Elokuiset sadot

Se on mun mielestä Riitu niin että miehes pistää sut "näin hyvällä keinolla" hommiin mitä ite ei halua edes tehdä.Kuullostaa ihan orjatyöltä.Molempien täytyy panostaa tekemällä,mä oon ite niin luupäinen että vaikka olen tytötön ja kotiäitinä,mies töissä niin oletan tietenkin että hän myös pesee esim pyykkiä koska minäki pesen, tietty silloin kun itse en jaksa..toinen auttaa!!
Samoin kaiken suhteen,kun toinen ei jaksa tai ehdi,toinen hoitaa.
Rahasta on riidelty kyllä enemmän kuin tarpeeksi.Tää on molemmille uusi suhde tavallaan..kesällä tulee 2 vuotta täyteen ja mulla oli jo 3 lasta tavatessamme.
Jos halunee kuulua perheeseen täyspäisenä jäsenenä,on hommia jaettava!
En mä kenenkään piika ole!!Oisin jos saisin PALKKAA!!
Samoiten on isompien lasten siivoiltava kun sanon ja osallistuttava puhaltamaan yhteen hiileen,kaikki tekee yhdessä..se on perheen meininki.

Mitäs sitten,muuttuuko ääni mukamas kellossa jos sulla oiskin tuloja?
Muista lupaukset on sanahelinää,sitten vasta kun teot näyttää niin siitä voi päätellä paljon!!
Vauvan synnyttyä,joudut toden näköisesti tekemään tähän asti tekemäsi työt sekä vauvan hoidon.Toivottavasti et...[&:]
Kumpi sitä taloa halusi enemmän?Olisiko miehesi saanut talon yksin??
Vai olitko keino saada talo?
Anteeksi jos loukkaan tai järkytän,se ei ole tarkoitukseni!!
Näitä elämän tosiasioita vain...
Ihmettelen miehesi taktiikkaa vaikka mielestäni tuo on aivan päivänselvää alistamista.

Jahas...omaa napaa ja sehän juu kasvaa [:D]
Tänään puoliväli ja eilen tyttö melskasikin melkoisesti [:D]
Käytiin eilen tyttöjen ja miehen kanssa kattomassa Liisa ihmemaassa ja sitä ennen hampurilaisella,nam[:D]

Mut kyl tää mun koko hirvittää,puolväli ja tän kokonen[&:]
Huomenna rakenneultra ja sitten sen jälkeen ei niin väliä vaikka jokaikinen maailmassa tietäis raskaudestamme[:D]
Mmm, ja täytyy hoitaa se takuu ostamiimme vaunuihin sitten elokuun 2 pv:stä lähtien kun eihän niitä sitä ennen tosiaan käytetä[:)]

Ihanaa maanantaita kaikille!!!!

En ehdi lukea,pikainen kuulumispäivitys.Raskasta aikaa ollut,läheisellä todettiin läppävika,toisella epäillään syöpää,meidän putkirikko osoittautui suuremmaksi,evakkoa tiedossa ja siksikin raskakasta aikaa...

Masu voi hyvin ja kasvaa,pienet hennot liikkeet tuntuu,etuseinämäistukan vaimentaessa ja välillä taas huolestun kun hiljaista.Doppler kuitenkin kertoo että hyvin sykkii sydän.
R-ultraan tasan 2 viikkoa,sitä odotellessa[:)]

WOIMIA elysee!!![&o][:-]
Raskasta todellakin..elämä jatkuu kuitenkin ..siitä sinulla todiste siellä masussa!![:)]
Tää ei nyt yhtään lohduta..mutta eräänä vuonna olin 6 hautajaisissa,joista yksi oli mieheni hautajaiset..kaksi mummojani ja yksi setä...+parin muun hautajaiset..
Ei ollu helppoa ei..ja pikkuisemme oli silloin 1v3 kk...
jostain niitä woimia kyllä saa..

