Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no, täällä iski sitten flunssa päälle yhtäkkiä, ei kiva ei.. menee sitten sekin nukkuminen siihen, kun  koko ajan huono asento :/ 

heh, toivottavasti teillä kaikilla on kohta nyytit sylissä, että ei oo tarvinnu turhaan paskataudin kourissa olla =) tsemppiä kaikille.

Oli pakko raapustaa pari riviä. Olen naureskellut teitin paskataudeille. Tiedän että se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. Ja yleensä se en ole minä, mutta että niin monella samaan aikaan. Suolen tyhjentymisestä ennen synnytystä olen kyllä kuullut, ja että olisi vähän löysällä, tai kuulemma on hyvin yleistä että heittää laattaa kerran pari. No ainahan sitä viisastuu, ja vaaveja tässä toivotaan.

Itselläni on järkky flunssa, tänä yönä nukuin jopa muutaman tunnin. Viime yönä jäi unet tuntiin kahteen. Mutta jahka saan noi poikaset koulutielle, niin menen jatkamaan unosia, edes sen tunnin. Jos vaavi sallii. Eilisen neuvolan jälkeen se on ollut aivan villinä. Eilen supisti oikein sarjassa, sillai että sai haukkoa happea. Ensi vartin välein, lakkasi ja sitten muutaman kerran 10 minuutin välein. Mutta ei kai sitä nyt vielä. Tosin sama meno tuntuu jatkuvan. Vaavi kaivaa itseään koko ajan alemmaksi, tuntuu että puukot alakerrassa ovat tosi kuvaileva ilmaisu.

Niin se itsekäs syy miksi pitää kirjautua. Tänään luki oman sivun tekstissä " Vauva on täysiaikainen" voi kyllä sitä on odotettukin! En ole vielä 40 viikon haamurajalla, mutta täältä tullaan. Ja ihana terkka lupasi että ei tätä yliaikaiseksi päästetä, eli tälle odotuksella on olemassa jokin takarajakin.

Voi hurja Hemmis miten suakin on taas säikytelty! Onneksi vauvalla nyt kuitenkin tuntuu olevan kaikki hyvin ja kyllä ne supistuksetkin koko ajan valmistaa tulevaan! nimim. kahdelle sormelle auki sairaalaan mentäessä ja sama tilanne vielä kuuden tunninkin päästä.

Mulla toi "paskatauti" tuli monena päivänä ennen Jeminan synnytystä ja pahimpana sitten kun se synnytys viimein käynnistyi.

Eilen kävin siellä neuvolassa ja juttelin tästä kasvotarjonta-asiasta neukkutädin kanssa joka oli todella optimistinen sen suhteen. Hän sanoi että toissynnyttäjällä vauva ei oikeastaan samanlailla kiinnity niinkuin ensisynnyttäjillä ja siten vauva voi muuttaa päänsä asentoa vielä moneen otteeseen ennen synnytystä ja synnytyksen aikanakin. Sittenhän hän puhui siitä, että vaikka vauva olisikin kasvotarjonnassa synnytyksen käynnistyttyä niin lääkäri on aina mukana synnytyksessä, jossa vauvalla on virhetarjonta ja seuraa sitä synnytystä ja tarpeeksi kun on auennut niin voi painaa vauvan päätä takaisin ja kääntää oikeaan asentoon. Tuli kyllä heti itselleni parempi mieli ja voin taas elätellä toiveita alatiesynnytyksestä!

Eilen iltasella mulla irtoili vähän limatulppaa oikeen kunnon klöntti, missä oli vähän vertakin mukana. Nice! Eihän tuo välttämättä mitään tarkoita, mutta kyllä vähän pisti jännittämään kun mielelläni kävisin ensin sen perjantaisen kontrollin. Lisäks vielä hetken päästä sen jälkeen alko tosi kovasti supistelemaan, poltti alamahaa ja supituksen tullessa tuntu aina ihan siltä kun koko alamaha ois voinu revetä kahtia. Supisteluita kesti sitten aamuyöhön saakka kunnes rauhottui ja nyt sitä ollaan silmät ristissä parin tunnin yöunien jäljiltä.. :/

Kolme päivää enää siihen kontrolliin, jaksaa jaksaa!

Marakatille Peukut!!!

Paskojille tsemppiä pöntöllä ravaamiseen....

