Elokuiset sadot

Eilen neuvolassa kaikki muuten ok, mutta petyin todella pahasti SH´n!
Ei kuunnellut mun mielestä tarpeeksi hyvin sydänääniä. Totesi vain, että kyllä hän ne kuuli takaa vaimeana n 140-150, mutta ei sitten malttanut mulle asti niitä kuunnelluttaa [:(]
Mä alan olemaan ihan valmis vaihtaan koko neuvolaa! En jaksa tuota naista enään kauaa.

Perjantaina menen sokerirasitukseen ja 15.4 rakenneultra.

Sartza, et todellakaan ole pöhkö :D

Itselläni on sillä lailla sama tilanne, että äitini on kuollut ja isälläni on uusi vaimo. Välit ovat hyvät, mutta en ole vielä edes kertonut raskaudestani heille! En ole tavannut isää ultran jälkeen ja haluaisin kertoa kasvotusten :D Äitilleni olisin tietysti soittanut varhaisessa vaiheessa, eikä isän vaimo ole tietenkään samalla lailla läheinen, vaikka ihana ihminen onkin! Soitin ensimmäisenä siskolleni, eikä hän ole "äitihahmo", vaan niin läheinen kuin sisko vaan voi olla! (tuskin kukaan voi enää tulla äitihahmoksi jos on menettänyt äitinsä nuorena aikuisena tai sen jälkeen, - oma äiti elää niin vahvasti muistoissa eikä hänelle "tarvitsekaan" korvaajaa!) Minulle isäni vaimo on mukava ja ihana ihminen, joka on tehnyt isäni taas onnelliseksi! :)

En todellakaan menisi isäni vaimon tai kenenkään tuttavan tai läheisen ultrattavaksi! Jotenkin se on niin intiimi tilanne, että tuntuu mukavammalta, että joku ulkopuolinen tekee sen. Jos joku meniskin pieleen, niin ulkopuolinen ei sillä lailla lähde tunteilemaan ja saa itsekin pidettyä itsensä kasassa. Ainakin itse ajattelen näin. Kerran yks terveydenhoitaja lähti säälimään, niin ei sit itsekään pystynyt enää suhtautumaan järkevästi, vaan rupesin vääntämään siinä itkua, vaikkei tilanne ihan hirveä ollutkaan! Läheiset lohduttaa, jos joku menee pieleen ja ammattilaiset kertoo asiallisesti ja tunteilematta mitä seuraavaksi jne. Sit pysyy itekin kasassa ja pystyy kyselemään ja miettimään asioita! Näin olen itse kokenut epäonnisessa raskaudessa ja toivon surullisissakin asioissa ammattilaisilta asiallista ja ystävällistä, muttei tunteilevaa tai säälivää otetta!

Varmasti ei isäsi vaimo tarkoita mitään pahaa, ehkä hän toivoisi olevansa läheisempi, mutta ei hänen tarvitse olla yhtään "enempää"! Minusta olisi teennäistä ja vaivaannuttavaa molemmin puolin jos esim. nimittäisin isäni vaimoa äitipuoleksi tai jotain! Varmasti isäni vaimo minusta ihan välittää, mutta ei hänen tarvitse välittää minusta yhtään enempää kuin normaalisti tutusta ihmisestä! Minusta on hyvä, että hänellä on oma perhe, sisaruksia ja sukulaislapsia, jotka ovat hänelle todella tärkeitä, enkä itse kuvittelekaan, että minun pitäisi olla hänelle yhtä tärkeä kuin hänen omat sukulaisensa hänelle ovat!

Olen ajatellut nimittää isäni vaimoa tulevalle lapsellekin nimeltä, en mummina. En ole kutsunut pappanikaan vaimoa koskaan mummoksi vaan nimeltä. Jos lapsi itse alkaa kutsua isäni vaimoa mummoksi, niin hieno juttu, mutta en tahdo asettaa isäni vaimoa väkisin mummon rooliin. Hän voi ottaa sen rooliin ja lapsi voi "ottaa" hänet mummoksi jos niin tahtoo, mutta sen pitää tulla jotenkin luonnostaan ja lähteä heistä itsestään.

