Elokuiset sadot

Täällä taas. HANILIINI... ja muutenkin kiitos persauksiin potkimisesta sitä on niin vaikea myöntää että oikeesti on pakko antaa vähän myöden normaalista työtahdista..[;)] Oon nyt siis yrittänyt huilailla oikein toden teolla, ja kävin vihdoin siellä akupunktiossakin ja NYT ALKAA NÄKYÄ VALOA TUNNELIN PÄÄSSÄ!! [:D] Viikonloppu meni oikein mukavasti perjantain akupunktion jälkeen ja nyt vaikkakin huono olo vaivaa tätä aamua niin voin sanoa että virkeänä tulin töihin eka kertaa pariin kuukauteen.

Mahakin pullahti oikein toden teolla esiin viime päivien aikana, ja alkaa tuntuun siltä että sitä raskaana ollaan.. toivon vaan että kesä tulis nopeesti ja pääsis lipulapu linjalle..

USKOMATONTA että monella on jo puoliväli vastassa!!!! Mihin tää aika oikein menee????

IHANAA NAISTEN PÄIVÄÄ JA AURINKOISTA VIIKON ALKUA!!

Hanibööki kyseli siitä ummehtuneesta maidon tuoksusta jo tuossa aiemmin. Mulla ei sellasta mitään tuoksua ole havaittavissa mut hervottoman isoissa nänneissäni on myös isot ihopoimut ja niinkuin viime raskaudessakin huomaan juuri suihkuun mennessä, että näistä poimuista irtoaa sellaisia harmaan valkoisia klönttejä[:-]. Kysyin siitä jo silloin viimeksi ja neuvolantäti sanoi, että hyvä maidon eritys tiedossa[:)]. ( ja niinhän tuota maitoa tuli jo heti alkuunsa.) Ihan normaalia on että jo raskauden aikana saattaa vähän erittyä maitoa. Mitään plänttejä ei ole liiveissä mutta sen verran tulee et just kuivuu noihin pieniin poimuihin ja irtoaa sit ku kastuvat suihkussa.

Haniböökille vielä lissää: munkin tulee kyllä ihan joka välissä katseltua massua peilistä. Sitä tulee niin itserakkaaksi tämän masun kanssa. Mut sit olen ajatellu et tää on niin lyhytaikaista et pitäähän sitä kattella et sen varmasti muistaa loppuelämänsä miltä näytti silloin kun oli raskaana[:)].

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille.

Asali: onneksi valoa näkyy tunnelin päässä! Kyllä se varamasti helpottaa jossain vaiheessa lopullisesti.

Liikkeistä: Ai et tonkin inhottavuuden oli unohtanu!!! Nyt on möykkyläinen kääntäny ittensä eilen illalla silleen päin, et monoa tulee tonne johonkin kohdun suulle niin et raikaa. Se tuntuu niin inhottavalta!!! Ja jotenki potkut on myös selvästi vahvistunu. Tai sit se on van toi herkkä kohta, joka tuntuu[&:]. Ihanaahan se on ku se potkii mut vois kyllä kääntää paikkaansa[8|]. 

Hei kaikki uudet odottavat..

viivi Tää on kanssa esikoisen odottaja Kouvolasta..[;)]

ON: Oon tosi kateellinen teille jotka tunnette jo liikkeitä..Ite ootan niitä ku kuuta nousevalta taivaalta..JOtenkin sitä alkaa pelottaa et mitä jos..No ootellaan ensi viikon rakenneultraan niin sit pääsee taas tiirailemaan tiitiäistä..[:D]
On muuten vaikeeta löytää mammahousuja itselle riittävän isoa kokoa..Ainakaan ilman et maksaa ittensä niistä kipeeksi..Housuista ku ottaa koon 46 tai xl niin silti ne on pienet..Yhestä liikkeestä ostin yhet mut hinta oli 65 €..[X(]
Nyt on kyllä flunssa hieman helpottanut..IIIHanaa...
Töissä kävin taas pari päivää sijaistamassa niin nää ihanat asukkaat (kehitysvammaiset) tuumasivat heti et sä oot lihonut..[;)]
Nyt meen jatkamaan uunin lämmittämistä ja suunnittelen lounasta..