Me käytiin eilen äippä-polilla. Ei onneks ollutkaan kyse raskausmyrkytyksestä... Tämä kamala päänsärky johtunee sit jostain muusta... Niskat jumissa ja muutenkin tämä nainen aika piipussa... =(

Jotain positiivista tuosta käynnistä kuitenkin.... Lääkäri täti oli todella ymmärtäväinen ja sanoi että jos päänsärky ei hellitä ja nukun edelleen huonosti niin voidaan käynnistää loppuviikosta tai viimeistään ensiviikon alusta... Yrtiän nyt kuitenkin lepäillä ja isäntä joutuu ekaa kertaa tekemäänkin jotain kotona. Äiti tulee illalla mun kaveriksi kun isännällä on iltavuoro.Oon nukkunu jo pitemmän aikaa pari tuntia/yö ja päikkäreitä en pysty nukkuun kun pikkuneitikään ei niitä nuku, lisäks isäntä on ravnnu siellä metsällä ja oon hoitanu kaiken itse.... Haluaisin kuitenkin että synnytys käynnistyisi luonnollisesti, mutta lohdullista tietää että käynnistävät jos olo ei helpota... Verenpaineet heittelee väsymyksen takia niin että alapaine on välillä lähellä 100 ja välillä reilu 50.... Toksemiassahan sen pitäisi olla kokoajan koholla!

Tälläistä täällä.....

Kohta pitäis kammeta ittensä sit neuvolaan....

Voi luoja, mikä ihmeen kakkatauti meitä kaikkia oikein vaivaa :D Itsekin olen tässä saanut repeillä näille jutuille, kun tuntuu niin uskomattomalta. Mä en kyllä usko, että itsellä on varsinaista vatsapöpöä, muuten tämä olisi tarttunut mieheenkin. Toisaalta söin eilen Hesen purilaisen, minkä jälkeen kaikki alkoi. Liekö siinä ollut jotain häikkää sitten. Vatsa on edelleen kuralla. Kävin tuossa aamusta yhdessä venäjän kokeessa (olin ottanut sellaisen intensiivikurssin ihan aikani kuluksi) ja voi luoja että oli tuskaa istua siellä hiljaisessa luokassa. Mahasta kuulu koko ajan jotain äänekästä mörinää. Kurssitoverit kai luulee nyt, että ootan vähintäänkin jotain dinosaurusta! Heti kun sain kokeen hutaistua, juoksin suorinta tietä vessaan. On mulla ennenkin menny vatsa veteläksi, mutta ei ihan näin dramaattisessa mittakaavassa. Toivon vain, ettei lapsi nyt ennen viikonloppua syntyisi, koska mies ei sitten pääsisi lainkaan synnytykseen :( Sillä on just tällä viikolla töissä sellaisia tilaisuuksia, joissa sen on pakko olla itse läsnä. Limatulppaa ei ole näkynyt, tosin enpä ole hirveästi kehdannut analysoida pyttytuotoksiani viime aikoina...

Muuten kaikki eteneekin sitten samaan malliin, vauvalla on kaikki hyvin. Huomenna tulee 38 viikkoa täyteen, jiihaa!

Joo, turhaan minäkin naureskelin paskajutuille, kun itsellä alkoi sama rumba ensin myöhään illalla ja nyt aamulla jatkuen! Siis aivan uskomatonta! Tästä pitäis tehdä joku empiirinen tutkimus... Olen siis NIIN onnellinen kun nukuin yöllä vaihteeksi hyvin, pitäis kai useammin valvoa yks yö välissä niin edes joskus sais hyviä nukkumiskokemuksia :P Toivottavasti tätä onnentunnetta nyt kestäisi edes hetken, se kun tuntuu olevan katoava luonnonvara täälläpäin...

