Elokuisten höpinäketju

Minäki tänne varovasti tuun jo kurkkimaan :Eyes: ite täytän ensviikolla 30v ja tosiaan ensimmäinen lapsi tulollansa rv 5+0 tänään, edellinen meni kesken ja nyt on kyllä kaikki varpaista lähtien pystyssä että onnistuisi :folded: laskettu olis 15.8, haluaisin jo niin kovasti saada nämä alkuviikot pois alta ja päästä kunnolla vauvan odotukseen, ostaa sille kaikkia ihania juttuja ja kertoa koko maailmalle että meille tulee oma pikkuinen rakas! :red-heart:

Minäki tänne varovasti tuun jo kurkkimaan :Eyes: ite täytän ensviikolla 30v ja tosiaan ensimmäinen lapsi tulollansa rv 5+0 tänään, edellinen meni kesken ja nyt on kyllä kaikki varpaista lähtien pystyssä että onnistuisi :folded: laskettu olis 15.8, haluaisin jo niin kovasti saada nämä alkuviikot pois alta ja päästä kunnolla vauvan odotukseen, ostaa sille kaikkia ihania juttuja ja kertoa koko maailmalle että meille tulee oma pikkuinen rakas! :red-heart:

Täällä mennään melko samoilla päivillä ja sama fiilis, haluaisin hypätä tämän ekan kolmanneksen ohi että olisi edes vähän suurempi varmuus että kaikki on hyvin!! ❤️Meille tulossa ensimmäinen joten ennestään ei ole mitään valmiina ja haluaisin mm. huonekalut ostaa käytettynä ja tutustua kaikkeen rauhassa niin en ole vielä osannut päättää uskallanko aloittaa hankinnat jo nyt vai odottelenko vielä

Täällä mennään melko samoilla päivillä ja sama fiilis, haluaisin hypätä tämän ekan kolmanneksen ohi että olisi edes vähän suurempi varmuus että kaikki on hyvin!! ❤️Meille tulossa ensimmäinen joten ennestään ei ole mitään valmiina ja haluaisin mm. huonekalut ostaa käytettynä ja tutustua kaikkeen rauhassa niin en ole vielä osannut päättää uskallanko aloittaa hankinnat jo nyt vai odottelenko vielä
Joo tämän yli kun vois hypätä niin olis kyllä ihanaa, hankintoja tekis mieli jo tehdä itsekkin, mutta täytyy vielä malttaa mieli.. Ajattelin että soitan neuvolaankin vasta joulun jälkeisenä viikolla eli silloin jotain 7+ koska se keskenmeno kummittelee mutta kun ei malta niin soitan jo tänään ajan varhaisultraan ja neuvola ajan siinä samalla :Face With Tears Of Joy:

Joo tämän yli kun vois hypätä niin olis kyllä ihanaa, hankintoja tekis mieli jo tehdä itsekkin, mutta täytyy vielä malttaa mieli.. Ajattelin että soitan neuvolaankin vasta joulun jälkeisenä viikolla eli silloin jotain 7+ koska se keskenmeno kummittelee mutta kun ei malta niin soitan jo tänään ajan varhaisultraan ja neuvola ajan siinä samalla :Face With Tears Of Joy:
Kannattaa ehdottomasti soittaa ajoissa, kun joissakin neuvoloissa on ihan ruuhkaa, että saat ajan sopivaan aikaan :thumbs-up: itehän oon joka raskaudessa soittanut tyyliin jo 4+0 tai 4+1 :smiling-eyes:

Kannattaa ehdottomasti soittaa ajoissa, kun joissakin neuvoloissa on ihan ruuhkaa, että saat ajan sopivaan aikaan :thumbs-up: itehän oon joka raskaudessa soittanut tyyliin jo 4+0 tai 4+1 :smiling-eyes:
Joo täytynee soittaa, viimeeksi oli vaan niin raskasta jopa perua se aika :crying-face: täytynee nyt vain katsoa positiivisesti eteenpäin eikä antaa pelon tehdä päätöksiä :folded:

Yhdyn täysin ajatuksiin siitä, että tekisi mieli hypätä tämän ensimmäisen kolmanneksen yli niin, että heilahtaa!

