Elokuiset sadot

Missä vaiheessa teillä muuten alkoi noi raskausoireet? (huono olo, väsymys jne.) Itellä tulee huomenna 5rv täyteen ja tähän mennessä ollu väsymystä ja mieletöntä kiukkuamista "turhista" asioista, esim. eilen laitoin miehen siivoamaan kun oli antanu koiralle porkkanaa ja sitä oli sitte muutama murunen lattialla (?!). Muunlaisia oireita ei sitte oikein olekaan, rinnat tosin alkaneet kipeytymään ja nännit on niin arat että tekee kipeää jo kattoakin niiden suuntaan... Alavatsassa tuntuu vasemmalla puolella välillä nippaisuja (lähinnä aivastaessa tai muuten äkkiliikkeissä).

Kuinka moni on suunnitellut menevänsä varhaisultraan? Ollaan miehen kanssa vähän kahden vaiheilla. Toisaalta haluaisin tietää mahd. pian onko kaikki ok., mutta toisaalta taas jos varhaisultrassa kaikki olisi hyvin ja sitten ekassa neuvolaultrassa ei enää löytyisikään elämää niin ois aika kova paikka. Tosin jos odottaa sinne neuvolaan asti vkolle 10-12 ja sitten todettais että ei täällä mitään ole, niin yhtä kova pala sekin olisi..

Pitu86,mulla alkoi ällötys/huono olo 6.0 aikoihin,Ja ruoan tankkaaminen 2-3 tunnin välein.
Väsyttää usein,välillä nukahdan parikin kertaa vaikka soffalle illalla.
Itkettää,paleltaa,raivostuttaa,rinnat kipuilee,hengästyttää
yms.oon kyllä muutenkin aika tempperamentikas luonne!![:D]

Olin tänään neuvolassa eli  rv 7.1 menossa,paino on varmaan (vaatteet päällä,pakkanen)pikkusen jo tuosta alusta noussut ,veikkaan että 2 kg melkeinpä.Mutta kun en tiennyt alkupainoa niin en voi olla varma.
Mulla on joskus ollut syömishäiriö,joten mua ei noi numerot enään kiinnosta etten rupee vahtaamaan niitä enään.
Siis joo,59,3 vaatteineen-oon 157  pätkä.[;)]
Papereita tuikkas paljolti mukaan,ja kaavakkeita täyteltiin.
Verenpaine koholla mutta se on vuosia ollutkin niin.Meen siitä lääkärin juttusille 11.1.10.

Hyvä niin kun mulla on noita rytmihäiriöitäkin ollut tuossa.
Joo,ensi viikolla ois se varhaisultra,mutta en o vieläkään päättänyt menenkö?
Katsellaan[:D]

Kaikille ihanaa odottelua [:)]

Mä en oo vielä edes ajatellut koko varhaisultraa. Taidan olla erikoinen ensi odottaja kun en oo kauheeti hösänny asiasta. Ajattelin maltillisesti odotella ekaa ultraa. Systerillä oli kyllä viitisen ja kahdeksan vuotta sitten ekalla neuvolakäynnillä kuunneltu sydänäänet.(8 ja 5 vee tytöt) En tiedä sitten mikä täällä on meininki. No maanantainahan tuokin sitten selviää[;)]
Mulla on tällä vkolla ollut aamuisin hieman etova olo ja aamupala on pitänyt syödä hitaasti ja varovasti. Kunhan ei tästä nyt pahene[&:]
Ehkä se mun hössääminenki alkaa vasta kun kuulee sydänäänet ja näkee Pikku Piipiäisen ruudulla. Piipiäiseksi ollaan alattu sanomaan tuota pikkuista alkua

Mukavaa päivänjatkoa! Ja ei tressailla liikoja Joulusta!

