Elokuiset sadot

Asali: Nyt kannattais ottaa puhelin kouraan ja soittaa neuvolan tätille et saisit saikkua! Eihän tuosta mitään tule! Ei tartte väkisin jaksaa olla töissä kun ei kerta jaksa. Lohdutuksen sanana et mulla oli viikolla 14 ihan sama tunne. Nyt viikko 18 ja pari viikkoa on oikeesti saanut olla jo paremmalla ololla. Usko vaan kyllä se loppuu vaikka toivottomalta näyttää. Mut hae sitä saikua et saat levätä. mulle ainakin lekuri sanoi silloin viikolla 13 ku kirjotti saikkua että en saa katkaistua sitä huonoa oloa millään jos en kunnolla lepää ja ole poissa töistä. Viikon makasin ja siitä todella oli apua. Vaikka huon olo loppui vasta jossain viikolla 16 niin siitä oli silti apua!!! Älä jää kärvistelemään ja yrittämään väkisin. Nyt saikulle sieltä!!

Voima tsempit myös Emilialle ja Annmarielle

Mä kävin taas työkaverille sanomas et psssst!! Kattellaan!! Ja nii me katteltiin!!! Työkaveri lähti välillä puhelimeen ja mä ite ultran varressa makoilin pritsillä 15min ja kattelin Möykkyläistä. Siitä ei vaan saa tarpeekseen[:D][:D][:D]. Nyt vaan jo paljon vaikeanpi katsoa ja saada selvää kun on jo niin iso mutta selvästi näkyi kaikki! Ei nyt ihan saanu sukupuolta selville vaikka pyllyäkin yritin kovasti tutkailla. Eikä ne vehkeet olekkaan ihan vielä tulkittavissa.

Viralliseen rakenne ultraan tasan 2vk. Jos nyt jaksais siihen asti odotella ennekuin seuraavaksi ihanan möykkyläisen näkee[:D][:D][:D].

Tjahhah,kävin tänään uusinta kokeissa kilpirauhasista ja sen saapi tietää sitten viikon perästä..
Olin melkein jo unohtanut että vein pissikokeen perjantaina ja neukkutäti soittikin mulle tänään;
että oooonkos ollu oireita?[:-]

Juu no hieman jotain on ollut...
ja nyt mä sitten syön kefexin kuurin tässä tulehdukseen[&:]
Räyh.[:@]

Tyttö potkuttelee kovin masussa,mites muilla???[:D][:)]

Heips kaikille!

Ensiksi haluun kiittää teitä kaikkia tuesta ja ihanista sanoista [:)]

Täällä ei mitään kummempia oon pitäny vähän hiljas eloo nyt mutta aktiivisesti oon teijän juttuja lukenu täällä.. Masu kasvaa kova vauhtia koko ajan [:D] JA vaavi siellä kovasti möyrii, ja tökkii ja potkii [:)] Huomena olisi sitten kolmas neuvolakäynti, toivottavasti vihdoin ja viimein kuultaisiin pienen sydänäänet kun niitä emme vielä kertaakaa ole kuullut nähty vaan [:)] Tasan kahen viikon päästä ois sitten rakenneultrakin ja näillä näkymin olemme päättäneet avokin kanssa kysyä vaavin sukupuoli, sillä mulla itellä on aika vahva tunne että tulokas ois poika ja haluan tietää onko vaistot osunu oikeaan [:)]
Täytyy kyllä sanoo että on ihanaa kun kaikki tietää raskaudesta eikä enään tarvi peitellä masua nyt voi sitä esitellä oikein urakalla kaikille [:D] Edelleenkää en ole avokin äitiäni tavannut eikä pidetty yhteyttä enkä aijo nähä enkä pitääkkään ennen kuin pyytää anteeksi sanojaan!! Kirjottelen huomenissa sitten neuvolakuulumiset tonne neuvola puolelle!!

hyviä vointeja kaikille :)

heisku ja ötökkä 18+1<3

Eksyinpä minäkin tänne foorumille ensimmäistä kertaa ja olihan sitä heti rekisteröidyttävä [8D]

Eli nopea esittely:

Nemiah on "nimeni", 31-vuotias juuri naimisiin mennyt esikoisen odottelija.
Laskettu-aika on 24.8.2010 eli tänään on täynnä 15+0 [:D]

Minä myös eksyin tänne "sattumalta". [:)]

Olen 39-vuotias esikoisen odottelija Keravalta. Laskettuaika on 30.8., tosin se nyt on muuttunut joka kerta, kun olen "valkotakkisen" nähnyt.

