Elokuiset sadot

No niin nyt on sitten neulalla tökitty kahdestakin kohtaa,jännitti ja hengittelin sitten ihan rauhassa...-peikkoinen ei pysynyt ollenkaan paikallaan ja oli koko ajan tiellä pullistelemassa.
Lääkäri tökki masua /kohtua aika ponnekkaastikin että peikkoinen ois älynny mennä yksiönsä toiseen nurkkaan ihmettelemään mitä siellä on.[:D]
Aikansa taisteltuaan sen kanssa se menikin hetkeksi muualle.[;)]
Miehelle jäi vaan tosiaan outo olo siitä että lääkäri ei ultralla tarkistanut että siellä ois kaikki neulaamisen jälkeen hyvin.[:-]

Kaikki näytti kuulema normaalilta.
Aika hemmetin ällöltä se lapsiveden imeminen tuntui 10ml,
-tunne tuli ihan toiselle puolelle vatsaakuin neula oli.[:-]
Päästiin tunnin myöhässä vasta toimenpiteeseen ja täytyy sanoa että jotenkin erilaisen tuntuista porukkaa tosiaan on naistenklinikalla kuin kättärillä!!
Ihanasti oli masu pulskistunut ja raajat kasvaneet.[:)]

Nyt pikkusen jomottelee ja otin särkylääkettä.[8|]

Eiköhän tämä tästä,
lääkäri sanoi että jos kaikki on hyvin tulee kirje,
mutta jos ei niin soittavat,ehkä jo nopeastikin mutta 7 arkipäivän kuluessa viimeistään
...kiva vaan kun tässä on tää viikonloppu välissä[:-][:-][:-]

Ihanaa viikonloppua kaikille[:D]

Heips kaikille pitkästä aikaa!! En oo nyt vähään aikaan kirjotellu ku ei oo oikeen ollu mitään erikoista ja aika paljon ollu menoja!! [:)]  PAhoittelut menetyksen kokeineille!! Täällä ei oikeen mitään uutta.. Pahoinvointi on loppunu melkein kokonaan aamusin on enään vaan huono olo sen takia että maha on tyhjä ja joskus sen takia sit oksentaa mutta muuten olo on hyvä kun muistaa vaan syödä parin tunnin välein jotain pientä!!

Mulla oli eilen sitten neuvolalääkäri ja jännitti kovasti sydänäänten kuuntelu että kuuluuko ne ku viime raskaudessa tällä samalla viikolla todettii sillon se menehtyminen!! Tällä kertaa mulla oli mun oikee neukkutäti joka oli todella mukava ja neuvola lääkäriki oli todella mukava! Neuvola täti otti vaan verenpaineen ja pissanäytteen! Hemppaa ei ottanu ku se oli ekalla kerralla hirmu hyvä [:)] Ennen lääkärille menoo neukkutäti kerto mitä lääkäri tekee vaikka se olikin mulle jo tuttua edellisetä raskaudesta mutta iloseksi yllätykseksi saimme kuulla että täällä missä asumme (oulun kupeessa) neuvola lääkäri aina ultraa!! [:D] Joten pääsimme sitten eilen katsomaan pienokaista tai ötökkää mikskä mies sen nimes!! Olin todella ilonen koska yleensä  on vaan ne 2 ultraa!! Ultrassa kaikki oli pienellä hyvin.. Sydänlöi hienosti. Sillä tais olla päivä uni aika sillon menossa koska kun alettiin ultraan ötökkä käänsi meille selkänsä samantien ja pari kertaa vaan potkas [:D] Lääkäri sanoi että koonsa puolesta pieni oli muutaman päivän noin 3-4 päivää pienempi mitä viikkoja on mutta ei lähtenyt silti muuttaan LA koska mitta ei ole aivan tarkka, kokoo pienellä oli n. 7,5cm ja sitä ei enään kokonaan kunnolla saa näkyviin ultra ruutuun joten mitta ei ole aivan tarkka ja sitkun pieni oli vielä selkä meihin päin koko ajan [:D] Ja sanoinki lääkärille että kierrot mulla oli 27pv:stä 30pv:ään joten toi muutaman päivän heitto on ihan mahollista!!

