Elokuiset sadot

ginessa: Ihan kamalasti voimia ja jaksamista sinulle.
Täällä palstalla on hyvä käydä purkamassa..Toivottavasti siellä saadaan asiat raiteilleen takas tavalla tai toisella- olihan siihen varmasti joku syy, miksi miehen kanssa yhteen menitte?
Uusioperhe"ihanuutta" nim. kokemusta on.
*halaa*

Kiitos Kaika,ihanaa ja lämmittävää on kun joku ymmärtää- kyynel helpotuksesta[:)]

Halit sinne myös!![:)]

Myrsky, mä olen joutunut olemaan sairaslomalla juuri noista syistä, eli pahoinvoinnin, väsymyksen ja verenpaineiden takia. Huomasin myös, että sulla on ollut noita vuotoja. Mullakin on tullut kolmeen otteeseen  raskauden aikana samanlaista vuotoa ja mahakipuja, mitä kuvailit. Se on kestänyt yleensä sen 5 päivää. Viimeisimmät vuodot oli muistaakseni viikolla 9-10.

Mulle sanottiin myös melko tylysti äitiyspolilla, että koska raskaus on vielä niin alussa, niin ei sitä mitenkään lähdetä tarkistelemaan, että menikö kesken vai ei. Kuulemma vasta siinä vaiheessa voi olla yhteyksissä, jos kivut käy niin koviksi tai vuoto niin runsaaksi, ettei enää kotona pärjää. Ja kyllä mä sen itsekin tiedän, että monella vuodot on ihan normaaleja, mutta sitten taas joillain ne valitettavasti tarkoittaa sitä, ettei kaikki olekaan kunnossa.

Onneksi kaikki on kuitenkin ollut omalla kohdalla hyvin vuodoista huolimatta, vaikka kyllä ne tuntuu edelleenkin pitävän vähän varpaillaan. Mä uskon kuitenkin, että sulla on Myrsky kaikki täysin kunnossa, varsinkin jos se vuoto ei ole lisääntynyt ja on jo loppumassakin. Ja jos oot jo ultrassakin ehtinyt käymään, niin siellä on suljettu kohdunulkopuolinen raskaus ym. pois.

heissulivei...

ihana lukea teidän muiden juttuja... välillä oon käynyt kurkkimassa mutta pitkään aikaan en ole itse kirjoitellut... Aivan hirveä olo on koko ajan. Töissä käyn 3-4 kertaa päivässä tutustumassa vessanpönttöihin ja sama jatkuu kotona, myös viikonloppuna. Hirveä olo siis on. Jos ei anna oksun tulla niin sitten koko kroppa vetää kauheen tärinän peliin. Tällä hetkellä töissä muka pitäis tehdä töitä mutta on taas niin paha olla että itku on tosi lähellä. Ainoa joka oikeasti tätä ymmärtää on oma äiti joka kulki omat raskausaikansa muovipussirulla laukussa.. Onneni on että mieheni on edelleen kuuliaisesti pitänyt huushollia yllä, mutta siitäkin tulee paha mieli kun ei tee mitään ja makaa sohvalla kun märkä rätti. Toinen sitten flunssasena yrittää tehdä työnsä, pyörittää firmaa ja hoitaa minua ja kämppää.. Töissä tekee mieli huutaa ihmisille että peskää hampaanne, hiuksenne, lopettakaa tupakointi MULLA ON PAHA OLO.

Niin en kuitenkaan tietenkään voi tehdä ja sitten mulla on paha fiilis siitäkin että olen niin tuomitseva. Tiedän, maailma on täynnä paljon muutakin pahaa mutta kuka jaksaa enää kun on 5-6 viikkoa nyt oksentanut KOKO päivän ajan... Hyviä kysymyksiä tulee ... eikse muka meekään heti aamun jälkeen ohi? EI. Eikö se varmasti lopukaan 12 viikkoon? EI.

Anteeksi ja kiitos. Ihana valittaa ja purkaa tuskaa. Tsemppiä kaikille muillekin kaikissa tämän ihanuuden esiin tuomissa vaikeuksissa..

Minut saa sitten poistaa tältä listalta..Sunnuntaina meidän pikku enkeli levitti siipensä ja lensi pilven reunalle viikoilla 11+3..Nyt hirveitä supistuskipuja sietäen yrittää kotona levätä..Toivottavasti muilla menee kaikki ok.Nauttikaa raskaudesta minunkin puolesta.