Pysyköön jokainen suutari lestissään ;)

Täällä tulisi yksi varovainen hehkuttamaan..Eilen nukkumaan mennessä taisin tuntea ensimmäisen potkun tai nyrkkeilyn..Olin selälläni sängyssä makaamassa ja käsi oli alamahan päällä niin kämmeneen tuli suoraan sellainen "potku", eikä kyl sen jälkeen mitään enää vaikka kuinka tunnustelin..Mutta edelleen ei muita tuntemuksia ole ollut..Tänään neuvolassa terkkari kysyi etkö tunne näitä liikkeitä kun sykettä kuunnellessa liikuskeli ahkerasti..

Terkkari kyl sanoi et voi mennä vielä kolmekin viikkoa ennenkuin tunnistaa liikkeet..
Paino on noussut kiitettävästi kuukauden aikana..viikolle 652 g lisää..

Saatiin jo nyt kelalappuja neuvolasta tutkittavaksi ja seuraavalla kerralla käydään lappu tarkemmin läpi..nyt saadaan tutustua siihen itsenäisesti..

Mutta nyt täytyy lähteä..Meinasin mennä uimaan kun tuntuu et liikkumaan on nyt pakko alkaa, ennenkuin paino on 100 kg..[;)]

Hyvät päivät kaikille tasapuolisesti..

Sartza, muistutit taas minua miten hyvä onkaan et isäni asuu uuden vaimonsa kanssa toisella puolella Suomea [;)] Akka nimittäin inhoaa meitä ja tunne on harvinaisen molemminpuolinen.. Mutta mutta, yritähän vääntää vaikka siitä kuuluisasta ratakiskosta isäsi vaimolle, ettet tahdo toista äitiä. Ehdota nätisti, että olisitte vain kavereita. Asiat kannattaa sanoa suoraan. Minustakin on helpompi käydä ulkopuolisen tutkittavana ja jutella neuvolantätille oireistani yms kuin tilittää jollekin sukulaiselle. Ehkäpä kuitenkin rakenneultran jälkeen haluat ihan mielelläsi olla ultrattavana ja kurkistella pikkuista? [:)] Et ole Sartza pöhkö, et todellakaan!

Sme, hieno juttu! Eiköhän ne liikkeet vielä siitä vahvistu ja opit erottamaan ja tuntemaan ne paremmin [;)]

Ja sitten vähän omaa napaa.. Kauhiat päänsäryt ovat alkaneet vaivaamaan. Eilenkin koski koko päivän eikä panadolista ollut mitään apua. Vinkkejä päänsäryn helpotukseen, please?
Minun tätistä on tullut ihan hölmö. Käytiin serkkupojan synttäreillä ja täti ei osannut muusta puhuakaan kuin vauvasta ja ristiäisistä (haluaa kuulemma järjestää ne ja on löytänyt jo "aivan ihanan" kakunkoristeen). Pois lähtiessä hän vielä halasi minua ja taputteli olematonta mahaani ja lässytti hei heit mahalle. Noloa, kun hänen miehensä sukulaisia oli töllistelemässä vieressä. Muljautin vain silmiäni ja tuumasin et täti on melkein enemmän innoissaan kuin minä. SE ON MINUN MAHA, PRKL, EIKÄ SIIHEN KOSKETA ILMAN LUPAA! [:@] Voi kiesus, en taida sittenkään haluta isoa ja nättiä vauvamahaa jos se tarkoittaa sitä, että ihmiset tulevat lääppimään. Arrrrrrgh..

Mulla on Emilia sama ongelma ton päänsäryn kanssa, nyt mennään toistapäivää putkeen. Kaikki on hyvin kunhan ei liiku, mut hetim jos kävelee ni särkee. Pää särkee koko päivän ja särkee jo heti ylös noustessa taas. Tiiä sitte et osisko neuvolas joku sanoo jotain. Ku eiks noi hormoonit teetä aika usein päänsärkyä. Mut juu tänne kans jotain hyviä neuvoja jos joltai löytyy!!

Mulla oli viimeviikolla n.3-4 pv särkyä ..lievittyi vähän
kun otin panadolia niin pystyi olemaan...[:-]

Tervetuloa ja Onnea kaikille uusille!!!

Käyn kyllä lukemassa, mutten aina ehdi /jaksa kommentoida...

