytystä?
 
Katjuliinille kovasti tsemppiä ja onnea loppuodotukseen toi kokoarvio voi kyllä heittääkin esikoisesta povailtiin 500 g painavempaa mutta onneks meni pieleen kun lapsivettä oli nii paljon. Meni kuitenki lähemmäs 2 viikkoa yliaikaseks ni oli aika pitkiä päiviä
 
Jei, pääsin onneksi kotia :) Tosin vuodelepoa pitäisi malttaa täälläkin harrastaa: kohdunkaula oli taas lyhentynyt, kun sain osastolla luvan liikkua ja makaamisen sijasta istuin yhden päivän. Mutta kivempi kuitenkin omassa sängyssä/sohvalla pötkötellä. Kuulemma viikkoon 34 ainakin olisi hyvä päästä. Eli saikulla nyt äitiysvapaan alkuun (25.7.) saakka..
 
Tsemppiö kovasti mardu ja kumppanit. Täällä kans rv31 kohdun kaulaa 2 cm jäljellä ja pehmennyt +auki. Lepoa. Kipeitä supistuksia tulee heti jos siivoo yai kävelee eñemmän. .syöny kaks ab kuuria kun virtsarakontulehdus. Ei meinaa poistuu millään... täällä myös saikkua sinne äippäloman alkuun 22.7 asti. Lepää nyt sit täs kun on 1v2kk plus asunto myynnissä...näyttöjä..pakkausta ym ym..
 
Just tulin neuvolasta, ja sf-mitta on nyt 25cm rv30+4. Hieman on käyrän alapuolella ja sanoi, että 2 viikon päästä neuvolassa otetaan kontrolli mittaus ja sitten ultraan jos ei oo kasvanut tarpeeksi. Taas sama ongelma kuin ekan lapsen kohdalla. Sillonki kävin rv 35 ultrassa ja kaikki oli kyllä hyvin. Niin eiköhän nyttenki ole. Tod. näk. taaksepäin kallistunut kohtu ja noi liikkeet tuntuu todella alhaalla nykyään. En nyt kauhean huolestunut virlä ole, kun en minä sitä mahaa saa millään kasvatettua. Odotus siis jatkuu....
 
Mulla sf-mitta menee ihan alakäyrällä, mutta ei mitään erityistä seurantaa kun tasaisesti kasvaa käyrällä :) Maanantaina seuraava neuvola että katotaan mitä nyt näyttää..

Nyt rv 34+4
 
Onko ketään jolla ois sama tilanne kun mulla?

Mun pikkusiskolla on sama tilanne. Sillä oli 30+0 sf 25cm ja on kans menos neuvolaan ensin tarkistamaan onko kasvanu tarpeeks, jos ei niin sit ultraan..
 
Jaah, taas osastolla :sad001 Tällä kertaa magneettikuvassa näkyi joku täplä minun aivoissa, josta ei oikein neurologikaan ottanut selvää.. Tarkkailussa menee pari päivää, jalat ultrataan tukoksien varalta ku vuodelepo jatkuu ja painesukat kuulemma laitetaan. Ei onneksi vaadi toimenpiteitä, varsinki ku olen raskaana.. Kuukauden päästä kontrolli.
 
Voih, tsemppiä Mardu-82 :/

Multa ei oo vielä kertaakaan mitattu ees sf-mittaa. :D Mutta ultrassa kun käytiin reilu viikko sitte yksityisellä, niin neiti kyllä vastas melkeen viikkoa isompaa. Joten en huolehi, vaikkei sitä sf mitatakkaan. :) Ei mitattu esikoisestakaan ku ihan viimesillä viikoilla.
 
Huh, kylläpäs sua Mardu koetellaan. Jaksamista ja toivottavasti sen täplänkin luonne selviää. Mikään ei ole niin ahdistavaa kuin tietämättömyys.
 
Takaisin
Top