Voi hurja millaisia kohtaloita ja elämän kokemuksia täältäkin löytyy. Ginessa on todennäköisesti selvinnyt kokemuksistaa suht ok. Mutta jälkethän tuollainen jättää.

Elyseelle voimia kestää kaikkea tulevaa.

no meillähän tilanne on se että mies olisi saanut talon ilman minuakin...tulot sillä on sen verran hyvät. Minä kai tätä taloa enemmän halusin, asuimme siis aikaisemmin Vantaalla ja kärsin joka vuosi kaamosmasennuksesta, en viihtynyt siellä ollenkaan...Mies taas on enemmän sen oloinen, ettei sille ole väliä missä hän käy töissä kunhan rahaa tulee...ja syy siihen miksi hän edelleen käy helsingissä töissä on juuri raha...täältä päin kun hän ei saa mistään niin hyvää palkkaa mitä hänelle nyt maksetaan..ymmärrän toisaalta tuon kun hän joutuu lainat maksamaan itse kokonaan, mutta olenkin yrittänyt kysellä että entäs sitten kun vauva tulee?

Tuo sama "sinähän sen vauvan halusit, hoida nyt"-kävi minunkin mielessäni ja mikäli mies jatkaa töitään helsingissä vauvan synnyttyäkin, talo ja koirat on taas minun hoidettavanani vauvan lisäksi. Sanoin kyllä miehelle kovimpien pakkasten aikaan että ens vuonna kun vauva on ja jos hän ei ole kotona, en aio taloa lämmittää puilla, koska vauvaa ei voi jättää sisälle siksi aikaa yksinään kun käyn laittamassa puita lämmityskattilaan.

minusta vähän tuntuu ettei mies ihan vielä ymmärrä vauvan tuloa, vaikka silitteleekin masua ja soittaa vauvalle musiikkia..Eikä tosiaan sitä että raskaus on minulle sekä henkisesti että fyysisesti raskasta aikaa, vaikka kuinka haluankin tämän lapsen! Muuttuva keho on kuitenkin aika erikoinen ja lisäksi vauva vie kasvaessaan energiaa minulta...

Ja voihan se olla että miestä ärsyttää kulkea tätä väliä ja että hän on väsynyt siihen. Minä en kuitenkaan vaadi häntä tulemaan joka viikonloppu tänne, vaan hän tulee ihan omasta halustaan. Hän on luonteeltaan semmoinen perus suomalainen tuppisuu, ettei puhu juurikaan omista tunteistaan...vois olla minullekkin välillä helpompi ymmärtää sitä, jos edes sillon tällön kertos mille sisällä tuntuu[8|]

muoks. onneksi mies ei ilmeisesti tarkoittanut että minun pitäis joka ikinen viikonloppu olla töissä, vaan että edes silloin tällöin...olen aikaisemmalta ammatiltani lastenohjaaja, niin hän sanoi että eikö niitä lapsia (pentuja hänen sanoin) voi hoitaa viikonloppuisin...Tein sitten mol.fi sivulle työnhaku ilmoituksen johon laitoin että haen viikonloppu töitä...En tiiä alistunko nyt tässä kohtalooni kun aloin hakea töitä viikonlopulle, mutta minua tosiaankin jo ärsyttää tämä oma rahatilanteeni..olin kuitenkin itsekkin Vantaalla ollessa ihan hyvä palkkaisessa työssä ja käteen jäi joka kuukausi verojen jälkeen yli 1000e, mutta nyt kun käteen ei jää kun 221e ja (omat) laskut on maksettava ja ruokaa ostettava...Kyllä mies minulle rahaa antaa, jos sitä pyydän, mutta oma-aloitteisesti ei minua "elätä"...

heipsan naiset!

elyseelle: paljon voimia [:)] voin kuvitella miltä susta tuntuu itselläniki koettuna todella kovia aikoja muutama vuosi sitten muutaman vuoden ajan [:(]

Riitu: voimia myös sinulle! Et kyllä todellakaan ole laiska.. Sun pitää sanoo miehellesi suoraan miltä susta tuntuu [:)]