Täällä tulee puukkoa ja sukkapuikkoa ja ties mitä hammastikkua alakertaan ja menkkajomotus on tosi kivulias. Pari kertaa on aamusta supistanut kipeästi. Varmaan sen kunniaksi että tänään ollaan - vihdoinkin - täysiaikaisia <3 <3 <3 Kyllä tätä on odotettu!
Nyt sitten jos universumin vanhat merkit pitävät paikkansa, loppuvat kaikki synnytystä enteilevät oireet tähän paikkaan justiinsa, ja tämä lapsi syntyy hyvällä tuurilla jouluksi. satu84: valoa tunnelin päässä, wuhuu! Toivottavasti sun olo nopeasti helpottais ja toivottavasti oltais yhtäaikaa synnärillä ;)
LauraElina: toivottavasti vauva pysyy kyydissä vielä siihen kontrolliin asti. Sekin olisi niin tyypillistä vittuilua maailmalta, kun nyt tupsahtaisi, kun ei tarvitsisi. Onneksi noissa yhtään poikkeavissa synnytystilanteissa on aina lääkäri mukana, tuohan se siihen tilanteeseen turvallisuutta ihan roimasti! Uskon vakaasti, että kaikki tulee menemään hyvin <3
Jenn_u: sullakin alkaa olla sen verran paljon noita viikkoja että usein tekevätkin sisätutkimuksen aika kovakouraisesti, jos vaikka auttelis käynnistymisessä. Olispa muuten kätevää jos oma mies olis gynekologi tai kätilö tai edes sairaanhoitaja, kai nekin jotain osaa :D Mutta täälläkin joku koneistaja... Tolle alakerran koneelle se ei kyllä saa mitään aikaan ainakaan tässä käynnistymisasiassa :D

Ai niin ja se tärkein: vaavi liikkuu, kaikki siis varmastikin ihan hyvin.

Aurinkoista päivää teille ihan kaikille mammoille ja voimia paskatautisille ja flunssaisille, toivotaan että taudit hellittää ennen synnytyksiä! :)

Mulla ei sentään ainakaan vielä ole maha mennyt kuralle *koputtaa puuta* :D Rautalääkkeet kyl välillä aiheuttaa mahavaivoja, mut nyt ei oo pitkään aikaan mennyt ihan vetiseksi. Saas nähdä, iskeekö sama vaiva muhunkin, ku tuntuu kiertävän aika tehokkaasti nää palstailijat :D 

Kaikilla muilla tuntuu olevan jotain lähestyvään synnytykseen viittaavaa, mutta mulla ei ole mitään. Tai no, ehkä on supistellut, en ole ihan varma, ku en tiedä, miltä supistukset tuntuu. Mutta jospa täälläkin rupeis jossain vaiheessa jotain tapahtumaan :) Neuvolatäti tänään lohdutteli, että ei se vauva sinne mahaan tule jäämään, että kyllä se sieltä jossain vaiheessa poiskin tulee x) 

Väsyttää kyllä hirmuisesti, kun tänään oli neuvolan takia niin aikainen herätys ja vauva piti yöllä hereillä potkuillaan ja vessassakin pitää vähän väliä käydä. Voisikin ottaa pienet päikkärit tässä välissä, niin menisi päivä nopeammin, eikä tarvitsisi nuokkua. 

Mutta paranemisia ja jaksamisia kaikille :) Jänskää kyllä, kun kohta taitaa ruveta syysvauvoja tupsahtelemaan maailmaan. 

Huvittuneena seuraan teidän paskatauti episodia
..kohta se on tietty mullakin, HAH!
tuppaan aina reagoimaan asioihin vatsalla..joten varmasti on edessä sama..tuskin nyt ihan vielä kuitenkaan
emoticon

mun virtsanäytteessä oli jotn pientä epäpuhtaisuutta..varmuuden vuoksi vien labraan huomenna uuden. jos mulla joku alkava virtsis on niin tahdon todellakin hoitaa sen pois!
epäilin jo raskausmyrkytystäkin kun on tullut siihen sopivia oireita, mutta huoleni oli onneksi turha :)

tänään haetaan perunan pinnasänky kotiin ja sitten alkaisi kaikki olla kasassa...vaavin huone pitäisi vielä laittaa järjestykseen

