Elokuiset sadot

Ihanaa nuusku kuulla että kaikki on sittenkin hyvin![;)][:)]

Mua ällöttää karkit siis jos syön vähän enemmän ku vaan pari kolme mässyy.. Eilen tuli ihan järkyttävä olo karkeist vaikken niitä ny mitään kovin paljoa syöny..[:'(] Äske ku kävi suihkus ni tuli kans iha älyttömän huono olo..
Ens maanantaina olis mullaki eka neuvola, jess.. Sit saa tietää millon pääsen ultraan..[;)]

nuusku, mahtava juttu, että kaikki on hyvin!!

Mulla on kanssa jo kolmeen otteeseen ollut raskauden aikana vuotoja ja joka kerta oon tottakai säikähtänyt, että kesken meni. Se tunne ultrassa on uskomattoman hieno, kun siellä näkyykin kaikki olevan kunnossa.

Oi, mahtavia uutisia nuuskulla! Ihanaa!
Itsellä vielä 6 päivää niin olis ne ekat neuvola ja ultra!

Täällä menkkamaiset kivut tekivät paluun! Huoh... oon pian ihan neuroottinen pelosta että menkat alkaa. Nythän siis eletään ajankohtaa et menkkojen kuuluis normaalisti alkaa. Siihen tahtiin nippailee alapäätä et säteilee välillä jalkoihin asti ja ravaan veskissä ikään kuin "odottaen" et koska alkaa vuoto... toivottavasti ei tulis, sit alkais kyl huolestuttaa.

Mut onko muilla ollut samoja oireita eli menkkojen ajankohtaan liittyviä menkkakipuja velä raskaus aikana?
Ei niistäkään päässyt näköjään "niin vaan" eroon...

Mullekaan ei maistu noi makeet yhtään, ei tuu ostettuu kun ei tee mieli ja eilen maistoin vähän miehen Kismetiä niin eikös se suklaan maku tökännyt jotenkin heti...ei uppoo ei. Sen sijaan terveellisen ruuan lisäks söin kyl eilen sipsejä. Tommoiset suolapaukut kyllä maistus!

Mukavaa loppiaista kaikille,
melina84, tänään 8+0

Varovaisesti liittyy mukaan täältä yksi elokuun odottaja lisää[:)] Plussan testasin jo ennen joulua, mutta olen kärsinyt niin kamalasta pahoinvoinnista että päivät ovat menneet vain sohvalla makoillen[:'(] Tietokoneen ruudun katsominen aiheutti aluksi aivan kamalan olon, nyt alkaa pikku hiljaa olemaan jo normaali elämä helpompaa, ehkä olen sopeutunut elämään tämän pahan olon kanssa[:)] LA on 15.8.
Ensimmäinen neuvola käynti on takana, uuden vuoden aattona klo 8 aamulla[:)] Juteltiin kaikesta mahdollisesta 1,5h, kovin mukava oli neuvolan täti ja kertoi paljon asioista. Ultrata tai sydänääniä ei yritetty, ei ollut edes puhetta siitä. Ultra olisi 27.1, joten sinne asti on odoteltava.
Hassua on, että vaikka onkin koko ajan pahaolo, niin silti en pysty sisäistämään sitä ajatusta että olen raskaana. Tuntuu jotenkin niin epätodelliselta kun on nähnyt ne plussat vain tekemissään testeissä[:)] Odotan kovasti ultraa, että pääsee oikeasti näkemään onko siellä masissa oikeasti asukki[:)]
Jouduin olemaan töistä sairaslomalla ensin kolme päivää sairaslomalla lämmön ja väsymyksen takia, joka siis johtuikin jostain muusta kuin flunssasta[:)] ja vielä ennen joulua olin toiset kolme päivää sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Maanantaina olin töissä, päivä oli todella raskas. Väsytti, oli huono olo ja nälkä koko ajan, ei oikein pystynyt keskittymään mihinkään. Eilisen olin taas sairaslomalla ja tänään onkin onneksi vapaa päivä. Toivottavasti olo parantuisi tästä niin paljon että pääsisin taas töihin ja muutenkin normaaliin elämään kiinni[:)]

ginessa: Kiitos[:)] Lisäyksenä vielä, että ensimmäistä odotellaan, ikää 22 vuotta ja asun Kanta-Hämeessä Tammelassa.

Gaia, kiva nähdä sinua tällä puolella, tuolla kuumeilijoiden puolella kirjoiteltiin samaan aikaan.

