Elokuiset sadot

Minunkin puolestani Madielle tervetulotoivotukset [:)]

Itse olen tässä kovasti sulatellut eilisiä ultrauutisia. Nyt jotenkin tuntuu kaikki tämä paljon konkreettisemmalta ja uskaltaa etsiä todenteolla vaunuja, selvittää vakuutuksia jne. Masukin on jo sen verran iso, että mä siis todella olen raskaana... joo onhan se koko ajan ollut mielessä, mutta tähän asti sitä on oikeastaan kuulostellut vaan omaa kroppaansa, kun nyt ehkä enemmän alkaa kuulostella itse vauvaa ja miettiä sitä aikaa, kun vauva sitten syntyy.

Mä olen myös kovasi miettinyt sitä, että meille siis tulee poika. Täytyy myöntää, että pienenä toiveena oli tyttö ja ensimmäinen ajatus oli, että "apua, miten mä pärjään pojan kanssa..", mutta ei voi sanoa, että olisin pettynyt vaan luonnollisesti kovin onnellinen, että kaikki on hyvin. Poikauutinen vaati vaan ehkä enemmän sulattelua...

Tällaisia mietteitä tälle päivälle. Mulla alkaakin muutaman päivän loma ja lähden reissuun tuonne muille maille. Toivottavasti täälläkin ilma pysyisi aurinkoisena [:)]

Illi78 meillä oli juuri eilen töissä kiivas keskustelu siitä kuinka pojat on niin paljon yksinkertaisenpia luonteeltaan kuin tytöt. ovat pienestä pitäen hyvin paljon mustavalkoisenpia ja asioita ei pohdita sillä tavalla kuin tyttöjen kanssa. Tämä siis kuulemma. Mulla on vain poika, joka puhuu niin paljon että omasta mielestäni ei kuulu tuohon helppoon kastiin. Mutta oli sitten taaen vauva ajan niin "helppo" vauva kun vain voi olla. Turha sitä on mun mielestä miettiä niitä sukupuolieroja. Persoonia ne on joka tapauksessa ja aina jonkun mielestä tytöt on helponpia ja jonkun mielestä pojat. Kyl se kuitenkin on niin et persoona ratkaisee. Myönnän kuitenkin senkin, että tyttöjen ja poikien välillä on eroja joissain asioissa.

Niinpäs olikin muuten Haniliini 4-7 tuo tilanne!!???? Mä olen tietääkseni saanut tietooni vain 2 tyttöä. Ginessan ja voi ei nyt unohdin sen toisen nimen! Mut yksi eilisistä ultrista (ei pahalla, huono nimi muisti).

Moikkelis moi!
Täällä monia hyviä ultrakäyntejä ja kuulumisia[:)]Onnittelut!

Mulla ultraan vielä puolitoista viikkoa.....Voi kun aika menee  hitaasti[&o]

Me lähdetään 3-4 viikoksi nyt evakkoon tän putkirempan alta.Maanantaina pitäis tää sakki muuttaa....Huoh!Ja mulla työt lisääntyy kun saan aamulla kuskata pienemmät lapsista kouluun(ja aina tietty eri aikoina menevät) sekä 5vuotiasta pk:iin....
No mutta kai tästä selvitään.

Heräsinköhän mä näin käsittämättömään aikaan siksi että voisin olla innoissani? [:-]

Tänään 20+0, jee! [:)]

Tweety, repesin ajatukselle et oot noin aikaisin pomppinu innoissas [:D] Mutta paljon onnea puolivälin saavuttamisesta! Perästä tullaan.. [;)]

Höh, pöh, pyh ja pah!! Kylläpäs anoppi taas todisti viisautensa eilen.. Soitin ihan innoissani hänelle ja kerroin että ultrassa näkyi terve poika. Hän vastasi siihen jotenkin että "noh, sattuuhan näitä, ehditte te vielä sen tytön tehdä.." Siis voi &=/&)%&&/)!!!! Ja äitini tuumasi vaan että "hyvä kun tulee poika, ethän sinä tyttöä osais hoitaakaan kun ei ole kokemusta niistä". No niinpä justiinsa. Entäs sellaiset joilla ei ole mitään kokemusta lapsista? He varmaan antavat lapsensa pois, kun eivät mitenkään voi osata. [:@] Ärrrr. Vika kerta kun puhun kummallekaan yhtään mitään enää ikinä!!