Ihanhan tässä meinaa masentua ku lueskelee näitä lorahduksia ja tulppia ja supistuksia ja muita, ku itsellä ei ole mitään! Koko raskauden aikana ei ole ollu yhtään kipeetä supistusta edes, oon jo kerenny miettiä että voiko mussa olla jotai vikaa ja ei toimikaa iha normaalisti :D jaksamisia kovasti kaikille, jos sitä kohta alkais sitte kunnolla tapahtuaki, nii vois ite alkaa jännittää sitte vielä vähä enemmän :D
Kävin siellä synnytystapa-arvioinnissa eilen, eikä siitä nyt hirveen hyvä mieli kyllä jääny... lääkäri oli sellanen nuori nainen, ja alkuu ei ollukaa mitää valittamista, ultras ja sano sitte että voi ne gelit pyyhkiä pois, et katotaa seuraavaks paikat.. istuskelin siinä sit ja oottelin että saa ne juttunsa sinne kirjotettua, nii lääkäri kääntyki ympäri ja sano että ultrataanki vielä uudestaa, ja haki kaverin itelleen siihen.. eikä mulle kerrottu mitään että miks pitää! Tottakai heti säikähin että on joku hätänä. Sitten ku olivat siinä ultranneet aikansa ja olivat valmiita ni kertoivat että ei mitään hätää ollu, vauvan vartalon mitat ois vaan jääny sen verran paljon käyrien alle et kattoivat, ja kahen viikon päähän uus aika... se sisätutkimus tehtiin hujauksessa sitte, ja kamalan kovakourasesti :( kuitenki 2700g arvioi pienelle painoks, tosin äitiyskorttiin kirjotti 2300g...
Mutta ootellaan nyt jännityksellä sitte seuraavaa ultraa, ja niitä kipeitä supistuksia mistä kaikki puhuu! Oon kyllä varmaa ihan paniikissa sitte ku ensimmäinen sellanen tulee ja soitan jo isänälle et nyt on mentävä synnyttää :D

satu84
se voi hei muuten se sun päänsärky johtua ihan siitä että kun sulla on niskat jumissa,sull on sillon menny kallonpohjan lihakset juntturaan ja siihen ei tosiaan auta särkylääke.Nyt sulla on hyvä tekosyy pyytää miestäs hemmottelemaan ja käsket sen hieromaan sua! sit hieronnan päätteeks paat viel kylmägeeliä niskoihin jos sulla on :) mul on josjkus ollu niskajumiudesta johtuvaa päänsärkyä ja se oli tuskasta! norm särkylääkkeestä ei tosiaan ole mitään apua :/ ne täytyy ne lihakset saada auki sieltä jotta veri kiertää taas kunnolla päähän

Nii joo, nyt mä muistin mitä on pitäny kysyä.... Kun siis joudutaan pienen sänkynä nyt alkuun pitämään sitä äippäpakkauksen laatikkoa, nii se täkki mikä siinä pakkauksessa tuli, nii sehän on kamalan iso! Meneekö se kuitenki vauvalla siinä laatikossa, ku nyt ku kattoo nii tuntuu et se pienihän hukkuu sinne sitte... kannattaako siihen laatikkoon hommata sitte joku pienempi peitto?

ennu-
minä hommaisin kyll pienemmän kun toi äitiyspakkauksen peitto on pinnikseen sopivan kokonen.tai sit jos sinull on jotain kevyttä täkkiä niin paat sen sen kaksinkerroin :) ja nyt tuli mieleen ett voithan toki niinki tehä ett vedät sen peiton samalla lakanaksi :D tiekkö? et vauva tulee vähän niinko pussukkaan :)

mietin tossa viime yönä että osaisinkohan ite tehä pientä peittoa sinne :) kaverin kanssa sitä täkkiä sinne mallaltiin, ja naureskeltiin just sitä et sehä menee melkei patjana samalla ku on nii iso :D pinnasänkyki olis kyllä valmiina, mut sitä ei vaan mahdu tänne mihinkään kasaamaan... eli alotan siis pienen peiton/ompelutarvikkeiden metsästyksen! :)

Böö!
varoitus. Nyt tulee pitkä teksti :D

hemmis: kamalaa kun pikkunen lopettaa liikkumisen! onneksi teillä kaikki kuitenkin hyvin vaikka nuin rankasti säikäyteltiin  <3

marini_ , nika + muut jotka rinnoista höpisi niin täälläkään ei hirveästi ole rinnat muuttuneet raskauden aikana. Hieman isontunu kuppikoko mutta ei paljoa.. tuossa muutama kuukaus sitten tuli runsaamminkin tuota esimaitoa mutta nyt ei oo enää tullu :o  täällä on vaan rinnat koko ajan erityisen herkät. Apua... mitenköhän se imetys onnistuu... noo se selviää sitten.joskus.

mikä ihme tää paskatauti on joka foorumilaisia vaivaa ?? :DD uskomatonta! täällä se kesti eilen muutaman tunnin että sai juosta vessassa mutta sen jälkeen normaalisti toiminu...

hele81: ai sinnekin soitellaan sellasia "Ihan muuten vaan tässä soittelen... mutta mites onko jo vauva kohta syntymässä?" puheluita! :D
sukulaiset alkaa kieltämättä tässä vaiheessa käymään väliä hermoja  raastaviksi ...