Kovasti tässä jo odottelen sitä varhaisultraa - viikon päästä jo tietää onko ketään matkassa. Sitä ennen pitäisi vielä kavereiden kanssa käydä risteilyllä - vähän hirvittää, kun siellä ei pysty vetoamaan autolla olemisenkaan juomattomuuden kanssa. Risteilystä on sovittu jo kauan ennen raskaustietoa.. kaikki kaverit nyt ei ole niin läheisiä, että todellakaan haluaisin vielä kertoa, olen tässä pohtinut että jos kertoisi läheisimmälle, niin pystyisikö sitten paremmin salaamaan..[8|]

Viime viikonloppuna vointi oli niin huono, että jo ajattelin, etten missään tapauksessa pysty edes töihin. Mutta nyt on muutama päivä ollut siedettävämpi olo enkä ole oksentanut ja olen ollut töissä. Tämä ylimääräinen vapaa tuli kyllä tilauksesta. [:D]

Nyt parina viime iltana on ollut lämpöä hiukan päälle 37, se tuntuu ihan selvästi, kun normilämmöt on olleet siinä 36 paikkeilla - voikohan tuokin johtua raskaudesta? En tosin ole aiemmin tullut mitanneeksi lämpöjä ja olo tuntuu muuten ihan terveeltä, iltaisin vain väsyneeltä ja hieman kuumeiselta. Tänään iltapäivällä vointi oli niin hyvä että uskaltauduin pienelle hiihtolenkille, mutta se kostautuikin sitten nyt illalla lämmönnousuna ja valtavana uupumuksena. Olisi kuitenkin mukava vähän hiihdellä nyt kun on lunta, jos vointi vaan antaa periksi...

Ihan loistavia uutisia nuuskulla![:D]

Tervetuloa Gaia!

Ihanaa on huominenkin vielä vapaa, perjantaina paluu töihin vasta.

Ja sitten ihan OT
Mulla on ollut geelikynnet vuoden verran ja nyt viimeisimmät on jo kolmen viikon jälkeen ihan hirveän näköiset, ilmannut joka puolelta ja hyvä etteivät irti putoile. Hylkiiköhän raskaushormoonit mun ainoaa naisellista pahetta? [:D]

Onnea Gaia!

Lila: Sulla vois kyllä olla mukavampaa siellä joas kertoisit sille yhdelle hyvälle ystävälle. Tietysti vain jos se osaa olla hiljaa asiasta. Toisaalta ihmisillä on toisinaan tapana möläyttää asioita kännissä. Tiedä sitten. Niin ja voithan yrittää hakea lasten drinkkejä niin ettei ystävät sitä tajuaisi tietysti todennäköisesti huomaavat ettet päihdy..

Eipä muuta kuin alkoholittomia drinkkejä todennäköisesti sitäkään kukaan ei huomaa ja jos joku alkaa kovasti kysellä niin selitys antibiootti-kuurista tepsii todennäköisesti ihan pitävästi [:D].

Lila, vetoat tipattomaan tammikuuhun! Ylistät kavereillesi korkeaa moraaliasi ja juot mehua :) Tosin antibioottikuuriin vetoaminen voisi olla uskottavampaa.

Huh huh mitä tuskaa yöt on toisinaan. Viime yönä nukuin pari tuntia, uni vaan ei tullut enää vessareissun jälkeen ja naapurikin alkoi ravata tupakalla jo aamuyöstä ja kovin reippaasti harjasi pihakiveystä puhtaaksi lumesta. Meidän makkarin ikkuna suunnilleen heidän etupihansa kohdalla, joten kuuluu kaikki oven pamaukset ja räkimiset todella selvästi sisälle, arrrrgh.. Miksei tässä nukkumis-jutussa löydy kultaista keskitietä!?!?!? Jos saan unta, näen levottomia ja ahdistavia unia pienistä lapsista, joinakin öinä en saa unta ollenkaan. Jos ihminen ei nuku muutamaan yöhön, tulee hulluksi. Toukkakin kuulemma kärsii äidin huonosta nukkumisesta [&o]

Tulipas taas valitus. Minusta tulee varmasti surkea äiti kun on pinna tiukalla heti jos en saa tarpeeksi unta. Toisaalta, kait se on jo nyt hyvä opetella selviämään vähillä yöunilla. Minun tuurillani vauvalla on sit koliikit ynnä muut ja se rääkyy yötä päivää. Please, kertokaa etten ole ainut jolla yöt menee ihan punaiselle ristille? :O

Emilia: Et todellakaan oo ainut jolla on nukkumisen kanssa ongelmia. Mä yleensä oon iltasin ihan järjettömän väsyny mutta ku menee sänkyy pitkäksee ni eipä uni tule. Aika usein nukahdan 3 aikaa yöllä tosin sit herään vast puol 10. Viime yönä sain unta 2 jälkee ja heräsin 7 aikaa ku isäntä oli lähdös töihin. Yritin nukkua uudestaan mutta eipä unitullut. No jos sitten ensi yönä. Toistaseksi unirytmillä ei oo merkitystä kun en kerran oo töissä. Ja voipi työn saanti olla kohta aika vaikeeta.