Ei mulla kummempia ollu, muuta kun että tänään tuli tasan puoliväli täyteen [:D] Ja huomenna olisi sitten se rakenneultrakin, kyllä aika on menny hurjan nopeeta vastahan mä plussasin [:)] KYllä jännittää ja hermostuttaa vähäsen onko kaikki kunnossa yms ja sillä tämä ultra tehään siellä samassa paikassa ilmeisesti missä sillon edellis raskaudessa rv 15 saatii ultrassa huonot uutiset mikä myös vaikuttaa sitten mielialaan [:(] Mutta on myös ihanaa päästä näkeen pieni ja saadaan tietää (ehkä) myös se on masussa pieni poitsu vai pieni tytsy [:D] Puolenvälin masu kuvan laitan  tonne masukuvia keskusteluun kunhan saan sen tässä kohta otettua ja laitettua koneelle [:)]

Rankkaa tuntuu olevan monella - eri syistä ja tilanteista mutta ehkä tämä raskaus tekee sen
että alkaa ajattelemaan elämää muutenkin. Punnitsee eri asioita ja katselee eri kantilta.
Tsemppiä jokaiselle tasaisesti, loppujen lopuksi asioilla on aina tapana järjestyä.

ON: Itsellä oli vihdoin viime viikko hyvä viikko. Ei tarvinnut vessaa halailla ja ajattelin että nyt sitten
tästä se alkaa.. voin vihdoin nauttia. Kunnes tuli lauantai ja siitä taas alkoi oksentaminen.. En ymmärrä.
Viikkoja on nyt kuitenkin kohta 17 täynnä niin alkaa olemaan aika turhautunut fiilis. Onko kaikilla muilla jo poistunut pahoinvointi/oksentaminen? Ärsyttää vaan kun oli viime viikko niin hyvä niin menin sitten buukkaan kalenteriin asiakaskäyntejä koko tälle viikolle.. nyt harmitta.. Päivä kerrallaan. Joskushan tän on loputtava...

Tsemiä kaikille rakenneultraan! Ens ma pääsee pitkästä aikaa neuvolaan tarkistaan hyppiikö siellä vielä sydän. Teillä alkaa jo varmaan tuntuun tosi konkreettiselta koko raskaus kun vauvan liikkeet tuntuu varmasti ja selvästi. (viime viikolla kun oli ne muutama hyvä päivä niin aloin jo miettiin että oonko raskaana ollenkaan.. tosin pullottava maha paljastaa että jotain on ainakin meneillään)

Hauskaa viikon alkua teille kaikille! Aurinko paistaa vaikka onkin kylmä[8D]!

Voi Riitu87.. Saat täysin minunkin sympatiani! Oma ukko kans käski viimeksi eilen etsimään töitä. Uhkasin tintata kahvikupilla ohtaan [:D] Saan noin 400e kuussa opintorahaa ja asumislisää ja kaikki rahat menee vuokraan ja yhteisen jääkaapin täyttämiseen. Siippa kyllä tuhlaa järjettömiä summia bensaan, harrastuksiin ja kaljaan ja itkee sitten että on rahat loppu. Kuka minut edes palkkaisi pelkästään kesäkuuksi?!? Kunnan kautta mummoja kääntelemään hoitokotiin tai hautausmaalle raskaisiin hommiin voisin päästä paskalla palkalla n.2,5e/tunti. Kiitos ei.
Niih. Sano vain sinäkin Riitu sille ukonkutaleelles suorat sanat. Meillä ukko tokenee yleensä sillä kun uhkaan häippästä ja lapsi jää isättömäksi. Lapsellista ehkä juu, mutta toimii [:D] Tsemppiä sinulle!

Elyseelle voimia!