Jep..mun mies kyllä yleensä on aika ihana,osallistuu paljon kaikenmoisiin kotihommiin jne.
Ehkä meiltä nyt tällähetkellä puuttuu se jaksaminen yhdessä -läheisyys.[:-]
Arki on sellaista,kahlaamista..me ei olla tunnettu järkyttävän kauaa..kesällä tulee kesäkuussa 2 v täyteen.

Kurjissa merkeissä alkoi kyllä teiän raskaus...Miu!!
Pääasia on että tästä pienestä taimesta olet varma,sitten kaikki kyllä siltä osin sujuu!![:D]
Kun tietäisikin mikä kaikki muka johtuu hormoneista ja mikä ei,niin sitten sitä ois viisaampi[;)]
Puuh,vaikeeta!!
Paljon hyviä oivalluksia sulle sun tutkimusretkellä mielesi sopukoihin!![;)]

Ihanaa Haniliini kun sä oot voinu suht ok,se on todella onni!![:D]

Yritän parhaani mukaan kyllä pysyä tyynenä,mutta sitten aina kiehahtaa..ei kivaa[&:]
Kiitos sympateerauksesta[;)]

Hmm,nopeet sydänäänet mulla on ollu 2 kertaa ja molemmat tyttöjä ja sit se yks poika josta oli vähemmän..en nyt muista enään minkä verran
Nyt ei oo tietoo nopeudesta-15 pv toi viimeistään selvinee[;)]
Ellei jo sitten tuossa 5.2 ku meen sinne lapsivesipunktioon...
kun ne tutkii sitä ennen.
Ja siitä näyttestähän mä saankin sit tietää kumpi tulee...
Sanon siis huonon oloni johtuvan tytöstä,niinkuin aiemmatkin tytöt ovat mulle huonon olon tehneet[;)]
Mutta..saas nähdä[;)]

Argh,nyt ettii päänsärkyyn pilleriä....

Ihanaa iltaa mussukat!![:D]

Suffe Voimia suuren surun ja menetyksen kohtaamisessa[:(]

Haniliini Kyllä mie veikkailisin että tyttöä oottelet [:D] saatan toki olla yhtä väärässä kuin oikeassakin, mutta omakohtaisesti poikaa odottaessa sykkeet pyörivät siinä 130 tietämissä ja taas tyttöjä odotellesa sykkeet olivat 140-165.
Noh aika näyttää miten menee arvailut [:)]
Niin ja nyt nautit vaan hyvästä olostasi, se ei tee sinusta yhtään huonompaa mamia oksennatko pää pöntössä 24/7 vai et[;)]

Tuuva, ginessa, Miu82 Kyllä se vaan tytöt on niin että itse kunkin parisuhde on raskausaikana koetuksella enemmän ja vähemmän...ihanaa kun täällä jotkut uskaltavat puhua niistä negatiivisistakin parisuhteen puolista[;)]
Täällä on myös arki todellista vääntämistä hetkittäin...ja kaikki yhteenotot tuntuu menevän juuri minun hormonien piikkiin[:@]
Palautan tuota ukko kultaa hetkittäin maanpinnalle ja käsken katsomaan peiliin[8D] Ei sitä ole vielä tarvinnut ulkoruokintaan siirtää, mutta toisinaan ei ole kaukana käynyt etten itse ole lähtenyt vähän jäähylle.
no tässä eletään mullistusten aikaa, uusioperhe jossa haasteita riittää.

Asali Hurjasti tsemii pahoinvoinnin kanssa, tiedän tuon tunteen varsin hyvin. Ensimmäinen raskauteni, poikaa odottaessa oksensin ekat 5kk. [:'(] Oksentelin niin rajusti että kasvoista napsahteli verisuonia poikki ja iho oli yhtä pientä verenpurkaumaa[:-] Kokeile kaikkia mahdollisia keinoja millä saisit oloa helpotettua ja riittävä nesteen määrä, lepoa unohtamatta.