Jaahas kait sitä täytyy mennä koiran kanssa lenkille. Oon koittanu vetkutella, ulkona kun oli aamul -20 astetta. Koiralla tahtoo noi tassut paleltua jo -10 jälkee.

Moikka pitkästä aikaa!!!! Musta ei oo kuulunu hetkeen, koska on ollu sen verran huono olo, etten oo pystyny koneen äärellä kauheesti olemaan. Ummetus alkaa pikkuhiljaa taittumaan ja sen myötä myös ällötys, ihanaa!!! Tekee jopa mieli liikkua ja olla muutenkin "normaali". Väsymystä ei oo hirveesti havaittavissa, ehkä se alkaa pikkuhiljaa sieltä tulemaan..muutenkin mun huonot olot on painottuneet illan puolelle, pienet nokkaunet on onneksi auttaneet siihen. Herään joka yö pissalle ja herään oikeastaan aina, kun käännän kylkeä..hmm...
MUTTA!!!!! Se on niin sen arvoista, tänään oltiin ukkelin kanssa neuvolasaa ja tadaa, SYDÄNÄÄNET!!!!! Aloin itkemään, kun se on nyt niin ihanaa ja todellista ja ihanaa [:)] ah onnea ja autuutta. Olen ihan sekaisin täällä.. olen joko viikolla 9+ tai 10+, selviää 25päivä, silloin on veri-ja niskaturvotusseulonta. Mahtavaa alkanutta vuotta kaikille "vanhoille" ja myös uusille tulokkaille!!!![:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Heips! Pitkästä aikaa. Olen nyt sitten viikolla 10. Tänään kävin neuvolassa ja hieman jännitti. Olen voinut todella hyvin, ellei flunssaa lasketa mukaan. Ei ole pahoinvointia, ei ummetusta ei närästystä ei mitään :) Saan kai olla iloinen. Ajattelin että onko vatsassa enää ketään kun olo on normaali.. mutta sydänäänet kuului voimakkaasti tänään.. Oli oikein vahva syke kuulemma [:D]. Nyt tekisi mieli kertoa kaikille.. mutta maltan vielä pari viikkoa. Ensiviikolla ultra.
Hyvää odotusta kaikille!

Aaargh.. Eilen pääsin suht helpolla ei ollu ku illalla huono olo.. Mutta yö ei menny ihan putkeen. Oli koko ajan liian kylmä tai kuuma, lakana piikitteli ihoon ihan sama miten päin oli tuntu et alla on miljoona pientä neulaa.[:@] Rinnat sattu ja kutis, niihin taitaa olla kovasti tulossa ja tullu lisää raskaus arpia, niitä nyt on jo entuudestaan. Ei auttanu muu kun nousta ylös ja rasvailla rinnat sit loppu ees se kutina... Selkä kutis kans jatkuvaan ja ikäväkseni huomasin että sinne on tullu finnejä...[>:]

Mutta kyllä tää tästä päivisin ei ole muuta kuin ällötystä, ja semmosta nipistelyä tuolla kohdun seutuvilla. niin ja housut puristaa istuessa tai pikemminkin vyön solki jos niissä on vyö ja jos ei ole vyötä niin ne roikkuu epämiellyttävästi. Hyvä puoli on se että ne mahtuu varmaan jalkaan vielä jonkin aikaa.[;)]

Täällä on onneksi jo pahoivointi jo hieman helpottanut, alan taas päästä kiinni normaalielämän rytmiin[:)] Väsymys sen sijaan on edelleen kova, viikolla nukun yössä 8h ja sitten vielä töistä tultuani 2h päikkärit. Viikonloppuna taas kun ei tarvitse nousta aikaisin ylös, saattaa yössä tulla nukutta 10-12h[:D] Noh, ehkä ne voimat vielä palaavat[:)]
Sorruin tänään ostamaan H&M:stä pari äitiys vaatetta, vaikka ihan alkutaipaleella ollaankin.. En voinut vastustaa kiusausta, kun löysin ihanan mustan pitkän neuletakin, tosin se ei kyllä edes näytä mammavaattelta joten sillä tulee olemaan kyllä jatkossakin käyttöä. Toiset olivat rennot äitiys housut, tuntuu että mitään housuja ei voi pitää jalassa, koska ne painavat aina jotenkin mahaan, mikä taas aiheuttaa todella huonon olon.
En millään malttaisi odottaa 27.1 asti, jolloin olis np-ultra ja pääsee näkemään onko siellä masussa oikeasti pikkuinen ja että kaikki on hyvin.. Harkitsin kyllä yksityistä, mutta toisaalta hyvää kannattaa odottaa[:)] Pysyy paremmin jalat maassa sinne 12 viikolle asti[:D] Aika vaan tuntuu menevän niin kovin hitaasti.. Sovittiin miehen kanssa että odotellaan viikolle 12 ja sitten aletaan miettiä uuden asunnon hankkimista yms. En millään malttaisi odottaa, että pääsisi miettimään ja suunnitteleman tulevaisuutta vauvelin kanssa[:)]

