Elokuiset sadot

Huuaaaaamenta kaikille[;)]

Niin oon kai jossain vaiheessa höpissy että ei oo enää sillee paha olo..mut kyl nyt sitten vaan taas on.
Eilen hampaita pestessä hammastahnat tuli äkkiä ulos suusta ku niin rupes ällöttää,enkä ollu vessassa niitä pesemässä vaan tapanani on kuljeskella samalla.[:'(]
Mutta joo ei ehkä ihan niin koko ajan ja niin pahasti......

Eilen taas ultrailtiin neuvolalääkärissä,ei kuullu sydän ääniä mutta ultra kertoi kaiken olevan hyvin.
Arvioi sen pari päivää vanhemmaksi ja yksityisellä 3 päivää vanhemmaksi.
Eli eilen ois ollu 11+1 sen mukaan.[;)]
Sehän nyt sitten selvinee ensi maanantaina kättärillä.[;)]
No jooh,lääkäri lohdutteli että ei tää mun katetri juttu ihan tavatonta ole,että kyllä joillakin on tälläistä alkuraskaudesa....
Eipä oo vatsa niin pallona nyt kun se ei täyty rakosta,ihmettelinkin jo että eihän mun maha viel näin iso voi olla.[;)]
Eilen kävin kotipuntarilla ja se näytti 59,4 ja neuvolan vaaka näytti 16.12 59,3 että mietityttää mitä se siellä nyt näyttäis..kun enhän käynyt ennen neuvolaa vaa alla kotona ollenkaan joten ei hajua,mikä vaaka näyttää mitäkin...[:-]

Essi, mullekin on ruvennut maistuu makea nyt vähän paremmin,mieluummin niitä itsetehtyjä leipomuksia kun kaupan lisäaineita.Vetelinkin eilen korvapuustia napaani joita tyttären kanssa ollaan pakkaseen leivottu[:D]

Hmm lääkäri myös sanoi että salmiakki josta huuuuurjasti pidän nostaa viikkokausiksi verenpainetta..joten hyvästi salmiakki....

Ja tänään varmaan kuullaan Tweetyn kivat uutiset ultrasta,ei malta odottaa[;)]
Puut tosiaan on todella upeita,en muista nähneeni vuosiin moista!!

Miu82, sulla on hyvä asenne!![:D]

Haniliini,törkeetä käydä heti mahaan kiinni,voisitte varmaan keskustella aiheesta?
Joo vaikeetahan se kyllä on,arka juttu ettei anoppia loukkaa.[:-]

En mäkään vielä oo hirveen hanakka kertoilee raskaudestani muille siis sellasille joiden en halua aikoihin vielä tietävän.
Huhhuh,siitä ex anoppiini... se varmaan saa vikat sätkyt.. kun kuulee..se muutenkin puhuu musta kaikille paskaa selän takana -jo silloin kun silloinen mieheni eli. (hänen poikansa)
Eikä siitä koskaan eroon pääse,minulla ja hänen pojallaan kun on tuo suloinen tyttö.[;)]

Johan tuli taas höpinää..sori[;)]

Vointeja mamuskoille[:)]

Haniliini, meilläpäs anoppi julkaisi vauvauutiset facebookissa! Omassa profiilissaan hehkutti kuinka ihanaa on tulla mummoksi, minun sivullani muka puolihuolimattomasti lipsautti kommentoidessaan jotain turhanpäiväistä [:@] Siinäpä sitten pari tuttua kyseli oonko oikeasti raskaana ja koulussa sain osakseni kummallisia katseita. Kiitoksia vaan, anopit!

Huijh, tunnin päästä ollaan miehen kans jo neuvolantätin juttusilla, siksi ei ehdi kirjoittaa enempää vaikka asiaa olisi. Jännittää!!!

Emilia,ihan hirveetä!!
Ei kiva anoppi ollenkaan ei.
Mun anoppini on pitänyt visusti salaisuutena niinkuin on pyydettykin!!
Menisi kyllä luotto kokonaan jos ois möläyttäny jotain..lopullisesti.

Täällä jännitetään tätä iltapäivää. Ultraan pitäis mennä. Viime viikolla kävin verikokeissa eli ilmeisesti tää ultra nyt sit on ainoo mihin meen vaikka se seerumitutkimustsydeemi tehdäänkin.
Aikasemmin en oo hirveesti jännänny tätä päivää, mut nyt en saanu yöllä oikein nukuttua. Näin unia siitä kuinka mennään ultraan jne., mut en yhtään mitään itse ultrauksesta... No, ehkäpä parempi niin[;)]

Lähimmälle esimiehelleni "jouduin" kertomaan raskaudesta sairaslomalapun myötä, mutta se toisaalta helpotti siinä, että nyt voin hyvällä omalla tunnolla mennä työaikana ultraan ja meillä ei tarvitse tehdä niitä tunteja edes takaisin [:)][:)][:)]

Nyt jos jotain yrittäis syödä ja lähteä huimaksi kolmeksi tunniksi töihin... (kukaan ei tässä työpisteessä tiedä raskaudesta, joten ei voi edes puhua asiasta...)

