Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Olin eilen 8 tuntia töissä: oliskohan siitä ärtynyt.. Ei mahdu kuin crocsit jalkaan ja oikeaa jalkaa puristi seki. Mies sanoi, että mun jalat on ku karhun tassut :D Yritän nyt istua jalat ylhäällä, jos vaikka auttais. Kävely vaan tuntuu inhottavalta ku tuota ihoa kiristää. Kiva tosiaan, jos tää on tätä koko kesän..
 
Mulla ollu kuivat kädet koko ajan vaikka rasvailen. Työpaikka on niin täynnä pölyä että pakostskin jo iho kuivuu. Välillä on iho verillä ja välillä iha ok. Mut kyllä kuivuu nyt raskaus aikana nopeammin kuin yleensä.
 
Mulla ollu kuivat kädet koko ajan vaikka rasvailen. Työpaikka on niin täynnä pölyä että pakostskin jo iho kuivuu. Välillä on iho verillä ja välillä iha ok. Mut kyllä kuivuu nyt raskaus aikana nopeammin kuin yleensä.

Mulla kanssa nyt raskausaikana ovat kädet olleet superkuivat ja iho halkeilee kynsien viereltä. Toivottavasti kesä ja viimeistään synnytys auttaa asiaan. :wink
 
Nestettä ananasmehua... juoksuttaa kyllä wcssä mutta muuten ok. Jalat ylös. Kannattaa tsekkauttaa verenpaine
 
Kiitos vinkeistä Susamama! ☺ Vettä oon yrittänyt juoda aina kun mahdollista, tosin töissä vaan tauoilla, kun joudun jo nyt ravaamaan vessassa koko ajan. Sunnuntain pidin jalkoja ylhäällä, nyt ei enää onneks turvota ihan niin pahasti vaikka olin eilenki töissä. Pitääkin käydä neuvolassa mittaamassa verenpaine: oli hieman koholla viime käynnillä, vaikkakin ala-arvo oli normaali.
 
Täällä mennään rv 27+3, liiemmin turvotuksia ei ole ollut muuta kun työpäivien jälkeen jaloissa ja sormissa hieman. Sitä vastoin kaikki turvotus on tainnut mennä tuonne mahaan... Oli neuvolakäynti pari päivää sitten ja kohdun pituutta kun neukku-täti mittasi, niin pituudeksi tuli jo 31cm :eek: Näillä viikoilla käyrän ylärajakin menee vain 25cm! Sokerirasituksessa olen ollut ja tulokset olivat normaalit eli ei voi johtua raskausajan diebeteksestä. Vauvaa yritti tunnustella mutta ei tuntenut eli vauva ei kuitenkaan ole mikään ylisuuri. Epäillään että lapsivettä on vain niin paljon ja kun mun maha kasvaa aivan suoraan eteenpäin ja vauveli hegailee ihan mahan päällä koko ajan, että nämä kasvattivat kohdun mittaa. Mutta ylimääräiseen ultraan teki kuitenkin lähetteen koska oli niin ylipitkät mitat, niin käydään tarkistamassa missä johtuu. Mutta iso maha kyllä on, mun siskon maha oli tän kokoinen esikoisensa laskettuna aikana, mutta olen niin lyhytselkäinenkin että ei oikein pääse masu kasvamaankaan kuin suoraan eteenpäin :D ... Nyt vain lähetettä odotellaan ja on tosi ärsyttävät ajat taas kun pitää odotella epävarmana.:inpain: Muilla samanlaisia kokemuksia että maha ollut ''liian suuri tai liian pieni'' viikkoihin nähden?
 
Hei, onko muilla ollut sellaisia oireita, että mahaa kiristää kovasti? Nyt viikot 27+1. Kävellessäki tuntuu välillä että pitää mennä kyyryyn ja eilen kiristys tuntui kyljellään maatessa. En osaa muulla sanalla kuvailla sitä tunnetta.. Ei kai ne nyt supistuksia kuiten ole?
 
