Elokuiset sadot

wow, olen vuoden eka kirjoittaja! [:D]
Mulla on rinnat kasvanut varmaan kupillisen, ja ajattelin mennä katteleen aleista uusia liivejä.. Hohhoij.. inhoon rintsikkashoppailua.. [:@] Tarvisin myös pikkuhiljaa äitiyshousutkin.. piukeat farkut on heitetty viikko sitten nurkkaan ja miehen housuja olen lainaillut.. [:)] Sen verran olen mukavuudenhaluinen.. [:D]

Ensimmäisenä;halaukset ja voimalähetykset kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille!!!!

Mulla on valvomiskrapula[:D]Melkeempä pahempi kuin oikea[;)]
Lapset(isommat)urheasti valvoivat herkkuja napsien keskiyöhön ja sitten suuntasivat isin kanssa raketteja katsomaan.Itse torkahtelin sohvalla,pienet nukkuivat sängyissään rakettien paukkeessa[:)]
Puoli1 olivat takaisin ja eipä mennyt kauaa kun talo oli hiljainen...

Näin se vuosi ja vuosikymmen vaihtui ja tästä on taas hyvä alkaa[:)]

Oikein ihanaa alkanutta UuttaVuotta kaikille <3

Täällä meni vuoden vaihtuminen rauhallisissa merkeissä. Sisko miehensä kanssa oli kyläilemässä ja pelattiin isolla porukalla lautapelejä[:)]
Lapsetkin jaksoivat valvoa, itse olisin hyytynyt varmasti jo monta tuntia ennen niitä ellei välillä olisi käyty ulkoilemassa kirpsakassa uudenvuoden illassa/yössä.
Pahaa oloa jä ällötystä jatkuu, vatsaa vihloo ja rinnat vaan turpoaa[:o]
Viime yönä taas iski hurja painajainen, sain keskenmenon ja sitä verta oli kaikkialla[X(] Aamulla oli pakko kelailla unta, pelottavan toden tuntuinen.
Sekavia nämä unet on muutenkin ollut viime aikoina, enkä muista että aikasemmissa odotuksissa olisin näin voimakkaita unia nähnyt...noh aika kultaa muistot[8|]

Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Täällä ollaan aivan järkyttävässä flunssassa, luojan kiitos kuumetta ei ole! Viikkoja on nyt 7+1 ja mikään ruoka ei maistu, eniten tuntuu vaikuttavan ruuan ulkonäkö (esim. pizza, joka näyttää jo kertaalleen syödyltä, vaikka hyvää onkin) Oon tässä nyt sitten popsinut lähinnä klementtiinejä ja suolakurkkuja...

Kävin 29.12 eka kertaa neuvolassa, sieltä sai kaikenlaista materiaalia mukaan ja mitattiin verenpaine ja otettiin hb, joka oli vain 117, vielä ei tarvi rautaa alkaa syömään, mutta kuulemma se vaihe mulla tulee eteen varmasti.. Ensimmäinen lääkäri on sitten 26.1 ja eka ultra 28.1 :) Toivoa sopii että noi päivät ois töistä vapaata, en millään haluais ennen ultraa kertoa esimiehelle...

Nyt painun pehkuihin lepäämään, viikonloppu pitäis jaksaa töissä.

onneksi olkoon..minäkin sain muutama päivä sitten vahvistuksen raskaudestani... jännittävää tämä kyllä on ja pelottavaa. on nimittäin ensimmäinen raskauteni, laskettu aika on 27.08.2010[:)]

Tervetuloa ja onnea cigdem! [:)]

Näin viimeyönä niin kamalaa painajaista, että olin herätessäni ihan hikimärkä ja paniikin vallassa.. [:(] Uni meni kutakuinkin näin: Olin sairaalassa synnyttämässä esikoistani ja synnytys kesti 3 vuorokautta putkeen. Kun vihdoin sain pukattua vauvan ulos, se olikin keilapallo.. Olin ihmeissäni ja järkyttynyt, ja en uskonut todeksi että olin juuri synnyttänyt keilapallon ja luulin sitä kätilöiden tyhmäksi ja asiattomaksi pilaksi. Tiputin sitten keilapallon rinnalta lattialle, ja ennen kuin se paiskautui lattiaan se muuttuikin pieneksi vauvaksi joka iskeytyi maahan.. [X(][:(][&o] ... Sairaalan henkilökunta rynni järkyttyneenä paikalle ja yritti pelastaa pienen kääröni, luoden paheksuvia katseita minuun päin.. [:(] Uni oli kovin todellisen tuntuinen.
Voitte kuvitella miltä tuntui tämän jälkeen herätä. Olin tietoisuuden rajamailla, ihan pihalla ja ikäänkuin shokissa.. Mies sai minut tyynnyteltyä ja selvitettyä minulle ettei uni ollut totta, ja etten ikimaailmassa tekisi niin vauvallemme. Huhhuhh.. olipas uni.. ei lisää vastaavia kiitos! [:(]

