Elokuiset sadot

TYTTÖ/ POIKA GALLUP
Vahva tunne tytöstä[:)]. Ja aion kysyä ultrassa. Jos ei kerrota niin käyn sitten yksityisellä katsomassa. Olen ainakin kuullut, että vaasassa ei sanottaisi vaikka kysyisikin. Jotenkin tuntuu, että on helponpi miettiä noita asioita kun tietää kunpi tulee. Mulla varmaan sen takia et poika on enttudestaan, jonka vaatteet olen kaikki laittanut eteenpäin. Veljellä 3 tyttöä ja heillä kaikki vaatteet tallella. Olisi käytännöllistä tässä tilanteessa saada tyttö. Kaikkai kamppeet saisi vain kaivaa veljen laatikoista[:D].

Äitille oli ennustettu jo yli vuosi sitten, että meillä alkaa rakennusprojekti ja että tyttövauva näkyvissä. Edes tuosta rakentamisesta ei ollut tuossa vaiheessa ollut mitään puhetta. Edelliseen raskauteen sama ennustaja oli sanonut, että ensin vaihdetaan sormuksia sitten sinne tulee poika. Sormuksissa luki pvä 13.1.2003 ja viimeiset kuukautiset mistä laskettu aika laskettiin alkoivat 14.1.2003. PELOTTAVAA. Miten joku voi tietää??!!?

Silti vaikea uskoa. Viimeksikin oli vahva tunne pojasta, mutta mitä pidemmälle raskaus meni, tuli sellainen olo, että enhän mä voi oikeesti tietää kumpi sieltä tulee.

Ensimmäisessä raskaudessa oli vain vähän ällötystä, ei vaikuttanut syömiseen ym. Tuloksena poika. Nyt olen oksentanut ja voinut pahoin ihan kamalasti. Yksi työkaveri sanoi, että poikaa odottaessaan oli voinut hyvin, tyttöä odottaessaan oksensi koko alun ajan. Mutta ei kai sitä silti voi varmasti sanoa ellei kuvaa masun sisältä näe....

Paha olo näyttää hellittäneen suurimmaksi osaksi, väsymys sen sijaan jatkuu edelleen kovana. Voisin vain nukkua koko ajan[:D]

Olen nyt muutamalla kerralla huomannut että alakerrasta on tullut jokin läpinäkyvä/vaalea venyvä "hyytymä", kuin limaa.. Mitäköhän tuo on ja onko siitä jotakin haittaa? Valkovuotoa on tullut jonkin verran ja tuntuu lähes kokoajan siltä että paikat ovat "märkinä". Kutinaa tms ei ole ollut..

Gallupiin: En ole itseasiassa edes ajatellut vielä kumpi sieltä tulisi, jotenkin on vieläkin vaikea tajuta että siellä masussa olisi jotakin[:)] Ja toisaalta en uskalla innostua paljon ennen np-ultraa, se on ensimmäinen kerta kun näen onko siellä oikeasti jotai.. Eipähän tuolla merkitystä ole tuleeko poika vai tyttö, kunhan terve on. Jollakin tapaa tuntuisi luontevalta saada tyttö, mutta varmaan miehestä taas sitten poika[:)] Kyllä varmaan halutaan tietää se sitten kun se mahdollista on jos on vaan mahdollista. Onpahan sitten helpompi ostella vaatteita ja muuta, en usko että mies ainakaan haluaisi pojalle vaaleanpunaisia vaatteita[:D]

Haniliini: Ei ole kukaan vielä ainakaan puhunut mitään tollasista jutuista..Varmaan aika lailla hoitopaikkakohtaista.
IhaNainen: Eipä tosiaan kilpaladuille olis asiaa näillä hemppareilla [:D]..
Sash79: ok, hyvä tietää [:)]..

Heips kaikille!
Täällä on ollut eka neuvola tänään ja kaikki meni hyvin verenpaineet yms kaikki oli hyvät. Sydänääniä ei saatu doplerilla kuulumaan joten pääsin tänään sit iltapäivästä vielä varmistus ultraan!!

Ultrassa kaikki oli kumminki hyvin, siellä masussa se pikkuinen köllötteli ja potki kovasti koko ajan :D sydämen sykeki oli kuulemma hyvä!!

Huomena pitäs varailla sitten aika np ultraan missä saadaan sit kunnolla selville viikot yms! :)

tohon GALLUPPIIN: Me ollaan miehen kans tällä hetkellä sitä mieltä että ei haluta tietää sukupuolta etukäteen, mutta se meilihän voi vielä tässä muuttua ennen sitä rakenneultraa tai siellä ultrassa :)

Heisku ja pikkuinen 11+2 <3

heissuli vei...
tänään oli varhaisultra ja siellähän se pikkuinen hammastikku paukutti sydäntään menemään.
AIVAN USKOMATTOMAN IHANA TUNNE.. (hei, en oo sekoomassa, ja keksinyt itselleni näitä oireita)

LA siirtyi hitusen aiemmaksi eli nyt mennään ajatuksella 25.8.

se on totta nyt. totta.