Niin ja vielä. Aamuisin on suht' ok olo, mut iltaa kohti pahenee [:'(] Mies nauraakin, kun pyydän tuomaan jotain kaupasta niin tunnin päästä en halua nähdä sitä ruoka-ainetta enää ollenkaan! On tässä miehilläkin kestämistä meidän kanssa [:D]

Mukavaa päivänalkua kaikille [:D]

Huomenia kaikille,

täällä kuumeisesti odotan huomista päivää ja kello 13.15 kun tämä rouva astelee yksityiselle ultraan katsomaan onko tälle järkyttävälle ololle todellista syytä vai olenko tulossa hulluksi [8D].
Töissä kukaan ei tiedä, ja meillä on vaan yks naisten vessa käytössä eli työtunnit on aikas rasittavia kun pitää kokoajan tsempata ettei oksu tulis.. mandariineja menee sellainen säkillinen päivittäin.

ihania uutisia monilla.. aika on mennyt kuitenkin tosi nopeeta vaikka välillä tuntuu että tunnit ei millään etene. monella teistä lähenee jo maaginen viikko 12..

ulkona on ihana ilma, voi kun saisikin vain tallustella tuolla polkuja pitkin eikä tarvisi täällä toimistossa kököttää [;)].

mutta siis peukkuja pystyyn huomena keskiviikkona kello 13.15.

Ensimmäiseltä neuvolakäynniltä kotiuduttu :)..itku pääsi kun hoitaja sai sydänäänet kuulumaan, oli sen verran upea tunne :) Rakenneultra varattiin 12. viikolle, eli tarkalleen ottaen 11.2 ois meno äitipolille.
Jännityksestä johtuen en saanut pissanäytettä irtoamaan, joten protskuja ja sokereita ei siitä saatu..Mittarilla tosin sokerit katottiin ja matalallahan ne oli (minulla perussair. tyypin 1 diabetes)..

Täällä on tänään käyty verikokeissa, neuvolas ja lääkärillä. Kohtu kasvanu hienosti ja kaikki muutenkin kunnossa.
Ja kuultiin ikiihanat ensimmäiset sydänäänet!!!!
Vahva pulssi hakkas mahassani 160 oli syke ja itkuhan siinä tuli ja tulee vieläkin kun vaan muistelee ja puhuu asiasta. Mies oli myös mukana ja oli taas ihana oma itsensä, ja halaili halailemasta päästyään. Voi elämä kun voi ihminen olla onnellinen!!
Taisi mieskin nyt viimmeistään uskoa että kyllä se pikkuinen Piipiäinen siellä elelee pikku luolassaan. [:D]
HUomenna pitäisi soitella ultraan aikaa ja siellä saa sitten kuulla seerumiseulontatutkimuksen tuloksen. Oli kyllä hyvä täti ottamassa verta, ei tuntunu miltään kun vaihteli niitä putkiloita.
Mutta nyt tämä mamma menee pitkäkseen,alkaa uni taasen painamaan silmiä.
Hyviä vointeja kaikille!!

HP86 ja Hanibööki, minäkin vollotin neuvolassa! Jännitti ihan kamalasti kuuluuko ne sydänäänet kun olen nähnyt kaikenlaisia painajaisia stetoskoopeista ja täydellisestä hiljaisuudesta. Mut kuuluihan ne! 173 kertaa minuutissa kuuluva vahva jyskytys sai onnenkyyneleet vuotamaan. Hitto, vieläkin itkettää kun muistelen sitä [:D]

Isukin reaktiota en ehtinyt huomioida kun neukkutäti passitti minut samantien vaa'alle. Jälkeenpäin sanoi, että tuntuihan se mukavalle [:D] Olisi ollut mukava lueskella kullan kans yhdessä niitä neuvolasta saatuja lehtisiä, mutta molemmilla oli kiire takaisin töihin ja kouluun [&o] Noh, jospa illalla sitten..

Eipä ole ihmekään että on huimaillut! Verenpaine oli melko alhainen, vaikka minua jännitti tajuttomasti. Neuvolantäti kauhisteli miten alhaiset paineet sitten varmaan onkaan "normaalitilassa".

ginessa, tiedän ettei se anoppi pahalla tarkoittanut. Ehkä en vain sanonut tarpeeksi selkeästi, että tästä ei sitten vielä yleisesti puhuta.. Eikä hän ole mikään ekspertti netin käytössä, varmaan kuvitteli etteivät muut näe hänen kommenttejaan. Anoppini on aivan ihana, harmi vain että hän asuu toisella puolella Suomea..