Pitu86, mulla oli menkkamaisia kipuja jo ennenkuin menkkojen ois pitäny alkaa. Väsymys, öisinkin vessassa käyminen ja viluntunne tuli kans ennen plussausta joka oli rv 5+0. Noista aikaisista oireista tajusinkin alkaa testailemaan :) Rv6 alusta alkaen kuvotusoloa, sit 6+4 eka kunnon pahoinvointikohtaus. Ainakin omasta mielestäni nämä oireet on tulleet minulle suht aikaisin? Ai niin, mielialatkin heittelee melkoisesti. Voi mies-parkaa [:D] Itkettää, naurattaa ja suoraan sanottuna v***ttaa vähän kaikki asiat.

Varhaisultraan en rahojani ala tuhlaamaan, vaikka mieli tekisikin nähdä mahdollisimman pian mitä siellä masussa asustelee :) Eka neuvola vasta tammikuun 12 jolloin rv 10+4, neuvolantätskä lupaili et sydänäänet kuuluu. Edellyttäen tietysti sitä et kaikki on hyvin.. Yritän psyykata itseäni ajattelemaan positiivisesti, mutta toisaalta on vaikea olla intoilematta liikaa [:)]

Just nyt mieliala on loistava! Huomenna vika koulupäivä ja sit alkaa joululoma [:D] Pääsen leipomaan pipareita ja virittäytymään joulutunnelmaan kun ei enää ole koulustressiä. On kyllä ollut sen verran maanis-depressiivistä tämä alkuraskaus et eiköhän kuitenkin joku asia potuta lomasta huolimatta.. [:D]

Haniböökillä ihana nimi pienelle :) Tänks Ginessa, sitä samaa sinne!

Hei!

Minäkin voisin liittyä joukkoon mukaan.
Eli 2 lasta on ennestään (tytöt -02 ja -05) ja nyt siis kolmatta odotellaan. :)

Laskettuaika on laskureiden mukaan 30.7.2010, mutta molemmilla aiemmilla kerroilla on tuota ultran mukaan siirretty reilusti eteenpäin, joten siksi kuulun varmasti tähän porukkaan. :)

Öklömöklö-olo täällä vaivaa kovasti. Varsinkin iltaisin. Jos koko ajan jotain napostelisi, niin se pysyisi poissa, mutta muuten ei. :( Ja vilu on iltaisin ihan armoton. Pitää vällyjen alla maata illat pitkät.

Neuvola-aika on varattuna 23.12.2009, joten sitten näkee, asuuko siellä masussa oikeasti joku.... <3
Ajateltiin, että jos silloin hyviä uutisia saadaan, niin jouluaattona onkin sitte kiva kertoa lähipiirille.
Ja tytöille tietenkin heti kun hyvät uutiset varmistuu (en suostu muuta ajattelemaankaan).

Nyt ei olla miehen kanssa kerrottu siis vielä kenellekään, töissäkään en ole puhunut mitään. Kylläpä sitä ehtii sitten joulun jälkeenkin. :)

Onnea vaan kaikille, ja peukkuja! :)

-Dora-

Täällä on taas ihan veto pois..Aivan ihanassa flunssassa ollaan (ei kuumetta)..Eka neuvola-aika oli tänään. Mulla on hemoglobiini 140, eipähän tartte lisärautaa..NT-ultra olisi 4. tammikuuta alkavan viikon jälkeen..

Itkuherkemmät lukijat jättäkää loppu lukematta..

JA kaiken lisäksi vielä huonompi olo tuli koska jouduimme viemään eilen rakkaan lemmikkimme (fretti) lopetettavaksi ja tuotiin sitten kotiin haudattavaksi takapihalle..Pienellä oli 1 cm x 1 cm kokoinen kasvain suolistossa. Ja kun painoa oli tytöllä enää 580 g..Niin emme halunneet enää tuoda tyttöä kärsimään takaisin..Ja taas valuu kyyneleet..Tyttö oli meillä kuitenkin 7 ja puoli vuotta perheenjäsenenä..Nyt on jo kova ikävä tyttöä..Koko ajan vilkuilee missä toinen on jne..Nyt en pysty kirjoittamaan enempää, yritän rauhoittua ettei maha-asukille tule stressiä äidin surusta..