Mulla ei vielä ole tuntunut mitään liikehdintää, vaikka kolmatta odotan. Tulis jo postista se doppleri, niin saisin ainakin hetkeksi mielenrauhan.[;)]

Pientä päänsärkyä ollut mullakin. Appiukko on aivan vakuuttunut, että se johtuu nestevajauksesta, joten (huoh.) hänen mielikseen koitan nyt juoda enemmän...
Infoan jos tuo juominen muka auttaa...[:D]

Täällä taas. Koko aamupäivän istuin kookouksessa ja hohhoijaa...

Kiitos kaikille tiedosta, etten ole pöhkö[:D] Ollaan siis ihan hyvis väleis isäni vaimon kans ja sen takia ihmettelenkin hänen ärtymystään, mutta ehkäpä tämä tästä ajan kanssa...

Päänsäryt mulla ruvenny helpottamaan (koputtaa puuta), mut silti kyl tänäänkin jouduin ottaan tupla-annoksen panadolia. Mulla ei siis yks lääke auta mitään, joten suosiolla otan suoraan sen kaks. Mut siis tää tällanen pieni jomotuskin on jo edistystä parin viikon takaseen, ku makasin vaan peiton alla pimees huonees itkien. Mutta ehkäpä kohta loppuu kokonaan!!! Neuvolatäti sanoi päänsärkyjen johtuvan hormooneista, joten ihan normaalia on kai sitten.

Tänään kaverin pitämille me&i- vaatekutsuille. Saas nähä löytyyks sielt mitään kivaa. Kattelin vähän netistä, mut en tiä viittiikö vielläkään mitään vaatteita pienelle ostaa.

Löysin itselleni viimein mekon/tunikan muutaman viikon päästä oleviin juhliin. Oon siis ettiny jo useamman viikon ja nyt löyty alesta, wihuu!!!

Mutta hei, nyt on jo keskiviikko, kohta siis jo weekend!!!

Ihanaa keväänodotusta!!! (mä oon jo ihan kevätfiiliksissä...)

Sartza: oi, kohtalotoveri! ite makasin aiemmin myös pimeässä, pää hakkaa hulluna, mies kantaa mulle kylmää käärettä...

mulla on päänsärky helpottanu päänsärky nyt, ilmeisesti salmiakilla ja jalat ylhäällä makoilulla. Tosin mun verenpaine oli aluksi kovin matala. Muttamutta, se jalkojen ylhäällä pitäminen autto/auttaa siis mulla, ei jomota päätä sillon yhtään niin ikävästi.

Ei liity raskauteen nyt tämä,mä oon aivan rikkiloppupoikkipuhki[:@]

Tänään ei olis pitänyt nousta ollenkaan,liian monta vastoinkäymistä ja surkeaa uutista[&o][&o][&o]

Miu, kiva kun annoit kuulua itsestäsi vaikka olikin ikäviä uutisia,niin miehen puolesta
kuin sinun jaksamisen,fyysisen ja ruumiillisen puolesta!![X(][>:][&o]
Varovasti nyt,kuullostaa hurjalta noi sun lentelyt ja ajelut[&o][:-]

Ihanaa että vauva potkii jo, se on konkreettisen ihanaa[;)]
Oikein paljon woimia sulle sinne,koita levätä myös!![:-][;)]
HALIT!!
Toivottavasti miehesi on parempaan päin jo?

Elysee
lle, myös woimahalit virtuaalisesti!!

Voi elysee.[&o] Jaksamishaleja sinne.

Samoin myös Miu82. Voimahalit!!! Toivotaan että miehesi tila kohentuu.
-Ja auto korjaantuu.

Mä sain postissa viimein se dopplerin. Aluksi iski paniikki, kun en löytänyt sydänääniä lainkaan. Parin tunnin kuluttua koitin uudestaan. Tällä kertaa otin mieheni "hifikuulokkeet" käyttöön. Liekö johtunut kuulokkeista, tai vaavi oli vaihtanut asentoa(?), mutta nyt äänet kuului. Syke oli 160 luokkaa.
Huh ja helpotus.[:)]

Elyseelle voimia! Toivotaan et huominen on jo parenpi päivä.