Kirjoittelin tuonne ultrakuulumisiin, että isukki taisi olla vähän pettynyt. Illalla onneksi hän tuli halailemaan ja sanoi olevansa onnellinen kun vauvalla on kaikki hyvin [:)] Käytiin ostamassa jo pari vaaleansinistä bodyakin [;)]

Wihii, se ois kohta viikonloppu edessä taas! Ihania ja aurinkoisia päiviä kaikille mammoille! Ja tervetuloa joukkoon pyöristyvään, uudet [;)]

Hei kaikki ja onnittelut kaikille odottajille![:)]

Olen tässä seurannut teidän kirjoittelua, mutta tunnuksen luominen työkoneelta ei ollutkaan ihan helppoa, nyt pääsin kuitenkin mukaan.

Meille on tulossa neljäs lapsi, laskettu aika on 4.8.

Vanhempia sisaruksia ovat 8v tyttö, 6v poika, 3v tyttö.

Itselläni on ikää 33v ja asustamme Pirkanmaalla

Tervetuloa kaikki uudet!! Johan teitä onkin kertynyt pienessä ajassa monta.

Mul on tänään ihan masis päivä. Aamulla piti taas suuttua ukolle. Sit vielä mä sain tälle päivälle sen yli yli yli pirteimmän opiskelijan. Plaah. [:'(] Sopii kuvaan ku itellä kyr....ä ottas ja toinen on ku .............. trallallallalaa.[:@]

Mullakin on nyt vähän masis päivä kun ilmeisesti raskaudesta nauttiminen jäi mun osalta siihen 4 päivään. Nyt on alkanut niin hirveä närästys, että sai taas oksentaa vatsan tyhjäksi[:(] Just kun luulin, että enää ei tarvitse oksentaa.
No jos tää lääkkeillä menis. Tuntuu vaan epäreilulta.

Tänään sentään viimeinen sairauslomapäivä mun yli kuukauden sairauslomasta! Jännityksellä odotan muistaako lapset mua enää päiväkodissa kun huomenna sinne palailen[:D]

Elikka, viimein annan itsestani kuulua..

Olen lueskellut taalla jo pidemman aikaa, mutta nyt vasta uskaltauduin kirjoittelemaan.

Meilla on toinen lapsi tulossa. Olen 29 vee ja naimisissa norjalaisen kanssa, joten asumme taalla Norjan lansirannikolla.

Pahoittelen puuttuvia pisteita a:n ja o:n paalla. Paikallinen nappaimisto ei sisalla Suomen aakkosia..

Onnea kaikille odottajille. Mukavaa odotella yhdessa!

Tervetuloa uudet![:)]

Emilia,voi noita anoppeja ja äitejä[:@]Mulla anoppi heti ilmoitti että täytyy sitten tulla poika kun niin monta tyttöä on jo.....[&o]Huoh!Ja mun äiti on leikkisän varma että nyt tulee poika...Hän tosin ei ehdottomasti suosi poikia kuten anoppi[:@]

Tosin mun tyttö oloni on alkanut muuttua jostain selittämätömästä syystä poikaoloksi....
Jos uskallan teidän teilaamatta sanoa;toivoisin enempi tyttöä,kun edelliset 2 pienintä on tyttöjä,menis hyvin samaan sarjaan.Vaikka toki en missään nimessä sano että pojissa olisi jotain vikaa.....Mut nyt mun tyttöoloni on alkanut kääntyä voimakkasti poikaoloksi.....
11 päivää ultraan[:)]