Hyviä vointeja kaikille!! [:)]

Heisku ja ötökkä 14+4 <3

No niin, sain uuden neuvolajan 16.2. Kysyin puhelimessa niistä sokerirasituksen tuloksista, ja paastoarvo oli ollut 5,4, pitäisi olla kuulemma alle 5,3 [&:] yhden ja kahden tunnin arvot oli tosi hyvät.

Seuraavaksi sitten neuvolassa katsotaan noita juttuja, mutta ei kai noin pieni heitto nyt mihinkään isoihin toimenpiteisiin johda?

Tietääkö kukaan?

hyvää lauantaita mammoille <3

Täällä voidaan aijempaa paremmin, eli ei vuotoja edelleenkään, vaikka jännitin ton torstaisen sisätutkimuksen jälkeen että alkaakohan tiputtelemaan.
Öllötys on vähän antamut myötä, mutta yllättää kuitenkin aika ajoin jos unohtaa syödä säännöllisesti.

ginessa hurjat tsempitykset sinne, toivotaan että normi tulokset ilahduttavat teitä pikimmiten[;)]
Ei sinnuu ole kyllä helpolla päästetty tän ensmmäisen raskauskolmanneksen aikana, mutta toivon että pääset todella nauttimaan masun kasvatuksesta tän kaiken alku ryöpytyksen jälkeen <3

Haniliini on tuon dopplerin hinta suhde siihen suht edullinen että saa pidettyä mielenrauhansa [:)] Mulla on kans noita kummari virityksiä omissa housuissa, kun jotenkin noi mammapöksyt on malliltaa reisistä ja pepusta tooooooosi väljiä.
Parhaiksi olen todennut venyvät legginsit ja jonkun pidemmän tunikan, kotona kuljen ihan verkkareissa [:D]

Heisku onnittelut ihanista neuvola ja ultrakuulumisista[:D]

Tweety komppaan haniliinia noissa verensokrun tarkkailuissa, uskon että saat mittarin kotiin jolla tarkkailla tilannetta, mitään hoitoa tuskin sulla vielä noin pienissä heitoissa aloitetaan. Toivotaan että sokrut pysyy aloillaan[;)]

tää liukenee nyt viikonlopun viettoon rakkaan ystävän luokse, ei olla puoleenvuoteen nähty kun asutaan eri paikkakunnilla.
Joten on se korkea aika viettää hetki yhdessä laatuaikaa ja kuuleepa tuleva kummitäti vaavin sydänäänet ( otan dopplerin mukaan) [:D]
leppoisaa viikonloppua mamuskoille <3

Viljonkka mites sun sokerirasitus meni?
Tweetylle sen verran et olen ymmärtäny et ton sokerin ja raskauden kanssa ollaa tosi tarkkoja. Ja heti kun mennään rajan yli; vähintään seurataan. Ja sokereita seurataan tiuhaan. Ja rajat silloinkin kotimittarilla mitattuina on todella tarkat. Eli yhdyn Haniliinin ja Myrskyn tietoon siitä, että tulet saamaan mittarin kotiin ja sokeriarvoja tarkkaillaan tiuhaan.

En ole ostanu vielä mitään vauva tarvikkeita. Mitään ei ole säästössäkään ensimmäisestä ku pistin kaiken kiertoon. Vähän tossa netin jälleenmyyntipalstoilla kävin yhdistelmävaunuja katselemassa, mutta näyttää siltä, että täälä pohjanmaanseudulla ei tuo nettimyynti ole kovin vilkasta. En löytänyt kuin yhden vaunuilmoituksen 200km säteellä. Yksi työkaveri lupasi kysyä ystävältään, jolla on monet vaunut että jos kesällä myisi yhdet. Ja samalla myös kaukalon autoon. Toivottavasti saisi sieltä. On kuulemma hyvät Brion vaunut ja kantokoppakin laadukas.

