Elokuisten höpinäketju

Nyt iski ongelma eteen! Olen siis päiväkodissa töissä ja meillä ens viikolla ruokana jauhemaksapihviä. Neuvolasta sanottiin jo aiemmin, että niitä en saa syödä ollenkaan.. eli jos töissä sitä tarjoillaan, niin täytyy jättää väliin. Mä en halua kertoa vielä työkavereille. Meillä ei ole mitään mahiksia vaihtaa sitä johonkin muuhun ruokaan niin ettei joku näkisi. Mä en tiedä mitä mä teen :tears: Auttakaa mua kehittämään joku suunnitelma.. ei sellasta varmaan ole edes olemassa. Kiinni tuun jäämään :tears: Työkaverit muutenkin vihjailee jatkuvasti mun mahdollisesta raskaudesta puoliksi vitsillä:rolling:

Otat omat pihvit mukaan ja sanot työkavereille ettet oo koskaan tykännyt maksapihveistä? :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Mä oon myös päiväkodissa töissä, omalle tiimille oon kertonut jo ihan sen takiakin et helpompi itsekin olla töissä kun ei tarvi salailla ja piilotella. :No Evil Monkey:

Mun mielestä voit hyvin ottaa jotain korvaavaa ruokaa kotoa mukaan ja sanoa ettet tykkää maksasta. En usko että kukaan sitä sen kummemmin ihmettelee :smiling-eyes:

Ja onnea Mamma2022! Varmasti aika yllättynyt fiilis ❤️ Jotenkaan sitä ei itse edes muistanut ajatella tollaista vaihtoehtoa, että siellä olisikin useampi - oisin taatusti pudonnut ultratuolilta jos olisi tollaisia uutisia tullut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Olen saanut seurata kaksosperheen elämää lähietäisyydeltä, ja on se kyllä aika ainutlaatuista, vaikka toki varsinkin pikkulapsivuosina hommaa riittääkin. Mutta sitten se helpottaa ja lapsilla on pienestä asti luotettava ikätasoinen kaveri aina rinnalla :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Noniiiin se olis nt ultra takana... Sieltä löytyikin pikkuisia ihan kaksin kappalein! Järkytys on suuri ja päivä on mennyt nauraessa ja itkiessä kun ei oiken osaa suhtautua asiaan.. Tietenkin olemme todella onnellisia, mutta onhan tämä nyt aikamoinen muutos ihan kaikkeen! Tosi pelottavaa jotenki ajatalla edes asiaa :tears: Ja ensimmäisestä raskaudesta kumminkin kysymys niin ei ole edes kokemusta lapsesta yms... Voi olla vähän sekavaa tekstiä mutta niin on kyllä kirjottajan ajatuksetkin! Viikolla olivat pienempiä eli nyt mennään vikkolla 13. Huhhuh täytynee nyt sulatella asiaa hieman, mutta olihan tämä ihana uutinen :red-heart:

Tuplaonnea! <3 Ymmärrän shokin ja hämmennyksen, mut kaksosissa on hurjasti myös ihania puolia. :smiling-eyes: Kaikki tsempit nyt tuplien odotukseen.

Nyt iski ongelma eteen! Olen siis päiväkodissa töissä ja meillä ens viikolla ruokana jauhemaksapihviä. Neuvolasta sanottiin jo aiemmin, että niitä en saa syödä ollenkaan.. eli jos töissä sitä tarjoillaan, niin täytyy jättää väliin. Mä en halua kertoa vielä työkavereille. Meillä ei ole mitään mahiksia vaihtaa sitä johonkin muuhun ruokaan niin ettei joku näkisi. Mä en tiedä mitä mä teen :tears: Auttakaa mua kehittämään joku suunnitelma.. ei sellasta varmaan ole edes olemassa. Kiinni tuun jäämään :tears: Työkaverit muutenkin vihjailee jatkuvasti mun mahdollisesta raskaudesta puoliksi vitsillä:rolling:
Omalla kokemuksella mitä pienemmän numeron asiasta tekee, sitä vähemmän huomiota se herättää :smiling-eyes: että en ainakaan ottaisi omaita eväitä mukaan :rolling: ottaa pienimmän mahdollisimman pihvin (mulle sanottiin pari vuotta sitten neuvolassa ekassa raskaudessa että joskus saa hieman syödä esim maksaa ja haukea raskaanakin), maistaisin siitä pari haukkua, murustaisin lautaselle ja loput roskiin vähin äänin :Winking Face:

