Elokuiset sadot

Voi surua! mua pelottaa huominen, tai siis jännittää...klo 16.00 eka ultra...pitäkäähän peukkuja, et siellä joku on ja oikeassa paikassa. Huonoa oloa enemmän havaittavissa kuin edellisinä päivinä...ja tissit oli niin pinkeet aamul, et huh huh. Kohta ei enää silikoneja tarvita, tai siis et ainaskin hyvin pienikokoiset silarit jää toiseks [:D]. Nää mun kun ei nyt kovin isot oo. [:)]

Sain sit tänään varattua ekan neuvolankin. Se olis sit 29 päivä tätä kuuta. [:)] Oi että nyt rupes jännittään kaikki. On ollu pari päivää ihan kaamee olo.[:'(] Ei ole vielä tarvinnu oksentamassa käydä mut ei ole ollu kyl kaukanakaan. [:'(]

Mutta minäpäs painun viel pehkuihin ukon viereen. Ei ole tänä aamuna kiire minnekkään. [:D]

Huomenta vaan kaikille! Meillä täällä Pohojanmaalla on ainakin ihana kirpeä pakkassää. Viittätoista pakkasastetta näyttää mittari ja aurinkokin näyttäytyy. Pian vaatetta niskaan ja koirien kanssa metsä lenkille[:D]

Minä olen säästynyt vielä ainakin pahoinvoinnilta. (koputtaa puuta) katsotaan nyt eiköhän se sieltä jossain vaiheessa tule.Tai sitten on tulematta. Muutenkin on ollut varsin erinomainen vointi. Välillä mietityttää että onkohon pikkuinen vielä kyydissä mukanakaan.Mutta välillä tuntuu pienen pientä nipistelyä alamahassa, että eiköhän siellä kasvamassa vielä olla.
Viikon päästä ma olisi sitten se eka neuvola. Ja kylläpä se jännittää. Mies on myös tulossa mukaan.

Jouluaattona aattelimme räjäyttää potin ja kertoa lähimmäisille. Mun teki mieli jo vkonloppuna möläyttää äidilleni ja anopille asiasta.oli jo ihan kielen päällä tulossa,mutta sain pidettyä suuni kiinni[:D] Varsinkin anopille meinasin möläyttää kun alkasi kyselemään että menenkö ottamaan sikarokotteen,kun tällä vkolla niitä annetaan nyt kaikille.Meinasi tulla että joo,saisin mä sen muutenkin, mutta onneksi taas nielin sanani.

Tänään ajattelin mennä ostamaan jonkinlaisen vitamiinipurkin. Jätän tuon beroccan nauttimisen pois ja alan popsia jotain muuta. Toki syön hyvin monipuolisesti,mutta varmuuden varalta. D-vitamiinia nyt ei ainkaan saa näin talvis aikaan tarpeeksi.

Nyt joka tapauksessa kone kiinni ja ulkoilemaan. Hyviä vointeja kaikille ja nauttikaa näistä keleistä!!

Hei täältäkin päin!

Viikko sitten tuli epäilys raskaudesta ja seuraavana päivänä hain testin kaupasta. Plussaahan se näytti ja laskettuaika laskureiden mukaan olisi 16.8.2010.[:)]

En ole neuvola-aikaa vielä saanut varattua, (tänään kyllä olisi tarkoitus.) Jotenkin vielä vähän epätodellinen olo asiasta, en millään meinaa uskoa, että pikkuinen sieltä on nyt tulossa.[:)] Vaikka raskausoireetkin ovat hyvin selvät; lähes jatkuva etova ja heikko olo, rinnat hellänä ja tuntuu kuin ne päivä päivältä painaisivat enemmän, päänsärkyäkin esiintyny tavallista enemmän, naama kukkii, väsyttää.. ja jatkuvasti meinaa hymyilyttää, :)

Olen tosiaan vasta 18vuotias, nuori tyttö vielä, mutta uskon ja tunnen olevani valmis äidiksi. Mieheni on 23vuotias ja molemmille tämä raskaus oli hyvin toivottu ja positiivinen yllätys, :)
Oulusta olemme ja tosiaan, ensimmäinenhän sieltä on tulossa.[:)]

Onnea vielä kaikille odottaville massuille! :)

Mä tulin juuri ekasta neuvolasta =)

Otettiin tietoja ylös ja varailtiin seuraavia aikoja, mulla on 12.1 ensimmäinen ultra ja verikokeet samalla kertaa. Tuntuu että tuli kauhean monta asiaa jotka pitää muistaa [8|]

Oli tosi mukava neuvolatyttönen ( ei kai voi sanoa täti kun oli oli varmaan 5 vuotta itseä nuorempi) [:D] Laittoi mut muuten viikolle 7+5 ja LA 28.7, mutta mä olen varma että nuo vaihtuu ultrassa, mulla on niin pitkä kierto.