Viime viikkoina on alkanut niin paljon mietityttää, että mitenköhän tuolla masussa voidaan, enkä viime viikolla yksinkertaisesti pystynyt soittamaan puhelinaikaan neuvolaan, mutta tänään meni onneksi asiat eteenpäin [:D] Neuvolassa niin kiirettä, että puolentoista viikon päähän meni aika (oli kuitenkin tosi ystävällinen ja ymmärsi, että huolestuttaa, kun neuvola- ja ultraväli on tässä kohtaa niin pitkä (2 kk). Mutta soitin sitten yksityiselle ja menen huomenna sinne ultraan [:)] ihan vaan tsekkaamaan, että onko tuolla masussa edes elämää, sen suurempia tavotteita mulla ei ole. Ensi viikolla on sitten neuvola (säästäköön kunta jossain toisessa kohtaa) ja seuraavalla rakenneultra! Nyt tuntuu vähän valoisammalta, viime yönä näin jo niin kauheaa painajaista, että ultrassa paljastui, että mahassa olikin joku ruma irvistelevä näätä eikä vauvaa. Joo, joku täällä on vähän seko, mutta epävarmuus saa hölmöksi [;)]

Ajattelin, että olisi kauhean kallista, mutta maksaa vain 35-60€, luulin että olis ollu paljon kalliimpaa...toivottavasti tosta ei puuttunu ykkönen edestä [:D] Olis pitäny olla aikaisemmin liikkeellä että olisin saanut ihan ilmaseks tällä viikolla neuvola-ajan, mutta oma vika. Mielenrauhasta voi kuitenkin jotain maksaakin. 4D ultraan tuskin kuitenkaan mennään, se vissiin maksaa jotain 200€?

Treen terveystalolla 333€- ja tuo on tänään kysytty hinta miinus kelakorvaukset. Taidan siis skipata, koska ei se riittävästi hinta tiputa [&:]

Meillepä rantautui yrppätauti ,että tosi tosi mukavaa on...................[&o]Eihän tää oo enää edes todellista että yhtä porukkaa näin koetellaan[&o]

Anteeksi nyt nää masentavat viestit[&o]
Kai se aurinko vielä risukasaankin paistaa???????[:)]

Täällä oli tänään se rakenneultra ja kaikki oli pienellä hyvin ja tulokas oli terve [:)]
Oli aivan mahtavan hieno kokemus en osaa sanoin ees kuvata.. Mutta lisää tietoa rakenneultrasta voi käydä lukemassa tuolta sen omasta keskustelusta [:)]
Niin ja sukupuoli kysyttiin ja meille on tulossa POIKA <3 ei voinu erehtyä ihan selvät pojan vehkeet oli pienellä haarovälissä [:D]

Elysee: toivotaan, että mahatautinne on nopeasti ohi menevää mallia!

Heiskulle onnea rakenneultrakuulumisista!

Kävin tänään yksityisellä ultrassa (kätilö ultras) ja onneksi kävin! Maksoi 35€ ja sen maksoin mielelläni mielenrauhasta! Vauveli liikkui aktiivisesti ja sydän sykki ihan normaalisti. Oli kyllä helpotus! Nyt uskallan ehkä ajatella, että ne pienet kuplinnat ja muksahdukset mitä on joskus illalla tuntunu onkin ehkä olleet vaavin liikkeitä eikä mitään suolistojuttuja [:)] Ehkä tähän olemattomaan mahaan ja oireettomuuteen kannattais olla ihan tyytyväinen [;)]

Nyt en tiedä pitäiskö perua toi ens viikon neuvola, jonka varasin aikaisemmin - toisaalta olis ihana kuulla ne sydänäänet (oikeasti mulla olis neuvola vasta 20.4 eli ikuisuuden päästä)! Ei muuten, mutta ehkä se terveydenhoitaja pitää minua ihan pöhkönä, kun neuvolakortissa kuitenkin näkyy merkintä tämänpäiväisestä ultrasta...No, pitää miettiä [:D]

Paljon onnea ultrauutisista! [:)]