Mitä mieltä muuten olette äitiyspakkauksesta? Itse ajattelin, että en sitä tällä kertaa ottaisi. Otan mieluummin ne 140e ja käyn itse ostamassa sillä rahalla sellaisia vaateita ja tarvikkeita mitä haluan. Viimeksi ainakin minulla tahtoi jäädä iso osa vaatteista käyttämättä. Joitain hyviä pieniä tarvikkeita oli mitä ei itse ollut tullut ajatelleeksi. Mutta ajattelin käydä KELAN sivuilla lähenpänä h-hetkeä katsomassa vielä mitä kaikkea pakkaukseen kuuluu ja kartoitan sitten mitä tunnen itse tarvitsevani. Esimerkiksi viimeksi en ollut hoksannut ostaa kunnon kuukautissiteitä kotiin synnytyksen jälkeiselle ajalle. Mutta pakkauksesta onneksi löytyi yksi paketti[:D].

Mulla tämä helmikuu on tosi hiljainen. Mitään aikoja ei ole mihinkään. Ei neuvolaa, ei ultria. Nyt sitä niinku vaan ootellaan[:)]. Maaliskuussa vasta sitten neuvola ja rakenneultra. Jotenkin muka tuntuu aika pitkältä.

töissä taas ja edelleen vessan pytyn halailua. perjantaina päädyin acutaan (eli taysin ensiapuun) ja tippaan koko päiväksi kun olin jo niin päässy kuivahtamaan. inhottaa eikä jaksais enää, mutta positiivisena asiana; töissä tieto on nyt kaikilla ja yllätyksekseni jopa esimieheni (keski-ikäinen, lapseton, mies) oli aivan innoissaan. Oon siis talon sisällä vaihtanut tähän työhön vasta marraskuun alusta eli kovin kauaa en oo vielä ehtinyt olemaan. Mutta nyt siis sen suhteen ei tarvi murehtia. Täytyy vaan toivoo että lapsi tästä tulee, tosin oon jo ilmoittanut että haastan oikeuteen koko maailman jos näin pahat pahoinvoinnit joudun kärsimään ja sit en saiskaan lasta. Keskiviikkona päästään ihastelemaan onko pää yms. muut hiukan oleelliset asiat ilmestynyt sitten varhaisultran, eli np-ultraan matka vie.

Saatiin eilen ihka ensimmäinen vauva-asia eli pienet tiikeri-tossut. Ne oli monella tapaa osuvat, (kun äitini sanoi kun aloitettiin mieheni kanssa seurustelemaan että ihanaa tulee sitten tiikerinraitaisia lapsia) ja kuulema tiikerin vuosi on alkamassa kiinalaisessa horoskoopissa (tosin en niistä mitään itse ymmärrä, mutta hienosti osui ja upposi.) Tossut nyt kannustaa minua jaksamaan tällä hetkellä vessan seinällä jotta välillä muistan että miksi sitä oikeastaan siellä aikaa jatkuvasti vietän.

Olen myös yrittänyt neuvotella tigerin (joksi pientä nyt siis 24 h on kutsuttu) kanssa mutta ei vielä ainakaan välitä yhtään siitä mitä yritän ehdotella.. toivottavasti jossain vaiheessa seuraavan parin kymmenen vuoden aikana joku kommunikaatio saadaan aikaan...

Aivan ihana lukea kaikkien uutisia, ne piristää nyt täällä töissä ja kun makasin sairaalana pedissä :D

Heippa mammat!

Siitä onkin hetki aikaa kun oon tänne kirjoitellut. Pienoisia tietoteknisiä haasteita[:D] Mutta onneksi ne ovat nyt takanapäin.

Ginessalla meni lapsivesipunktio hyvin mikäli ymmärsin oikein mutta tuloksia vielä odottelet? Toivottavasti tulokset ovat hyvät ja eikö siinä samalla sitten selviä kumpi teille on tulossa? Haluatko tietää ennakkoon vai säästää synnytykseen jännityksen?

