Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei auttakaa vähän, mitä mun pitäisi tehdä kun sokrut on ruvennut pukkaamaan rajojen yli aina ruuan jälkeen. Nytkin söin jauhelihakeittoa jossa ei juuri perunaa ollut. Sokrut tunti ruuan jälkeen 8,4. Tästähän tulee jätti tätä rataa.

Ööö... Joko mulla meni jotain vähän ohi (ei kai se olis eka kerta) tai sitten mun kiero huumori ei oikein sovi tänne palstalle :) Vai eikö kellään muulla ole vitsillä tullut mieleen että olispa kätevää, jos oma mies osaisi kalvojen pyörittelyn taidon eikä sitä varten tarttis lähteä muiden kaiveltavaksi? ... siis olettaen, että tilanne olisi jo tällaiseen vauhditteluun riittävän kypsä. Ja vitsillä. Edelleen.

Anteeksi, jos pahoitin Rominnan mielen tai jotain. :) Sokereista varmaan kannattaa kysyä neuvolasta... Mä en osaa ainakaan antaa mitään neuvoa. Sulla on ruokavaliohoitoinen radi? En usko, että näin lopussa enää alkaisivat insuliinia tyrkyttää... Voisin kuvitella, että jos kovin alkaa lukemat paukkua ja tuntua jo sun omissakin voinneissa, niin käynnistäisivät sitten vähän ennen laskettua. Mutta siis tämä on vain mun veikkaus :)

Hemmis: En ottanut lainkaan pahaksi. Itse asiassa toivoisin itsekin että mieheni olisi vähän kätevämpi käsistään mutta ikävä kyllä kaikessa muussa paitsi hoitotyössä se voi olla mahdollistakin. Enkä puhu puukäsitöistä. Minä teen meillä ne, siis nämä pikku näpräilyt. Noista sokruista, joo sain polilta ohjeet että heti jos vaavi kasvaa liikaa niin aletaan käynnistämään tai ainakin pitää mennä käymään polille. Mutta ihmetyttää että kun ne ovat seilanneet, niin onko jollain kokemusta että onko ne jääneet loppuajaksi ylös. Jos näin on niin sitten alkaa hirvittämään, varsinkin kun päivän kävelystä ei tullut ainakaan vielä yhtään supistusta! Että miten saan ulos suht koht normaalin vaavin eikä yliaikaista yli 4 kiloista. Apua!

Näin se aika vaan meneeemoticon Minä ootan ihan into pinkeenä, että pääsis synnytystouhuihin. Varmaan kuulostaa jo synnyttäneistä tosi oudolta (sen kivun takia), mutta kun ei yhtään tiedä mitä odottaa ja on jo niin kova halu nähdä vauveli. Nyt on alkanu olemaan korkeella tuo minun verenpaine, niin kävin eilen päivystyksessä, kun neuvolasta laittovat lähetteen. Ja käyrillä kävin tunnin verran, oli ok. Paineet oli tosin edelleen koholla, mutta pissa oli puhdas. Masu ultrattiin ja selvis, että vauveli menee alakäyrillä ja kun sf mittakaan ei oo kasvanu vk36 jälkeen niin ens viikolla käyn uudestaan ultrassa. Jos ei kasvua oo masuasukilla tapahtunu, niin käynnistetään synnytys. Tämän hetkinen painoarvio vauvalla on 2,7kg ja lasketun ajan max.3kg, että pieni poika tulossa. Tietysti parempi jos käynnistys tässä ennen ens viikkoo itsestään, mutta eipä oikein siltä näytä. Muutamia pieniä supistuksia on tullu, mutta ei mitään sen kummempaa.

Tsemppiä kaikille!!

Hei kakkakerholaiset!

Kävin päivällä syömässä uhalla intialaista ja sen jälkeen on suoli tyhjentynyt kolmesti.

Ei muuta. Hei!

Täähän on menny ihan kakkaamiseksi näköjään kaikilla. :DD Saanu täällä nauraa tein vessa kokemuksia.. ;) Itsellä ei mitn ruikulia vielä havaittavissa, mutta nyt ollu pari VIIKKOA jo niin että vatsa tyhjentyy melkein kellontarkasti. Tai vähintäänkin jos meinaan laittaa makuulle ni pakko juosta vessaan samantein. :D Tiedä sitten mistä tämäkin johtuu..

