Elokuisten höpinäketju

Ostin tänään kotidopplerin, kun aika keskiviikon nt-ultraan tuntuu olevan vieläkin tosi pitkä. Siellä kuului vahva syke, joka tikitti noin 160 x min, helpotti hetkeksi :smiling face with heart-eyes::loudlycrying:.

Mulla jäi edelliseen raskauteen ostamatta ja olisi kyllä ollut hyvä ja mieltä rauhoittava laite. Minkälaisen laitteen ostit? Olen ihan pää pyörällä niiden mahdottoman monien vaihtoehtojen kanssa.

Mulla jäi edelliseen raskauteen ostamatta ja olisi kyllä ollut hyvä ja mieltä rauhoittava laite. Minkälaisen laitteen ostit? Olen ihan pää pyörällä niiden mahdottoman monien vaihtoehtojen kanssa.
Ostin tän Angelsounds kotidopplerin https://www.lastentarvike.fi/verkko...QFwrsQtHd8RKHV8rZOPvGEJ7sDHu0m8EaAhZiEALw_wcB
ja vaikka olikin halpa perusmalli, niin aika helposti löytyi sydänäänet nyt rv 11+6. Ensin tosin meinasin kuunnella omaa sykettäni, kunnes löytyi tuplaten nopeampi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Tosin vielä selkeempi olis sellanen, jossa syke näkyy suoraan näytöllä numeroina, niin ei ainakaan jäisi epäselväksi kumman syke kyseessä. Nyt laskin sekuntikellon kanssa. Toki sen varmaan ekan kerran kerran sitten jo tunnistaa ilman kelloakin :Smiling Face With Smiling Eyes:.

Te ketkä ootte jo useampia raskauksia kokeneet niin millä kohtaa ootte alkaneet tuntea liikkeet?
Esikoisesta tunsin 13+ jotain, nt ultra päivän iltana. Kakkosesta joskus samoihin aikoihin ja tästä oon eilen ja tänään (9+4-5 :Weary Cat Face:) tuntenut. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: en kestä. Erotan kyllä liikkeet vatsanpuruista.

Te ketkä ootte jo useampia raskauksia kokeneet niin millä kohtaa ootte alkaneet tuntea liikkeet?
Esikoisesta tunsin 13+ jotain, nt ultra päivän iltana. Kakkosesta joskus samoihin aikoihin ja tästä oon eilen ja tänään (9+4-5 :Weary Cat Face:) tuntenut. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: en kestä. Erotan kyllä liikkeet vatsanpuruista.

Oho, aika aikaisin oot esikoisestakin tuntenut. Itse tunsin esikoisesta joskus rv 15 - 16 ja ymmärtääkseni sekin on tosi aikaista. Mutta toki istukka takana ja eteenpäin kallistunut kohtu, niin herkemmin varmaan siksi tunsikin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: nyt on satunnaisesti tuntunut jotain samaa mitä esikoisen aikana tuntuneet ekat liikkeet, mutta en usko että ovat vielä oikeita. Nyt kuitenkin menossa vasta 13+0, ehkä ne on vielä vaan jotain haamupotkuja mitä tuli synnytyksen jälkeenkin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta ei enää kyllä montaa viikkoa siihen et alkaa liikkeet tuntua! Niiin ihanaa ja ootan kyllä innolla. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Muokattu viimeksi:

Mä tunsin esikoisesta vasta 18. viikolla, sitä ennen oli lähinnä sellasta epämäärästä kuplintaa, jota ei voinu varmasti erottaa suolen liikkeistä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla on ilmeisesti taaksepäin kallistunut kohtu, niin en odota tässäkään raskaudessa liikkeitä kovin aikasin. Esikoisesta meni pitkään, että liikkeitä alko tuntua päivittäin (vasta rakenneultran jälkeen) eikä ne missään vaiheessa yltyneet edes epämukaviksi, kivuliaista puhumattakaan, vaikka hyvin liikkuvainen ja vahva kaveri sieltä lopulta syntyi :White Smiling Face:

Liikkeitä olen alkanut tuntemaan rv12-14 tietämillä, viimeksi taisi mennä vasta rv14+ jotakin kun istukka oli edessä.
Tällä kertaa tunsin ensimmäisiä selviä hipaisuja viime perjantaina jolloin rv11+0. Tuntuivat selän puolella kuin joku olisi kutitellut sisältäpäin. Suolen murinoita tai ilmakuplia eivät olleet, selvästi erilaisia ja ovat tuntuneet myös eilen nukkumaan mennessä. Tästä se möngerrys taas lähtee :smiling-eyes:

Oon alkanu samaa pohtimaan että kuvittelenkohan vai joko oikeesti alkaa hentoja tuntemuksia tuntumaan :smiling face with heart-eyes: Nytkin tässä sängyssä pitkällään puhelinta selatessa on useamman kerran tuntunut. Istukka takaseinämässä. Huomenna 14+0.

