Elokuiset sadot

Aika hiljaista jotenkin palstoilla...
Eipä tuo mitään,ite en jaksa nyt kirjoitella kun
odottelen tuloksia sydän sykkyrässä ihan koko ajan.
Ei niinku liiku päässä muuta.[&o]

Pysykäähän pystyssä mamuskat ja voikaa hyvin[;)]

ginessalle voima haleja <3

tuo epätietoisuus on raastavaa, epäreilua että ei saa nauttia raskaudesta ilman ylimääräisiä huolenaiheita[&o]
Luodaan yhdessä toivoa ja valetaan uskoa...kaikki päättyy lopulta hyvin.

minä haluan uskoa niin [;)]

Eilen neuvolalääkärissä kyselin niitä seulojen verikoetuloksia, niin terkkari sanoi et täällä niitä tuloksia ei lähetetä kotiin eikä ees neuvolaan, jollei niissä oo jotain häikkää..Eli näin täällä..

Sain tänään aamulla kuvattua mun mahan..[8D] Voi jestas se on tosiaan kasvanut..Ei se peilistä katsottuna näytä niin isolta, mutta kameran linssi ei kait valehtele..[;)] Laittelen sen tonne mahakuviin kunhan saan ensin siirrettyä sen koneelle kamerasta..

eilen taas tuntui koko päivän kasvukipuja mahan alaosassa..Aina kun liikahtaa väärällä tavalla tuolissa tai kumartuu alaspäin tuntuu sellainen tosi terävä kipu joka kestää about 1-3 sekuntia..kysyin niistä samalla neuvolakäynnillä eilen ja terkkari sanoi et kuulostaa ihan juuri kohdun kasvukivuilta..

Kysyin muuten lääkäriltä samalla mun tolkuttoman suuresta valkovuotomäärästä niin se sanoi et se on ihan normia..Hänelle on tullut välillä päivystykseen raskaana olevia hädissään et lapsivedet on menossa kun vuotoa on paljon..Siinä kohdunkaulaa tutkiessaan totesi et ihan normaalilta valkovuodolta näyttää..

Täällä paistaa aurinko ja on 11 astetta pakkasta ja tää taitaa lähteä simmailemaan(uimaan) ja kävelemään ulos..

Oikein hyvää viikon puoliväliä kaikille tasapuolisesti ja isot peukut kaikille jotain tuloksia odottaville tuleville ja nykyisille äideille!

Mun laskettu aika siis myöhäistyi 15.8:ta 19.8. [:)] Minä olen tässä kolmen viikon aikana kolme kertaa nähny pikkusen ultrassa. [8D] Kirjottelen jossain välis tonne muuallekki siitä nyt on vaan pikku kiire niin ei ehi.

Ticker testiä samalla. [8D]

Heipsan kaikille tasapuolisesti[:)].

Mä täälä kotona kökötän kipeän esikoisen kanssa. Se tällä kertaa (kerrankin[;)]) sen verran kipeä, että ei hypi seinille. Vielä. Kuumetta yli 38. No olenpahan pitkästä aikaa saanut tehtyä jotakin tääl kotona. Oli herätty ja oikeastaan ulkovaatteita vaille lähdössä töihin ja eskariin kun päätin koittaa pojan kuumeen ja sit jäätiinkin kotiin. Oli niin hyvissä ajoin herätty et aikaa on ollu yllättävän paljon tälle päivälle. Me kun muuten koko perhe ollaan aamu-unisia ja nukutaan vapaa päivisin yleensä 9-10:n.

Sme myös mulla ollut välillä paljon noita kasvukipuja. Tuntuu kuitenkin et ne vähän vaihtelee. Tuossa viime viikolla oli paljon, ihan joka päiväisiä. Nyt on ollut pari päivää, että ei ole tuntunu oikeastaan mitään sellaista.