Sokereista olen minäkin ymmärtänyt että seuranta on tarkkaa. Mikäli tarkempi seuranta on tarpeen niin toivottavasti mittarin saisi kotiin ettei tarvitsisi neuvolassa / labrassa ravata jatkuvasti. Sokerirasitukseen käy omakin tie mutta vasta hiukan myöhemmin. Muutenkin täytyy alkaa vähän katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Esikoinen painoi syntyessään 4140g ja toinen 4040g. Yleensä ymmärtääkseni lasten koko kasvaa mitä enemmän niitä syntyy mutta toivottavasti eivät tule suuremmiksi kuin nuo edelliset.

Onnittelut hyvin menneistä ultra- ja neuvolareissuista ja osanotot niille kenellä ei ole ollut onni matkassa.

Omaa: tänään oli vihdoin np-ultra. Mutta siitä lisää tuonne omaan osastoon[:)]

Moikka scarlett!!

Joo kysyttiin että halutaanko tietää sukupuoli ja tottakai halutaan!!
Aina varmempi se on kuin rakenneultra...[:D]
Ja saatte kaikki sitten tietää heti, kumpi tulee!![:D]
Kunhan vaan nyt olisi terve....

Sullakin ollu isoja vauvoja, mullakin vaikka mitään raskaudiabetestä tai muuta ole ollut...
eka oli 3760 toka 4060 ja kolmas 4350[:D]

Täälä mä pelonsekaisin tuntein mietin pahinta jos puhelin soi....
Kunhan ei soisi koko viikkoon niin oisin onnellisempi...

Voi vitsit mikä tunne :). ostin huutonetista dopplerin, ja tänään löysin Masukin sydänäänet :), 150-160 lyönt/ min. Ihanaa, tämä ku on ensimmäinen konkreettinen (kuukautisten poisjäämisen ja lihomisen lisäksi) "todiste" että Masukki on todellakin siellä sisälläni :). Ultraan menen vasta 16.3 joten tämä nyt tuntuu todella mahtavalta :).

Ajattelin tässä että vaikka minulla onkin kolme lasta tämä neljäs tuntuu (ja jokainen aikaisempi) kun olisi ensimmäinen :), kaikki on niin inspiroivaa ja ihanaa :)

Heippa!
Ajattelin taas vähän päivitellä kuulumisia tännekin.
Huomenna olisi sitten ultra. Ihanaa nähdä pikkunen uudestaa kun viimeksi näin reilu viikko sitten. Nyt sitten viikkoja pitäisi olla 11+6 huomenna.
Muutenkin on kerrankin hyvä fiilis.. [:)] Yksi stressin aihe on vähemmän ja löydettiin miehen kanssa uusi ihana koti. Eiköhän siihen 79 neliöön vähän paremmin kolme + kissa mahdu kun tähän 41 neliöön..[:D]
Pahoinvointikin on suurimmaksi osaksi helpottanut, välillä oksennus tulee mutta ei läheskään joka päivä enää, joten voiton puolella ollaan sen suhteen. Mahakivutkin on pysynny kurissa Gefilus tuotteilla. Ilmeisesti ruuansulatus hieman sekaisin...
Ei muuta kun huomenna innoissaan ultraan ja kuulumisia sitten tänne illemmalla päivittämään..[:)]

Hyviä vointeja kaikille!
Eiköhän meillä kaikilla ala se helpompi jakso ja pahoinvoiti alkaa väistymään, vielä kun tämän väsymyksen saisi pois...

Asali, meillä pientä sanotaan myös tikruksi.
Mies huomasi kanssa, että nyt on tiikerin vuosi alkamassa. Tosin se vain vahvisti Tikru-nimitystä, kun ollaan siis oltu tapaamisestamme asti tikruja toisillemme. Nyt tulee baby-tiikeri meidän perheeseen! Oon nähny sellasia vauvojen nallepuhin tiikeri-haalareita, jostain on varmaan pakko metsästää[:D]

Täällä taas olo vaihtelee päivittäin ja jopa tunneittain. Välillä olo ok, mut sit saattaa hetkessä heilahtaa taas ällötyksen puolelle[:'(]

Omenaan on himo, joka sinänsä olis ihan terveellistäkin, mutta kun satun olemaan kyseiselle hedelmälle allerginen[:(] Sitten syön aina vähän kerrallaan, ettei kamalia oireita tulis. Jos siis vedän koko omenan niin lähtee ääni, nenä vuotaa, huulet turpoo ja kirvelee ja kaikkee muuta tollasta "mukavaa"...
Toivottavasti ei tulis himoa vaan johonkin tosi epäterveelliseen.
Onks muilla mitään himoja???