Mä aloin tuntemaan liikkeet selvästi esikoisesta vasta 20. Viikolla. Nyt on jotain pieniä tuntemuksia ollut, mutta oon ihan varma että kuvittelen tai sit ne on just jotain suolen toimintaa :Grinning Face: nyt 12+4.

Oon koittanut tunnustella mut en kyl vielä mitään huomaa. Nt-ultrassakin tyyppi heitti kunnon voltin mut en olis osannut sanoa mitään. Viimeksi alkoi tuntumaan joskus rv 18 tietämillä.

Rv 10 on kyllä tosi aikaisin, sikiöhän on silloin jonku muutaman sentin :Face Without Mouth:

13+2

Mä kuvittelin tossa pari viikkoa sitten, että olisin tuntenut liikkeet mutta tuskinpa. Ultrassakin selvis, että istukka edessä, joten uskoisin että tovin saan liikkeitä vielä odotella. Joskus viikoilla 14-16 oon aikaisemmista tuntenut liikkeet.

Mä olen jotenkin päässyt takaisin elävien kirjoihin, energiaa hieman enemmän kuin aikaisemmin ja oon jaksanut touhutakin. Viikonloppuna tuli tehtyä lumitöitä urakalla ja että tuntu hyvältä saada hiki pintaan....mä oon niin kaivannut sitä, että pääsisin kunnolla liikkumaan ja jaksaisin jotain tehdäkin. Vähän jo pelotti, että jos olo ei salli liikkua koko raskausaikana niin missä kunnossa sitä fyysisesti on loppuvaiheessa. Nyt on jo selkä ja niska olleet kovilla, ja normaali-tilassakin kipeät jos oon urheilematta jonkun aikaa. Harmittaa vaan, että pitää jossain määrin "keksiä" uusia lajeja. Pelaan siis itse salibandya ja futista, niihin nyt ei enää viitsi mahan kanssa ottaa osaa vaikka juosta pystyisikin. Mä en niin noista yksilölajeista välitä, mutta eipä se nyt auta...salilla käytävä ja hyvät hiihtokelit olis nyt..

Mä oon niin herkkävatsainen, että tunnen kaiken poikkeavan. Ja haamupotkut on mulla ollu ihan erilaisia kuin nää mitä nyt ja aiemmissa ollu ekat tuntemukset. Kuin perhosen siipi tai höyhenen sively. Tuntui, kun katselin kyljellään melko kippurassa tv:tä. Selällään maatessa ei tunnu. Eihän se ole kuin muutaman sentin nyt. Istukka on ollut aiemmissa raskauksia takana, joten ei ole haitannut tuntemista.

Itse en ainakaan tunne mitään, vaikka olen muuten tosi herkkä tuntemaan ja tunnistamaan kroppani olotiloja. Raskausviikolla 10 sikiö painaa 1-2 grammaa ja viikolla 11 2-4 grammaa. Joten niiden rinnalla jo todella pieni ilmakupla tai elohiiri antaa paljon kovemmat tuntemukset. Veikkaan, että kyse on vain siitä, että kroppaa kuulostelee enemmän , kun on raskaana. Ainakaan minä en ikinä ennen raskautta kiinnittänyt mitään huomioita kaikkiin pikku nippaisuihin ja pulahduksiin mitä mahasta kuului. Sitten raskaana sitä tuli varsinkin sängyssä maaten pidettyä käsiä vatsan päällä ja kuulosteltua jo suhteellisen alkuraskaudesta. Tuli se todistettua, kun synnytyksen jälkeen oli vielä hetken se alertti päällä ja sitä kiinnitti huomiota, jokaiseen ilmakuplaan ja suolen liikahdukseen, jolloin tuli ihan havahtuminen, että eihän siellä mahassa enää ole ketään, kun se pötköttää tuossa pinnasängyssä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ensimmäisestä raskaudesta aloin selvästi tuntemaan liikettä vasta reilusti rakenneultran jälkeen taisi olla viikko 24, kun aloin epäillä että nyt oli sikiön liikettä. Onhan se silloinkin vielä todella pieni rääpäle. Ensimmäistä odottaessa oli etuseinämäistukka, joka vaimensi vielä liikkeitä entisestään.
Missään vaiheessa en päässyt siihen tilaan, että lapsen potkiminen olisi millään muotoa sattunut. Samoin näihin "kantapää tuntui/näkyi vatsanpeitteiden läpi selvästi muodoltaan" tiloihin en päässyt, kun mulla nuo vatsalihakset pysyi tiukkana lähes viime metreille. Erkauma oli lopussakin niin pieni ( noin 2 senttiä), että sen läpi ei olisi kukaan potkinut :rolling:

Mutta tosiaan mitään ei tunnu ja tänään 11+2, sehän tästä alkuraskaudessa on hirveää, että et edes tiedä ollaanko siellä elossa. Perjantaina sitten nt-ultraan ja olen ihan valmistautunut siihenkin vaihtoehtoon, että siellä ei ole enää edes elävää sikiötä.