Ummetus on saapunut ystäväkseni[>:]. Siitä kärsin myös ekassa raskaudessa sen verran, että kehitin oikein "ihanan" pukamankin[&:]. Ummetus on saanut vatsan kivistelemään viime päivinä. Nyt olen pari päivää ottanut Duphalacia ja toivotaan, että se pikkuhiljaa helpottaisi. Duphalacissa se vika, että tekee mulle ainakin aika usein kovia ilmavaivoja. Onko kokemuksia muista pehmentävistä?

Miu82 mäkin olen kattelu vaunuja ja jos satun hyvät löytämään sopivalla hinnalla niin kyllä mä ne ostan. Nyt odottelen työkaverin kaverilta kuvia vaunuista, jotka siltä vapautuisi sopivasti kesällä. En mä tiedä onko se kovin aikasta ostella mitään. Pitäähän niitä kuluja saada vähän jaettua. Ei mulla ainakaan niin paljo ole säästössä että voisin kaikki ostokset jättää sinne ihan loppuraskauteen. Et luottavaisin mielin vaan[:)].

Viljonkalle jaksamista sokerimittailujen kanssa. Onhan nämä kaiken maailman vaivat inhottavia, mutta kun tietää mitä siitä uurastuksesta saa sitten loppujen lopuksi syliinsä se palkitsee joka tapauksessa[:D]. Onneksi on olemassa hoitoa millä syntymättömän lapsen kasvua voi auttaa ja hallita. Yritän tässä vain luoda positiivista uskoa[:)].

Heisku ja Sme Kuppikoko on kasvanut b:stä c:n. Ongelmana vain ollut se, että rinnan ympärys ei ole vielä kasvanut ja c75 kuppi on liian pieni c80 on sopiva kuppi mutta joutuu laittamaan heti tiukimmalle hakaset. Ei venymisvaraa ollenkaan. Kun taas d 75 on sit taas liian iso kuppi. Ärsyttävää.

Vinkinksi kaikille löysin KELAN sivuilta laskurit äitiyslomalle ja äitiyspäivärahalle ym. Näkee kuinka paljon tulee  äippäloman aikana tulot laskemaan[8|] ja sen kuinka nopeasti se äippäloma onkin jo ohi[:(]. Laskuri näyttää lomien alku ja loppumispäivät. Rahasta se näyttää päivärahan määrän. Ja sen surkean tilanteen kuinka vähän on se onneton kotioidon tuki äippäloman jälkeen.

Tällä kertaa aion kynsin hampain pitää kiinni siitä, että voin olla lapseni kanssa kotona pidenpään kuin viimeksi. Pojan jouduin viemään hoitoon 9 ja puol kuisena kun silloinen mieheni sanoi, että minähän en teitä yksinäni elätä ja, että mun on maksettava oma osuuteni lainoista ruuista ym. kuluista[:@]. Idiootti kun on. Onneksi tällä kertaa uusi mieheni on maailman ihanin ja ennemminkin sitä mieltä, että lapsen kanssa voisi olla kotona vähän kauemmin. Hän oli taasen sitä toivonut omien lastensa äidiltä, mutta hän oli ehdottomasti halunnut mennä töihin. Nyt molemmat ovat samaa mieltä jo heti alkuun. olenkin jo alkanut laittaa vähän sivuun rahaa sitä varten, että on joku paikka mistä ottaa sitten kun on kaikista tiukinta.  Mikään Niina Mikkosen mielipide mulla ei ole. Enkä todennäköisesti aio olla kotona kolmeen vuoteen asti. mutta ehkä sinne puoleentoista vuoteen. Tietty jos olis rikas mies niin vois ollakkin kotona. Mut kun on tavallisen duunarin ottanut niin on laskettava mikä kannattaa. Duunariani minä rakastan enkä häntä rahaan vaihtaisi[:)].

Sitten voi ainakin olla varma itse saaneensa todistaa oman lapsensa ensimmäiset askeleet.

Tulipahan oikein romaani. Nyt kun aikaa kirjoittaa niin tuli oikein vuodatettua[:D]

Eemi03: Kyselin kans tosta ummetuksesta, niin pehmikkeitä saa ihan normaalisti käyttää eli movicol tai ColonSoftia, joka siis sekoitetaan nesteen joukkoon. Sitä suosittelisin.