TYTTÖ/POIKA GALLUP..
Meillä yks päivä mieheltä kysyin et haluaako se tietää etukäteen sukupuolen..Ja sieltä tuli vastaus: "et itseasiassa haluan..Oon meinannut siit kysyäkin mutten oo kehdannut"..
Mä ite oon vähän kahen vaiheilla et haluanko vai en..Toisaalta ois kiva et se ois yllätys, mutta...Ei varmaankaan onnistu et toinen tietää ja toinen ei..[:D]

Huomenna eka ultra..Apuuvaa....Jännittää jo tosi paljon..oon miehelle sanonut et pitää varautua myös huonojen uutisten kuulemiseen..Saa nähä leijailenko huomenna pää pilvissä vai en..Ja jos ne sydänäänet kuuluu ja kuva näkyy niin ihan varmasti käyn itkemään..

oon jo nyt itkenyt ku oon kattonut neloselta sitä vauva tulossa -ohjelmaa, niin niissä missä vauva nostetaan äidin mahan päälle-kohdat ni itken ihan tolkuttomasti..[;)]

asali: mulla tuli ihan samanlainen olo, siellä on oikeasti jotain, eikä tää oo valeraskaus!!! ihana tunne!!! onnea!!!!

Ihan nopea päivitys tänne kun unihiekka yrittää vallata silmät.. tänään oli siis varhaisultra, ja siellä pikkuinen köllötteli, sykekin näkyi ruudulla. Koko 15mm ja koon mukaan 8+0 eli aivan samoissa asalin kanssa mennään :-), LA 25.8  Lääkäri oli todella asiantunteva, ja koin kyllä saaneeni koko 90eurolle vastinetta, mitä käynnistä jouduin maksamaan.

Nyt jo ihan pikkuisen uskaltaa toivoa että oikeasti pieni syntyisi elokuussa.

Noista vuodoista: Joku niitä ihmetteli. Mulla on myös ollut runsasta valkovuotoa ja on kans välillä sellasta limaista ajoittain. Mun tietääkseni se on ihan normaalia. Et ei tartte huolestua.

SME Mä olen myös sellainen et itken heti siinä vaiheessa ku teeveestä näytetään et joku saa vasta syntyneen vauvansa rinnalleen ja muutenki tosi herkästi vollotan. Mulla nyt toinen lapsi tulossa ja ensimmäisen isä sanoi synnytyksen jälkeen, että hän ihmettelee kuinka mä en itkeny. Et sitä olis itketäny mut ei sit kehdannu ku mäkään en itkeny. Siin kohas vasta tajusin et "ainiin!!! mä unohdin kokonaan et tos kohas piti itkeä[:D]". Sitä oli jotenkin niin hämillään koko tilanteesta ja onnellinen siitä et kipu on ohi et unohtu koko itku[8|]. Eikä sitä sit enää jälkeenpäin itkettänykkään. Mut jotenkin jäi siitä sellanen olo et se ei menny niinku piti ku menin unohtamaan sen itkun[;)].

Mä en vieläkään tajua sitä et miten mä unohdin sen kokonaan?!?! Ja ku olen kyllä kova pillittäjä. olin ollu aivan varma et mä itken hyvin vuolaasti. Höh, nii ei käyny. No ehkä mä muistan tirauttaa tän seuraavan kanssa muutaman kyyneleen[:)].

Terveisin Eemi03 ja "Möykky" 11+4

Ainii olo on niinku olis palannu elävien kirjoihin!!! Ihanaa. Ihan kokonaan ei ole paha olo ohi mut nyt jo tuntuu siltä et mä elän!!!!

Ultra ohi myös..kuulumiset kirjoitinkin jo sinne osioon..
Mutta nyt siis olen saanut varmistuksen (vihoviimeisen) raskaudestani..Kait se nyt on uskottava kun sai kuvankin todisteeksi..[;)]

itkuhan mulla tuli ultrassa, yritin vaan pidätellä etten menetä mitään kuvista..

Mutta mullahan ei ole ollut minkään valtakunnan pahoinvointia..Tai siis yks aamu yritti tulla mut meni ohi syömällä..Sen jälkeen ei ees yrittänyt tulla..Pelästytikönhän mä sen pois????[:D]
No joo siis heti jos oon syömättä 2-3 h niin sitten tuleee hieman kehno olo, mutta se johtuu kait verensokereista ja raskaudesta..