Paukke, kyselit aiemmin, että vaihteleeko muilla oireet ja niiden vahvuus. Mulla on välillä sellaisia päiviä, etten muista olevani raskaana mistään muusta kuin normaalia kovemmasta väsymyksestä. Normaali olotila on mulla kuitenkin se, että voin koko ajan huonosti ja oksentelen. Oireettomina päivinä häviää myös rintojen arkuus, mikä on tosi outoa. Mutta kai se on ihan normaalia, luulisin. 

ruska83: Helpottaa oloa ku kuulee et jollain muullakin vaihtelee oireiden määrä.

Onnea cigdemille plussasta![:)]

paukke, juttelin vielä asiasta mun yhden sukulaisen kanssa, jolla on jo useampi lapsi. Oli sitä mieltä, että oireettomista/hyvävointisista päivistä pitää olla vaan tyytyväinen :) Ja sanoi myös, että itsellään on ollut myös joka kerta alkuraskaudessa myös niitä täysin hyvävointisia päiviä oksentelun vastapainoksi.

Lähinnä mua stressaa tänään (jälleen) alkanut ruskea tiputteluvuoto, jota on tässä alkuraskauden aikana ennenkin tullut. Tavallaan mä tiedän, ettei pitäis kiinnittää siihen liikaa huomiota, koska  kun kävin vajaa viikko sitten ultrassa ja lääkäri sanoi, ettei se ole vakavaa ja että kaikki on kunnossa. Ellei se sitten muutu runsaaksi ja ihan kunnon verenvuodoksi. Täytyy toivoa, että tää menis taas päivässä ohi, niin kuin viimeksi.

Ärsyttää olla luonteeltaan tällainen kamala stressaaja! Koko ajan kuulostelee kroppaansa ja pohtii liikaa.

Hohhoi, nyt on sitten isomman kupin tissukat ostettu. :) Kyllä oli kaupungissa tunkua, kaikki rynnivät aleissa kuin päättömät kanat! [:D]
Mahtaakohan olla vielä myöhemminkin aiheellista ostaa isommat liivit.. Nyt on viikkoja tasan kuusi, ja kuppi kasvoi jo Dstä DDhen.. [:-].. Kunhan ei nyt vaan kovin kaameasti kasvaisi, nyttenkin jo ihan riittämiin selkävaivoja.. [:)]

Kohta ois täälläkin esissä liivikauppaan meno..onneks sain Pukilta lahjakortin oikein kunnolliseen liiviliikkeeseen.. ;)..luulempa että miulla kans on kuppi kasvanu D--> DD.. :/ ..vähempikin riittäis.

Heiii kaikille, pitkästä aikaa. Ja oikein ihanaa ja onnellista alkanutta uutta vuotta kaikille! <3

Minäki olen välillä pistäytynyt täällä pikaisesti lukemassa kuulumisia, mutten oo saanut aikaseksi kirjotettua mittään..
Mulla oli sillon ennen joulua (22.päivä) eka neuvola. Oli ihana, kun ultrattiin ja sain kotiin kuvan miehelle näytettäväksi. Se oli semmonen ikivanha ultra, mutta täällä on tapana eka neuvolakäynnillä ultrata, jos on ollut aiemmin keskenmeno, niinkuin minunkin tapauksessa.. Oli ihanaa nähdä pieni oikeassa paikassa... [:)]

Nyt oon sitte saanu ultra-ajan soitettua ja se on 19.1. ja seuraavana päivänä 20.1. onkin sitte ensimmäinen lääkäriaika. Nyt ensi viikolla on labraan aika... Kovasti tuota ultraa nyt vaan odottelen!ü

Joulun aika meni melko mukavasti, ei ollut paljon pahoinvointia, mutta nyt sitä on kyllä taas ollut. Semmosta etovaa oloa, ja nälkä tahtoo olla kokoajan, tuntuu ettei helpota vaikka syöki ja ei silti kehtais kokoajan olla syömässäkkää.. :D Tällä viikolla, yhtenä aamuna heräsin käymään vessassa ja sitten kävin juomassa.. Ei muutako takas vessaan, ja ensimmäisen kerran oksensin [:'(] Tosin se oli vain semmosta nesteistä, kun olin pelkästään vain juonut yöllä/aamulla. Mutta tosi inhottavaa kyllä, monta kertaa yökkäsin! [:-] Mutta onneksi sitte samantien olo tuli paremmaksi!ü

Nooo, jospa tämä tästä. Täytyy toivoa, että tämäkin pahoinvointi joskus loppuis ja pääsis nauttimaan oikein kunnolla raskaudesta! <3 Ei olla muuten vielä kerrottu raskaudesta kellekkään, katsomaan millon sen aika koittaa. [;)] Nyt mennään raskausviikoilla 9+4. Hyvää jatkoa toivottelen taas kaikille! [:)]

Ruska83:Toivotaan että vuoto menee ohi ja että kaikki on kunnossa. [;)] Kyllä mäkin varmaan stressaisin, eiköhän se oo aika luonnollista että rupee funtsii kaikkee jos tulee ylimääräsii vuotoi. Mutta aika näyttää..

