Elokuiset sadot

Liikunnasta: Nivuskivut on miltei jokapäiväistä, mutta silti olen tuon meidän vuoden vanhan rotikan kanssa käyty TOKOilemassa isossa porukassa ja tuolla koirallahan sitä energiaa riittää ja tietty joka päivä lenkkeilemässä. enemmän vaivaa jatkuva iskias selässä. varsinkin koiraa ulkoiluttaessa kun toinen saa hirveitä energia pyrähdyksiä ja samalla kiskasee, niin jopa selkää vihlasee :( onko muilla iskias vaivannut? että johtuuko tämä nyt tästä raskaudesta vai ihan jostain muusta?

Hei!

Päänsärkyä näköjään muillakin! Ei onneksi ole ollut itsellä kauhean vakavaa mutta parin viime viikon aikana ollut pää kipeänä useampana päivänä. Panadolilla on kuitenkin lähtenyt. Mulla oli tammikuussa neuvola ja seuraava on vasta huhtikuussa. Ajattelin vain, että jos johtuu hemoglobiinista tai jostain noi päänsäryt. No, pitää seurailla. Rakenneultra on vasta 4 viikon päästä. Tuntuu et tässä vaiheessa on kauhean pitkä väli ilman neuvolakäyntiä ym... kaksi kuukautta on pitkä aika kun ehtii miettimään moneen kertaan et missäköhän mennään!

Joku teistä kyseli liikunnasta, itsellä ei ole vielä tuntunut mitään erikoista, joten olen liikkunut (uinut ja lenkkeillyt) entiseen malliin (eli melko laiskasti pari-kolme kertaa viikossa). Toivottavasti pystyis jatkossakin! Meinaa nimittäin ruoka maistua ja kaksi kiloa on paino noussut. Tuntuu, et ei ole tullut mahaan pelkästään noi kilot, kun ei mulla ole vielä mahaa! Pieni makkara-pömppis jenkkakahvojen seurana vaan. Toivoisin, että tulis jo vauvamaha, että tietäis et jotain siellä tapahtuu. Jos olis aikaa, olisi varmasti kiusaus käydä yksityisellä ultrassa tsekkaamassa aina välillä :D

Otin sikainfluenssarokotteen raskausviikolla 3, jolloin en tietty tiennyt olevani raskaana. Ei sitten tarvinnut tehdä päätöstä missä vaiheessa raskautta ottaa se vai ottaako ollenkaan, kun nyt tuli otettua tietämättä vauvasta. Yritän patistaa miestä hakemaan rokotetta, koska vauvalla nyt sitten tuskin on tuossa vaiheessa otetusta mitään suojaa...eipähän ainakaan itse toisi sitä sitten vauvalle (jos sitä nyt koskaan enää sikainfluenssaa edes ilmaantuu).

Hihii,tänään on ollu niin ihana ilma että 2 kertaa oon käyny lenkillä[:D]

Kävin ex kälyni kanssa ja sillä olikin kivoja uutisia kerrottavana..he saavat 27.9 vauvelin[:)][:)][:)]
Ihanaa -menivät viimevuonna naimisiin 26.9 [:)]
Hihii,nyt saunaan kohta jahka ensin syön tässä ...

Kaikille ihanaa viikonloppua!!![:D][:D][:D][:D]

Mielelläni jättäisin lumityöt jonkun muun tehtäväksi, mutta kun vielä toistaiseksi ainakin asun viikot yksin, kun mies käy töissä helsingissä, joudun lumityöt tekemään...ja ainakin täällä Kuopion seudulla lunta on tullut ihan kiitettävästi tälläkin viikolla melkein joka päivä...

Oli muuten ihana tunne käydä päivällä työntelemässä vaunuja kun kummipoikani oli hoidossa ja nukutin hänet aamupäiväunille vaunulenkillä (ikää 7kk), ajattelin työnnellessäni että ei ole enää montaa kuukautta kun saan omaa pikkuista lykkiä vaunuissa <3

Täällä on taas alkaneet rinnat aristaa [:-] nännit varsinkin on todella kosketusarat ja liiveissä sattuu vielä kulkemaan sauma viistosti poikittain rinnan yli ja sen ansiosta rinnat kutisee kamalasti [:@] Parina päivänä pidin kankaisia liivinsuojia kokeilumielessä ja niiden kanssa ei rinnat kutissu [8|]

Aurinkoista viikonloppua kaikille...