Ruska83 Juuh onneksi olen ultrassa käynyt, on se kohdunulkopuolinen pois suljettu[;)]

Nyt omaa napaa taas...mutta pakko hehkuttaa!!!![:D]
Ainakin pikkuisen sydän lyö...kotidoppleri on siis testattu ja todettu toimivaksi[:)]
laskin tuossa sen minkä naputuksen perässä pysyin että, sydäneenet olis jotain 165 kertaa/min, tämä vahvistaisi tätä miun tyttö fiilinkiä [;)] Huomenna sinne neuvolaan ja lääkäri saa sitten arvioida ton kohdunsuun tilanteen. vuotoa ei ainakaan enään ole!!!![:)][:)][:)]

Suffelle haleja ja voimia!!!!!!!

Itse sain tänään postista veriseulan tulokset:ei kohonnutta riskiä eikä tarvetta jatkotutkimuksille![:)]
Ja huomenna pitäis kotidopplerin tulla.Viime ke oli nt-ultra ja nyt 8 pitkää viikkoa ilman mitään käyntejä missään ja sitten 29.3 r-ultra[8|]Kun ei liikkeet vielä tunnu niin kiva tosiaan jos sykkeitä edes[:)]
Turussa säästetään todellakin[:'(]

myrsky: Ne on pelottavia ne vuodot... Itsehän luulin joulun jälkeen,että meni kesken. Sitä vuotoa meinaan tuli, niin ettei yösiteestäkään ollut apua. Sitten vasta uuden vuoden jälkeen pääsin ultraan ja siellä se pikkuinen silti oli. Toki mulla oli myös iso hyytymä siellä. Sellainen hyytymä voi tulla myöhemminki ja poistuu kyllä itsestään. Jos vuoto on ruskehtavaa ja niukkaan, niin en usko että on mitään hätää. Mulla on siis koko raskauden ajan ollut pientä vuotoa. Ei tunnu tosiaankaan aina siltä, että vauva olis tulossa. Mutta kaikki siellä on hyvin. Lääkärit sanoi, että se vuotaa niin kauan että se hyytymä on poissa. Otat vaan ihan rauhassa, uskon että kaikki on hyvin :)

Kaikille: Sain tänään postissa mahdollisten kehityshäiriöden seulonta -tulokset. Kaikki hyvin :) ja niskaturvotusta ei ole :)

Onnellista odotusaikaa kaikille <3

elysee onnittelut hyvistä seula tuloksista [:)]
Täällä kans tuli hankittua tuo kotidoppleri, ihan mahtava laite. Etsiskelin ensin kyllä tovin niitä sydänääniä ja omani löysin ensin, mutta sitkeys palkittiin ja paikansin pikkuisen sydänäänet[:D] Illalla laitettiin kauittimiin piuha kiinni niin lapsetkin saivat kuulla pikku sisarensa sykkeet <3

nuusku sinne myös onnittelut hyvistä seula tuloksista [:)]
On nuo vuodot aina pikku paniikin aiheita, sitä kun on vielä hyvin herkässä tilassa niin reagointikin on sen mukaista. Mutta se on ihan inhimillistä[;)]
Yritin toki vuodoista ja kipuiluista huolimatta säilyttää viileyteni, mutta kyllä aika ajoin kurkkua kuristi.
Ja kohtelu mitä sain äippäpolille soitellessa lisäsi vaan pahaa mieltä[&o]
Onneksi siellä sekä täällä ollaan selvitty säikähdyksellä näistä ikävistä asioista [:)]

Hyvä kun aamulla sain silmät auki, niin jo olin doppleria masulle kaivamassa, ja ihan heti paikansin pikku sykkeet..ihan paras aamu aikoihin[:)][:)][:)] Nyt hyvä aamiainen ja nokka kohti neuvolaa.

Haniliini,juu ei ole tässä välissä ainakaan kk välein.Eka neuvola oli rv 9+3 ja seuraava rv 22+3!
Mutta onneksi nää ultrat tässä välissä sentään,on tosin tuohon r-ultraan vielä yli 7 viikkoa[8|]
En tiedä miten sitten jatkossa,näkyykö säästöt sittenkin käyntejä vähentämällä...
Ei mua niin haittaa tavallaan,tää on jo vanhaa tuttua juttua eikä mulla ole mitään perussairautta tms joka vaatisi käyntejä useammin mutta joku muu voi kovasti kärsiä pitkistä väleistä[:@]Ja nyt kun saan sen dopplerin,niin eipä tässä mitään.[:)]

Terkut neuvolasta!