Tervetuloa SuzzannaH ja Nemiah! Onnea odotukseen ja ottakaahan kaikki siitä irti! Täällä on mukavaa porukkaa ja on tosi kivaa saada lisää jengiä mukaan.

Haniliini, älähän ota paniikkia tiitin liikkeistä vielä. Vauva kun on suht pieni niin mahtuu kääntymään niin että potkii tuonne selän puolelle eikä niitä silloin tunne. Kun vähän lisää kasvaa niin sitten noin päin tulevat potkut tuntuu ns punkeamisena tai saatat jopa nähdä tiitin pyllyn tekemän kohouman[:D] Eipä niitä liikkeitä tunnu kovin usein täälläkään joten et ole ainut.

Miu82, tsemppiä odotukseen ja hyviä jatkoja muutenkin!

SuzzannaH ja Nemiah: Tervetuloa!!![;)]

Mä olen kans harkinnut pitäiskö simmonen dopplerikin saada...[:D]
Olis tosi kiva kuunnella... toisaalta hyvin on mennyt kaksi edellistäkin raskautta ilman.[8|]

Jospa kirjoittelisi taas vähän kuulumisia. Flunssa on nyt sitten iskenyt tänne. Ollaan molemmat avokin kanssa funssassa ja sen takia on unet ollut kovin vähäiset. Teetä on tullut litkittyä paljon [:)] Jospa pikku hiljaa olis parempaan päin. Vaikka kipeä onkin niin silti on jaksanut päivisin siivoskella kotia. Vaavi ei ole nyt muutamaan päivään ilmoitellut itsestään mitään (ilmoittelulla tarkoitan ettei ole ollut huono oloa). Ja liikkeitä ei ole vielä tuntunut tai ainakaan en ole huomannut/älynnyt. Mut jospa niitäkin alkais tässä muutaman vkon sisällä tuntemaan. Maha kyllä on vähän kasvanut. Ja välillä mahaa vähän kipristänyt kun ollut huono asento tai kun yskäsee huonossa asennossa.

Nemiah ja SuzzannaH, onnea odotuksiin ja tervetuloa joukkoon mukaan!

Emilialle voimia! Itsellä ollut myös tuo sama tilanne mutta siitä on kyllä jo pari vuotta aikaa [&:]

Täällä on ollut puhetta noista ulkonäkö ja paino paineista. Itsellä ei ole tullut kumpaakaan mutta olen tullut kamalan neuroottiseksi verenpaineen kanssa. Kaverin luona ollessa kylässä mittaan melkeimpä aina. Kotona kun ei ole verenpaine mittaria [:D] ja omien vanhempieni luona kerran yritin mitata mutta loppu sitten patterit kesken mittauksen [:@] Painosta en ole alkanut ressaamaan vaikka koko ajan onkin vain tippunut. Mutta nyt kuitenkin viime neuvolassa oli 1kk lähtenyt vain 100g joten siksi ei varmaan paineita olekaan. Joka kerta tietysti nousen vaa'alle siinä mielessä että on kyllä noussut kun on tullut syötyä noita vähän rasvasempia ruokia. Pulssi on toinen asia mikä ressaa. Mutta siksi varmaan pulssi onkin korkealla kun ressaan siitä [&:]

Mutta nyt kaikille hyvää yötä!!

Tervetuloa SuzzannaH ja Nemiah,& onnea!!![:)]

Joo Haniliini, älä panikoi-en minäkään koko aikaa tiedosta ja tunne tytön liikkeitä!![;)]
Mutta sitten taas vatsa pingoittuu ja se siellä jotain harjoitteilta vissiin tekee[:D]

Mukavaa päivän alkua kaikille!![:D]

SuzzannaH ja Nemiah, tervetuloa ja onnea odotukseen!

Annmarie mie ostin huuto.netistä dopplerin ja tyytyväinen olen ollut. Kuuntelen silloin tällöin ja tulee mukava olo, kun kuulen Masukkiani silloin kun haluan [:D]

Haniliini älä todellakaan stressa tiitin liikkeistä tässä vaiheessa. Moni alkaa tuntea (kaikki) lapsenliikkeet vasta rv 21 ja sulla siihen asti on vielä aikaa [:D]

Tervetuloa uusille masukkien kantajille!!!