Nyt oon siis melkein 12 viikolla ja ootellaan vielä ensi viikko ennenkuin aletaan kertoo ihmisille..Osaankohan mä pitää suuni kiinni siihen asti..

Tää on meinaan jo tuijottelemassa vauvanvaatteita sillä silmällä..[8D]

BTW Ootteko saanut unta öisin?

Mä oon nukkunut positiivisen tuloksen jälkeen yhen ainoan yön rauhassa, ilman et tarvii mennä pissille (1-6 kertaa yössä) vessaan..[:'(]

Nyt huomasin etten pysty enää nukkumaan lainkaan mahallani..Mä olen siis ihan vauvasta asti nukkunut mahallani. En kuulemma suostunut nukkumaan ennenkuin käännettiin mahalleen nukkuun..
Nyt en siis löydä nukkumisasentoo ja pyörinkin koko yön kuin häkkärä sängyssä..

Onko teillä jokin hyvä nukkumisasento?Pistäkää jakoon te jotka olette jo olleet raskaana, tai muuten tiedätte tooosi hyvän asennon nukkumiseen..

Tyttö vai poika-galluppiin: minä toivon poikaa ja isukki tyttöä. Yleensä saan aina tahtoni läpi meidän suhteessa, mut saas nähdä kumpiko sieltä tulee [;)] Mielellään haluttaisiin tietää sukupuoli etukäteen, onpahan helpompi miettiä nimeä ja hommailla vaatteita. Jotkut tutut äidit ovat sanoneet, että heillä on ollut alusta asti aavistus vauvan sukupuolesta ja usein se aavistus on pitänyt paikkaansa. Voi kun olisi minullakin jokin "etiäinen", aavistus [:D] Kun äitini odotti pikkusisarusta, näin unia poikavauvasta, jotenkin tiesin sukupuolen ja pikkuvelihän sieltä syntyi. Vanhemmat eivät kenellekään kertoneet, vaikka tiesivät että poika on tulossa. Outoa :D

Sme, mulla vaihtelee tosi paljon nuo yöunet. Joskus saan nukuttua 2tuntia, välillä voisin nukkua kellon ympäri! Vessakäynnit vähenivät yhteen kertaan yössä kun "pakotin" itseni käymään pissalla just ennen sänkyyn menoa ja jätin iltateen juomisen pois. Myös vesilasi on kadonnut yöpöydältä. Kurjaahan se on heräillä jatkuvasti kesken unien vessaan :(
Itse saan nukuttua parhaiten "puoliksi" kyljellään. Ei varmaankaan tee hyvää selälle nukkua yläkroppa kierteellä.. Eli siis yläkroppa niin kuin nukkuisi mahallaan, mut tyynyjä koukistetun jalan ja masun alle. Toimii ainakin mulla, vaikka kylkeä kääntäessä joutuukin usein asettelemaan tyynyt uuteen järjestykseen. Olipa sekava sepustus, toivottavasti ymmärsit [:D]

Heippa kaikki!
Tänään menossa rv 11+1 ja kävin ultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin ja sikiö oli kovin liikkuvainen [:)]. Kyynelhän siinä vierähti kun näki vauvansa ensimmäistä kertaa, jännitti niin pi..sti.
Huomenna olisi sikarokote jakelu terveyskeskuksessa, mutten ole päättänyt haluanko.. auttakaa mua tässä [8|]

Moikka!

Mulla sit vaan huononee olo. [:@] [&:] Ei kiva.. Nyt oon kohta viikon päivät melkein joka aamu oksentanu kaiken syömäni. [&:] Ekaan ultraan on viel parisen viikkoa aikaa. [:)] Pikkasen jännittää jo.

Onko teillä kellään alkanu nännit kuivumaan? Mulla on aika kuivat et pitää vissin alkaa rasvaamaan niitä. [8|]

Jep täällä ainakin rasvaillaan aina kun muistetaan. Luin jostain et se jotenkin myös vahvistaa nännejä ja helpottaa imetystä aikanaan. Kuivuudesta en tiedä, mut kutina on jotain ihan kamalaa! Jatkuvasti sais olla kädet liiveissä rapsuttelemassa. On melkosta tuskaa yrittää olla raapimatta julkisilla paikoilla [:D]

AARGH!!! Miks tää pahaolo ei lopu???[:@] Tätä mä kyselen iteltäni ja mieheltäni joka päivä ja sit itkeskelen vähän väliä, ku tuntuu ettei mitään saa aikaseks eikä mitään voi tehdä etovan olon takia. [:(] En mä onneks oksentele, mut kokoajan etoo ja hajut haisee jne.
Menee hermot... Meneeks muilla???
Vaikka kai näistä oloista pitäis toisaalta olla tyytyväinen... Jotenki on vaan odottanu, et ne tästä kohta helpottaa pikkuhiljaa. Tällä hetkellä tuntuu, et nyt on taas voimistunu. Ja oon ruvennu pelkään, et jatkuuko tää tyyliin koko raskausajan, hope not, vaikka ei kai sekään kummallista olis.