Tervetuloa kaikille uusille ja onne odotukseen!

Mulla kans semmosta "mönjää" noissa "urissa" nännäpihas. Toiv. tietäisi hyvää maidontuloa. Äidillä ja systerillä kun ei oo tullu kauheesti ja ´kumpikaan ei oo pystyny imettämään.Mulla taas suuri haave että pystyis imettään pikkuista[:)]
Eilen mahassa kävi vallaton melske, tuntui vähän väliä että sisukalut vaihtaas paikkaa[:D] Kyllä mä nyt uskon että ne on pikku Piipiäisen liikkeitä <3

Oikein Kaunista Naistenpäivää teille Mammat!

Kaivapas silmistä unen häivä, muistathan: Tänään on naisten päivä! Etsi siis peili, tsekkaa mahtava leidi: pörröinen tukka, näppyinen naama, känsäinen varvas paljaana. Hyllyvä pylly, roikkuva tissi, silti oot oman elämän missi! Siispä keikuta pyllyä, ketkuta jalkaa, voi mahtavien naistenpäivä alkaa!

Tervetuloa uusille, ja onnea!!![:)]

Täällä myös huono olo hieman hellittänyt. Oksettaa vain silloin, kun vatsa on tyhjä tai kun on tosi väsynyt.

Liikkeitä ei ole vielä tuntunut.[&:]

Huutonetistä huusin nyt sellaisen Dopplerin...[:D]
Toivottavasti tulee tällä viikolla, niin pääsisi äkkiä kuuntelemaan.

Miehen sisko toi ison kassillisen vauvan vaatteita. Huh, en ole vielä järjestänyt niille edes kaappitilaa.
Tyttövoittoista vaatetta tuntui olevan. Hän ja kaikki muutkin tuntuvat olevan varmoja että tämä kolmas on tyttö...
[:D] Mulla vaan on poika olo.

Hei

Onneksi olkoon muillekin odottajille!!![:D] Itselläni LA on 5.8. ja odotan ensimmäistä lasta.
Ihanaa kun täällä on muitakin joiden LA menee elokuulle. Lapsi on meille toivottu.
Rauhoittavaa lukea muiden tekstejä, jotka ovat tai suunnilleen ovat raskaudessa yhtä pitkällä.

Itse olen nyt käynyt ensimmäisessä rakenneultrassa vkolla 12+5 (27.1.) Se oli minulle erittäin epämiellyttävä kokemus, sillä ultran tekijä oli joko todella rutinoitunut työhönsä tai muuten vain huonolla tuulella ja se heijastui minun ja mieheni kokemukseen. Saatiin mukaan sieltä vain yksi kuva. Ja kun jotain yritimme kysyä oli vastaus todella tyly. Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin.
Seuraava rakenneultra on 30.3. (Rv 21+5) Toivottavasti tekijä on eri ihminen, että tohtii jotain kysyäkin ilman tiuskimista.

Alkuraskaudesta oli kiinnikekipuja paljon alavatsassa ja jatkuva etova olo. Oksentaa minun on tarvinnut onneksi vain muutaman kerran. Olin ennen kova juomaan kahvia, sen juominen loppui kuin seinään. Haju ja maku oksettivat. Muutama viikko sitten join vasta kupposen pitkästä aikaa. Mieli ei erityisesti sitä tee, mutta juon kyllä jos olen kyläilemässä. Mielitekoja oli alkuvaiheessa..piti saada jotain raikasta [:D] Jääkaapissa on tälläkin hetkellä persikoita kylmässä mikäli tulee vielä suuri tarve saada kylmää ja kevyttä. Päänsärkyä ja huimausta on esiintynyt välillä ja vessaan saa öisinkin nousta jo useampaan kertaan.