Joulupöydässä graavi on yleensä ollut mun herkkua ja oon vetänyt sitä kaksin käsin. Jouluna en ottanut ollenkaan ja kukaan ei huomannut mitään. Iskä oli vaa ihmetellyt, että taisi tehdä huonot graavit tänä jouluna kun en kehunnut, hän ei siis silloin vielä tiennyt raskaudesta :Face With Tears Of Joy:

kiitos kaikille tsemppi viesteistä! Kyllähän tässä nyt murehtii ummet ja lammet esim. kuinka käydä ruokakaupassa ynnä muuta. Sitte sitä palaakin maan pinnalle ja toteaa että nautitaan ja murehditaan nyt tämä raskausaika tästä ensin ja yritetään saada kummatkin terveenä ja elossa pihalle, murehditaan sitten vasta nuota synnytyksen jälkeisiä murheita :tears: onhan tässä aikaa lueskella ja saada vertaistukea sieltä sun täältä että varmasti saa hyviä neuvoja ja tukea tulevaan :red-heart::red-heart: Ja onneksi on hyvä tukiverkosto, anoppi oli miehelle tokaassu että ottaa loman siihen kun syntyvät niin voi sitten tarvittaessa auttaa meitä :loudlycrying::red-heart: aamuinen/päiväinen itku/nauru sekavuus on onneksi nyt hieman jo laantunut :tears: Mutta joo eikö tämä tästä, kasvatellaan nyt vain mahaa ja otetaan iisisti :tears:

Kyllä, ajatukseen kaksosista tottuu nopeasti ja pian ihmettelet jo kirppiksillä miten muka näitä myydään vaan yksi, kun vauvojahan on kaksi :tears:

Omalla kokemuksella mitä pienemmän numeron asiasta tekee, sitä vähemmän huomiota se herättää :smiling-eyes: että en ainakaan ottaisi omaita eväitä mukaan :rolling: ottaa pienimmän mahdollisimman pihvin (mulle sanottiin pari vuotta sitten neuvolassa ekassa raskaudessa että joskus saa hieman syödä esim maksaa ja haukea raskaanakin), maistaisin siitä pari haukkua, murustaisin lautaselle ja loput roskiin vähin äänin :Winking Face:

Joulupöydässä graavi on yleensä ollut mun herkkua ja oon vetänyt sitä kaksin käsin. Jouluna en ottanut ollenkaan ja kukaan ei huomannut mitään. Iskä oli vaa ihmetellyt, että taisi tehdä huonot graavit tänä jouluna kun en kehunnut, hän ei siis silloin vielä tiennyt raskaudesta :Face With Tears Of Joy:

Tämä vois olla hyvä idea, kiitos hyvästä ja yksinkertasesta neuvosta:tears::thumbs-up: Koska työkaverit kyllä tietää mun tykkäävän kaikesta, eli ei voi senköän varjolla ottaa omia eväitä. Tunnetaan monen vuoden ajalta :smiling-eyes: Mä haluan odottaa vielä muutaman viikon ennen ku kerron, ku ei oo vielä oltu ultrassakaan, eikä kukaan muukaan vielä tiedä.. ehkä ei sitä ennen ehdi tulla uutta tällästä tapausta eteen :tears:

Noniiiin se olis nt ultra takana... Sieltä löytyikin pikkuisia ihan kaksin kappalein! Järkytys on suuri ja päivä on mennyt nauraessa ja itkiessä kun ei oiken osaa suhtautua asiaan.. Tietenkin olemme todella onnellisia, mutta onhan tämä nyt aikamoinen muutos ihan kaikkeen! Tosi pelottavaa jotenki ajatalla edes asiaa :tears: Ja ensimmäisestä raskaudesta kumminkin kysymys niin ei ole edes kokemusta lapsesta yms... Voi olla vähän sekavaa tekstiä mutta niin on kyllä kirjottajan ajatuksetkin! Viikolla olivat pienempiä eli nyt mennään vikkolla 13. Huhhuh täytynee nyt sulatella asiaa hieman, mutta olihan tämä ihana uutinen :red-heart:

Tupla onnittelut! :red-heart::red-heart:
Voin vaan kuvitella sun fiilikset! :No Evil Monkey::Face With Tears Of Joy::red-heart:

Onnea Mamma2022 tuplista ♥️♥️ meille selvisi varhaisultrassa että tuplat tulossa ja nyt en malta odottaa että tulisivat. Esikoisen aikana tunsin hieman huonoa omatuntoa kun kasvaisi sitten "yksin" ilman sisaruksen seuraa mutta onneksi oli pikkuserkkuja seurana, nyt olen onnellinen että saavat toisistaan seuraa kunhan vaan saadaan molemmat syliin asti.

Viime yönä näin unta että olin menossa perjantain nt-ultraan. Sieltä löytyi edelleen yksi pikkuinen kunnes kätilö hetken anturia pyöriteltyään tokaisi että kyllä täällä on toinenkin!
Mielenkiinnolla siis odotan perjantaita mitä tuleman pitää. Koskaan aiemmin en ole nähnyt unia kaksosista.

Eikai siellä tehdä neuvolassa nt-ultria!? :Weary Cat Face:

Olen ymmärtänyt että joka paikassa äitiyspoli on se missä ne ultrat suoritetaan, sekä nt- että rakenne. Hieman outo kyllä tuo kallosta turvotuksen mittaaminen, kuten sanoit, niskastahan se turvotus kuuluu jo nimenkin puolesta tehdä.