Pitäs ruveta katteleen koska pitäis kesälomaansa sen pakolliset 15 päivää ennen äitiyslomaa, jota aion pitää vaan sen 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Ajattelin, että jos loman pitäis jo heti toukokuussa niin sitten jaksais vielä ehkä jotain tehdäkin. Sit menis kesäkuussa viel töihin ja jos ei jaksa niin sit on sairaslomalla. Miehen kanssa kun on turva edes haaveilla yhteisestä lomasta tuohon aikaan. Ja mies ottaa kyllä lomansa sinne lasketunajan lähelle, niin voi sitten olla mun ja tikrun kanssa ekat viikot.

Kai tässä täytyy taas viikkoa alotella, että mukavaa viikkoa vaan kaikille [:D]

Ohhoh, jopas täällä on ehtinyt sattua ja tapahtua! Silmät pyöreinä ihastelin masukuvia ja lueskelin muiden mammojen kuulumisia [:D] Toivottavasti asalilla on jo parempi olo, tiputukseen joutuminen ei kuulosta kovin mukavalta..

Tein jo pikkuiselle ensimmäisen hankinnan, turvakaukalon. Sen sisältöä joutuu tosin odottelemaan vielä hurjan pitkään! Tai siltä se välillä tuntuu [:)] Seuraavaksi alankin metsästämään vaunuja, mieluisen pinnasängyn löysin jo. Vaatteita en vielä ole uskaltanut ostaa, varmaankin rakenneultran jälkeen alkaa shoppailuvillitys jos/kun sukupuoli selviää [:D]

Ja vielä omaa valitusta.. Pahoinvointi jatkuu vaan [:'(] Aamut on pahimpia, viimeistään jääkaapin ovea aukaistessa alkaa kakostelu. Mieskin tuumasi, että joku ulkopuolinen voisi luulla että minulla on vähintäänkin bulimia [:D] Huh.. Jostain luin uskomuksen, että hurja pahoinvointi olisi merkki tytöstä. Jospa meille pikkuprinsessa tulisi [;)]

Hmmm.. Milloinkahan minut laitetaan sokerirasitustesteihin.. Kuulemma sellainen on edessä ylipainon takia. Tietääkö kukaan, tehdäänkö niitä useampaan kertaan raskauden aikana?

Emilia, mulle on edellisissä raskauksissa tehty molemmissa sokerirasitus ja ainakin silloin se tehtiin vain kerran. Eikä mitään jatkoseurantoja tullut kun tulos oli ok eikä ollut muitakaan oireita (pissa puhdas). Toivon että tälläkin kertaa riittää yksi testi.

Ginessalle tsemppiä tulosten odottamiseen. Eiköhän siellä kaikki ole ok ja kyse on vaan ns väärästä hälytyksestä. Täällä peukut pystyssä! Kyllä minäkin meinaan ennakkoon selvittää kumpia meidän tulokkaat ovat. Pystyy sitten parammin valmistautumaan hankintoihin. Ja toi muksujen koko vähän mietityttää. Ei oo raskausdiabetestä ollut mullakaan aiemmissa raskauksissa, toivottavasti ei tässäkään. Joten saa nähdä minkä kokoisia nämä tulokkaat sitten on.

Essi83 tsemppiä ultraan! Tulehan sitten kertomaan uutisia.

Sartza sullapa terveellinen himo on, harmi tuo allergia. Mulla ei ole mitään himoja mihinkään ruokaan, pahaolo vaivaa edelleen. Onnea tiikeri-puvun metsästykseen!