Ps. Huomenna olis tarkoitus lähteä äidin kanssa uimaan ja jännityksellä odotan vieläkö mun rintavarustus mahtuu uimapukuun [:-] viime kerralla viikko sitten oli jo vähän siinä ja siinä et pysyivät peitossa [:D] täytyy varmaan kattoa minkä hintainen se hm:n mammauikkari on, jos se raaskisi tilata...

Lila
Mä kysyin kanssa viimeksi parivkoa sitten neuvolassa tosta sikapiikistä. Tämä täti on rokotteen suuri kannattaja, mutta sanoikin mulle nyt että ei suosittele sitä nyt otettavaksi. Jos sattuu niin että se vielä tänne rantautuu,niin siinä vaiheessa käydä vasta ottamassa,jos/kun alkaa näitä "sairastuneita" ilmestymään. Ja sanoi vielä että voi olla että koko sika tuli ja meni,niinkuin kävi lintuinfluenssanki kanssa, että turha rokottaa tässä vaiheessa kun koko tauti on jo mennyt ohi. Että näin täällä Pohjanmaan rannikolla.

ON: Vatsa on yhtäkkiä kasvanut ja pullistunut alavatsan alueelta viikossa[:D] Rinnat alkaa taasen vähän aristamaan,ja jouduin jo viime vkonloppuna hankkimaan kuppikokoa suuremmat liivit. Onneksi oli Seppälässä joku tarjous niistä, ja viitsikin ostaa muutamat. Koko oli aijemmin 75B ja nytten on 80D! Kunnon "silikonit" ja olen huomannut yhden jutun niissä. Illalla kun menee suihkuun, niin varsinki toisesta rinnasta tulee pieni ummehtuneen maidon tuoksu, tai siis sellainen vauvaoksennuksen tuoksu. Onko muut huomannut mitään tälläistä? Muuten ei ole mitään vaivaa rinnoissa, ei kutise tms.
Hauska kun huomaa peilailevansa masuansa joka välissä. Meillä on eteisessä isot peiliovet,ja siinähän sitä pitää aina vatsaa katsella kun ohi kulkee.
Liikkeitä ei ole tuntunut ,mutta doblerilla on kuunneltu välillä sydänääniä.Tyyppi vaan karkaa nykyään doblerin alta, että saa olla sitä jatkuvasti siirtämässä, ja sitten on koko maha geelissä[:D]

Kärsin pari viikkoa kamalasta närästyksestä, kunnes hokasin kokeilla vähentää maidon juontia. Jätin maidon aamusta kokonaan pois, ja join Gefilusmehua sen tilalla, ja johan oli ihana päivä töissä! Ihanaa,josse nyt vaan pysyy sitten tuolla poissa tässä alkuvaiheessa.

Mutta nyt nukkumaan. Tuli tuossa toki torkuttua jo jokunen tunti sohvalla, kun telkkari päätti pimetä näin pe illan kunniaksi. Ja sitä ennen touhattiin miehen kanssa ulkona muutama tunti. Tais tulla raittiin ilman myrkytys.
Ja niin käytiin tänään ihastelemassa naapurissa pikku karitsoja.Yksi uuhi oli saanut kolmoset ja ne olivat vasta pari päivää vanhoja pikkuisia <3 Taidan vkonloppuna päästä niitä juottamaan tuttipullosta,kun niiden emo on hiukan huonossa kunnossa. No mutta se näistä lammasavauvoista.

Aurinkoista viikonloppua mammat! Niin ja Tervetuloa uudet odottajat!

Vilkutan vaan pikaisesti,että mukana ollaan[:)]
Kosteusvahinko ja sen mukana tuoma rempntti työllistää ja pitää kiirettä yllä!

Masu voi hyvin,pieni potkii jo tuntuvasti[:)]

Tervetuloa uudet kirjoittelijat ja vointeja tasapuolisesti kaikille!!!!

Heippatirallaa kaikille mamuskoille ja uusille odottajille onnittelut ja tervetuloa joukkoon mukaan =)

Täällä ollut viime ajat todella väsynyttä menoa, töistä kun pääsee niin iltapäivällä on jo veto veks ja illalla nukahtaa usein jo yhdeksän tienoilla.
Siksipä en ole jaksanut täällä palstoilla kirjoitella liiemmin, mutta toki olen yrittänyt lukea muiden mammojen kuulumisia[:D]

Onneksi tuo pahoinvointi on helpottanut lähes täysin[:)]
Masuasukki voi hyvin ja pientä liikehdintää olen tuntenut masussani[:D]
 Nyt nauttimaan viikonlopusta, kun mieskin palasi pitkältä työmatkalta kotiin!!!