Kaikki hyvin, olsuhteisiin nähden[;)]
Neuvola täti taisi olla ihan varma mun keskenmenosta, kunnes hymähdin sille ja kerroin kotidopplerista[:D]
Terkkari tuli jo surullisen näköisesti mua ovelle vastaan ja katseli mua kovin pahoitellen[8|]
Mutta kyllä sille hymy nousi kasvoille kun kerroin kuulleeni kotona sydänäänet.

Tosiaan tänään oli myös neuvola lääkäri ja siltäkin osin kaikki kunnossa, ei näkynyt vuotoja ja kohdunsuu oli juuri niinkun pitääkin. Syitä aijemmalle vuodolle ei ole keksitty, ainoa selitys tuntuu olevan ärsyyntyneet limakalvot sen ultrauksen jäljiltä. Kivut vatsalla on todennäköisesti vaan kovin rajuja kasvukipuiluja. Painoa tälle mammalle oli tullut huimat NELJÄ kiloa Joulukuun neuvola reissun jäljiltä[:o] Kiitos pahoinvointini johon yritän tuon tuosta hotkia jotain sapuskaa, että edes hetkeksi helpottaisi[&o]
Lääkärikään ei ollut kuullutkaan mistään kotidopplerista ja silmät pyöreinä kyseli mistä sellaisen olen saanut käsiini[:-
Seuraava neuvola aika onkin 15.3, olis kuulema uusien ohjeistusten mukaisesti vasta paljon myöhemmin, mutta terveydenhoitaja oli sitä mieltä että kävisin vähän useammin[;)]

Nyt on pakko mennä hetkeksi päikkäreille...kaiken ressailujen lauettua alkoi väsy painamaan.

Suffe Voih, oikein paljon jaksamista sinne..

Omaa: Mulla on oksennustaudin ja ripulin jälkeen jäänyt mahan outous eli siis esim. lumia luodessa nippaa tosi kovasti mahasta, sekä esim. kylkeä kääntäessä sängyssä ja esim. jotain painavaa nostaessa.. Sit kun mahaa painelee sivuilta istuessa niin se tuntuu melko kovalta siis siten että mahan alta kun nostelee niin on ihan pehmeä löllykkä mut sivuilta kova..Ja mulla on siis aika iso maha ku on ylipainoa..
Sit meillä on vielä puulämmitys niin puita pitää kantaa sisälle ja lämmittää..Jotenkin ei vaan luonne anna periksi jättää kaikkea miehen hoidettavaksi..

Onneksi huomenna loppuu antibioottikuuri, alkaa väsyttää muistaa ottaa 6 h välein tabu naamariin..Enkä ees muistaisi niitä ottaa jollen ois laittanut kännykkään neljää herätystä pillereistä..[8D]

Ensi viikolla olisi eka neuvolalääkäri aika (siis virallinen). jouduin heti alussa käymään sen luona kysymässä psorin hoidosta..

Suffelle suuret surun valittelut[:(].

Mulla tai siis möykkyläisellä sydämen syke oli 160 ku neuvolalääkäri mittas. Et sekin ehkä vois kertoa tytöstä. Lisää tästä aiheesta siellä toisella palstalla.

Voi teitä kaikkii jotka joudutte painimaan myös parisuhdeongelmien kanssa. Mulla ensimmäisessä raskaudessa tuleva isä suunnilleen kakkat välitti koko raskaudesta. Nyt on onneksi uusi mies ja todella hyvä sellainen[:D]. Eilenkin aamulla ennen töihin lähtöämme silitteli masua ja sanoi et no oothan sie pieni paljon kasvanu[:)].

Siitä pääsenkin sitten siihen, että sen miehen kommentin jälkeen todella huomasin vatsan pullahtaneen ulos.[:D][:D] voi miten se onkaan ihana! Vähän tosin mietityttää et miten se voi olla noin suuri jo tässä vaiheessa? Viikkoja kuitenkin nyt vasta 14+4. Onhan mulla ollu paljon turvotusta vatsassa ja sen takia olen jo joutunut mamma vaatteisiin siirtymään. Mutta nyt kun tuntuu, että turvotus on kaikonnut niin tuo alavatsa on nyt kyllä parin viimeisen päivän aikana tullut niin paljon ulos, että ei ulkopuolisilla ole enään mitään epäilystä et miksi se vatsa pullottaa. Töissä näissä kaavuissa vatsa peittyy vielä aika hyvin, mutta kommenttia asiasta on kuitenkin tullut, töissäkin.