Samoin MIULLE. Tosi kiva et annoit kuulua itestäs. Mä olen myös kokenut ex- miehen kanssa sairaalakierteen erinäisistä syistä. Ei ole helppoa ainakaan tuossa tilassa kestää kaikea huolta ja murhetta. Toivottavasti tilanne lähtee helpottamaan. Vertaistukea löytyy jos sitä kaipaat.[:)] Mut koita ny sen verran keskittyä siihen mitä teet ja itseesi että et satuta itteäs!!!! Vähän huolestuttavaa tuo tapaturma alttius[&:]. Toi housihin pissiminen pisti vähä naurattamaan[:D]. Ei millään pahalla [;)]. Sitä on itelläkin käyny jo muutaman kerran tosi lähellä pieni liraus joko aivastaessa tai nauraessa ym.

Ihana kun joillakin noi nimet jo hallussa. Pojankin nimeä pähkäilin silloin tosi kauan. Sitä on jotenkin tosi vaikea päättää. ja nyt mulla ei ole juurikaan vaihtoehtoja. Siis en vaan ole oikein keksiny. Jos se sukupuolen rajaaminen auttais vähä tähänkin. nimiä olen kyllä lukenu netistä ym. muutamaan kertaan jo mut mikään ei oikein ole iskeny.

Tää on tainnut olla paha päivä! Tsemppiä ja voimia Elyseelle ja Miulle!

Kateellinen olen teille, jotka jo tunnette vauvan liikkeet! Tunnen itseni jälkeenjääneeksi nyt, kun en ole mitään doppleria hommannut - vaikka olenkin tässä jo jonkin aikaa ressannut, että näinköhän on kaikki hyvin kun ei tunne vielä liikkeitä ja maha ei ole kasvanut kuin ehkä pikkuisen jos oikein katsoo.

Töissä otti kyllä tänään niin voimille (henkisesti), että toivon ja odotan pääseväni mammalomalle! [:D]

Me ei olla kauheesti nimiä mietitty, tai ehkä vähän jotain välillä, mutta ei ole kyllä mitään erityistä mielessä. Jotenkin ei haluais muotinimiä, mitä on joka toisella, mutta ei kuitenkaan liian erikoista! [8|] Onhan tässä vielä aikaa - ehkä valmiiks mietitty nimi ei sit tunnukaan "sopivan" vauvalle...tuttavapiirissä on niin paljon ihania nimiä, muttei kuitenkaan viittis laittaa ihan samaa jonkun läheisen kanssa [:)]

Mukavaa alku yötä kaikille!
Tuli siis tänään tehtyä ensimmäiset hankinnat vaaville. Siitä on lisää tuolla hankinnoissa [:)]

Lidia10, en ole minäkää ainakaan tietoisesti tuntenut vielä liikkeitä mutta ajattelen että kyllä ne sieltä sitten tuntuu kun on tuntuakseen [:)] Hyvää kannattaa jaksaa odottaa!

Miu82 ja elysee, voimia oikein paljon!

Meillä ei olla vielä nimistä paljon keskusteltu. Vai ollaan toinen nimi päätetty sekä tytölle että pojalle mutta etunimet onkin sitten vielä ihan pimennossa.
Innolla odotan rakenneultraa joka on tasan kahden vkon päästä. Olemme jo päättäneet että kysymme kumpi mahtaisi sukupuoli olla. Mutta siltikään en uskalla siihen satavarmasti uskoa ellei sitten sanota että 90% varmuudella on tyttö/poika [:)]

Mutta jaksamisia kaikille!!

Hurraa!! Nolottaa iloita näin pienestä saavutuksesta, sain vihdoin tickerini toimimaan.. Se oli tälle blondille iso saavutus[:D]

Meillä ei nimiä ole kovin aktiivisesti vielä mietitty. Jotenkin kaikkien hankintojen ja tällaisten asioiden kanssa ei tunnu olevan niin kiirettä, kuin edellisissä ja varsinkin ensimmäisessä raskaudessa. Tässä vaan relaillaan ja nautitaan hyvänolontunteesta. Kun muistissa on sekin, että ne viimeiset kuukaudet ei niin ruusuisia sitten olekaan.. Äitiyspakkauksen ajattelin hankkia, kun olen antanut pois tai myynyt kaikki vauva-ajan tarvikkeet.

Tsemppiä kaikille vastoinkäymisiä kokeneille!!