Flunssa jatkuu ja jos mun rinnat meinaa olla elokuuhun asti näin kipeät niin mä en ala.

Ja lisäyksenä. Minäkin paketoin koirat talvivaatteisiin ja lähden niiden kanssa metsään [:)] Ihana ilma!

Onnea kaikille uusille!!

hekajenna, meillähän täsmää miestenkin iät ihan täysin, kiva et saatiin toinen nuori odottaja ketjuun :)

Ihanista ilmoista puheenollen, olen jälleen kerran onnellinen et tulee kesävauva. Olis meinaan melkosta tuskaa ahtaa itseään talvivaatteisiin ison mahan kanssa :D Nytkin jo ahistaa housu-ja paita kerrokset ja olo on kuin michelinukolla..

Hei ja ONNEA kaikille elonkerjuulaisille!
Itse olen 27.v ja ensimmäistä nyt odotellaan. Asian on niinkin tuore, kun 12.12 tein (kaksi) positiivista) raskaustestiä ja lakettu aika olis elokuun 21.päivä. [:)]
Raskautta on suunniteltu jo kesästä ja raskausluvan sain syyskuussa. Tämä siksi, kun minulla on nuoruusiän diabetes.
Raskauden ensioireina oli rintojen arkuus ja tietysti kuukautisten poisjäänti.
mulla ensimmäinen lääkärikäynti jo 23.12, jolloin on erikoislääkärin tekemä gynekologinen tutkimus ja lisäksi diabeteslääkärin vatsaanotto. Sit tiedetään taas enemmän [:D]

Huhuu Tuuva tulehan ilmoittelemaan mitä ultrassa näkyi, jännittää ihan älyttömästi teidän puolesta!
Itse niin kovin sinne ultraan haluaisin mutta eipä taida kannattaa näin vähäisillä viikoilla mennä urkkimaan masukkia, kun ja jos ei vielä paljon pikkuisesta näy.
Joten parempi malttaa mieli vielä [;)]

Olo on kovin hutera, huipattaa ja kuvottaa koko ajan[:'(] mutta kestän kun tiedän että kuuluu asiaan[:D]

NONNIINN!!!!!! hehe! juu, hän on 3,4 mm pitkä ja näytti ihan.....timanttisormukselta![:)] joo eli siinä on sellainen rengas ja rypäs. sydänääniä ei näkynyt, ois kuulemma saattanut näkyä tämän viikon lopussa, mutta kun sikiökaiku ja ruskuaispussi on normaalin näköiset, niin kaiken pitäisi olla ok! ja ikää on n. 6 viikkoa, kun mun kierto on niin pitkä, eli la joskus elokuun puolessa välissä. ensviikolla mulla on neuvola, mutta ultraillaan seuraavaks vasta viikolla 11-12. ja hinta oli mehiläisessä 58 e.

ja koko ajan on huono olo.[:'(][:D]

Waudeh Tuuva ihana kuulla että masussa kaikki hyvin ja pikku matkustaja on siellä missä pitääkin <3

joo! mutta jotenkin jäi ne sydänäänet vaivaamaan..tai siis kun ei näkyny. tää on just tätä hermoilua, jota pitäis välttää. gynekologini on kyllä hyvin pätevä nainen ja asiansa osaava, ja sanoikin, että laittais mut kontrolliin, jos ois aihetta. piru sentään [:)]. oon pöllö.

Tänä aanmuna ekaa kertaa on pahaolo heti aamusta[:'(]. Yleensä se on iskenu vasta iltapäivällä. Aamulla miehien piti tuoda mandariinia sänkyyn, ku oli niin etova olo, mutta kai se tästä pikkuhiljaa tasottuu, toivottavasti!

Onneks ei tarvi montaa päivää olla töissä ennen lomaa, jos vaikka pystyis tsemppaamaan loppuviikon, ettei kukaan rupeis epäileen mitään.

Näillä mennään mitä on annettu[:)]

Hahhah, siis mulla on vaan yks mies! Edellisestä viestistä vois luulla jotain muuta, kun kirjaimet on vaihtanu paikkaa...

Tän siitä saa, kun töissä koneella nopeesti kirjottelee tänne niin, ettei kukaan muu vaan näkis!!!

Tsau! kävin turun mehiläisessä, olen käynyt siellä gynellä monta vuotta, hän on terhi lunnas. eli kyseessä ei ollut ns. synnytyslääkäri tai yleislääkäri, vaan sama ku aina. joo mäkin yllätyin hinnasta, positiivista!! nyt oon jo rauhoittunut eilisestä, toivottavasti ensiviikolla tulee lisää informaatiota "tyypiltä".[:)] 

oon vähän aamupöpperös, ei ollut siis lähetettä.

