Minä olin viime raskaudessa jotenkin paljon varovaisempi uskomaan raskauden jatkumiseen. Olin varautunut pitkään yritykseen, keskenmenoihin jne. Ja kun sitten tärppäsi jo toisesta yrityskierrosta, en voinut uskoa, että se voi mennä niin helposti ja jotenkin odotin koko ajan, että menee kesken. Näissä keskusteluissakin olin tosin varovainen varhaisultraan asti, kun ajattelin, että tuntuu tyhmältä olla ollut keskusteluissa mukana, jos sitten onkin vaikka tuulimuna tai tulee varhainen keskenmeno.
Nyt taas on jotenkin paljon rennompi olo. Ehkä se, kun tietää, että kehoni kyllä kykenee raskauteen, auttaa. Jos menee kesken, niin sille ei voi mitään, mutta siihen asti haluan silti olla täällä keskustelemassa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ja saada vertaistukea alkuraskauteen. Päivä kerrallaan.
Kyllä. Ehdottomasti.
Ainakin itsellä on tuonut enempi rauhallisuuden tunnetta, kun on keskusteluissa mukana - vaikka menisi kesken. Ei sitä koskaan tiedä. Mietin kans, et jos ei menekään, et monta viikkoa on sitten kulunut liikaa murehdellessa. Yritän ajatella niin, että ehtii sitä surra riittävästi, jos keskenmeno tuleekin.