Nt-ultra on huomenna, jännittää vähän. Nyt meen taas rakko niin räjähtämispisteessä ultraan, et varmasti se sikiö taas löytyy... :Smirking Face:

Mua on pitkään mietityttäny, et miten on mahdollista: jos oon 100% varma minä päivänä/päivinä mulla oli ovulaatio ja minä päivänä oli yhdyntä, ni miten on mahdollista, et sikiö ei vastaa viikkoja?

Mua on pitkään mietityttäny, et miten on mahdollista: jos oon 100% varma minä päivänä/päivinä mulla oli ovulaatio ja minä päivänä oli yhdyntä, ni miten on mahdollista, et sikiö ei vastaa viikkoja?

Jos on lapsettomuushoitojen kautta tullut niin silloin voi sanoa olevansa 100% varma, kun ovulaatio yleensä varmennetaan ultralla. Mutta sikiötkin kasvaa omaa tahtia, esikoinen oli (oltiin hoitojen takia varmoja ovulaatiosta) varhaisultrassa 5 päivää pienempi oviksen nähden ja nt-ultrassa muistaakseni taas vastasi kokoaan tai oli +-2 päivän heitto. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Jos on lapsettomuushoitojen kautta tullut niin silloin voi sanoa olevansa 100% varma, kun ovulaatio yleensä varmennetaan ultralla. Mutta sikiötkin kasvaa omaa tahtia, esikoinen oli (oltiin hoitojen takia varmoja ovulaatiosta) varhaisultrassa 5 päivää pienempi oviksen nähden ja nt-ultrassa muistaakseni taas vastasi kokoaan tai oli +-2 päivän heitto. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

No ei mulla ivf ollu, mut edeltävänä päivänä ovistikku oli nega ja seuraavana plussa. Mies oli kivasti ilta-yössä eli 16h pois kotoo ja seuraavan aamuna oli viel plussa uudestaa ovistikussa, ni hoidettii homma kotii. Ja seuraavana 2 päivänä oli taas negat tikus. Ni hirveesti ei jää arvailuje varaa :tears: Mut kai hän o sit vaa pien. :red-heart:

En osaa sanoa, kasvavat kai jokainen omaa tahtiaan vaikka sanovatkin että varsinkin alussa kaikki menevät suht samalla kaavalla ja kasvavat samaa tahtia.

Omien merkintöjen mukaan olen aika hyvin kartalla milloin olen ovuloinut ja tiedän milloin meillä on seksiä ollut. Näiden tietojen mukaan arvioin lasketun olevan 20.8. Neuvolassa tosin laskivat ihan omilla kasvoillaan..
Meillä kävi varhaisultrassa sitten niin että viikkoihin nähden alkio oli liian pieni ja LA siirtyi viikolla eteenpäin. Seuraavan kerran kuukauden päästä lääkärineuvolan ultrassa sikiö ei taas vastannut viikkoja jolloin laskettua vastaavasti aikaistettiin 6pvää. Nyt laskettu on 19.8. joka täsmäisi lähelle omia merkintöjä. Saa nähdä muuttuuko vielä kerran nt-ultrassa ensi viikolla :tears:

Mä oon itseasiassa välillä miettinyt noita liikkeitä kanssa, koska oon varma et oon tuntenut niitä jo! Tällä hetkellä menossa 13+5. En siis todellakaan päivittäin, mut välillä tullut se sellanen kutitus ja sitten välillä tuntenut semmosta pientä ns. painetta. Mutta voin olla väärässäkin :rolling: Viime raskaudessa mulla oli istukka eessä ja en edes muista koska tunsin ekat kunnon liikkeet. Varmaan joskus reilusti yli rv 20. Liikkeet oli muutenkin loppuun asti tosi vaimeita. Nyt kun kysyin niin istukka näytti olevan takana!

En osaa sanoa, kasvavat kai jokainen omaa tahtiaan vaikka sanovatkin että varsinkin alussa kaikki menevät suht samalla kaavalla ja kasvavat samaa tahtia.

Omien merkintöjen mukaan olen aika hyvin kartalla milloin olen ovuloinut ja tiedän milloin meillä on seksiä ollut. Näiden tietojen mukaan arvioin lasketun olevan 20.8. Neuvolassa tosin laskivat ihan omilla kasvoillaan..
Meillä kävi varhaisultrassa sitten niin että viikkoihin nähden alkio oli liian pieni ja LA siirtyi viikolla eteenpäin. Seuraavan kerran kuukauden päästä lääkärineuvolan ultrassa sikiö ei taas vastannut viikkoja jolloin laskettua vastaavasti aikaistettiin 6pvää. Nyt laskettu on 19.8. joka täsmäisi lähelle omia merkintöjä. Saa nähdä muuttuuko vielä kerran nt-ultrassa ensi viikolla :tears:

Mäkin tiedän milloin ovis ollut(tai luulin tietäneeni)...mutta silti la melkein viikon aikaisemmin kun ihan alunperin luulin. Mun kierto normaalisti aina 28pvää, ja nyt se olis jostain syystä lyhyempi. Mä nimittäin vielä oikeasti ajattelin, että ovis meni siinä kierrossa hukkaan koska mies reissuhommissa eikä ollut edes kotona:tears:

Takaisin