Vilijonkka: Jaksamista mittauksiin. Ite mittailen 4-8 kertaa päivässä ja insuliinia pistelen kuus kerta päivässä. Mut se on jo niin rutiinia, ettei sitä edes aina muista. Mut uutena asiana se varmaan tuntuu aluks hankalalta. Jaksamista! <3

Oon käynyt viimeaikoina läpi erilaisia vakuutuksia. Kyselisinki, että aikooko moni ottaa tälle vielä syntymättömälle lapselle vakuutuksen? Ja mitä vakuutusta ootte ajatellu. Hinnat vaihtelee aika hurjasti, toki myös sisältö. Niissä on eroavaisuuksia mm.omavastuun kanssa ja sit osassa hinnat alenee, kun vuosia karttuu.

Nyt tää väsymys painaa niin kovin, etten jaksa enempään kirjoitella.... Hyvät yöt!

Nuusku
Meillä aiotaan ottaa se vauvavakuutus..Lähetään kyseleen tarjouksia vasta raskausviikon 17 jälkeen..Sitä aiemmin ne ei myönnä sitä..Todennäköisesti otetaan vakuutus kuitenkin samasta yhtiöstä kuin muutkin vakuutukset on.. aika jännä että vauvavakuutus eli siis vakuutusvaraus on tehtävä viimeistään ennen 28 raskausviikon loppua..sen jälkeen sitä ei saa ennenkuin vauva on kahden kuukauden ikäinen..!!!

Täälläkin ilmottaudutaan mukaan [:)] Laskettu aika on 11.8 mutta jos tämä vaavi on yhtään tullut meihin vanhempiin niin tulee kyllä vähän aikaisemmin jo [:D] Kunhan ei liian aikaisin. Seuraava neuvola-aika on 24.2 ja 24.3 mennään toiseen ultraan [:)] Tässä vaiheessa väsymys on alkanut siirtyä tuonne iltapäivälle ja päivälle mutta aamuisin herään pirteenä ja illalla on myös pirtee olo. Huono olo tulee ainoastaa kun väsyttää ja edes ajattelee syövänsä jotakin. Paino on tähän saakka vain tippunut mutta eiköhän se ala kohta puoliin nousemaan [:)]

Haniliini: saako opiskelijana tosiaan noin paljon mammamania? minä kun en mistään löytänyt summia, vaikka kelan sivuilla pyörin kuin puolukka...sanonko missä... [:D]

Tervetuloa, ja onnea paljon Johkendaali!

Tervetuloa Johkendaali!

Kuinka nopeasti olette saaneet veriseulatulokset? Erityisesti HUS'in alueella kiinnostaisi, että kauan tässä nyt joutuu odottelemaan?  Olin eilen ultrassa ja kaikki ok (nt 1.3), tarkemmin tuolla ultraketjussa, mutta olen aivan hermona tuosta veriseulasta ja olen yrittänyt etsiä, että olisiko joku jäänyt tuollaisella nt-mitalla kiinni seulassa.. Minulle sanottiin (ultraaja)että soitto tulisi kolmessa arkipäivässä, mutta se näytteenottaja taas ei tiennyt mitään asiasta...[8|]

Vauvavakuutus kiinnostaisi, mutta en ole vielä perehtynyt asiaan.. kahden allergikon lapsella vakuutus tuskin kattaa atopiaa tai allergiaa?  Aika suuri todennäköisyys kuitenkin on että ko. vaivat periytyy lapselle ja niistä tulee paljon hoitokuluja..

Lila, mulle soitettiin  viikko ja 1 päivää sen seulan jälkeen.
Niskaturvotusta ei oikeestaan ollut noin pelkällään, se oli sen +iän+istukka ja joku muu veriarvojen summa niin hälyytti.Ne oli siis koholla.