Mun pitää myös yhtyä tuohon Johkendaalin ja Ginessan rauhoitteluun Haniliinille. Saattaa tosiaan mennä pitkään ennekuin taas kuuluu liikehdintää. Joinakin päivinä hyvin vähäistä ja joinakin paljon. enemmän vielä niitä vähäisiä. Eilen ku ultralla kattelin nii totesin et Möykkyläinen makoili masussa poikittain; pää oikealla ja jalat vasemmalla ja kasvot selkään päin. Silloin ei ainakaa hirveesti potkuja tuntunu. Siis toi asento on ihan mun omaa tulkintaa ja voi todellisuudessa heittää.

Onko kellään ollut vielä liitoskipuja? Mulla ei ma kohdun mittaukseen mennessä ja tähän aamuun mennessä ole ollu. Kätilön painaessa häpyluuta mittapaikkaa etsiessään se oli niin arka et oli pakko pyytää hellenpää käsittelyä. Ja nyt tänä aamuna kun vein poikaa hoitoon oli tuskaista kävellä takaisin autolle ja ajaa töihin ku ei tienny miten olis istunu ja varsinki painanu kytkintä. Nämä kivut siis häpyluulittoksesta. Ristiselkä lonksuu vähän väliä ja on nyt ollu eilisen ja tän päivän ihan kamala. Muistaakseni viime raskaudessa tätä vaivaa oli myös mut ei läheskään näin aikaisin. Tuossa kyllä yksi työkaveri kertoi, että hänellä häiritsevät liitoskivut olivat alkaneet jo viikolta 16 ja jatkuivat loppuun asti.[&:]. Ei ihan kiva juttu jos jatkuvat[&:].

Tervetuloa SuzzannaH ja Nemiah [;)]

Minulla tosiaan oli maanantaina toinen neuvola ja sydänäänet kuuluivat, taisin siitä tuonne neuvolakuulumisien puolelle kirjoittaa. Sain nyt sitten eilen kerrotuksi töissä, mutta vielä pitäisi muutamalle kertoa (minulla on tavallaan useampia esimiehiä). Pelottaa, että kun nyt kerroin että onko se kohtalon uhmaamista, jos vaaville vielä tapahtuu jotain pahaa. Tuntuu että teki niin tai näin, aina jostain stressaa [8|]

Tänään sitten aamulla join vahingossa actimelin jossa oli parasta ennen päiväys 26/02, hitto! Ihan hyvältä se maistui. En  ole tajunnut kaupassa katsoa päiväyksiä, tuo paketti nimittäin on ostettu lauantaina, eli oli jo silloin vanhaa.. Toivottavasti nyt ei tule mitään extrabakteereja - en tiedä onko psykologista, kun on ollut vähän huono olo nyt sitten aamun, mikä ei nyt enää pariin viikkoon ole vaivannut.

Lisäksi olen alkanut kärsimään pahoista päänsäryistä, viikonloppuna otin maksimiannokset panadolia vuorokaudessa ja sunnuntaiaamuna lopulta helpotti. Yöllä taas heräsin päänsärkyyn.. kai tämä on jotain hormonaalista, kun verenpainekin oli ok neuvolassa...?

Pitkä aika tässä on taas odotella, ennenkuin saa tietää onko vaavi ok, rakenneultra vasta 7.4 ja seuraava neuvola 6.4 - liikkeitäkään en vielä tunne ja voi olla että niitäkin alan tuntemaan vasta huhtikuussa... Kaverilla olisi kotidoppleri, pitäisiköhän tunkea sinne kylään [:D]

Lila onko sulla millon mitattu hemoglobiini viimeks? Mulla nimittäin itelläni oli kans ihan kamalaa päänsärkyä pari viikkoa sitten ja jouduin päivittäin ottamaan panadolia...neuvolassa sitten ottivat hemoglobiinin ja sen arvo oli 114. Sain neuvolatätiltä pienen oppaan Obsidan-nimisestä rautavalmisteesta ja siellä luki raudanpuutos oireiden kohdalla päänsärky...Aloitin edellä mainitun rautavalmisteen käytön viikko sitten maanantaina ja enää ei ole ollut päänsärkyjä...