Voikaahan mamuskat hyvin[:)]

Mä olen tähän mennes vasta päivitellyt tuota ihanaa ilmaa ja odotanut, että saisin tämän talon miesväestä kaverin ulkoilemaan. Alkaa ärsyttää aina lähteä yksin ulkoilemaan. Poikakin haluaa tehä nykyisin vain omia juttujaa eikä äipän meno enää kiinnosta.

Mut jos kohta ei joku lähe nii sit mä menen yksin ja sit olen jo vähä vihanen tälle porukalle. Ku haluavat vaan mököttää sisällä näin hienona päivänä. Sit teen ruokaa ulkolun jälkeen ja lähen kaupoille törsäämään enkö ota noita mörököllejä mukaan. saanpahan törsätä rauhassa. Shoppaillessa tulee paremmalle tuulelle. Siis jos tässä nyt kaupoille ehtii ennenkuin menevät kiinni.

Sori vuodatus. Olen vaan taas istunu kohta 2 tuntia odottamas et joku viittis nostaa persettään ja lähteä mun kanssa ulos.[:@]

Pitää vissiin ostaa koira. Siltä ei tartte kahta kertaa kysyä.

Jaaha täällä ollaan oltu Haniliini shoppailemassa [:)]
Mites Eemi,pääsitkö törsäilemään??[;)]

Me oltiin lahdessa tulevan mummon (miehen äidin) luona kylässä ja
saatiin sieltä ihania pikkuvaatteita mitä tuleva mummukka oli hankkinut,
söpöjä pieniä ja vähän isompiakin [:D]
Oli ommellut muutamat lakanatkin ja sanoi ompelevansa lisää...
ihanaa jotta ei tarvii niitä sitten hankkia itse niin paljon...[;)]

Käytiin kaupungilla pörräämässä ja ...ostettiin sitten vaunutkin[:-]
Sellaiset Emmaljungan Duo edge Combit, c-crypto pink chekit..[:D]
IHANAA nyt ne on hankittu, mutta haetaan joskus keväällä vaikka ne sais jo maanantaina sieltä
...kiva että ne säilöö niitä kun ilmoitetaan koska sitten haetaan..[;)]
Ihan kivasti sitten mies makso ne ..ois
kuulema antanut mun ostaa ne 2 viikonpäästä,
ja olisin saanut valita ihan mitkä haluan...[;)]

Mut joo noi on passelit ja vähän enemmänkin[:D]

Voi hitsi,nyt ne tärkeimmät sitten on,sänky hoitopöytä, turvakaukalo & vaunut.!![;)]

Ihanaa iltaa kaikille ihanille naisille[:)]

Haniliini meidän puolitoistavuotta sitten edes mennyt boxeri narttu oli leikattu, ja just sen takia ku meni pikkasen liiallisuuksiin nuo valeraskaudet. Uuden koiran tulen ottamaan jossain vaiheessa mut en nyt ehkä vielä. Haluan kuitenkin harrastaa sen kanssa ja nyt on tämä vauvaprojekti ja siihen päälle kk:n kuluttua alkaa talon rakennus. Olis vähä liikaa koiranpennun opettaminen viel tähän. Se täytyy vaan tyytyä yksinäisiin kävelyihin ku noita ukkoja ei kiinnosta toi jalkojen liikuttaminen ihan huvikseen.

Kävelyllä kävin tosiian yksin. Mutta meren jäällä pää tuulettu ja aurinko lämmitti aivoja sen verran, et ruoastakaan ei tullu liian tulista[:D].

Törsäämäänkin pääsin[:D]. Uudistettu makkari sai uudet verhot ja poika välikausipuvun. Mäkin sain H&M:stä mustat mamma legginsit. Vauvalle koitin kattella jotain ihania juttuja mut jotenki mä en löydä mitään. Ja sit ku mä olen sitä tyttöä ajatellu tulevaksi nii yritän hypistellä tyttöjen vaatteita. Mut ne ei oikeen millään iske. Ne poikien pienet vaatteet ainaki H&M:s on paljon nätinpiä. Mitään en kuitenkaan vielä ostanu. Ehkä se on hyvä odottaa se reilu viikko siihen rakenneultraan jos siellä selviäis minkä värisiä vaatteita sitä tulis kattella[:D].

Huomenna kolmas neuvola ja saan varmaan tietoa, että koska pitää varailla aikaa rakenneultraan. Hb´n haluan tarkistuttaa, se on viimeksi katottu vkolla 8 multa jolloin se oli 135, normaalisti se on 155-160. Olen meinaan ihan jumalattoman väsynyt koko ajan, voisin nukkua koko ajan.