Tänään rv 4+6, enkä vielä ole soittanut neuvolaan. Juurikin samasta syystä, kuin @Mamma2022. Se aika tuntuu niin pahalta perua, jos tuleekin km.

Huh, ei ollut yön aikana tullut lisää vuotoa, ja raskaustestin viivatkin olivat selvästi vahvistuneet kahdessa päivässä. Eli taisin (toivottavasti) säikähtää turhaan.

Pitäisi tässä itsekin varata ensimmäinen lääkäriaika. Tänään olisi tarkoitus soittaa sinne. Jos menee kesken, niin menisin kyllä sinne silti, kun olisi tässä jo pikkuhiljaa aika käydä taas gynellä. Täällä Saksassa ei siis ole neuvolaa, vaan raskauden seurannan hoitaa gynekologi.

Huh, ei ollut yön aikana tullut lisää vuotoa, ja raskaustestin viivatkin olivat selvästi vahvistuneet kahdessa päivässä. Eli taisin (toivottavasti) säikähtää turhaan.

Pitäisi tässä itsekin varata ensimmäinen lääkäriaika. Tänään olisi tarkoitus soittaa sinne. Jos menee kesken, niin menisin kyllä sinne silti, kun olisi tässä jo pikkuhiljaa aika käydä taas gynellä. Täällä Saksassa ei siis ole neuvolaa, vaan raskauden seurannan hoitaa gynekologi.
ompa ihana kuulla että vaikuttaa menevän parempaan suuntaan! :smiling face with heart-eyes: mä soitin kans tänään sinne neuvolaan vaikka ensin meinasin että jätän se myöhemmälle.. vähän siinä viikot ja laskettu aika muuttui ja aika on nyt 4.1 jossa sitten ultrataan ekan kerran jos sinne asti päästään, hui todella jännittävää :Weary Cat Face:

Yhdyn täysin ajatuksiin siitä, että tekisi mieli hypätä tämän ensimmäisen kolmanneksen yli niin, että heilahtaa!

Tänään rv 4+6, enkä vielä ole soittanut neuvolaan. Juurikin samasta syystä, kuin @Mamma2022. Se aika tuntuu niin pahalta perua, jos tuleekin km.
niinkun kipuna sanoikin että kannattaa soittaa, ite soitin tänään ja se viikko kun ultraan pitäis mennä on todella ruuhkautunut omalla neuvolan hoitajalla niin sain sitten eri henkilön vastaanoton ettei mee niin myöhälle eka ultra, täälä siis on yksi ja sama neuvolan hoitaja alusta loppuun asti matkassa, mutta nyt tehtiin poikkeus että ensimmäinen kerta on toisella hoitajalla niin saan mielenrauhan että onko sielä ketään elossa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
Oletteko kertoneet kenellekään? Hyvä ystävä huomasi tänään heti ilmeestä. Sille oli kiva kertoa kaikki.

Perheelle en halua jouluna paljastaa, kun keskenmenon riski on tuolloin seitsemännellä viikolla minun iässäni vielä niin suuri. Seitsemännellä viikolla kai vielä yli 15%. Tulisi turhaa surua erityisesti äitille. Mutta pokka mulla on surkea.

Oletteko kertoneet kenellekään? Hyvä ystävä huomasi tänään heti ilmeestä. Sille oli kiva kertoa kaikki.

Perheelle en halua jouluna paljastaa, kun keskenmenon riski on tuolloin seitsemännellä viikolla minun iässäni vielä niin suuri. Seitsemännellä viikolla kai vielä yli 15%. Tulisi turhaa surua erityisesti äitille. Mutta pokka mulla on surkea.
Ajattelin ensin että en kerro, mutta mulla on yks hyvä ystävä jonka luona eilen kävin ja kerroin sitten hänelle, on se kiva kun on yks tukihenkilö joka tietää, tekis niin mieli kertoa koko maailmalle :tears: mutta kertominen saa nyt odottaa vielä muutaman viikon, riippuen nyt kuinka tuo maha tuosta turpoo, 3 päivää olin ku pomppupallo, nyt on onneksi turvotus vähän laskenut