Niin ja tervetuloa uusille myös minunkin puolestani.

ON: tänään on ollut ihan järkyttävän raskas päivä. Aloitin maanantaina työharjoittelun yhdellä kukkapuutarhalla (opiskelen siis puutarhuriksi) ja siellä olevat hommat on olleet alaselälle ja jaloille tosi raskaita. Pitää huomenna heti aamusta ottaa työpaikkaohjaaja juttusille ja kertoa sille raskaudesta ja näistä kivuista, josko sillä olis jotain kevyempiä hommia mulle tarjota, tai sit mun pitää yrittää ettiä joku kukkakauppa, jonne pääsis suorittamaan loput harjottelusta...Ei nimittäin ole kiva kun työpäivän jälkeen ei pysty kunnolla kävelemään enkä ole löytänyt vielä mitään kunnon venytystäkään, josta olis tuohon kohtaan alaselkää apua..Aamulla lumitöitä tehdessä vihlaisi muutaman kerran aika ikävästi myös mahaa [:-]

Riitu,jos vaan mahdollista jätät ne lumihommat jollekin muulle...
Ekaa kun odotin en saanut 7 kuun jälkeen tehä enään MITÄÄN,
en kantaa edes maitolitraa
kun puuhastelin siivotessa kotona,nostin keittiön pöytää joka oli aika painava..
kohdunsuu aukes puol senttiä..oli aika järkky tunne...[&:]

Hui,rauhallisesti  naiset kun touhuutte,varovasti varovasti.....

Mukavaan seuraan on aina kiva tulla! [:D]
Keravalla moni tuttava synnytti viime vuonna, joten ajattelin, että näinköhän jää tälle vuodelle muita. Kiva Haniliini, että meitä on ainakin kaksi. Tästä ei kovin pitkä matka ole Tuusulan rajalle eli ihan kulmilla ollaan, joten syksyllä lykitään ympäri raittia. [;)]

Lila: mulla oli kans tossa reilu viikko sitten sellanen monen päivän päänsärkyputki. Mitään selitystä sille ei löytyny. Ei verenpaineista eikä hemoglobiinista. Sit se vaan yks päivä jäi pois. Sitä kesti ehkä sellaset 5 päivää ja oli välillä tosiaan yölläkin.
Toivotaan et pian helpottais. Mut kannattaa tarkastaa noi ehdotetut Hb arvot ja verenpaine myös.

Onneks ne mun aamulliset liitoskivut helpotti päivän aikana ja nyt on ollu päivän aikana ihan vaan pari nippasua. Toivottavasti pysyy tälläsenä eikä sellasena jatkuvana niinku aamulla.

Yhtyy Ginessaan ton varovaisuuden kanssa: Ei kannata riskeerata. Raskautta et saa takaisin ihan heti jos menee liikaa rehkimään ja sit sattuu jotain. Itellä tosin on vähä sitä vikaa et mitäs tässä. Meinasin tänäänki lähtee lumia luomaan autopaikalta nii ukko katto vähä kieroon ja lähti vikkelään edeltä viemään lumikolan[:D]. kiitos Ginessa muistutuksesta. Paras pitää mielessä et noinkin voi käydä!

Kiitoksia tsemppauksesta! Ette tytöt tajuakaan, miten mukavaa on lukea lohduttavia sanoja kun tuntuu että seinät kaatuu päälle.. Jospa tää tästä. Pitäis kyllä nostaa kissa pöydälle ja puhua asiat isännän kans halki, mutta pelkään sitä et taas tulee hurja riita ja lähden itkien lipettiin täältä. Äitini sanoi melko hyvin: "Nainen muistaa koko loppuelämänsä ajan raskaana ollessa koetun loukkauksen. Siltä vähän tuntuukin, anteeksi antaminen voisi olla mahdollista, mutta tämä juttu ei kyllä ihan heti unohdu. Jotenki olen kuin äkäinen leijonaemo, tekisi mieli puraista pää irti jokaiselta joka tulee lähellekään minua tai minun miestä/autoa/koiraa [:D] Mustasukkaisuus huipussaan siis.