Moi kaikille,

paljon on kertynyt taas kuulumisia kanssamammoilta, hyviä ja huonojakin: jaksamista ja voimia surun kanssa.

kävin eilen neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat oikein hyvin ( 150 ). Paino oli tippunut 1,4kg, johtunee varmaan possupiikin aiheuttamasta pahoinvoinnista[:'(]
vauvan tavaroista hankintalistalla autoon turvakaukalo, muut vauvantarvikkeet ovat tällä hetkellä lainassa kummipojalla. Äippäpaketin ajattelin jättää ottamatta, kun edellisestäkin on osa käyttämättä. Sillä rahalla saa ostettua muuta tarpeellista[:D]
rakenneultraa odottelen maaliskuun lopulla, aion kysellä kumpiko siellä masussa majailee....

Lumista alkanutta viikkoa mammoille[:)]

Tänään oli eka neuvolalääkäri..päästiin kuulemaan sydänäänet yms..Keskiarvoltaan oli 145..Kohdunkaula kiinteä ja kiinni ja 3 cm pitkä..Eli kaikki ok..Nyt aluksi joudin käymään kuukauden välein pissinäytteen viemässä laboratorioon. Sit jos niissä ilmenee jotain katsotaan vasta lääkitys munuaisaltaan tulehduksen estoon..YES!!Toistaiseksi selviän ilman lääkettä..

Mä kysyin tota sokerirasituskoetta niin terkkari sanoi et melkein kaikki yli 30-vuotiaat joutuvat siihen sekä ylipainoiset..Onneksi se olis vissiin vasta raskausviikolla 24-27..

Ainiin..Ei ollut painoa tullut lisää luin 112 g/vko..[8D]

eli nyt oon muuten normaali paitsi raskaana..[8D] Mun pitää vaan varoa kylmettämästä itseäni esim. uidessa ettei pääse bakteerit sisään..Onneksi oon arka kylmälle niin..[;)]

Juolahti tuossa mieleen..Onko teillä muilla kuppikoko kasvanut?

Mulla vaan on jo yhden koon kasvanut ja nyt kohta pitää ostaa taas uudet liivit..Ongelma on vaan siinä ku kuppikoko on nyt 80H niin liivit alkaa olla aika vähissä, ainakin värien puoleen..Taidan varmaan jo tilata liikkeeseen äitiysliivit sovitettavaksi, sillä nää normaalit liivit jättää tosi kipeitä painautumia rintoihin ja sit niitä kutisee pitkin päivää, siis rintoja kutisee..Muutenkin tuntuu että rinnat on muuttunut siis nännipiha on tummentunut ja rinnat on täynnä kipeitä kohtia kun niitä painelee..

Heips kaikille!

paljon tullu taas tekstiä mutta kivaa että on aktiivista porukkaa kirjottamassa [:)]

Haluasin kysästä tuosta sokerirasituksesta, että tehdäänkö se ihan kaikille raskaana oleville??

Joku kyseli himoista: Mulla on ollu himo appelsiineihin, feta juustoon, luumuihin, ja weetos suklaa muroihin ja persikka kivennäisveteen siinä nyt oli muutamia himon kohteita.. Jauhelihaa en voi sietää missään muodossa pelkkä näkeminen kaupassaki saa huonon olo aikaan!! [:'(]

Sme: Mulla oli ennen ekaa raskautta kuppi koko 75b raskauden aikana rinnat kasvo niin että piti käyä ostaan 80c liivit.. Nyt tässä raskaudessa rinnat tietenki ovat kasvaneet ja kuukausia sitten mun piti käyä ostaan uudet liivit jokka on kokoo 80d nyt muutama päivä sitten huomasin että neki on käymässä pieneks joten pitää lähtee ostaan taas isommat liivit!!