hei vaan.. joo todellakin toi nukkuminen on vähä sellasta että kukkuu yömyöhään ja aamulla ei pääse millään ylös.. helposti nukkuu sellaset 10-12h. onko muilla jotenkin ollu mieli maassa? en tiedä mistä se johtuu mut ei niinku jaksas tehdä yhtään mitään,hymyillä jaksaa just ja just töissä asiakkaille..
ja seksi ei vois vähempää kiinnostaa.. en tiä jotenkin on vaan alkanu pelottaan koko tilanne..  no toivottavasti se menee viimeistään sillon ohi kun näkee sen pienen siellä mahassa..

9+3

Hei kaikki odottajat ja onnea kanssasisarille perheineen!
Täällä yksi uusi neitsytlasta odottava ilmoittautuu joukkoon. La 27.8.10 ja mikäli kaikki hyvin menee, olisi lapsi perheen kolmas. Aiemmat syntyneet 2000 ja 2004. Minä täytän pian 35-vuotta - ja se näkyy naamasta ! Saattaa olla, että syyskuun puolelle menee synnytys, edellisetkin tulivat hieman myöhässä.. Jokin tovi on siis edellisestä raskaudesta mennyt. Näyttää siltä, että nämä raskausoireet pesevät mennen tullen edelliset - nyt kaikki kliseiset; palelu, väsymys, rintojen arkuus, PAHOINVOINTI, oksentelu ja närästys. Maha sentään on toiminut ! Ensimmäinen neuvola vasta 27.1., jollonka jo toivon mukaan pääsee kurkkaamaan masun asukkia. Meidän neuvolassa ultra joka kerta käytössä =) Asustelen Pohjois-Pohjanmaalla.

Kiitoksia kaikille kommentoinnista risteilyn suhteen. Ehkä vetoan tipattomuuteen. Olen viinin ystävä, joten ruuan kanssa viinin tilaamattajättämistä pidettäisiin outona, mutta tipattomuus olisi selkeä syy.

Minulla on myös erittäin huonoja öitä takana. Nukahdan kyllä 10-11 maissa, mutta herään joka yö 3-4 aikaan valvomaan (huono olo ja pissahätä) pari tuntia. Sitten töihin puoli seiskalta herääminen on tuskaa ja olen koko päivän zombiena..

Nyt viimeisin riesa on tosi pahaksi yltynyt atooppinen ihottuma. Ahdistuksessa kiskaisin niskaan tänään kolmosryhmän kortisonia ja nyt kun netistä luin että sitä ei saisi käyttää niin olen hirveissä tunnontuskissa.. En vain tiedä millä nuo ihottumat saisi kuriin, ne tekevät olosta lähes sietämättömän kun ei antihistamiinejäkään uskalla ottaa. Useimmilla kai raskaus vaikuttaa positiivisesti ihottumiin, mutta minulla on kyllä radikaalisti huonontunut tilanne. Tosin nämä paukkupakkaset varmaan edesauttavat sitä, kun en useampaan talveen ole ollut näin huonona..

Tervetuloa ja Onnea Elviira!
Miu82: Koitappa nyt rentoutua ja ajatella asiaa niin että olet kaikkes tehny että masuasukin olis hyvä kehittyä ja kasvaa. Joten jos sitten kaikki ei ole kunnossa niin et voi mitää sille. Mutta jos ei mitään vuotoa ole ja raskaus oireita on kuitenkin niin ei kannata turhaan stressata. Asiat selviää ajallaan. Ittellä on takana yks keskeytynyt keskenmeno ja on tullu kanssa painittua ton asian kanssa mutta tähän tulokseen oon tullu.[;)] Mulla on kanssa masua tullu esiin isäntä sen huomaa ja sitten noi lapset kun ovat tarkkasilmäisiä.[:D] Iltaisin varsinkin kun turvottaa.. Viikkoja kyllä on vähänlaisesti.. Laitan tähän myös linkin mistä pääsee kattoo masukuvia vauvainfon sivuille http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showtopic=26

Takaisin