heippa kaikille :)
Ei oo ollu yhtään aikaa kirjotella tänne, mutta oon kyllä lueskellu teijän kertomuksia :)
Meijän prinsessa synty 25.8 ja synnytys oli nopea. 6h merkattiin papereihin. vesien menosta vauvan syntymään oli 9h. kipeetä teki, mut oli niin ihana kokemus. kaipaan kovasti raskaus aikaa ja haikeudella muistelen synnytystä. voisin vaan koko ajan muistella sitä :D
Meillä on mennyt aikas kivasti kyllä arki. vauvan isä oli ensimmäiset 5 viikkoa kotona meidän kanssa mikä oli ihan luksusta.
Vauveli on täysimetyksellä vaikkakin joskus saa korviketta myös, mutta ei päivittäin. Paino nouseee hyvin ja kaikki käyrät menee keskitasolla,
Tytsy on kovin rauhallinen joskin välillä saa koviakin itku raivareita kun yritän liian aikasin antaa tissiä suuhun :D
Juttelee kovasti ja hymyilee, ei vielä naura. mahalta selälle on onnistunut muutamia kertoja nyt kääntyilemään mutta työtä se vaatii kovasti vielä :D
Suurin ongelma meillä on nukkuminen :/ Tytsy on kovin levoton nukkumaan. joskus 1kk iässä olin jo niin väsynyt jatkuvaan yö heräämiseen kun hän vaan ähkii ja puhkii ja suuttuu jos tutti tippuu suusta. joten sillon aloin kapaloimaan hänet joka kerta yöllä nukkumaan mentäessä ja herätyksien jälkeen. sekin on niin kovin aikaa vievää puuhaa, että toivon jotta pääsisin siitä eroon kokonaan. nyt en olevarmaan viikkoon kapaloinut ja tyttö onkin nukkunut melkein koko ajan minun vieressä jossa nukkuu todella hyvin aina. ongelma on siinä, että itse en pysty rennosti nukkumaan sillon. nukun kyllä sikeästi, mutta paikat tulee kovin kipeäksi.
Nyt olen hankkinut unipussin ja sillä on pieni pätkiä suostunut nukkumaan omassa sängyssä.
Onko muilla tälläisiä ongelmia? se ei haittaa vaikka ähkii ja puhkii, mutta herää aina itse siihen eikä enää suostu nukahtamaan uudestaan ilman tissiä.