Mardu, kuulostaa harjoitussuppareilta.. ihan normaaleja tässä kohtaa jos ei jatkuvaan tuu tai oo kipeitä :)
 
Ok, kiitos! On tosiaan eka raskaus niin en tiiä yhtään, mikä on normaalia ja mikä ei ☺Ku on ihan eri tuntuista ku nuo liitoskivut, mitä myöskin tuntuu kävellessä ja esim. sängyssä kylkeä kääntäessä.
 
Mulla on pari kertaa tuo ylämaha tai kohdun yläosa vaan kiristyny. Emmääkään osaa sanoa onko nuo ollu harjotussuppareita vai mitä kummaa. Semmonen jännä pitkään kestävä kivistävä tunne esim. pitkään kävellessä tai liian kumarassa istuessa.
 
Mulla kanssa tullut pitkin raskautta heti kun maha lähti kasvuun tuota että maha menee ihan kivikovaksi ja tulee epämukava kiristyksen tunne. Neukkutätikin sanoi että kuuluu asiaan, harjoitus supistuksia kohtu "treenaa" synnytykseen :) Mutta jos kipuja esiintyy samalla mm. kuukautismaisia niin sitten yhteyttä neukkuun.
 
Mulla kans välillä noita suppareita. Ja sit toisinaan vauva puskee päätä toho mahaan et tuntuu ku tulis koht läpi ihosta. Seki sattuu niin perkaleesti. Vissiin se venyttelee siellä. Ja "potkut" on viime aikoina ollu pelkkää muljahtelua ja kääntylyä. Kipuja riittää... :D
 
Mulla taas niitä harjoitussuppareita: lähdin viime yönä päivystykseen ku olo oli niin hankala. Vauvan syke oli hyvä ja ultraki normaali. Kuitenkin alatutkimuksessa selvisi, että kohdunkaula (vaikkakin kiinni) on lyhentynyt ja pehmentynyt. Kuulemma sieltä sisäpäästä raollaan. Viikkoja vasta 29+5, joten osastolle tarkkailuun. Suihkussa ja vessassa saan käydä, muuten en saa poistua huoneesta.. Tutkitaan, josko pissatulehdus ois uusinut ja verikokeitaki otettiin. Pari kortisonipiikkiä pistetään myös varalta. Tuli kyllä ihan puun takaa! Toivottavasti en nyt ihan kokonaan vuodelepoon joudu. Supparit kyllä tuntuu onneksi helpottaneen ku sain yöllä lääkettä.
 
Toivottavasti tilanne rauhoittuu, etkä joudu loppuaikaa sairaalassa viettämään! Ja toki vielä tärkeämmin toivottavasti vauva pysyy vielä mahassa monta viikkoa!
 
Juuei, viikonlopun yli ainaki joudun täällä sairaalassa pötköttään: lääkäri tutkii tilanteen ma. Todennäköisesti ainaki saikku jatkuu vielä eteenpäin, mutta toivottavasti pääsen edes kotia levähtään.. Supistuksia ei oo onneks tänään juuri tullut, mutta eipä se taida se kohdunkaula sieltä itsekseen palautua :/
 
Tsemppiä sairaalaan! Itse sain juuri tänään luvan siirtyä kotiin lepäämään samanlaiselta reissulta. Toivottavasti sulla kanssa tilanne rauhoittuu sen verran, että pääset alkuviikosta omaan sänkyyn jatkamaan vuodelepoa. On se vähän mukavampaa maata kotona. Itse laitoin miehen petaamaan mulle päiväsängyn olkkariin, ettei tarvitse vaihtaa kerrosta kuin aamulla ja illalla.
 
Tsemppiä kovasti sairaalaan :Heartred Mulla oli viime vkl aika voimakkaat supistukset (lomareissussa paljon kävelyä ym). Kesti useamman tunnin ja voimakkaita kipuja alakerrassa, ajattelun että joko lähetään mutta Panadol + levolla rauhottu yön jälkee.. aamullakin vielä muutaman kerran kipeesti supisti mut en sit lähtenyt mihinkään käymään kun ei ollu siinä vaiheessa sairaalaa lähettyvillä. Muilla samankaltaisia kokemuksia?
 
Takaisin
Top