Pitu86 kyseli varhaisultrasta, mä varasin juuri itselleni ensi maanantaiksi, en mä yksinkertaisesti pysty odottamaan tammikuun puoleenväliin asti.. Mä olen silloin joko viikoilla 8+5 tai 7+5, katsoo nyt mikä arvio pitää paikkaansa, mun oma vai neuvolan [:D]

Toivon että nähtäisiin syke tai edes että jotain on ja oikeassa paikassa, mitään kovin suuria odotuksia mulla ei ultran suhteen ole, mutta oman mielenterveyden vuoksi mä sinne ehdottomasti haluan. Sanotaan sitä nyt sitten vaikka joululahjaksi [:)]

Jännittää aika paljon ja mut ultraa Turun mehiläisessä mies, ei olekaan koskaan ennen ollut miestohtoria jalkojen välissä [;)]

ginessa: mulla on kans tullut painoa melkeinpä joka raskaudessa niin että vaaka heilahtelee jo ekalla neuvolakäynnillä..ne on niitä asioita joista ei kannata ressiä ottaa [:)] otappa rauhallisesti verenpaineiden ja rytmihäiriöiden vuoksi. Oli varmaan ihanaa päästä taas "ekaa" kertaa neuvolaan[:D]

Mulla fiilikset ihan sellaiset kun ekaa odottaisi...siis jännitän ja tutkailen muuttunutta kehoani ihmeissäni, oireitahan on tasaisen mukavasti :) vaikka veikkaan ettei tuo mies ole yhtään fiiliksissä ihan jokaisesta mun raskausoireesta, kuten jatkuva tunteiden ailahtelu!!! kiukkua, itkua, naurua ja selittämättömiä v..s kohtauksia.
Ällö olo iskee jos ei tasaiseen tahtiin työnnä jotain suuhunsa[:'(]
rinnat pinkeenä ja masua repii.
Masu on muuten hurjan turvoksissa iltaisin, mieskin ihmetteli että miten se voi noin esille hypätä!!!!

Ai niin....kävin tänään työkeikalla paikkakuntamme sairaalassa ja päätin piipahtaa äippäpolilla varaamassa ultra ajan [:)]
se on nyt sitten tammikuun 25.pvä .

Sme: pahoittelut rakkaan lemmikin poismenosta [:(]

Saanko kysyä,mitä mehiläisessä(turussa)ultra maksoi???
Kun itse sain sieltä ihan eri hintoja[8|]

elysee: tuuva oli maksanut 58 e, mä en edes tajunnut kysyä itse hintaa.

Laitan maanantaina, katsotaan millaisia muita uutisia silloin on..

Myrsky, kyllä oli ihana mennä neuvolaan "ekaa" kertaa jälleen,tätsy oli oikein mukava jne.[;)]
Noi verenpainejutut on tuolta isän äidin puolelta ikäväkyllä[&:]

Jepulis,mä me nyt sitten päätettiin että ei mennä varhaisultraan.
Onhan niille rahoille parempaakin käyttöä,vaikkapa säästää tuohon 3D:hen sitten kun on sen aika.[:D]
Tuossa n.5 viikon päästä kuitenkin on ultra kaupungin puolesta....
Ja enhän mä ennen näin hätähousu ole ollut,en ikinä ennen aikojani ole ultroissa rampannut!![:D]

Ei siinä,kyllähän mä haluisin kovasti mennä,
enkä vielä o saanu aikaiseksi peruakaan sitä aikaa-se on 23.12[;)]

Viime yönä näin ekaa kertaa raskaudesta unta...että pyyhkiessä tuli hurjasti verta,heräsin sitten siihen että unessa huusin.
Räyhäsin miehelle että nyt lähdetään IHAN heti sairaalaan ja sillä ei näyttänyt olevan mikään kiire.
Ei niin miellyttävä  uni..mutta sanoisinkos näin että täällä näitä keskenmenoja aina välillä joutuu lukemaan..ja se jää jäytämään mieltä...[:-][&:]
Niin siis sitten kun heräsin nukuin mahallani ja vähän särki masua,
eli ei niin mukavaa enään ole mahalleen nukkua.