Varasin varhaisultran joulun alle juuri tämän takia, että uskallan kertoa asiasta (8+0). Se ei tietenkään mitään takaa 100-varmasti, mutta päätin tehdä näin. Voisin muuten olla kertomatta, mutta olen viiniharrastaja ja minulla ei ole mitään hyvää selitystä miksi en tänä jouluna joisi viiniä. Minulla on ollut tapana tuoda viiniä ja juustoja jouluksi, joten koen helpompana, että kerron reilusti mikä homma :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Aion kyllä jatkaa perinnettä edelleen, mutta tällä kertaa en itse pääse näistä nauttimaan. Ehkä valitsen enemmän kovia juustoja
:Hugging Face:

Ystävistä muutama tietää. Heille koen kertomisen luonnollisena jo aikaisemmassa vaiheessa.

Hei ! Oon 22v ja raskautta yritettiin tuloksetta 21kuukautta, kunnes tärppäsi ekassa letrokierrossa. Tein eilen aamulla positiivisen testin ja en meinaa uskoa tätä! Oottelen neuvolahoitajan soittoa että pääsee varaamaan varhaisultraa yms. Sovelluksen mukaan olisi rv 4+6.

6+0 ja eilen tuli vaaleanpunaista ja aamulla jo reippaammin vanhaa verta. Ei edes yllätä jos menisi kesken. Katsellaan kuinka käy

Miehen perheelle ja parille kaverille on kerrottu kun he tiesivät muutenkin mikä tilanne meillä on hoitojen kanssa. Omalle perheelleni kerrotaan jouluna ja muille kavereille sitten myöhemmin.

En ole kertonut miestä lukuunottamatta kenellekään, enkä aiokaan kertoa ainakaan ennen varhaisultraa. Toivottavasti ei tule kauheaa pahoinvointia jouluksi, koska silloin olisi vähän pakko kertoa.

Hei!
Täällä 27-vuotias toisen lapsen odottaja! Esikoinen nyt 1,5 v joten tulossa kivasti reilu parin vuoden ikäero (jos nyt kaikki menee hyvin). Laskettu aika olisi 11.8. Olen jonkin aikaa jo seuraillut näitä keskusteluja, mutta nyt uskaltauduin tekemään tunnukset. Itse olen kertonut vasta yhdelle ystävälle heti plussatestin tehtyäni. Perheelle ajattelin kertoa sitten varhaisultran jälkeen, joka on jo parin viikon päästä! Joku tuolla sanoikin että haluaisi hypätä tämän ekan kolmanneksen yli ja itsellä kyllä ihan samat fiilikset, olis ihana kun voisi vaan nauttia raskaudesta ja haaveilla vauvasta ilman jatkuvaa keskenmenon pelkoa. Lisäksi en malta odottaa että pääsen ostelemaan kaikkia ihania äitiysvaatteita :smiling face with heart-eyes:

Omalle äidille sekä siskolle ja miehen siskolle on kerrottu. On ollut ihana jakaa tätä alkujännitystä. :red-heart: koen että on hyvä olla tukiverkostoa tässä rinnalla jos sattuisikin jotain ikävää.
Muuten olen ajatellut että miehen vanhemmille ja kummankin meidän muille sisaruksille vihjaistaisiin asiasta kun varhaisultra on ohi ja kaikki sielä ok.
Tai sitten käy niin että kun jouluna jätän viinin välistä, tai voin todella pahoin niin narahdetaan asiasta :tears:

Ehkäpä uskallan jo tänne jotain kirjoittaa. Viime viikolla haaleaa plussaa joka pikku hiljaa vahvistunut. Varovaisin mielin odotellaan toista lasta. Esikoinen 10 kk nyt ja sitä edelsi kkm rv13.
Sama kuin viimeksi uskon, sitten kun näen ja tunnen liikkeet, että kaikki hyvin. Mutta stressi kuitenkin pienempi kuin esikoisen kohdalla.

Takaisin