Meijän pienen kutsumanimi on ötökkä!! [:D] Mies keksi sen viime viikolla kun täpinöissään kerto ja selitti mulle että ottaa sitten vauvan tön ötökän joka sun masussa kasvaa niin sen kuvan tatuoituna mun rintaan!!

sitten vähän ON: Täällä ei mitään erikoista.. Eilen kaaduin mutta en onneks pahasti ja kaaduin vasemman lonkkani päälle joten pieneen ei ainakaan vaikuttanu onneks ei itelllä niin väljä mutta huoli tuli heti pikkusesta.. KYllä mä säikähdin pienen takia että itkut tuli  itkettyä.. Mieskin säikähti ja juoksi nostaan mut pystyyn ja huolehti ettei mitään käyny..
Mä lähen ens viikoks tampereelle perheen luokse kylään ja juteltiin mun äitin kanssa että lähettäis kaupungille yhessä ostaan pienellä jo jotain vaatetta joku body, paita ja housut ei nyt paljoo vielä mitään mutta jo jotakin kun ei vielä mitään oo tullu ostettua!! Tuleva mummi siellä jo ihan täpinöissään odottaa että pääsee pienelle osteleen kaikkee kivaa ja söpöö [:D]

hyviä vointeja kaikille!!
ötökkä 15+1 <3

Nonniin :(, meikällä sit on taas sokerit korkealla olleet. Nyt alan taas mittaamaan sokerin kotona :( edellinen kerta (raskausaikainen diavbetes) oli niin paha että jouduin pistämään insuliiniä koko raskauden ajan... enkä ollut yhtään ylipainoinen (nyt n 15 kg ylipainoa). Raskaana ollessaan ei saisi laihduttaa :( mieli maassa :(

Heisku, tässä lainaus verneri.net-sivustolta:
"Sokerirasitustestiin ohjataan yleensä raskausviikoilla 26–28, jos raskaana olevalla naisella on jokin näistä:
  • On ylipainoa (painoindeksi yhtä suuri tai suurempi kuin 25)
  • Edellinen lapsi on painanut enemmän kuin 4500 g
  • Syntyvä lapsi on arvioitu suurikokoiseksi
  • Ikää on yli 40 vuotta
  • Aikaisemmassa raskaudessa on todettu raskausdiabetes. "

Tuosta kaatumisesta.. Itsekin vedin jouluna nurin, mutta onneksi seurauksena oli vain mojova mustelma takapuoleen [:D] Yritän toki varjella masua iskuilta esim. lasten kanssa telmiessä, mutta eikös se pikkuinen ole siellä lapsivedessä lilluessaan melko hyvin turvassa.

Jauheliha on myös täällä melko yök. Noh, tuleepahan syötyä enemmän kanaa ja kalaa. (Hedelmä)salaatit ja mehut maistuu hyvin. Toukan ansiosta syön nyt terveellisemmin kuin koskaan aiemmin [:D]

Huhuu...täälläpä on taas tekstiä syntynyt, olen kyllä yrittänyt käydä lukemassa kirjoituksia välissä...vaikka itse en ole saanut aikaiseksi näppäillä mitään tekstiä.
Olen ollut hurjan väsynyt nyt taas tämän viikon, kun töihin paluu vie voimat[&:]
Itseasiassa ei luulis olevan niin väsynyt kun sain nyt jo siirron kentältä sisätöihin, vaan väsymys ei anna periksi!!! Meinaan työpäivän aikanakin nukahtaa monesti tähän koneen ääreen[&o]
Kotiin kun pääsee niin ei jaksaisi eväänsä liikauttaa.
Onneksi pahoinvointi on helpottanut hiukan, tai siis pysyy aika ajoin syömällä kurissa[;)]

Täällä oli jotkut muutkin pyllähdelleet nurin, onneksi sielläkin on selvitty säikähdyksellä. Itse rylläsin yläkerrasta pyykkikoria kantaessani rappuset koko matkalta alas.[&:] noh pikku naarmuilla selvisin.
Toisenkerran koira veti mut nurin metsäpolulla pimeässä, polku oli ihan jäässä ja koira äkkäsi jotain liikettä kauempana puskassa ja rynnisti pusikkoa kohti, mamma mahallaan perässä[:-]
Onneksi nuo pikku matkustajat ovat niin hyvin suojassa meitin kohduissa, ovat vielä niin pieniä että niillä on tilaa uiskennella lapsivedessä ja pysytellä jemmassa.

kirpsakkaa talvipäivän jatkoa mamuskoille [:)]

Takaisin