Tällasta täällä, toivottavasti muilla menee jo paremmin???

Mukavaa alkavaa viikkoa Mammat [:)]

Tsau!
Paha olo on selvästi vähentynyt, liikunta ja raitis ilma, ihan siis vaan kävely ulkona on auttanut mua mielettömästi, kuin myös usein syöminen jotain pientä. Ruokahalu on myös kasvanut. Kiloja on tullut varmaan 2,5 , viimeks neuvolassa oli tullut vasta 1,6 kg, mites muilla? Ostin "ihanat" (aika villin näköset [;)]) rintsikat anttilasta, oli halvat, 9,95 e, merkki naturana, on hyvät leveät olkaimet, tukee jokapaikasta, muttei purista. Olipa aikasta jännää ostaa 75 d-kokoiset, kun on tottunut olemaan 75 b. Onhan noissa hiukan vielä tilaa, mutta toimii! [:)] Että semmosta tänne. Koskas aiotte alkaa rasvaamaan itseänne ja ostamaan raskauspikkuhousuja?

Kivaa viikonalkua mamukat!!!!

Sartza täällä kärsitään myös aivan käsittämättömän huonosta olosta edelleen ja minä myös miehelle valitan päivästä toiseen. On muuten parisuhdekkin koetuksella kin minä vaan nalkuta ja valitan taukoamatta[&o] Mies yrittää ymmärtää ja tukea, mutta kovilla on.
Kävin jopa eilen apteekista hakemassa ne paljon puhutut pahoinvointi rannekkeet...plaah vaan en niistä apua sannut[X(]
Töissä olen väkisin pakertanut menemään, mutta kohta on pakko sielläkin hellittää menoa.
En totisesti muista kärsineesi vastaavanlaisesta kuvotuksesta aijemmissa raskauksissa, tämä kuin tuntuu olevan taukoamatonta.

En paljon ole jaksanut tänne kirjoitella, mutta ahkerasti olen käynyt teidän muiden kuulumisia lukemassa.
Jossain välissä oli kyselyä siitä haluaako selvittää kumpaa odottaa ja minkälaisia tuntemuksia masuasukin sukupuolen suhteen on.
Juteltiinkin miehen kanssa asiasta ja yhteistuumin päätettiin yrittää selvittää tulevissa ultrissa vaavin sukupuolta. Itselläni on vahva tuntemus että tyttöä täällä odotellaan [:)] Saisi vaan terveen vaavin maailmaan, onni olisi suurin <3

No se on taas siirryttävä jääkaapille, etsimään hiukopalaa kuvotukseensa.[8D]

Jep,täällä pahaolo,himpun hellittänyt?[:-]
Toiveajattelua?
Iltaisin kyllä tulee etova olo ja myös jos kiireellä yrittää jotain tehdä.[8|]
Itkenyt olen vaikka ja mistä varmaan jokatoinen päivä.[&o]
Mies on heittäytynyt suurelta osin viimeaikoina aika biatciksi eikä älyä olla kiukuttelematta joka kerta takaisin[&:] eli ressiä on joka kolosta.Oon todella loppu siltä osin[&o]
Peikkoinen on ilmeisesti pikkuisen noussut kun huomasin tuossa viikonloppuna että heiiiiii,osaan jälleen pissata!
Eli toistaiseksi ja toivottavasti menneiden talven lumia ne katetroinnit!!
3 vkoa se vaiva yhteensä kesti kaikkineneen-huh.[:@]

Tänään ultraan iltapäivällä,sitten olemme viisaampia niskaturvotuksesta yms jutuista.[;)]
Kuulemisiin siis iltaselle menee!!

Voikaat te paksusti ja ihanaa alkavaa viikkoa kaikille mamuskoille!!

Stanan iskias. Sain vasta keskiviikoksi ajan hierojalle, täytyy nyt yrittää käydä säännöllisesti ettei pääse pahemmaksi.

Mulla meni kuvotus ohi ja nyt se on tullut takaisin, hip hei. Ei onneksi koko päiväisenä enää vaan iltaisin. Kaameeta kun ei pysty mitenkään olemaan. Sitten mä kiukuttelen tuolle miespololle ja olen ihan kohtuuton. Onneksi sillä on maailman parhaat hermot. Mulla alkaa tänään 7 päivän työputki [&:]

Onnea ultraan ginessa!

Takaisin