Lidia10, käy vaan siellä neuvolassa kun sellainen on jo varattu! Siellähän tsekataan sinunkin hyvinvointi eikä se täti sinua pöhkönä pidä. Ja saat kuulla samalla ne sydänäänet [;)]

Kylläpä tuolla tosiaan on poika voittoista tähän mennessä tuola rakenneultra kuulumisissa. Tänää Möykkyläinen onkin pitäny oikein kunnon jyskettä[:D]. Aivanku sanois et äiti älä möksötä siellä täällä mä olen edeleen vaik en sulle pyllyäni kunnolla näyttänykkään[:D]. JA eihän se tärkein asia olekaan se sukupuoli vaan terveys. Silti se jäi vähä harmittamaan ku oli niin odottanu et sais tietää.

Mulla se istukka oli juuri siinä missä olen sen itse ultrailujen ja tuntemusten perusteella ajatellu olevan. Eli edessä vähän oikealla puolella enemmän. aamulla pieni oli ultran mukaan asettunu pää alaspäin ja jalat just sopivasti istukan ulkopuolella ja nyt sit vattanahka on soinukkin tosiaan koko päivän ihan railakkaasti. [:D]Ihana on!

Onnea Lidia hyvistä kuulumisista!

Moikka elokuiset mammat!
En tiedä onko tämä oikea paikka, (toivottavasti) mutta ajattelin uutena tulokkaana tervehtiä ja ilmoittaa, että olen liittynyt joukkoonne :)
Vähän myöhään liityin, mutta elämä alkoi taas voittamaan vasta tällä viikolla jatkuvan oksentelun jälkeen niin ehkä nyt taas jaksaa istua koneellakin välillä.

Olen melko nuori äiti (20v) ja meidän pienen esikoisen la on 25.8 :)

JIHAA!!!
Eilen illal tuntu ekat potkut ja vielä ilosemmaks asian tekee se, että mies kuunteli just massua korvallansa, ku Tikru potkas!!! Eli tunnettiin samaan aikaan ensipotkut... Aika hyvä tsägä!!!

Sain kaveriltani vauva-lehden ja siel oli tilaajalahjana brion primo-turvakaukalo. Tosin ilman sitä isofix-jalustaa, mut sen voi ostaa erikseen. Pitää siis tilata lehti 16 kuukaudeks hintaan 88e ja lahjana saa 119 euron arvoisen turvakaukalon. Ainoo hankala homma oli se, että se pitää olla lahjkatilaus, joten nyt kaverini tilas lehden mulle ja mä annan sille rahat ja se kaukalo tulee sen postiin jne. Mut pieni vaiva loppujen lopuks, ku säästää muutaman kympin ja saa vielä lehen kaupan päälle. En olis raaskinu lehdestä pelkästään noin paljoa maksaa, mut hyvä näin =) Että vink vink jos joku on kaukaloa vailla [:)]

Nyt lenkille, kun aurinkokin paistaa=) Tosin mä saan tosi helposti päänsäryn auringosta, eli laseja ja lippaa käyttöön [:D]

Tervetuloa Madie.

Oletteko muuten huomannu et tuolta alkuotsakkeista löytyy jo laskettu aika joulukuussa!!?? Se jotenki tarkottaa sitä et ollaanpas me jo pitkällä[:D]. Vaik justhan sitä on vasta alkanu tää koko homma. Aika menee niin nopeesti. Vaik toisaalta niin hitaasti ku koko ajan odottaa jotakin. Vaik eihän sitä pitäs odottaa vaan nauttia tästä hetkestä. Joten nauttikaahan mammat oloistanne ja pikkuhiljaa kasvuun lähtevistä masuistanne. Nyt ne masut ei vielä ole niin paljon tiellä ja olo on muutenkin aika helppo.

Just Eemi eilen katoin samaa, et jotkut rupee nyt odottelemaan jouluvauvaa!!!
Aika menee niin nopeesti vaikka välillä tuntuu, ettei se liiku mihinkään, kun odottaa ultra tms.

Takaisin