Haniliini, kyllä se anoppikin toivoi tyttöä kun on jo pojan mummi. Eli tuskin nuo isännän toiveet hänen sanomisiinsa vaikuttivat. Minusta on varmaan tullut jotenkin yliherkkä raskauden takia, kaikki tuon tyyliset kommentit ottaa päähän niin pahasti.. Tuskin äiti ja anoppi pahaa tarkoittivat, mutta kuitenkin ihmettelen miksi ihmiset eivät vain voisi onnitella ja jättää omat mielipiteensä itselleen. Enemmän olen kuullut että tytöistä on tullut ikävää kommenttia kun "pojathan huolehtivat sukunimen jatkumisesta ja jäävät jatkamaan suvun maatilaa". Ihan höhlää tuommoinen.
Oooh Johnny Depp on ihana!! Pitäkäähän hauskaa [;)]

Miesten illanvietoista.. Tuntuu että ainakin meidän isäntä on nyt enemmän käynyt viihteellä kun tulin raskaaksi. Ehkäpä hän jotenkin ajattelee että nyt on biletettävä kun siihen on vielä mahdollisuus [:D] Kyllähän se välillä kyrsii kun itse en oikein jaksa lähteä mihinkään enkä edes osaa olla baarissa/muissa illanvietoissa selvinpäin. Muutaman kerran olen ollut kuskina, mutta ei siitäkään oikein mitään tule kun en jaksa valvoa myöhään. Alan viimeistään puolilta öin kitistä ukolle että voisiko hän sääliä raskaana olevaa kultaansa ja lähteä jo kotiin [:D] Mutta suotakoon saunaillat vielä hänelle, loppukesän jälkeen ei sitten enää kitata kaljaa entiseen malliin.. [;)] Mites muiden mammojen siipoilla, onko tahti hiljentynyt vai kiihtynyt?

Meilla ei ole tahti kiihtynyt, muttei hidastunutkaan. Itsekin mielellani lahden illanistujaisiin. Ainoa ikava puoli on, etten saa tippaakaan punaviinia, jota mielellani vahan maistaisin.. Lisaksi mun pitaa aina ajaa kotiin, vaikka mista kuusesta ja milla saalla. Vaikka kai se on hyvaa ajokokemusta.

Tossutankohan mä sitten mun miestä jotenkin liikaa kun hän on ollut viihteella tasan kerran koko raskauden aikana.
Tosin pyysin joskus alkupahoinvoinnissa, että jos hän voisi olla juomatta niin kauan kun oksennan (eihän sitä hajua kestä!). En kyllä osannut aavistaa, että voisin pahoin näin kauan[:D]

Olis itestäkin kiva käydä jossain illanistujaisissa, mutta enhän minä jaksa valvoa! Onneks ei ole korttia niin ei tarvii pelätä kuskiksi joutumista.

Huh, olipa paljon tekstiä ja myös uusia tullut mun loman aikana [:D]  Eli lomalle päästiin ja oli oikein mukava viikko, nyt pitäis taas jaksaa vaan tätä työntekoa ja pakkasia, toivoin niin että kevät oisi tullut loman aikana.. Monilla oli ollut jo ihania rakenneultrakuulumisia, mulla vielä päivää vaille kolme viikkoa omaan. Itseä kanssa epäilyttää onko vauvalla kaikki hyvin, kun tuntuu että tosi pitkä aika on vielä rakenneultraan. Menen huomenna kyläilemään ystävälläni, jolla on kotidoppler, joten toivottavasti saan kuulla sydänäänet. Edellisen kerran ne on kuultu neuvolassa 1.3.

Meillä isäntä toivoo poikaa ja minä tyttöä, kai se oma sukupuoli jotenkin tuntuu helpommalta. Harmittaa kun meidän suosikkitytönnimi oli viime vuonna jo noussut top10, ja itse en millään haluaisi niin yleistä nimeä antaa, toisaalta taas juuri se nimi on se ainoa oikea tytölle ollut jo pitkään..  Molemmille sukupuolille olisi nimet valmiina, tytölle myös varanimi, jos ei tuota alkuperäistä jostain syystä annettaisi.

Lomalla paino oli noussut kilon, kääk - nyt jo 3.5kg kerätty. Lisäksi maha on tollanen putkula, kohtuhan on siellä alamahan puolella, mutta kyllä mulla pömppä alkaa jo rintojen alta... ??