Täällä tullut tänään myös ensimmäisen kerran kipeitä supistuksia aina muutama peräkanaa, mutta muuten harkkareita vaan. Limatulppaakin on irtoillut tässä varmaan jo parisen viikkoa pian. :D Että kai se tästä pikkuhiljaa.. ;)
 Ja päänsärystä oli puhetta, sama vaiva täälläkin ollu jo viikon putkeen. Pitäis vaan kertoa varmaan vaivasta tolle miehellekkin, hän kun hieroja niin osais varmaan auttaa jos ois vaan lihakset jumissa.. :) Että mä odotan et saa tän masun pois ni sais kunnon kokoselän hieronnan, alaselkä alkaa oleen niiin jumissa jo et sattuu välillä oikeen kunnolla!

Ja kukas siellä mahtokaan ihmetellä että onko normaalia ettei mitn supistuksia ja muita tuntemuksia vielä ole,  niin omalla kohdallani oli sama olo kun esikkoa odotin. Ei mitään harjoitussupistuksia tai muutakaan vastaavaa ennen laskettua aikaa, voin mitä parhain sinne asti. Sen jälkeen tosin alkokin sitten supistelut ja vuorokauden suolentyhjennykset ym.. Ole vaan siis ilonen että oot selvinny vaivoitta tähän asti. ;) Kyllä se pieni sieltä ulostautuu vielä. :)

Jännityksellä myös täällä ootellaan et millon alkaa enempi syntymään näitä pieniä vaaveja, aina saa jännittää ku sivun aukasee et joko jollekulle syntyny nyytti. :)

Koittakaahan jaksella äitylit! :) Kohta se odotus palkitaan. <3

Ei vitsi et repesin Helen ilmoitusluontoiselle asialle emoticon
Täällä on suoli rauhoittunu.. jopa niinki paljon et tänään niin sanotusti ei oo tullu lasta eikä paskaakaan :)

Viikot poksu taas, nyt 38+0, hui sentään
Mitään merkkejä ei tyypin ulostulosta ole, painaa niin mahdottomasti kylkiluita (vois vaikka laskeutua pikkuhiljaa...), ei limatulppaa, ei minkäänlaisia supistuksia (siivoiluista ja lenkeistä huolimatta). Mut eipä mitään, eipä se sinne tuu jäämään, joten nauttikoon nyt olostaan

Jonna, kandee kasata tyynyistä semmonen kasa niin selän hieronta onnistuu. Mulla kun selkää jumittaa ni mies hieroo kunhan saan asennettua itseni seuraavasti: kontillee, yks tyyny jalkojen väliin (siis pepun ja pohkeiden väliin), yks tyyny masun kohdalle ja sit tarpeeks iso pino yläkropan alle. Yllättävän rennosti siinä pystyy olee ja selän saa hierottua mainiosti (ja kerran jopa nukahdin siihen ja oli kyllä ihana olo, melke tuntu ku ois nukkunu mahallaan :D)

Kiitos vinkistä mayday. ;) Pitänee laittaa mies heti huomenna asialle. :D

Ja Osama:  joillain se tulee kunnon klönttinä kerralla, joillain muistuttaa paksua räkää tai sellasta kiisselliä, miks sitä ny sanois. :D Väittäsin kuitenkin että kyllä sen erottaa jos sen sattuu huomaamaan. :)  Mulla tullut nyt tosiaan sen pariviikkoa, aina välillä näkyy ku pyyhkis just sellasta venyvää paksua limaa..

ihanasti hele ilmoitti asiansa :D mulla tuli taas tänään kakkakohtaus,meinasin housuuni päästellä kesken syömisen xD

kyll limatulpan sit erottaa kun se tulee,esikoisesta mulle tuli semmonen  sitkeä löntti joka oli siis ihan jojo.
ja tästä on nyt tullu kolmisen päivää sillai hiljaksiin limaa housuihin. näyttää semmoselt kirkkaalta liimalta :DDD ja ihan siis selvästi huomaa et on LIMAA eikä valkovuotoo :)

oon naureskellu täällä teidän kakkajutuille :D jännä, miten kaikilla yhtäaikaa alko suoli tyhjentymään...
itselläni ei ole ripuliksi mennyt, mutta löysää on ja vatsa toimii. vielä joku aika sitten olin todella kovalla. parempi näin.

täällä on myös iskenyt flunssa ja olo on todella tukkoinen. olisi kiva, kun menisi ohi ennen vauvan syntymää, eikä venyisi monen viikon flunssailuksi. saati jos kuume vielä nousee.. sairastun yleensä aina todella helposti. ihmettelinkin, kun keväällä säästyin joka vuotiselta kuumeilulta.

eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. vauva on kuulema laskeutunut jo hyvin. äidin kanssa pyörittiin koko päivä kaupungilla ja hänkin sanoi, että masu on jo alhaalla. enpä oo ite huomannut. mutta kyllä tuo liikkuminen alkaa olla jo välillä melkoisen tukalaa. varsinkin eilen kuuden tunnin shoppailu oli melkoisen rankka kokemus. olin illalla todella väsynyt ja joka paikkaan koski ja särki.
minäkin olen jo murehtinut kun ei tunnu supistuksia eikä mitään, mutta viime yö oli sitten jotain muuta. olisikohan ne ollut sitten niitä kuuluisia supisteluita? vatsaan nimittäin sattui koko yön. välillä helpotti ja sitten alkoi taas. sellaista nipistelevää kipua. välillä ei niinkään tehnyt kipeää mutta tuntui todella epämiellyttävältä ja sitten taas kamalat nipistelyt. muutenkin minulla on muutaman kerran sattunut mahaan oikein kunnolla, tuntuu siltä, että olisin mahataudissa ja paska lentäisi, mutta ei sitten ole sitä. kipu kestää jonkun aikaa ja loppuu. ja saattaa tulla hetken päästä uudestaan...
oon ihan onneton, kun en ole varma onko se sitten supisteluita vai jotain muuta kipua?

huomenna rv 37+0 <3

Meikku lähtee nyt hakeen tohtoreilta sitä sektiopäivämäärää, jos musta ei kuulu mitään vähään aikaan niin sitten ne on ottanu mut sisälle jo ja saan ajan loppuviikolle, pitäkää peukkuja! Viimeistään kuitenkin ens viikon alkuun saan päivän, ja tää on nii tulollansa itte että en usko et montaa päivää mua enää kiduttavat (ainakaan toivottavasti)emoticon . Ja jaksamisia kaikille muille, kyllä sieltä alhaalta kohta tulee muutakin kun sitä kakkaa!!

Isot peukut Annemarille ja paranemiset kaikille flunssaisille ja paskatautisille! :)

Täällä masennutaan tähän "supistaa, ei supista"- olotilaan, kun sitä jatkuu, jatkuu ja jatkuu. Harkitsen vakavasti, että lopetan kertakaikkiaan kaikkien oireiden seuraamisen ja hävitän kellotkin koko huushollista... Turha tähän on päätään hajottaa kuitenkaan :) Vaan kun olisi tarpeeks selkärankaa!

Huomenia.
Nyt pikkasen paremmin nukuttu yö takana..
annemarille täältäkin hirmusti tsemppi halauksia! toivottavasti saat ajan pian ettet joudu kauaa kärvistelemään :)

mulla ei oo tullu minkäänlaista limatulppaa.. eikä täällä oo mitään oireita et ois synnytys lähellä. HUOH.
ylihuomenna on sitten laskettuaika. voihan jösses!! mihin se kaikki aika katos yhtäkkii? :D

tää lähtee nyt shoppaa uuden puhelimen ku tuo vanha on niin surkimus.. inhottava puhua kun kaikuu takasin.. arg!

saas nähä putkahtaako tänään maailmaan syysvauvoja! ;)

No niin! Täällä on nyt jakauduttu maanantaina klo. 16.21 tarkalleen.Synnytys oli melko rankka ja vauvelikin on ollut teholla keuhkojen takia. Kaikki on kuitenkin hyvin! Pitkittynyt ponnistusvaihe vaan aiheutti hankaluuksia, kun tyttö ei ollutkaan raivotarjonnassa. Itse pääsen varmasti pian kotiin ja vauvakin viikon sisällä!<3 Kirjottelen tarkempaa tarinaa, kunhan voimat palautuvat ennalleen!

Jaksamisia kaikille!

Maanantaille sain sektioajan, vielä oikein kädestäpitäen sain kaiken suunnitella anestesiatyypin ja kätilön kanssa, kiva kun Helsingistä ärähdetään niin me Hämeen hitaatkin toimitaan :D

Sunnuntaina meen jo sisälle kun niitten tarvii alottaa joku erikoislääkitys mun taudin vuoksi mutta aivan sama, oon vaan niiiiin onnellinen kun sain lopultakin tietoo jatkosta ja asiantuntevaa neuvontaa!

Hmmm. tekstejä lukiessa unohtu jo mitä pitikään kysyä...hmmmp. jotain mulla oli mielessä

Onnittelut marakatille, pian se vauvakin pääsee kotiin :)
kirjottelehan kertomusta kun jaksat <3

Maha-asukki on pyörinyt tänään niin hurjasti, etten enää tiedä miten päin kaveri tuolla asustaa! Huomenna onkin neuvola niin asia selvenee.

Niin, nyt muistu mieleen! kun ollaan synnyttämässä, niin seurataanko siellä äidin sydänkäyrää mitenkään vai pelkästään lapsen sykkeitä?

Onnea Marakatti!!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuinenkin pääsee pian pois teholta!!! Voimia!

annemari hieno juttu... Nyt vaan maanantaita odotellessa!

Takaisin