Ihan pakko kommentoida noista anopeista.[;)]
Ex anoppi eli 6v pojan mummo vai mikä nyt sitten onkaan. ei ollut missään vaiheessa kiinnostunut ja ihan hyvä onkin, alkoholisti kun on. Sanoi vielä jossain vaiheessa, että häntähän ei sitten mummoksi kutsuta. No eipä ole hirveästi näkynyt. Joulukortin lähettää, siinä se.

nykyisen anoppini olen tavannu kerran. Oli ihan mukava. Asuu vain niin kaukana ja mieheni on aika huono pitämään yhteyttä sinneppäin, että eipä taida anoppi vielä tietääkkään koko asiasta.

Omalle äidille kerroin heti. Ei ole hösännyt eikä muutakaan. Sanoikin tuossa, että onpa päässy pää syy unohtumaan ku olen voinu niin huonosti.

Kyllä sitä ny jokaisen ihmisen pitäis tietää et jokaisella on omat rajansa. Eihän sitä ny voi toisia silleen hipelöimään alata! Aivanku olis jonkun toisen omaisuutta heti ku on raskaana. [:@] Ehkä se pitäs Hanibööki vaan yrittää jotenkin kauniisti sanoa anopille[8|]. Varsinkin jos toteuttaa saman vielä toisenkin kerran. Mut toivotaan et jättää vähä tuota "yli-innokkuutta" pois.

Voikun alkaisikin jo ruoka maistumaan. Eilen söin yhden pätkiksen ja se maistui ihanalta. Vähän tuli ällö olo siitä et ei kannata vielä toista kertaa kokeilla. Mieli toisaalta tekis sitä pullaa niinkuin Ginessankin, mut en vielä tiedä uskallanko. Toi rasvainen ja sokerinen KAIKKI on ollu niin ällöä.

Ainoa mitä voin syödä on salmiakki. Onneksi verenpaineeni on siinä 100/60 joten ei ole pelkoa liian korkeista paineista vaikka vähän salmiakkia syökin. Sais ehkä väh noustakkin, et ei huimais.

Hyvää päivän jatkoa kaikille[:)]

Vielä palatakseni siihen neuvolavisiittiin..hemoglobiini oli 172, mikä on varmaan liiankin korkea..? Hoitsu ei sen kummemmin kommentoinut sitä..Putoaakohan se sitten ajan kanssa...?

HP86:  Hemoglobiini katsotaan korkeaksi kun se on yli 180 g/l. Korkea hemoglobiini saattaa aiheuttaa verenpaineen nousua tai verenkiertohäiriöitä pitkään jatkuessaan.
Sinulla ei mitään hätää, tuo arvo kun tuppaa kuitenkin putoamaan mitä pidemmälle raskaus etenee, eipähän tarvitse popsia vielä rautaa niin on yksi muistettava rahareikä vähemmän [:)]

Itse olen taistellut liian alhaisen arvon kanssa koko raskauden ja popsinut rautanappia aamuin illoin... [:D]

Don´t worry, be happy!

Hei!

Ajattelin laittaa tälläisen gallupin ilmoille, että aiotteko kysyä onko vauva poika vai tyttö?
Ja onko raskaus ollut erilainen kuin aiemmat, onko ollut pahoinvointia ym. enemmän?

Itse aion kysyä ja jos se ei rakenneultrassa näy niin olen jopa suunnitellut meneväni 4d ultraan jahka se siellä selviäis.. (Se vissiin tosi kallis mut mulla synttärit tuossa keväällä et voisin vaikka lahjaksi itselleni sen maksaa..)

Meillä on kaksi poikaa ja en ole varma onko aika kullannut muistot, mutta en muista että pahoinvointia olisi ollut juuri ollenkaan poikien aikana, olin vaan älyttömän väsynyt ja söin. Olen joulut juhlinut kummassakin ed. raskaudessa ja suklaata mennyt useampi rasia. Nyt ei ole maistunut ollenkaan ja kinkkua ja muita herkkuja en pystynyt paljoa syömään. Olen ollut kyllä flunssassa yli kuukauden..