Ai niin,en ottanut possupiikkiä,ja neukkutätikin sanoi että ihan itse päätät[;)]

Muutenkin juteltiin suomalaisesta aurajuustosta,kun sanoin että joskus jos sitä ottaa vähän sellaisenaan en usko minkään "kielletyn "aiheuttavan keskenmenoa,niin se sanoi että ei hänkään, ja kun se on suomalaista eikä ulkomaalaista tuontitavaraa.[:-]

Ai niin lanttu on ruvennut ällöttää suuresti,oli kiva väsäillä laatikoita kun oksu oli kurkussa,ja oli pakko maistaa että tuli kunnollista,hyi helvetti suoraan sanoen!!![:'(]

Onkos kukaan nähnyt jo unia??[:D]

Huomenta naiset!
Tulipas sitten eilen ekan kerran oksennettuaki. [:'(] Muita "oireita" on sit ollu mm. ala selkä kipuja, itku herkkyyttä, haju herkkyyttä, mielialan vaihteluja(joista aika lailla välistä joutuu ukko kärsiin[:D]), väsymystä jne. Et aika lailla monen laista juttua täällä "kärsitään". [;)][:D]

Ginessa, Mie näin unta vauvoista jo ennen varmistusta. [:)][:D] Mut nyt on ollu sit useammin niitä unia.

Soitin mehiläiseen,mutta mulle annettiin ihan huimat hinnat[:@]80 e omavastuu ultrasta+ lääkärin palkkio,eli reilusti yli 150e!!!!!
Miten onkin joku saanut niin halvalla???

Pulssissa sitten 80e omavastuu ja varasin ajan[:D]

Mä nään unia,kaksosista!

Hmm... mulla ei oo oikeestaan mitään oireita ollu. Se, että naama kukki ja rinnat on arat ovat oikeestaan ainoat. Mitään huonoa oloa tai ällötystä ei oo ollu.
Nyt mulla alko yöllä vihloo oikealta oikeestaan nivusen ja alavatsan väliltä. Se on sellanen pieni vihlasu ja sit se loppuu hetkeks ja jatskuu taas. Sitä alkaa tosiaan pelätä, että kaikki ei oo hyvin. Ens viikolla onneks on se sisätautilääkäri- ja gynekologiaika (23.12). Jaaha...töihin tarttis taas lähtee.

Täälä alko pahoinvointi[:'(]
Parina iltana tuntunu jo pieni huono olo, mutta tänään se iski nyt kunnolla. Aamupala jäi puoleen väliin kun alko niin yököttään. Tairanpa käyrä terkkarilla, olis kymmenen tunnin työiltarupeama edessä ja duuni on kyllä sellaista että siitä ei tosta noin vaan sännätä vessaan. [:'(]

Hoplaa toudella paha olo koko ajan, mandariini auttaa hetkeksi mutta lohikiusaus yritti kiivetä takaisin ruokatorveen! Onneksi on huomenna viimeinen työvuoro ja tulen töihin takaisin vasta tammikuun alussa, ihanan pitkä loma:-)

Mä jouduin hakeen sairaslomaa, kun on ollu niin huono-olo, etten pärjäis töissä.
Lääkäri oli ihan ääliö, sellanen nuori kundi. Sanoin sille, että saa nähä meneekö jouluruuat alas, niin se sano, et yleensähän tällanen pahoinvointi kestää pari päivää. Mä oon ymmärtäny vähän toisin... vai???
Ja sit se kirjotti sairaslomalappuun suoraan, että alkuraskauspahoinvointia. Ja se ei ymmärtäny, ku sanoin, etten haluis vielä töissä kertoa. No onneks meen töihin vasta seuraavan kerran 4.1. ja sillon lappu taitaa olla kadoksissa vähän aikaa, muutaman viikon ehkä ja sit onki jo raskaus siinä vaihees, et jos on jotain kerrottavaa niin uskaltaa kertoa. Mulla siis vakituinen työpaikka, eikä muutenkaan pelkoa työpaikan menetyksestä. En vaan haluis vielä kaikkien tietävän ja lähiesimieheni saattais vahingossa lipsautella asioita eteenpäin...