Hui helvata, että säikähdin taas eilen kun olin moikkaamassa kotiväkeä ja omaa rakasta sessuani. Makoiltiin sängyllä ja koira hyppäsi minun mahan kautta viereen ennen kuin ehdin edes tajuta laittaa käsiä eteen. Onneks ei ollu sentään mikään monsterikokoinen tanskandoggi, mut jo reilu parikymmentä kiloa seropia mahan päällä tuntuu melko ilkeältä [&:] Tästä lähtien ennen porukoille menoa teippaan tyynyjä mahan ympärille siltä varalta et hurtta innostuu [:D] Yleensä se on kyllä tosi rauhallinen otus eikä tollee hypi vaikka sylissä viihtyykin..

Mites muut mammat ovat pystyneet harrastamaan liikuntaa? Joko on täytynyt hiljentää tahtia? Pidemmillä ja reippaammilla lenkeillä käydessä alkaa koskea nivuseen ihan älyttömästi ja sitten on pitänytkin köpötellä kuin John Wayne takaisin [:D] Masua vihloo myös jos viuhdon kovaa vauhtia etiäpäin. Tätä menoa olen kesällä invalidi, pöh..

HEi vaan kaikille vanhoille ja uusille pitkästä aikaa..

On ollut hieman veto poissa ja flunssa jatkunut jonkin aikaa..
Lumitöitä olen minäkin tehnyt sisukkaana, kun ei omatunto anna myöten et mies tekee kaiken..No lopputulos on ollut et alamahasta vihloo niin kovasti et luet saa luotua portin eestä ja loput jää sikseen..Muutoin vielä onnistuisi mut ku lunta on niin paljon et joutuu jo kolaa työntää aika isoon ylämäkeen, joten maha osuu helposti varteen..

Liikunnasta..Uidessa tuntuu alamahassa hieman epämukavalta ja kävellessä vihloo vasenta nivusta..

Mä en tunne vielä lainkaan liikkeitä..Ehkä jos oottelee vielä sinne 21 viikolle niin pitäisi jotain tuntua..Välillä luulen tuntevani jotain möyryntää, mut sit ku meen vessaan niin onkin johtunut suolistosta..[:)]

Ensi viikolla olisi neuvolakäynti jossa käydään sitten niitä avustus ja raha-asioita läpi ainakin..En tiiä sit muusta kuin saan lähetteen pissatutkimukseen taas..Joudun käydä sen munuaisaltaan tulehdus jutun takia kerran kuussa pissakontrollissa..Parempi näin kuin syödä esolääkitystä raskauden loppuun saakka..

HIPHEI enää reilu kaksi viikkoa rakenneultraan..Mutta toisaalta pelottaa..No joo ymmärrätte varmaan kun en tunne liikkeitä..(tai siis en osaa yhdistää niitä)..

Mutta nyt tää stoori poikki ja alan leipomaan korvapuusteja..Taikina jo kurkistelee kulhon yli..

Hyvät päivänjatkot kaikille tasapuolisesti..[8D]

Riitu, mulla juuri maanantaina jätettiin hemoglobiini mittaamatta neuvolassa kun edellinen arvo oli niin hyvä (136) enkä muistanut siellä puhua päänsäryistä.Tosin itse nyt mietin, että verrattuna omiin normaaleihin arvoihin (150+) tuo 136 on aika alhainen, ja jos se siitä vielä on laskenut. Verenpaine oli ok lukemissa maanantaina.

Eemi, googlailin ja näyttää raskauspäänsärky olevan aika yleinen vaiva. Yritän nyt ennen seuraavaa neuvolaa taas syödä vähän enemmän punaista lihaa, tosin jos hb on alhainen, niin harvoin kai sitä saa ruokavaliolla kohoamaan..

Arvon täällä nyt mitä tehdä sikainfluenssarokotteen kanssa - olin jo menossa ottamaan sitä (olin päättänyt että en ota ekan kolmanneksen aikana) kun huomasin että vielä huhti-toukokuussakin voisi sen saada. Viimeisen kolmanneksen aikana otettuna vauvakin voisi saada suojaa ja itsellekin tuntuisi jotenkin turvallisemmalta, että olisi ollut jo rakenneultra ennen rokotuksen ottamista. Mihinkään tietoihin nämä ei perustu, vaan ihan tuntemuksiin vain. Lueskelin noita rokotusketjuja täältä ja yleisistä mutta en tullut yhtään viisaammaksi..

Takaisin