Tänään olin neuvolassa ja viime kerrasta oli tullut aikamoisesti painoa..no, onhan tuo pömpelikin tuohon kasvanut kuin yhtäkkiä. Sydänäänet olivat nyt 145, viimeksi 150. Noista sydänäänistä on ollut mukava arvuutella itsekseen, että kumpikohan sieltä mahtaisi olla tulossa. Eiköhän se tärkein seikka ole kuitenkin se, että lapsi on terve. Huimauksen selitti äkillinen yläverenpaineeni ja hemoglobiinin lasku. Kohdunpohjan korkeuskin mitattiin nyt ensimmäistä kertaa, se oli mukavat 15,5. Olen nyt 4 kertaa käynyt neuvolassa ja vain kahdella kertaa on ollut sama täti. Samahan tuo kuka noita arvoja äitiyskorttiini kirjaa, mutta toisaalta olisihan se nyt mukavaa, että siellä olisi edes joskus tutut kasvot joille jutella.
Ensimmäisiä liikkeitä on vatsassa alkanut tuntumaan...tuntuu kuin vatsassa kuplisi. Niitä tuntemuksia tosin tulee vain iltaisin kun makaan sängyssä.

Aikamoiset määrät tavaraa on meillekin jo kertynyt. Uutena ei ole tarvinnut vielä ostaa mitään. Ollaan saatu sänky, sitteri ja turvakaukalo ja vaunut ostetaan sukulaisiltani. Vaatteitakin alkaa jo kertymään.

[:D]

TÄÄ ON JÄRKYTTÄVÄÄ!![&:][&:][&:]

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2028966

AnXu81, tervetuloa ja onnea ja myös muillekkin uusille tervetuloa ja onnea [:D]

Ei mulla oikeen oo mitään kirjotettavaa!! V-loppu meni nukkuessa ja maatessa kun kärsin niin hirveestä pääsärystä :( Masu on kasvanu hiveesti ja vaavin liikkeitä tunnen jo päivittäin [:D] Tietenki toisina päivinä on vähän hiljasempaa ja toisina kovakin meno päällä niinkuin eilen[:D]
Tänään on siis rv 19+0 eli viikon päästä tasan puolessa välissä ollaan [:)] Ja rakenneultrakin on viikon päästä tiistaina.. Sitä kovasti odotetaan että päästään näkeen pikkunen ja aika varmasti myös se sukupuolikin mikäli se kerrotaan ja mikäli vaavi ite suostuu näyttään [:)] Tietenki sitten myös vähän mietityttää ja jännittää se että onko kaikki normaalia ja kunnossa..

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää naistenpäivää myös meille kaikille!

ihan kauhee toi linkki!!! Miten sitä uskaltaa lapsensa laittaa edes omalle pihalleen vaunuihin nukkumaan jos tosiaan rauhalliselta omakotialueeltakin vauva viedään????!!!!!!

[:@][:@][:@]

Heippa,

Minäkin ilmoittautuisin uutena mukaan. Olen kyllä jonkun verran käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta olen itse kirjoitellut tuonne Vauva-sivustolle, mutta siellä on niin kovin hiljaista, että ajattelin kirjautua tänne, koska te taas näytätte olevan mukavan aktiivisia [:)].

Odottelen esikoistani, jonka laskettuaika on 2.8. Lapsi on ollut haaveissa pitkään, ja vihdoin vuosi sitten myös avomieheni innostui asiasta, ja useiden kuukausien yrittämisen jälkeen onnistui. Nyt olen onneni kukkuloilla, mutta toisaalta taas kovin pelokas koko ajan, että jotain sattuu. Rakenneultra on ensi viikolla, mutta koridoppleri on ollut aktiivisessa käytössä ja helpottanut oloa.

Liikkeitä olen EHKÄ tuntenut, mutta en ole aivan varma, koska ei ole kokemusta aikaisemmasta. Kovasti niitä yritetään kuitenkin miehen kanssa metsästää [:)]

Ai niin vielä: asustelen Espoossa ja ikää on 31 v.

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet tulokkaat!!

ON:ostin pitkästä aikaa lenkkimakkaraa kotiin ja ku kerran oli tulet takassa niin päätin grillata yhden..No arvaatteko jäikö 4 makkaran paketista muuta jäljelle kuin muovit..[&o] En oo oikein koskaan tykännyt makkarasta, sen takia olikin ihme et meni koko paketti..
Tänään taas nippaili mahasta ku kannoin puukorin sisään..