Tietysti sitä toivoo että vauva on terve ja se riittää, mutta 2 pojan äitinä tyttöhaaveet on myös suuret!! :)

Olisi vaan niin ihana päästä ostelemaan niitä vaaleanpunaisia hörhellyksiä!! :)

Heissan mammat!
Tuli tuossa mieleen että mistäspäin on immeiset joilla laskettuaika elokuussa??Löytyykö leikkikavereita meidän tulokkaalle samasta ikäpolvesta? :)

Nyt on ekassa ultrassa käyty ja siellä näkyi meidän "tikru" [:D]

No, ensinnäkin verikokeiden tulokset oli myöhässä, vaikka yli viikko sitte jo oon käyny ne ottamassa. Hoitaja ei myöskään ihan tajunnu, et miks neuvolantäti oli laittanu näin aikaseen (10+4) ultra-ajan, koska niskaturvotusta ei voi viel laskee... Eli sitä seulontaa ei pystyny tekeen ollenkaan nyt.
Nyt meen sit kahden viikon päästä uudestaan. Hoitaja oli kovin pahoillaan tästä, mut ei se mua haittaa. Saapahan taas käydä kurkkimassa pientä [:D]

Mies oli tuolla mukana ja sanoi kotimatkalla, et oli kyllä hieno tunne. Mä oon ihan yllättyny etten porannu siellä. Yleensä oon tosi herkkä ja itken pienestä. Nyt jotenki tuntu ihan luonnolliselta, et siinähän se nyt on!
Anoppi kysyi heti, et oliks siellä nyt enemmän ku yks. En ollu edes ajatellu asiaa moneen viikkoon. Olis kyllä varmaan ollu järkytys kuulla, et olis ollukki tuplat, ku jotenki kokoajan kuvitellut siellä yhden olevan kyydissä. Toki siihen olis sopeutunu, mut olis kyllä yllättäny.

Juhlan kunniaksi käytiin syömässä ravintolassa. Mulle maistu oikein hyvin wingsit ja vihannekset, jipiii!!! Välillä näinkin, ettei kuvota ruoka.

Mutta näillä mennään [:D]

Suffe tuolla "laskettuaika elokuussa 2010" listan "alla" on keskustelu "Erikseen meidän elokuisten lista", josta näkee kuka on mistäkin jne.
Jos on siis ilmoittanut.

Galluppi TYTTÖ VAI POIKA?[:D]

Itsellä pojan kanssa oli hyvä olo,ainoastaan iho oli tosi kuiva,mutta niin se on mulla muutenkin nykyään.

Tyttöjen kanssa on ollut ympärivuorokautista pahaa oloa aamusta iltaan+ kaikenmaailman muuta tulehdusta ja kolotusta.
Näinpä sitten on nytkin aamusta iltaan paha olo.. että saas nähdä kumpi tulee...

Ensin ajattelin että sen on pakko olla poika kun mulla on pojan jälkeen tullu 2 tyttöä..
mutta sen tyttöunen jälkeen oon ajatellut useemmin että tyttö se on ja oon vahingossa puhunutkin "siskosta".

Maaliskuussa sitten tietää enemmän [:D]

Tyttö vai poika[:D]Me kyllä kysytään rakenne ultrassa,jälleen.Aina ollaan paikkaansa pitävä tieto sieltä saatu ja itsekin osataan jo ihan rutiinilla katsoa kumpaa laatua[:D]
Mulla on nyt ekaa kertaa voimakas pahoinvointi,en oksenna mutta olo kehnoakin kehnompi.Edellisissä raskauksissa oon ollut oireeton(pahoinvoinnin suhteen)tai vaan pientä pahoinvointia illalla.Ja tyttöjä(enemmistö)ja poikia oon saanut joten oireista en osaa mitään päätellä.
Kai mulla on hiukan tyttöolo(?)Vaikka poikatilannettakin olisi kiva tasoittaa[:D]
Samapa tosiaan tuo,kumpi vaan,takaisin ei palauteta[:D]
Suurempi toive kuin vauvan sukupuoli,olis että pääsisin vähäisellä painon nousulla[&o]Pieni varsi ja kaikki extra kilot tuntuu(tullut edellisistä 15 ja yli kiloja,kaikki tosin lähtenyt mutta kuitenkin...) ja toinen suuri toive on että synnytys käynnistyisi itsekseen,ettei tarvittaisi käynnistystä!!!

Ja tietenkin että kaikki sujuis ylipäätään hyvin ja jaksaisin nauttia raskaudesta ja jo olemassa olevista rakkaista!

Hyvää vointia kaikille[:)]

TYTTÖ vai POIKA gallupiin. Mulla ei juuri ole väliä kumpi sieltä tulee kuhan on terve. Miehen lapset tosin haluavat mielummin tytön mutta ymmärtävät että poikakin saattaa tulla. Sukupuolta en itse aijo kysyä jollei sitten mies välttämättä halua tietää..[;)]

moikka!
oishan se toisaalta kiva tietää, kumpi on tulossa...mutta jollei se siinä ruudulla oo kissankokosena eli hyvin selvänä, ni ehkä odotellaan h-hetkeen saakka. vahva tunne tytöstä...vaikka mulle on 3 kertaa selvännäkijä poikaa ennustanut...mites muil?

Takaisin