Onks muut joutunu hakeen sairaslomaa?
Jostain luin, et pahoinvointi voi pahimmillan kestää koko raskauden (aika harvinaista kuitenkin), mut mä en kestä jos ei ala helpottaan parin viikon päästä. Tää on jo niin tuskaa...

Sain just syötyä pienen annoksen lihaperunasoselaatikkoa, katotaan mitä vatsa kohta sanoo...

Nyt takas lepäilemään...

Mä oon tänään menossa hakemaan tän päivä saikkua.Mulla ollu iltavuorovko 10 tunnin vuoroja ja tänään olis vimppa tälle vkolle.
Mä en oo vielä kokeillu mandariineja,mulla auttaa hetkeksi sipsit,kun ei muutakaan suolaista löydy.Suolakurkkuja on aivan pakko hakia kaupasta samalla kun käyn lekurilla.
Mulla kans vakinainen työpaikka, tänään pitää varmaan työnjohtajalle sanoa asiasta,mutta hänellä onneksi pysyy asiat omassa tiedossaan jos niin sanoo.
Missä muuten immeiset ovat töissä? Itte oon Särmääjänä metallifirmassa.[:)]

Heippa vaan kaikille!

Eli täällä olisi elokuulle yksi kovin epävarma odottaja lisää.
Oma laskettu aikani olisi 15.8. ja hieman huolensekaisena täällä odottelen, että mitähän tässä keksisi seuraavaksi.
Viime kesänä meni raskaus melko alussa (6.rkv) kesken. Sydänäänet saatiin kertaalleen, jonka jälkeen jäin tyytyväisenä odottelemaan kahden viikon päähän olevaa ultraa, jossa sitten todettiin kohdun olevan epäsuhta kaikkeen muuhun nähden ja raskauden keskeytyneen miltei heti sen edellisen ultran jälkeen. Missään vaiheessa tämä keskenmeno ei nk. lähtenyt luonnolisesti poistumaan vaan se suoritettiin sitten kaavinnalla.
Nyt on pieni deja-vu päällä. Samanlaiset alavatsan kivut vaivaavat ja muut raskausoireet ovat enemmän kuin olemattomia.
Tiedän, ettei sille voi mitään jos tämäkin raskaus nyt ottaa keskeytyäkseen. Se mikä tapahtuu, tapahtuu minun tekemisistä huolimatta ja turha murehtiminen ei varmasti auta.
Mutta tässä kohtaa järki jättää pelaamatta. En pysty miettimään mitään muuta. Tarkkailen kipujani koko ajan ja kun niitä ilmaantuu, koko elämänhalu luisuu pohjalukemiin ja pelottaa niin vietävästi.
Nyt olen viikon saanut olla kotosalla näiden kipujen kanssa. Huomenna ajattelin piipahtaa lääkäriin, jos vaikka pääsisin ultraan ja varmistamaan, että se ainakin olisi paikoillaan kohdussa.
Edellisen lapsen saannista on nyt 8 vuotta, joten melko ensisynnyttäjäksi tässä itsensä taas tuntee.
Olisi aivan mahtavaa jos saisin yhdessä teidän muiden kanssa odottaa ensi elokuuta ja sen ihmeitä.
Pitänee siis vain toivoa parasta [;)]
Kaikille teille muillekin elokuun odottajille hurrrrjasti onnea <3

Terve!
Täällä on kans yksi tiinehtynyt..[:D] Laskettuaika on Vaun mukaan 22.8.. Mulle kyllä mies sano jo enne ku menkkoje olis ees pitäny alkaa et oon raskaana. Mielialat on kuulema heitelly iha riittävästi.[:)] Ala vatsaa nippailee ja rinnat on vähän arat.. Hiukka hassulta tuntuu et o aika paljo oireit vaik on iha alus viel..   Mulla oli kans keskenmeno tossa kesällä vähän ennen juhannusta.. Ymmärrän hyvin Ninnun tuskailun.. Koittaa olla murehtimasta kun ei se mitään auta mut pelko on silti kova..

Takaisin