Miu82 ja elysee Hurjasti woimahaleja lähettelen täältä <3<3

Meillä nuo nimien keksimiset on jäissä....en vaan yksinkertaisesti saa päähäni sellaisia nimiä jotka kolahtaisi heti. Joten olen suosiolla antanut asian olla. [;)] ehtiihän tuota vielä...
Positiivisia asioita...1.6.2010 tämä tyttö jää kesälomille ja siitä sitten jatkaa suoraan äippälomaa[:D]
Eli eipä tarvi kauan täällä töissä kärvistellä olojaan[8D]

Eilen illalla sain poikeuksellisen räväköitä naurukohtauksia ja mies siihen tuumasi että "jahas mitäs raskaushormoneja sulla nyt virtaa???!"
Nauru oli ihan hysteeristä vedet silmissä räkätystä[:D] Kai se herätti miehelle hämmästystä kun nämä meikäläisen hormonit ovat ollaat lähinnä sellaista kiukku luokkaa[:-]

Viikonloppu odotellessa[:)] hyviä vointeja kjaikille mammoille[:D]

Täällä ei oo kans tullu nimiä kauheesti mietittyä. Jos tulokas on poika niin toinen nimi on päätettynä mutta ei etu nimeä kummallekkaan sukupuolelle. Ehkä sitten tulee mietittyä enemmän jos rakenneultrassa selviää sukupuoli...[;)] Sukunimi todennäköisesti tulee isältä.

VOIMIA kaikille joilla on noita vastoinkäymisiä ollut!

Myrsky mäkin olen suunnitellut töissä lomat jo valmiiksi vaikka virallisia lappuja äippälomaan ei ole vielä saanut. Ja alkaa myös kesäkuun alusta. Tai 31.5 ku se on maanantai. Ihanaa!! koko kesä lomaa!!! Ja siihen on enää 2 ja puol kk:tta.[:D]

Miu82, jaksamista toivottelen täältäkin suunnalta! Toivottavasti tuo lääkityksen aiheuttama harhaisuus on ns "alkukankeutta" ja menee ohi pian kun kroppa tottuu. Tai sitten että ois olemassa korvaavia vaihtoehtoja jotka sopisi paremmin. Läheisen sairastuminen on todella raskasta. Koita kuitenkin kaiken keskellä pitää hyvä huoli itsestäsi.

Elysee,  tsemppiä sinnekin! Toivottavasti elämä alkaa näyttää kevät-auringon myötä valoisammalta!

Uusiakin on näköjään tullut mukaan. Kivaa! Bongasin tuolta ainakin Mirde:n, Viivi80:n, AnXu81:n ja illi78:n. Tervetuloa ja Onnittelut munkin puolesta!

AnnMari, kivaa että doppler saapui ja sykkeetkin löytyi!

Päänsärystä, se on raivostuttavaa! Mulla on migreeni helpottanut (koputan puuta ettei tule takaisin) mutta ihan normi päänsärkyyn mulla auttaa makea tällaisena ns luomu-konstina.

Lidia10, älä ota stressiä liikkeistä! Me mennään sun kanssa näköjään lähes samoissa tän raskauden suhteen enkä minäkään tunne liikkeitä kuin harvakseltaan vaikka tämä on jo mun kolmas raskaus ja odotan kaksosia! Maha mulla on vähän kasvanut mutta kuitenkin vielä siihen tyyliin että voi ajatella mun vaan syöneen hyvin. Mutta edellisissä raskauksissa menin vielä rakenneultraan n rv20 ihan normivaatteissa eikä musta näkynyt oikein mitään ulospäin joten siitä masun koosta ei voi päätellä oikein mitään. Istukka etuseinässä ja taaksepäin kallistunut kohtu takaavat että liikkeet tuntuvat myöhään ja mahan kasvu on alussa maltillista. Joten älä ole huolissasi!

Nimet, ei niin mitään aavistusta vielä! Varmaan mietitään enemmän sitten rakenneultran jälkeen.

Omaa: isäntä on alkanut ihan ylihuolehtivaksi mun suhteen. Ollaan käyty aika kiivaitakin keskusteluja esim hiihtämisestä ja laskettelusta. Aika söpöä[:)]

Takaisin