Hankintoja emme ole tehneet vielä, muuta kuin ostimme lastentarvikkeesta emmaljungan classicit joihin olen täysin rakastunut [:D]Recaron kaukalon hintoja olemme ruvenneet hieman katsastelemaan, toinen vaihtoehto on maxi-cosi.

Olo on ihan jees, mitä nyt tosiaan väsyttää koko ajan.

-nemiah 15+5

Heipparallaa kaikille!

Täällä on niin hieno ilma, että pitää lähteä piiiitkälle kävelylle! Me ei olla vieläkään kerrottu kaikille läheisillekään (ei näy vielä mitenkään enkä uskalla täysin luottaa siihen, että asiat menisivät hyvin) joten ei olla mitään hommattukaan! Naureskelin miehelle, joka kirpparilla meinas jo ostaa kaukalon (se oli kyllä tosi hyvässä kunnossa ja sellainen paikalleen napsautettava) mutta itse jarruttelen! Jos sitä rakenneultran jälkeen uskaltaisi alkaa fiilistelemään, jos siellä kaikki on ok. Sit pitää kyllä miettiä ja vertailla vaunuja! Mulla on monilla tutuilla sellaset kolmipyöräset (kuulemma tosi näppärät kaupungissa) ja näin, mutta minusta jotkut perusvaunut näyttää suojasemmilta ja mukavemmilta...eivät varmaan vain ole niin näppärät jos kaupungissa asuu.. Joo, täältä löytyy varmaan joku vaunuvertailukeskustelukin jostakin :D

Taitaa olla kuntakohtaisia eroja noissa neuvolajutuissa! Luin, et Nemiah on menossa jo kolmannen kerran neuvolaan, mulla on ollu yks neuvola ja ultra. Rakenneultra on maaliskuun viimenen ja seuraava neuvola joskus huhtikuun puolessa välissä. Mistäköhän jään paitsi? Miten muilla noi neuvolat - tai siis kuinka usein näin alussa ja mitä te siellä ootte käyny läpi? =) Pitäis keksiä joku tekosyy mennä itsekin :D Mulla on käynyt mahtava mäihä ton vesirokon kanssa. En ole tiettävästi sairastanut sitä pienenä, mutta olen joskus ottanut yhden rokotteen ja viime keväänä onneksi työterveyshoitaja kehotti ottamaan toisenkin, ennen kuin vauvaa suunnittelemme. En edes tiennyt, että se voisi olla raskaana ollessa vaarallinen. Olen sitten raskaaksi tultuani altistunut kolme kertaa vesirokolle ja nyt miehelläni oli vyöruusu, eli neljäs kerta. Ollaan oltu tutuilla ja sukulaisilla kylässä kun on tauti lapsille puhjennut. Rokotteesta saatu suoja ei vissiin ole yhtä hyvä kuin rokon sairastaminen, joten olen ollut hieman jännityksissä jo monta kertaa, mutta kun mitään ei ole näkynyt, niin pitää varmaan luottaa siihen että rokote suojaa (tai että olen sen jo sairastanut). Kurjaa jännittää kaikkia viruksia! Ei haluais ressata, muttei myöskään ottaa mitään riskejä!

Jep, pitää mennä, ennen kuin aurinko katoaa jonnekin piiloon.

JÄIKS!!! Tasan viikon päästä jo puolivälissä[:D][:D][:D]. Uskomatonta miten tää aika vaan menee[:D].

Puolen välin kuvat on tietty otettava ja pari päivää yli sen puolenvälin jos tietäis sen sukupuolenkin ultrassa niin odotettavaa ens viikolle on.

Pulkkamäki käytynä tälle päivälle ja ruokaa pitäs ny alkaa tekeen. Sit olis tiedossa kevyt lumityömaa hautausmaalla. Äiti oli käyny iskän haudalla jo viikolla tuon lumipyryn jälkeen ja kertoi et eipä ollu edes kiveä näkyny[&:]. Summissa oli onneksi sitten kävellyt ja osunut oikeaan kiveen. Oli vain käsipelillä ja potkimalla vähä ottanu lumia pois. Et lapio ja lyhtykynttilä mukaan[:)].

Ne pinkit Emmaljungat on varmaan yli ihanat[:)]. Mä ostin käytettynä Emmaljungat ja olen niihin oikein tyytyväinen. Onnea uusille vaunuille!