Muutoin ultrassa oli kaikki mainiosti niinkuin pitääkin ja se ultraaja sanoi että mistään näissä näkyvistä asioista ei tarvitse olla huolissaan,kaikki näyttää hyvältä.
Pam.Tulikin soitto...[&:]

Nyt oottelen niitä LVP tuloksia...ei o herkkuu ei,kun olen muutenkin todella kova ressaamaan kaikesta.[&o]

JOHKENDAALI
, onnea ja tervetuloa Elokuisiin!!![:)]

Sme, missä teillä on vakuutus?
Mulla on nuorimmaiselle otettu pohjolasta joskus vakuutus odotusaikana, sekä ifillä on sairauksien varalta otettu vakuutus.Onneksi otettiin sillä viimekesään mennessä oli ollut kaikenmoista vaivaa vatsassa ja kuumeilua yms.oli monta vuotta enemmän ja vähemmän vaivaa.
Selvisi että joskus ulkomaanmatkalta oli  pesiytynyt loinen ..ja se sitten onneksi saatiin häädettyä pois sellaisella lääkkeellä jossa ei ollu suomenkielisiä ohjeita.Tilattu kai jostain?
Mutta vain yksi lääkäri kesän alussa määräsi kakkanäytteisiin kun epäili tälläistä..[:-]
Vakuutus kannattaa...sain 2400 euroa takaisin....

Eikös pitäisi olla jokin todistus siitä että on raskaus kestänyt tietyn aikaa... voin olla väärässä[:-]

Kaikille ihanille mammoille kivaa torstai päivää
[:)]

Lila: Meniköhän joku reilu vko kun tuli sikiöseulonnan tulokset.

Ginessa: Voimia ja haleja tuloksien odotteluun!

Täällä oli puhetta siitä sokerirasitustestistä (jos oikein muistan) ja onko jollekin tulossa sellainen eteen?
Itse joudun ylipainon takia käymään SR-testissä.

Hauskaa torstai-päivää mammat!

Viljonka jaksamista sinne sokerimittauksiin! Jos ymmärsin oikein niin sulla on kuitenkin sokerit tasaantuneet raskauden jälkeen joten kyse on onneksi vaan väliaikaisesta hommasta. Ei kivaa, sen kyllä uskon!

Sme mulle lääkäri määräs varhaisraskauden ultrassa Canestenia kun hänen mielestään mulla on liikaa valkovuotoa. Sanoi että näin usein on alkuraskaudessa mutta ajatteli että ehkä mun ois mukavampi olla kun sitä tulis hiukan vähemmän.

Tarvikkeista meillä on sellainen tilanne että lähes kaikki vehkeet löytyy valmiiksi. Tuplarattaat olin hankkinut jo kahdelle ensimmäiselle, he kun ovat syntyneet vuoden ikäerolla. Lisäksi tosin pitää ostaa myös toinen kantokassi rattaisiin, nyt niitä ei ole kuin yksi. Turvakaukaloitakin meillä on jo kaksi ja kavereilta saadaan tänne myös kaksi pinnasänkyä. Sitten ei puutukaan kuin suurempi auto mihin koko perhe mahtuu sekä isompi asunto mihin kaikki mahtuu asumaan[:D]

Miu82 Mä olen samoilla linjoilla ton kierrätyksen suhteen. Meilläkin kiertää kaikki mahdollinen ja kirppikselta tulee tehtyä hankintoja. Onnittelut vaunuista! Hyvä että sait sellaiset kuin halusit. Saanko udella minkä värisiin päädyit?

Eemi03 harmi että jouduit esikoisen viemään hoitoon noin pienenä jo. Mä vein tytöt hoitoon kun kakkonen oli juuri täyttänyt 1v ja se oli kamalaa. Mutta silloin ei ollut tilanteessa mitään vaihtoehtoa. Nyt ois ajatuksena se 1,5v kotona mutta katsotaan miten lähtee sujumaan.