Munkin maha alkaa jo rintojen alapuolelta. Olenkin miettinyt, etta suoletko sinne on siirtyneet..

Mui82, ikava, etta kaikki tuntuu menevan ihan metsaan. Joskus tuntuu, ettei meininki ole reilua - miksi kaikki huonot asiat tapahtuu samalla kertaa? Ala silti turhia huoli siita ultrasta, aika harvoinhan sielta jotain outoa loytyy. Itse olin varma, ettei siella mitaan elamaa nay, mutta nakyi sittenkin.

Me paatettiin, ettei kysyta talla kertaa kumpi sielta tulee. Mielestani naytti pojalta profiilissa, mutta onhan se ihan mahdotonta sanoa. Meilla on tytto ennestaan, joten poika olisi janna. Toisaalta tyton vaatteet meilla jo onkin :) Molemmat ovat tervetulleita.

En ole katsellut painoani lainkaan, enka viittikaan ennen seuraavaa neuvola kertaa (joka on vasta viikolla 26!!). Olen ollut oksennustaudissa kolme kertaa tana vuonna (kiitos esikoiselle ja tarhalle), joten voihan olla ettei paino ole paljoa paassyt nousemaan..

Miehen menot..hihii....ei kiihtynyt ainakaan[:D]
Mies on vissiin kerran käynyt poikain kans ulkona tämän raskauden aikana.
Mutta työmatkoilla se on sen verran usein että, luulen siinä olevan syyn ettei se kehtaa/malta mennä.
Minua se kyllä ruikuttaa kaiken maailman menoihin mukaan, mutta ainainen väsymys ja pukeutumis ongelmat ovat kääntäneet tämän mamman enemmän koti-iltojen kannalle[;)]
Saunaoluen jos isäntä ottaa, niin tämä mamma menee pusu kieltoon...haju on karmiva ja saa ykän nousemaan kurkkuun[&:]

Moi vaan kaikki!
Olen kohta 34v ja odottelen kolmatta eräpäivällä 1.8. Tämä kolmoseni on pienoinen yllätys, kun miehelle on tehty vasektomia muutama vuosi sitten. Lääkäriltä kuitenkin opimme, että 0,15% miehistä joille on tehty vasektomia, kasvattaa siemenjohtimet takaisin eli vaikka tämä oli ihme, ei silti mahdottomuus... Miehelle tuleva lapsi on seitsemäs. Ihan innolla nyt kuitenkin odotellaan tätä yhteistä vekaraa.

Meni tovi ennen kuin tajusin testata, mutta pakko oli lopulta testi ostaa kun oma pääkoppa vaan tolkutti, että kaikki oireet viittaa raskauteen, vaikka yritin selittää niitä itselleni muilla hormonihäiriöillä. Niinpä sieltä ilmaantui kaksi napakkaa, punaista viivaa ja toinen testi näytti saman (samoin testit nro 3-5). En kuitenkaan ihan kokonaan uskonut ennen kuin pääsin ultraan kurkistamaan viikolla 10. :)

Tervetuloa kaikki uudet ja onnea odotuksiinne!!!!

mirriskä, tuollaisen jälkeen tuntuu jo siltä, että tämän lapsenne on vaan kertakaikkiaan tarkoitus syntyä teille.[;)]

Mies ei ole pahemmin mennyt, mutta toisaalta olin alkuraskauden niin huonossa kunnossa, että jonkun piti keksiä lapsille muutakin aktiviteettejä kuin lastenohjelmat...[8|]
Äiti kun pisti leffan pyörimään ja oksensi ja nukkui...[&o]

Eihän tästä tule mitään, kun en taaskaan pääse töihin! On kai lääkäriin vaan mentävä, kun mikään ei pysy sisällä, mutta ei mulla silti enää pahoinvointia ole. Oksennan vaan muuten vaan. Kuulostaa niin hullulta ja oon kyllä aivan hermoraunio. Oonkohan hengissä enää elokuussa tällä menolla?[:(]

Takaisin