Liikkeet pikkuhiljaa lisäntyy mut välillä edelleen päiviä et on tosi  hiljasta. Mut sit ku olen yrittäny et mies sais taasen koittaa ja pojallekkin olen yrittäny näyttää nii se loppuu samantien ku laittaa käden masun päälle. Monena iltana ollaan yritetty. "nyt tulee potkuja" ja mies heti massulla. Mut ne loppuu siihen paikkaan[:D]. Silloinkin kun yritän ite tunnustella kädellä massun päältä. Aivan kuin Möykkyläinen jähmettyis paikalleen ku käsi tulee massulle[:D]. Tosin pojan käsi pysyy massulla kuus vuotiaan sinnikkkyydella sen 2sekunttia et ei se mitään voi ehtiä tunteakkaan[:D][:D][:D].

Ja mukaan yksi lisää. [:)] Laskettu aika 4.8.10, esikoista odotellaan. Ikää 32 ja asutelen Etelä-Pohjanmaalla miehen ja viiden koiramme kanssa. [:D] Ensimmäiset potkut sain tuntea perjantaina ja uskomattomaltahan tämä kaikki tuntuu.. Rakenneultra on 25.3, joten sitten toivomme tietävämme, kumpaa povataan. Joskaan sillä ei ole mitään merkitystä; yhtä rakas ja tervetullut on kumpi vain. Nyt paneudun lukemaan tekstejänne. [;)]

Kiitti Eemi,odotan innolla että saan vaunut kotiin[:D]

Hautausmaa mullakin tuossa lähellä... aivan täynnä lunta kaikki paikat...
käynyt muuten vaan sitten isän ja mummojen haudoilla ohi kävelemässä.
Ajatus  on tärkein...

Huhhuh,tänään on väsyttänyt toooodella paljon..viikolla ollut pää niin saakelin kipee muutamiin otteisiin ...[&:]
Hemoglobiini oli sillon viimeks joku 123.. eli kai se nyt sit vähän on laskenu ja nyt on toi antibiootti kuurikin.

Huoh..syötiin tuossa juuri tortilloja ja nyt tarttis saunomaan mennä..
toivottavasti se hippasen piristäis....

Tervetuloa Mirde ja onnea kovasti!!![:D][:D][:D]

Tervetuloa uusille! [:)]
En ole oikein saanu ittestäni irti et olisin kirjotellu jotai, päivittäin käyn kyllä lukemassa. Oon tossa viimisen viikon aikana tuntenu mahassa semmosia ihme hipaisuja ja juttuja, välillä vaan mietin että kuvittelenko kun sit ne loppuu pian. ja välillä ei tunnu montee päivää mitää vaikka kuinka koittaa kuulostella.. Tänään mulle just sanottiin että tunnnen kovin aikasin ensisynnyttäjäks..
Huomenna olis sitten toinen neuvola, toivottavasti sydänäänet löytyy..[:)] Ja sitten sen jälkeen katsomaan siskon koiranpentua... Tahtois itekki toisen koiran, mut ehkä sit joskus.. [:D]

Moikka!!! Tervetuloa uudet!!
Täällä tuntuu hipaisuja, kutittelua, nipistelyä ja ihan kuin kuplien puhkeamista, muttei potkimista!!! oon jo "sanonu" hänelle, et potkaise vaikka virtsarakkoon, kunhan potkaiset! :) Muuten hyvä vointi, ei väsytä kauheesti, energiaa riittää, hiukan uimassa käyty, eipä muuta. Vasen käsi puutuu tosi ikävästi, huomenna kiropraktikolle, mites muut, onko puutumista yms?

Oikein ihanaa naistenpäivää kaikille mamuskoille <3

Oltiin koko perheen voimin eilen ulkoilemassa moooonta tuntia! Patikoitiin pitkin Nuuksion perämetsiä ja nautittiin grillikatoksella kuumasta kaakaosta ja makkarasta[:)][:D]

olo on ihanan enrginen [:D]
Mies ehdotti jo viikonloppuna että pitäiskös lähteä vaunu ostoksille, mutta minä vielä jarruttelin. Anoppi ja appi puhuivat että haluavat ostaa kärryt pikku tulokkaalle[:)]
Pappa jo aloitti kehdon teon ja mummu on kutonut villapukuja pikkuiselle. <3
Huomasin että monet on jo uskaltautuneet ostamaan tulokkaille kaikkea ihanaa, itse olen kai hiukan varpaillani hankintojen suhteen. Josko tuossa puolenvälin jälkeen uskaltautuisi[;)]
Sitte mua ei varmaan pidättele mikään[8D]

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille [:)]

Takaisin