Viime raskaudessa mun vatsani pullahti mun mielestä vasta siinä viikolla 20? Ehkä? Kuinkahan iso tästä nyt sit tällä kertaa tulee kun se on nyt jo näin suuri?? Ultrassa on kuitenkin näkynyt aina vain yksi vauva.

Mites muilla? Varsinkin te, jotka odotatte toisia, kolmansia tai enempiä niin onko vatsan koolla ja kasvulla ollut paljon eroa ensimmäisen raskauden jälkeen?

Kiristelyä vatsalla on ollut tosi paljon tässä viime päivinä. siis tuntuu, että kohtu jo supistelee? Kipeää se ei tee ollenkaan, mutta on ennemminkin vähän inhottavaa. Kun tuntuu, että noissa kohdun sivuissa tuntuu samalla vähän vihlovaa kipua. Sen kyllä olen tulkinnut näiden kohdun kannattajien venymiseksi. Eikä ne aina liity toisiinsa. Ihan kuin joutuisi välillä koittaa antaa masulle enemmän tilaa. Pitää etsiä asentoa missä se voisi olla rennonpana. Onko samanlaista tuntemusta kenelläkään? Kaippa ja toivottavasti tämä on normaalia?

Suffe Voi suurta surua, jaksamista sinne.

Mä olin aamulla siellä sokerirasitustestissä [&:]

Voin kertoa että olo oli aika kaamea kun raahauduin sinne aamulla kahdeksaksi ja olin jo siihen mennessä ollut 12 tuntia syömättä.

Onneksi oli vanhempi terkka (ne yleensä löytää multa hyvin suonen..) ja siellä oli odotustilan perällä sellainen pieni osa johon ne valtavat eläkeläislaumat ei löytänyt. Mulla oli mukana kirja, jonka lukemisesta ei tullut yhtään mitään kun se tasainen paapatus kävi joka puolella. Onneksi nappasin aamulla vielä mukaan miniläppärin, jonka kanssa aika sitten kului suht leppoisasti.

Täytyy sanoa että musta tuntui kyllä aika raa'alta paastota yhteensä 14,5 tuntia ja olla neulatyynynä siinä välissä. Positiivista oli tosin ettei se litku maistunut ihan hirveän pahalta kun oli kylmää ja kaikilla kolmella kerralla terkka sai verta ekalla yrityksellä.

Mulla piti olla eilen neuvola, mutta mun neuvolatyttö-täti on sairastunut, joten ne siirtää sen ajan johonkin hamaan tulevaisuuteen. Huomenna saa soittaa uutta aikaa, mietin vaan mahtaisiko ne antaa edes jotain verikokeiden tuloksia jo puhelimitse.

Tweety
Olivatko sokerit ok? Minulla on huomenna sokerirasitus ja pelottaa hieman. Sain edellisen kerran raskausajan diabeteksen ja jouduin pistää insuliiniä sekä katsoa tarkasti mitä syön koko edellinen raskaus :(. Toivottavasti nyt sokerit olisivat kunnossa.

Viljonka Todella toivon että ovat kunnossa, huomenna saan tulokset - siis jos ne suostuu antamaan ne puhelimessa.

Eemi03 musta tuntuu kans että maha on pullahtanu ihan yhtäkkiä,tänään huomasin kun laitoin tiukemman topin päälle. ja ensimmäistä odotan.hmm..

saattaa kyllä olla osin sitäkin kun nyt olen syöny huomattavasti enemmän kuin ennen raskautta.. isoin muutos on ollu tämä ruokavalion muuttaminen.olin ennen raskautta hieman alipainoinen,nyt on kyl tullu noin 3-4kg lisää joulukuusta..

ginessa mulla taitaa olla kans aikalailla samankaltainen tilanne parisuhteen kanssa kun sinulla.. ei oo helppoo. ukko painostaa koko ajan parisuhde asioilla, arg!! yritä ny siinä olla stressaamatta.. kyllä taitaa pian olla ohi koko juttu.. ei vaan jaksa enään. tässä on jo ihan tarpeeksi itellä jaksettavaa kaikkien muutosten kanssa ja se että jaksaa käydä töissä mahdollisemman pitkään. niin ei kiitos ylimäärästä p...aa. sorry mun vuodatukseni..

toivottavasti teillä muilla menee paremmin..

Takaisin