Heissan kaikille, palaan taas linjoille pienen tauon jälkeen. Kaikki on hyvin ja on ollutkin. Hieman vain hektistä aikaa töissä ja vapaa-ajalla. Meillä on nimittäin rakennusprojekti menossa samaan aikaan ja tässä ollaan keittiökauppoja kierretty. Valitettavasti talo ei tule valmitumaan ennen tulokkaan saapumista ja joudutaankin ahtautumaan vuokrakaksioon ainakin puoleksi vuodeksi.

Kirjoittelin tuolla aiemmin, että täällä neuvola lähettää ns ennakkotietopaketin ja se tulikin postissa viimevikkolla. Siinä oli tietoa ravinnosta, liikunnasta ja kunnan tarjoamasta kromosomipoikkeavuustutkimuksista. Eli jos oikein ymmärsin papereista niin me saamma ilmaiseksi tuon niskapoimu tai -turvotus tutkimuksen. Tarvitsee kysyä tarkemmin neuvolassa tammikuun alussa.

Eilen kävin ottamassa sikapiikin. Töissä meinasin sanoa, että poikkean lounaalla pankissa, mutta onneksi tajusin että nehän ovat kiinni ja kehitin toisen pienen valkoisen valheen [:D]

Oireita ei ole sen kummemmin tullut, edelleen paleltaa ja VÄSYTTÄÄ. Tuntuu ettei enää riitä normaali kahdeksan tuntia unta. Koko ajan on töissäkin sellainen olo, että ei ymmärrä mitään ja voisi vain ummistaa silmät. Onneksi sen voi tällä hetkellä laittaa työstressin piikkiin. Äsken lounaalla jäi leivät syömättä, ei vaan mennyt alas. Toivottavasti ei pahene.

Mukavaa pakkasviikon jatkoa kaikille odottajille.

Hei taas [:)]

On taas oloja pidellyt, joten veto on veks. Töissä ei meinannut virta riittää mitenkään. Mieletön himo mandariineihin ja jatkuva tarve työntää jotain suuhuni!!!! Teen sitä jo itseltäni huomaamatta, sillä työtoverit alkoivat tänään huomautella asiasta..muutama kysyvä katse ja esimiehen kommentti mikäs nyt on!! Mä niiiin pelkään paljastuvani pian[&:] Mies on työmatkalla ja tulee vasta yömyöhään kotiin, mun piti pitää siivouspäivä mutta voimat ei riittänyt moiseen. Lapset meni pulkkamäkeen niin sai itse hetkeksi heittäytyä vaaka-asentoon.

Huomenna haen vitamiinit apteekista...jotta jotain virtaa saa tähän kehoonsa[;)]

Katselin tuota meidän plussanneiden ketjua, meitä on jo niiin ihanan monta pikku masuasukin kantajaa <3

Heippa ja onnea kaikille odottajille!
Itse olen 27 vuotias ja onnellisesti raskaana :)
La olisi 1.8.10
Kyseessä on toinen lapsukainen. Esikoinen on jo 10 vuotias ja odottaa innolla uutta tulokasta. Tuleva isoveli on jo nähnyt vauvasta unia ja siitä on kuulemma tulossa poika [:)]
Etovaa oloa on ollut pari viikkoa ja tissit ovat kovin arat. eka neuvola on 22.12 ja ekassa ultrassa kävin kaksi viikkoa sitten vatsa kivuista. ( Halusivat varmistaa että vaavi on oikeassa paikassa ja niin se olikin mutta sydänääniä ei vielä ollut).

Oli mukava lukea Tuuvan neuvolakäynnistä, täällä sitä vielä odotellaan piiiiiitkäääään ja hartaasti :) Ei malttais millään odottaa oman toukan näkemistä![:)]

Kävinpä tänään ottamassa sikapiikin. Vitsi että tuntui hyvältä sanoa sille hoitsulle et otan rokotteen koska olen RASKAANA [:D] Käsi on nyt ihan mielettömän kipeä. Vissiin yrittää myös vähän lämpöä nostella, mut toisaalta tää kohta-tuun-kipeeks- olo ei oo mitään uutta. Samanlaista vilukissailua on ollut koko tämä alkuraskaus.

Oksensin tänään eka kerran [:'(] Ystävätär kävi kahvilla ja oli jo lähtöä tekemässä kun ryntäsin vessaan ja vastasyödyt joulutortut tuli samantien ulos. Tästä se lähtee! Olinkin jo valitellut ukolle et aina en "muista" olevani raskaana, kun ei tunnu mitenkään erikoiselta. Nyt tämä toukka tuntuu 100 kertaa todellisemmalta, oli sen verran konkreettinen muistutus [:D]

Takaisin