Nuista vanhemmista ollu puhetta. Me ollaan siitä onnellisesssa asemassa että mulla on todella lämpimät välit vanhempien kanssa ja niistä on ollukkin ihan mieletön apu jo tähän mennessä.. ensimmäinen lapsenlapsi tulossa molempien vanhemmille ja ne on kyllä niin täpinöissään kun vaan voi olla.  :)

Eeville tsemppiä muuttolaatikoiden purkamiseen! pikku hiljaa hyvä tulee. Älä ota liikaa stressiä siitä :)

T77: hienoa että sait päätöksen tehtyä :) muutaman päivän päästä sulla on pikkuinen nyytti sylissä halittavana !

rominna: paranemisia! nyt vaan lepoa lepoa ja lepoa niin selätät flunssa pöpön :) nuo unettomat yöt on kyllä niin raastavia...

hemmis: viikkoja on tosiaan aikalailla jo kasassa :) eilinen sisätutkimus tuntuu vieläkin.. on paikat mielettömän herkkänä.. ja edelleen tulee verta.. saas nähä oliko ronskeista otteista apua... josko sitä ens yönä lähettäis synnyttää?? tai sitten ei :D
olis kyllä kätevää jos mies ois gynekologi tai joku vastaava niin vois tässä asiassa auttaa! :D
mulla on kyllä ollu lähi viikkoina niin arat paikat että en millään päästäis miestä tuonne alas tekemään mitään ..... :p

satu84: voimia sinne <3 täällä on myös unettomia öitä liikaa takana... mulla on myös niin jumissa niskat ettei lääkkeet auta päänsärkyyn. Oon yrittäny tuota lämpöpussia pitää ja eilen mies vähän hieroi mutta tuntuu että meni siitä vaan pahemmaksi :/

no ei tästä nyt niin pitkää tullukkaan mitä ajattelin.

Täällä vointi tosiaan ihan normaalin hyvä. Päätä vaan jomottelee edelleen mutta tosiaan niskajumitusten vuoksi..huoh..
levottomat yöt jatkuvat myös mutta onneks aamulla sain muutaman tunnin unta kun mies lähti töihin. Tuntuu kurjalta valvottaa myös toista öisin kun pyörin tuhat kertaa.. ramppaan vessassa.. juomassa.. ja tarkistelemassa ties mitä.. viime yönä oli ihan pakko tarkistaa onko hella varmasti kiinni vaikka ei sitä oltu edes illalla käytetty! :D oon tulossa hulluksi.

no muttas tällästä tällä kertaa: :)

Ennu kuule, älä yhtään masennu. Täällä on taas ihan KAIKKI oireet hävinneet ku pieru saharaan... Aaaargh. Eiks tää nyt vois jo SYNTYÄ!!

Tuo peittoasia. Mä tein ihan tavallisesta fleeceviltistä pikkupeiton pakkausnukkumisen ajaksi. Tuli halvaksi ja helpoksi.

Jenn_u

jos niskoista on lihas tulehtunu niin lämpö pahentaa,eli koitahan kylmää vuorostas :) paa jos sull on niin pakkaseen se kaurapussi,itse oon kyll kokenu paremmaks kylmägeelin.
tai mulle lääkäri sillo sano ett jos kuuma pahentaa kipuja niin sitä ei saa sit käyttää ,jos kylmä,lääkkeet ja hieronta ei ala auttaan niin sit kannattaa käydä lääkärillä et saisit lähetteen kunno hierojalle ja tarpeen mukaan kipulääkettä. nimimerkillä; niskat tulehtunu pari vuotta sitten niin pahasti et alko aiheuttaan huimausta päänsärkyjen lisäksi. Et ei kannata ootella niin pitkään

Onpas tullut kovasti uutta tekstiä, huh! Tähän voin sanoo vain että JAKSUJA KAIKILLE emoticon Voi teitä, vessassa juoksijoita! Itse voisin kyllä jtn "löysyttäjää" ottaa, meinaan täällä ammutaan kovilla :) Hyvä että uskaltaa "ponnistaa" ees ulos, kun sattuu ja tuntuu että p*lly repee!

Tänään oli neuvola ja kaikki niin kuin pitikin. Se on tärkeintä! Kerroin mielipiteeni viimeisestä lääkärikäynnistä ja tämän lääkärin "osaamisesta", neukkulan täti ihmettelikin kun oli huomannut tiedoistani että ylimääräisessä ultrassa käynti "poikkeavan tarjonnan" takia kun moneen otteeseen on tuntenut että rt ollaan. Kertoo kyllä tämän lääkärin osaamisesta jtn. Mutta se on nyt takana ja huoli pois.