Saimme sitten 440 € sähkötasauslaskun..Pitkin vuotta jo makseltu 220 € laskuja 4 kk välein ja nyt sit viel toi..Sit vielä isäntä nykäsi ylinopeusakot itselleen..550 € ja ajokortti kuivumaan samantien..Onneksi ei vissiin oltukaan ostamassa tiitiäiselle vaunuja uutena..Taidan tyytyä nyt sit niihin käytettyihin jotka saadaan ilmaiseksi..Toivottavasti ne on ehjät..On ne kuulemma huippumallit 4 vuoden takaa..yhdistelmävaunut kuitenkin..Hieman kyllä potuttaa jos itse sen niin sanon..Mutta mitä syytä enää papattaa isännälle, sitä ottaa itteäkin päähän aika reippaasti..
jotain positiivista sentään..Nyt saan auton käyttöön joka päivä, eikä tarvi ees neuvotella ( joudun kyllä viemään ja hakemaan isännän töistä et..)..[8D]

Hirveää! Mut onneksi löytyi hengissä http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2029204&ref=lk_is_ko_1  
Kuka tälläistä tekee? Itse ajattelisin että lapsi tai mielenterveyspotilas.

Hienoa että löytyi,olisi voinut käydä todella huonosti..

Mä olen aina nukuttaanut vauvojani ulkona..ja aion jatkossakin.
Meillä on suht suojaisa piha jonne täytyy tulla etukautta ja sitä ei voi olla näkemättä...

Mä olen käynyt pari kertaa päivässä lukemassa, mutta ei ole vaan saanut aikaiseksi nakuttaa mitään..

Kaikki hyvin täällä, odottelen rakenneultraan pääsyä vielä melkein kolme viikkoa.

Mun mies on ollut esi-isiensä maassa torstaista lähtien kertomassa perheenlisäysuutista ja juomassa varmaan miljoona kuppia onnitteluteetä. Eli mä olen käynyt töissä ja huoltanut meidän koiralaumaa. Kyllä huomaa nyt kun on ollut liukasta, niin pitemmän lenkin jälkeen sattuu taas tuo selkä.

Tänään se tulee takaisin

Pinnasänky kotiutui viime viikolla, käytetty mutta tosi siisti. Mun oli pakko koota se heti että sai vähän mittailla ja fiilistellä. Pesukoneessa mulla pyörii koneellinen harsoja ja Tots Bots vaippoja [:)]

Nyt on viimein talviloma meillä molemmilla, ja töihin mennään vasta ensi viikolla, ihanaa!

Tervetuloa kaikki uudet ja oikein hyvää naistenpäivää kaikille!

Minäki saan täältä viimein jotain kirjotettua. Oon siis kyllä päivittäin käyny lueskelemassa teidän juttuja [:)]

Mä vielä odottelen Tikrun liikkeitä, mut en oo kyl yhtään huolestunu (ihme kyllä) vaik mitään ei oo viel tuntunu. Ultrassakin sanottiin et voi mennä pidenpään, kun on kohtu taaksepäin kallistunu ja istukka kuulemma viel jotenki tos edessä vaimentamassa potkuja.

Mä oon täällä ruvennu miettimään sitä rakenneultraa. En onneks ihan stressaamiseen asti, mut välil huomaa miettivänsä, et onkohan kaikki hyvin. Mies kyllä oli sitä mieltä, että murehditaan sit jos on jotain murehdittavaa, mut ei nyt viel jaksais... joojoo, noinhan se on, mut...

Mun yks kaveri just ilmoitti, et heillä taitaa olla tullu täyteen lasten määrä, joten hän myis mulle kaikkee vauvakamaa halvalla. Mä olin jo ihan innoissani, mut mies oli sitä mieltä, että ennen rakenneultraa ei mennä kuitenkaan viel hakeen mitään. Hänen lomallaan kuulemma vaihdetaan huoneiden paikta ja mietitään mitkä tavarat mahtuu mihinkin jne. Ja seiniin pitäis saada uutta väriä.. Että sitä odotellessa [:)] Siis loma hänellä pääsiäisen jälkeen.