Tähän aiheeseen vielä kommenttina, että Turussa nt-ultran tekee lääkäri neuvolassa ("pääneuvolassa" on ultrayksikkö tms.) ja rakenneultra on sitten sairaalan äitiyspolilla. Eli vaihtelua on näköjään tässäkin asiassa :smiling-eyes:

Mitä raskausvitamiineja teillä on käytössä? Edellisissä söin läpi raskauden multivita raskaus ja imetys tabuja. Nyt oon alkuraskauden syönyt Femibionq. Pohdin vaihtaako Femibion 2 seen vai muuhun valmisteeseen. Ovat kuitenkin aika tyyriitä.

Mulla on käytössä Minisunin mama. Kokeilin jotain toistakin, mutta mun suolisto ei tykännyt siitä. En ole sen enempää lähtenyt kokeilemaan, kun tuo ei pistä pakkaa sekaisin eikä edo liikaa ruoan kanssa nieltynä.

Mulla on käytössä Minisunin mama. Kokeilin jotain toistakin, mutta mun suolisto ei tykännyt siitä. En ole sen enempää lähtenyt kokeilemaan, kun tuo ei pistä pakkaa sekaisin eikä edo liikaa ruoan kanssa nieltynä.

Mullakin tänä käytössä, ja aikalailla samoista syistä. Ei paljon huvittanut kokeilla mitään muuta, kun tämä kerran pysy sisällä:tears:

Mulla myös Minisun Mama nyt käytössä. Esikoista odottaessa söin Orionin vastaavaa sekä tätä Minisunia, ovat likimain samanlaiset sisällöltään. Hiukan tuosta tulee oireita, mutta helpottaa, kun otan sen illalla, niin ei tarvitse maistella sitä uudestaan. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Farmaseuttiystävä neuvoi myös aterian välissä nappaamaan noita, jos tulee huonoa oloa, itse olen syönyt välillä myös niin.

Mullakin on käytössä Minisun mama, sen lisäksi multivita omega raskaus&imetys ja kalcipos-D. Näiden lisäksi nappaan päivittäin joko Ferrodan 100 mg tai sitten Iron Vital:in nestemäistä rautavalmistetta. Mulla on oli hemppa 134 ja ferritiini 51. Jotka on muka hyvät arvot, mutta mulle ne on nippa nappa välttämättömät ja jos raskaus jatkuu, niin sikiö tyhjentää tehokkaasti äidin rautavarastot. Siinä vaiheessa, kun hemppa sukeltaa on rautavarastot jo aivan tyhjät. Yritän myös välttää sen, ettei lapseni synny raudanpuutteisena, koska siitä seuraa monenlaista vaivaa ja tuskaa varsinkin elämän alkutaipaleelle. Jossain vaiheessa siirryn ottamaan 200 mg rautaa päivässä ja tsekkaan sitten arvot, jos saan ne pidettyä säädyllisellä tasolla niin jatkan sillä loppuun asti. Vaikka raskauden aikana hyytymistekijät yleensä lisääntyy ja sen takia pidetään äitejä mielellään raudanpuutteisena, ettei tulisi tukoksia. Niin itselläni ei ollut kyllä viime raskaudessa mitään ongelmaa ja raskauden edetessä veri meni rautalisästä huolimatta ihan liruksi. Ja mm. synnytyksen jälkeen jouduttiin pikkunirhaumatkin ompelemaan, koska ne vaan jatkoivat vuotamista. Samoin joka ikisen hempan mittauksen jälkeen, valui veret laastarista läpi eikä meinannut hyytyä, vaikka ilman raskautta mulla ei ole hyytymistekijöiden kanssa ollut mitään ongelmaa.

Mulla kans melko tarkkaan samat lukemat Hb ja ferrit. Mulla ei vaan maha kestä yhtään rautalisiä niin meinasin itte kokeilla Sideral-rautalisää.

Tänään oli sokerirasitus ja 1 ja 2 tunnin arvot olivat hyvät, mutta paastoarvo oli sama kuin raja-arvo. Pistävätköhän tuolla tuloksella jo seurailemaan vai mitenhän nuo menee :Grimacing Face:

Huhhuh, tänää ollu kyllä heikko päivä pitkästä aikaa. Jo yöllä ku heräsin niin huomasin, että on heikko/huimaava olo. Sai kuitenki nukuttua hyvin onneksi.
Aamulla olot jatku, ehkä johtuu neste- ja energiahukasta. Otinkin sit elektrolyytti vettä vajaa litran, ni helpotti. Mut ei kyllä oo yhtä virkeä olo ku esim eilen.
Tässä kyllä oppia itelle että saa rueta juomaa ja syömään paremmin.

Takaisin