Noh,käväsin sairaalassa tyhjennyttämässä rakkoni,(melkein 2 litraa)ei tullut enään yhtään mitään koko hommasta.[&:]
Antibiootit sitten sain kun oli niin kova pissatulehdus[&:]
Raskausoireet kun tavallaan peitti ne oireet..joten en heti sitä osannut epäillä.
Eipä nekään heti meinannu saada mitään tulemaan siellä mutta kovan yrityksen jälkeen (minä halkeemispisteessä)saivat pissit ulos.

Täytyy nyt vaan kovasti toivoa että antibiootit auttaa pian että vessassa ei vierähtäis niin kauan aina.[;)]

ginessa, kuulostaa hurjalta. onneksi kuitenkin sait helpotusta tilanteeseen, ja ei johtunut mistään kovin kummallisesta.
huono-olo kokoajan, tuntuu siltä että pitäisi jatkuvasti olla kytkettynä sitruuna-veteen (tansanialaista perinneapua pahaan oloon).
ei jaksaisi enää yhtään yhtään yhtään odottaa että tietää onko meille tulossa pienokainen vai ei.

huomenna taas töihin ja pitäisi alkaa paiskimaan kunnolla hommia, mutta miten keskittyä???

Täytyy sanoa että se keskittyminen on ainakin mulla ollut töissä kateissa koko viikonlopun. Toisaalta helpottaa oloa kun tietää että jos kaikki menee hyvin puolen vuoden päästä voi jäädä kesälomalle ja sitten äitiyslomalle. Jos sitä olisi sitten aikaa ja inspiraatiota sitten miettiä alan vaihtoa ihan kokonaan.

Eiköhän tuo "pitkäksi venähtänyt kesätyö" ole jo niin nähty.[:'(]

Seuraavaksi mä odotan sitten np-ultraa joka meillä on 12.1. Kivaa että se on sama setä ultraamassa kun mehiläisessä, oli tosi mukava ja ilmeisen innoissaan kun sai miehen kanssa verrytellä englantiaan..

ginessa, hyvä että sait apua, kuulosti kyllä melko tukalalta vaivalta ja tosiaan raskausoireet voi hämätä siinä. Itsellä ei tuota vaivaa ole ollut moneen vuoteen (kop kop..) Yhdellä ystävälläni äityi ekan raskauden aikana niin pahaksi että sai lopulta estolääkityksen.

Minulla alkoi seitsemäs viikko (6+3 tänään, olen antanut itselleni luvan tehdä tickerin vasta jos varhaisultrassa 13.1 näkyy pieni katkis), sen jälkeen olisikin heti seuraavana päivänä neuvola.

Apua, huomenna pitäisi mennä töihin.. pahoinvointi pahentui tässä seitsemännen viikon alussa aivan kamalaksi - kolme tuntia syömättä takaa varman oksennuksen...[:'(] Tänään on jo helpompaa kun olen tajunnut että vaikka olisi tosi paha olo niin pitää vain syödä niin olo paranee - jos ei niin tee, niin ei hyvää seuraa. Herään huonoon oloon öisinkin ja pitää pitää leipää ja juomista yöpöydällä että saa pahan olon taitettua ja pystyy taas nukkumaan.. Onko teillä muilla pahoinvointi lisääntynyt tässä 6-7 viikon paikkeilla? Luin että se johtuisi istukkahormonin lisääntymisestä, joten noihin laskurin mukaisiin viikkoihin se sopisi..

Joo,kyllä mulla alko pahat olot vaivaamaan 6+ viikoista..ja elottelee edelleen.[:'(]
Oksentanut en oo, mutta tasesesti aamusta iltaan ellottaa,muutamat yökkäysrefleksit mukana.[;)]

Kun mä sain keskimmäiseni niin silloin mulla puhkes 17 vuoden virtsatulehduskierre,joka vuosi monta tulehdusta.
Mutta nyt edellisestä olikin 1 vuosi!
Joten aattelin että parantunut vihdoin siitä olen...ei pitäs aatella yhtään mitään[;)]
Mutta vieläkin on vaikeeta toi vessailu,jollei lähe kulkemaan niin sit en tiiä mitä touhuun.[:-]

Zemppiä ja voimia kaikille
[:)]

Takaisin