Musta tuntuu, et musta ei edes huomaa, et oon raskaana. Tai sit oon vaan ite niin tottunu mahaani [:-]

Mutta nyt kuoroilemaan vaikka väsyttäis ihan pirusti, mut kyllä nyt täytyy vaan jaksaa[:)]

Ja ihanaa naistenpäivää kaikille!!!

Heippatirallaa! Hihii, taidan tuntea jo meidän Toukan liikkeet! [:D] Vaikka eihän se enää mikään toukka ole.. Jänniä muljahduksia, ihan kuin joku hieraisisi kevyesti mahan sisältä. Tapanani on nukkumaan mennessä varovasti "tökkiä" mahaa ja vauva vastaa liikkeillään. Liikkeitä en tunne päivällä kun olen keskittynyt muihin asioihin, täytyy maata ihan hiljaa ja kuulostella jotta tunnen liikkeet. Mies sitten tuumasi eilen illalla, että "Älä kiusaa sitä, et sinäkään tykkäis jos joku tökkis sinua kun yrität nukkua" [:D] Mukava kuitenkin tietää, että siellä masussa on joku vaikka alkuun olinkin todella skeptinen ja pidin niitä tuntemuksia lähinnä ruuansulatuksena :D

Sartza, elä hättäele, et ole ainut jolla ei maha vielä näy. Oikein kunnolla pullistelemalla näytän kyllä siltä niinkuin olisin viimeisilläni [:D], mutta normaalitilassa maha näyttää ihan tavalliselta. Kohdun kyllä löydän tunnustelemalla, mut vauvamahasta ei vielä ole tietoakaan. Olen ihan kateellinen ginessan masulle kun se on niin nätisti pyöristynyt [:)]

Argh, nyt on pakko tulla tänne avuatumaan, ehkä joku ymmärtää mua...

Äitini siis on kuollut jo yli 10 vuotta sitten ja isälläni on uusi vaimo. Uusi vaimo on työssänsä tekemisissä odottavien äitien kanssa.
Nyt hän oli siskolleni kertonut kuinka kuulemma torpedoin häntä koko raskaudessani, kun en halua häneltä neuvoja vaan olen kaiken etsinyt jo internetistä ja blaablaablaa... [:@]
Ensin kiukustuin, sitten tuli itku raivarit[:(]. Ärsyttää niin paljon... [:@]
Hän ei ole äitini, enkä ole siinämäärin kiinnostunut hänen raskausajastaan, koska se ei vaikuta minuun mitenkään päin perinnöllisesti tms.
En myöskään halua, että hän tekee minulle ultria ennen kuin olen käynyt rakenneultrassa kuulemassa vauvan tilanteen. Haluamme mieheni kanssa tietää ensin, ennen tulevaa mummia, onko vauvalla kaikki hyvin ja onko hän tyttö vai poika...
Oonksmä ihan pöhkö, ku kilahdan tollasesta???
Mut mun mielestä se ei saa olettaa, et se olis mulle joku äidin korvike, kun se ei oo...
Oli se vielä sanonut isosiskolleni, että "susta nyt varmaan tulee sitten siskolles joku äitihahmo".
Omasta mielestäni oon käyttäytyny häntä kohtaan ihan neutraalisti, mutta hän ilmeisesti odottaa enemmän.

Huoh... [&o]Kai tästä pitää koittaa mennä sänkyyn rauhottumaan, että saa unen päästä kiinni.

Hyvää yötä Mammat !!!

Joku juuri sanoi viisaasti, että kun olet raskaana, olet vähän niin kuin kaikkien omaisuutta: kaikki saa katsoa ja kaikki luulevat saavansa koskea... Tää on mun mielestä ihan totta, mutta väärin. Varsinkin tää pätee vanhemman sukupolven osalta. On tietysti mukavaa, kun on ihmisiä, jotka välittävät ja haluavat olla osallisena raskaudessa, mutta täytyy olla myös valmis siihen, että asianosainen ei tätä välttämättä halua ja tällöin on kunnioitettava tätä päätöstä.

Ehdottomasti siis Sartza sulla on oikeus omiin ratkaisuusi, ja tässä asiassa olisin ehdottomasti samoilla linjoilla!

Takaisin