Vakuutukset/Nuusku otetaan ehdottomasti syntymättömän lapsen vakuutus. On kahdella ensimmäiselläkin ja on heillä ollut erittäin tarpeellinen. Eroja niissä tosiaan on mutta todennäköisesti otetaan sieltä missä on muutkin meidän vakuutukset. Lila mulla itsellä on astma ja allergia muttei sen takia ole kummaltakaan aikaisemmalta pois suljettu allergioiden korvaamista ja kakkosen vakuutus korvaa hänen atopian, allergian ja astman hoidon ilman mitään mutinoita. Onneksi koska noihin rasvoihin uppoaa pieni omaisuus! Hakekaa siis vaan vakuutusta noista allergioista huolimatta, on tuskin mikään ongelma.

Johkendaali tervetuloa mukaan!

Omaa: tänään oli sitten neuvola. Sydänäänistä ei saatu mitään selvää, siis kyllä sieltä ääni kuului muttei tiedetty kumman ne ovat. Onnistuu kuulemma paremmin kun ovat vähän isompia. Muuten kaikki ok mutta mun paino. Siis 263g/vko lisää!!! Tätä menoa mä pääsen ihan uudelle kymmenluvulle ennen syksyä eikä se oikein innosta. Varsinkaan kun selkä varoittelee jo nyt. Mä oon nyt pari viikkoa käynyt taas pilateksessa ja jos siihen lisäis uinnin ja zumban niin ehkä tästä vielä hyvä tulee. Mutta jotain on tehtävä!

Ginessa Meillä on kaikki vakuutukset pohjantähdellä..Tod. näköisesti mennään sieltä kysymään ekaks ja verrataan sitten muihin..Saapi nähä..

Scarlett Mä taidan tyytyä pikkuhousunsuojiin tällä hetkellä..Nyt tuntuu et ois vähän vähentynytkin viime viikosta määrä, joten..[;)]

heissan.

Lila kyselit miten nopeesti saa seula vastauksia hus.in alueella. Ite sain reilun viikon jälkeen kokeista tulokset postissa kotiin, eli nopeaa toimintaa[:)]

Johkendaali tervetulloo joukkoon kasvavaan mukaan[:D]

vakuutuksista Mulla on kahden vanhemman lapsen vakuutukset ifistä ja kuopuksen vakuutukset tapiolasta. Kuopuksen odotuksen aikaan kyselin tarjouksia eri yhtiöistä ja tuolloin Tapiola paras vaihtoehto. Syy miksi en sitten siirtänyt kahta vanhempaakin Tapiolaan oli että uudessa vakuutusyhtiössä ei olisi enään korvattu sellaisista sairauksista joihin lapsi oli jo aijemmin sairastunut, esim korvatulehduskierteet, mahdolliset putkitukset yms. Vakuutus olisi vain vakuuttanut lapsen kattavasti siitä päivästä lähtien kun sopimus on tehty. uskoisin että päädyn tuohon Tapiola yhtiön palveluihin tämän neljännen lapsen syntymän myötä. Meidän perheessä on muutkin kodin vakuutukset Tapiolasta.

Helouu!
Vakuutuksista; suosittelen ottamaan vakuutuksen ennen lapsen syntymää. En ehtinyt ottaa sitä esikoiselle ajoissa, joten siitä rajattiin heti neuvolakorttiin syntymän jälkeen kirjattu karsastus pois. Ja siihen liittyen menoja on kuluneiden kymmenen vuoden ajan säännöllisesti ollut. Toisen lapsen kanssa ehdin sen tehdä ajoissa ennen syntymää, joten rajauksia ei ole ollut - ei tosin karsastustakaan [:D], mutta muita terveydenhoitokuluja kylläkin. Ja kaikista vakuutuksista joita meillä on ollut, niin eniten olen joutunut lapsiturvan kautta korvauksia hakemaan, joten mikään turha menoerä se ei ole.
Me vaihdoimme välillä vakuutusyhtiötä ja tuolloin oli lapsivakuutukset jätettävä entiseen vakuutusyhtiöön, että vakuutusehdot säilyisivät samoina. Tämä sillä seurauksella, että vakuutuksien hinnat nousivat yli puolella[:@]. Mutta tämä kai on se pelin henki.