Meillä poika todella korkealla pyllynsä kanssa, painaa todella kipeästi tuonne rintojen alle, tai oikeastaan oikean rinnan alle. Välillä saa vetää kunnolla henkeä että saa happea! Hauskaa huomata kuinka masu aaltoilee kun nostelee pyllyään ja muutenkin jyskyttää menemään.
Selkäkipu on tällä hetkellä pahinta mitä se on ollut, viiltelevää kipua ja mitään ei oikein pysty tekemään kauaa, heti alkaa särkemään! Huomaa kyllä että se masu painaa jo! Hieman jopa laskeutunut, aika jännää! :)
Torstaina olisi se Taysin synnytysosastolle tutustuminen, täytyy vielä miehen kanssa jutella että ollaanko menossa. Itse kyllä ajattelin jos vaan pystyn tämän selän kanssa. Mies kun jännää noita paikkoja, jos sille iskee "pakokauhu ja paniikki"...on ainakin vielä mukana tulossa mutta katsotaan..pitää tänään jutella asiasta!

Olin ystäväni luona ja sain häneltä mahakipsin ja puuhamaton (ihan uuden kerran ollut käytössä ja sen huomaa-ihan kuin uusi), oli sellaiset ostanut mulle ja tulee viikonloppuna mun kanssa tekemään sen kipsin, niin saan sen seinälle pojan huoneeseen. Ihanaa, kun on tuollaisia ystäviä! Korvaamattomia ja siunattuja näinä hetkinä :)

Miettikääs, huomenna on elokuun viimeinen päivä ja sitten meidän kuukausi <3

xiina85 :
kiitos vinkeistä!enpä yhtää aatellu et saatan pahentaa asiaa oikeesti tuolla lämmöllä.. pitäneekin kokeilla kylmää puolestaan ja käydä apteekista jotain kylmägeeliä hakemassa, jos sitte helpottais :)

on kyllä kieltämättä niin veemäinen tää pääkipu ajoittain et hohhoijaa..

Ja taas jotain tuli mieleeni
Hemmis: Tota, ei pahalla mutta pikku korjaus. Mieheni on hoitaja, mutta kun esikoisen synnytyksessä oli ongelmia hän sanoi hyvin selvästi. Että olen sen verran rakas ja läheinen ettei hän osaa tehdä muuta kuin painaa samaa summerinappia kuin kaikki muutkin. Kai sitä pitäisi olla lääkäri miehenä että siitä olisi hyötyä vähän enemmän. Sama on muuten lasten kohdalla, hän ei oikein uskalla edes luottaa vaistoihin vaan kysyy multa että pitäiskö lähteä esim lääkäriin. Tietenkin jos on 10 cm ventti niin hän tietää, mutta sen tietäisi koneistajakin. Olen vienyt meinaa kerran pojan reilusti yli 5 cm avohaavan kanssa ommeltavaksi. Haava oli otsassa, eikä ollut hurmaava. Näin koko työpäivän sen jälkeen silmissäni sen haavan ennen ompelua. Mutta ne on ne lapset!

Joku tuskaili kun ei ole tuntenut supistuksia, et ole yhtään epänormaali. Kaverini oli saanut jo kaksoset ja kun seuraavan kerran oli menossa synnytyssaliin, ei siis odotus aikana, hän oli kysynyt kätilöltä että voiko tämä olla sitä kun puhutaan supistamiseksi, sellanen pieni pingotus. Asiat olivat muuttuneet siitä mutta kaksosten odotuksen aikana ei ollut supistanut kertaakaan. Itse taas olen kokenut niitä joka odotuksessa, ja nimenomaan juuri sen verran että olen joutunut sairaslomalle, mutta ne eivät ole sitten kuitenkaan tehneet mitään.

Voi olisi ihana saada tämä flunssa pois! Ainakin ennen synnytystä. Mutta mua pakkasi naurattamaan kun terkka sanoi eilen että saa liikkua vapaasti, ja tänään klohjattiin miehen kanssa 5 tuntia kaupoissa ja asioilla! Nyt kyllä on jalat hyytelöä, mutta ne supistukset taisivat jäädä täältäkin pois! Katotaan sitten parin -kolmen viikon päästä jos pääsisi synnyttämään.

Takaisin