Vakuutuksista: Kyllä mä ajattelin tällä kertaa ottaa sen vakuutuksen jo raskausaikana. Viimeksi sitä pojalle harkittiin, mutta jäi ottamatta rahatilanteen takia (ja miehen pihiyden[:@]). No onneksi tämä kuopukseni on ollut pääasiallisesti terve. Sairasteleekin vain muutaman kerran vuodessa.

Meillä on kaikki vakuutukset Tapiolassa. Sieltä aion tämän tulevan lapsenkin vakuutuksen ottaa. En ole vielä tarkastellut heidän hintojaan ym. Mutta Tapiolalla mielestäni hyvä palvelu siinä, että heillä  lasketaan kaikkien vakuutusten maksut yhteen/ vuosi ja sitten ne jaetaan tasaisesti joka kuukaudelle. Eli mulle tulee joka kuukausi Tapiolasta vakuutuslasku n 76e. Ja se sisältää kaiken, kodin, auton, henki-, lapsen, sairas vakuutukset kaikki. Ei tule missään kuussa sitten isoa laskua kun saa jaettua tasaisesti koko vuodelle. Itse olen ollut tähän todella tyytyväinen. varsinki auton vakuutukset tekivät aiemmin aina ison loven kukkaroon.

Tervetuloa Johkendaali.

Hengessä ollaan kaikki mukana . Tulehan kertomaan meillekkin heti kun saat vastaukset. Minulla ihan sellainen tunne, että sinun tulokset ovat hyvät. En tiä miks, mut uskon niin. [:D]Ennustajan lahjoja ei ole.

Heipsan kaikille!
Pitkästä aikaa saan kirjoitettua tänne jotain [:D]ekassa ultrassa käyty ja siellä oli kaikki hyvin, näkyi munuaiset ja kaikki [:)] pikkuinen oli nukkumassa ja innostui potkimaan ja huitomaan kun ultratäti sitä herätteli, oli aivan mielettömän ihanaa nähdä pitkän odotuksen jälkeen että kaikki oli hyvin. seulonta tulokset tuli ja niissäkin kaikki normaalia, niskaturvotus oli 1.2 muistaakseni [;)] kirje tuloksista tuli noin viikossa. ultrassa tosin LA siirtyi viikkoa aikaisemmaksi.
Kävimme myös neuvolalääkärillä josta jäi tosi P***a maku[:@] lääkäri oli varmaan minun ikäinen eikä tuntunut tietävän mistään mitään, kyseli pikaisesti mikä olo ja housut pois ja pöydälle. sydän ääniä ei saanut kuulumaan joka sai minut tietysti hysterian partaalle [:(] kokeili vielä että kohtu on kiinni ja kiinteä, ja olihan se. Onneksi menin lääkärin jälkeen vielä neuvolatädin luo, itku kurkussa hänelle kerroin että sydän ääniä ei kuulunut[:(] Neuvola täti sanoi heti tähän että ei huolta hän hakee laitteen niin laitetaan kuulumaan, hän ei päästä tuolla mielialalla kotiin [:)] no täti haki laitteen, kokeili hieman massua ja painoi mikin vatsaan ja osui kertalaakista oikeaan kohtaan,  ja siellä se sydän pompotti kovalla jyskeellä n 150 kertaa min [:D]
Sokerirasituksessa kävin ja mulla oli paaston jälkeinen arvo 4,6 tunnin jälkeen 4,3 ja kahen tunnin jälkeen 4.9 kaikki oli siis hyvin. neuvolassa sanoi että jos arvo menis yli kympin niin olis huolestuttavaa, mutta joudun vielä lähempänä loppu raskautta käymään uudestaan rasituksessa. itse jouduin rasitukseen kun isälläni on 1tyypin diabetes. Anteeksi pitkä kirjoitus piti saada purkaa sydäntä[:D]

Takaisin