Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka!
aika menee kyllä vauhdilla, huh huh.. Meillä Emma nyt 11vko ja 2pvää. Tuo rytmin hakeminen on kyllä haastavaa, välillä kun luulee sen löytäneensä niin se vaihtuukin seukki päivänä :) Meillä pääsääntöisesti tytöllä yö kestää n. 10-11 h ja kolmella herätyksellä mennään.. pisin uni pätkä on 4-6h, mutta yleisemmin tuo 4h. Päivällä välillä ei nukuta yhtäkään pitkää pätkää vaan parit puolen tunnin nokoset ottaa..nyt onneksi nukahti päikkäreille :)
Hymyjä ja nauramisia tulee meilläkin ja ne kyllä sulattaa äidin ja isän sydämmet <3
Salilla olen kerran päässyt käymään, juhuu :) mutta nyt ajattelin että kerran viikossa ainakin alan käymään ja isi saa pärjätä neidin kanssa sen aikaa :) Ekat menkatkin mulla jo ollu ja mennyt, tuli 10 viikon jälkeen synnytyksestä. Niitä ei ollut kyllä yhtään ikävä :D

Onko muilla miten paino palautunut normi rajoille synnytyksen jälkeen? Mulla vielä sellainen 5kg olisi normipainoon matkaa, mutta en stressaa siitä..lähtee kun lähtee. Pitäs tuota sokerin määrää kyllä rajoittaa ku välillä tulee vedettyä herkkuja mahan täydeltä..

Kiva kuulla wildside että kaikki hyvin teilläkin,pitkällä jo olet <3

Meillä poitsu nyt 8viikkoa. Eikun hyvän tähden, yhdeksän!! Sosiaaliset hymyt alkoi kolme-neljäviikkoisena eli todella aikaisin. Alkoi tervehtiä hymyillä ja nyt hymyillään koko ajan ja kaikelle. Hauskaa seuraa tuo jätkä :D

Mulla alkoi menkat viisi viikkoa synnytyksestä, nyt jo toiset menossa. Ehkäisy mietityttää kun ei todella haluaisi raskaaksi ainakaan vuoteen ja hormonaalinen ehkäisy haastavaa imetyksen ja migreenin vuoksi. Huooooh.

Tukiverkoista.. Eipä noita apukäsiä pahemmin näy kauniista aikeista huolimatta. Vauvaa käydään katsomassa ja kahvitellaan, mutta konkreettista apua ei kyl tule. Olen ollut tosi pettynyt siihen, miten vähän lapsettomat ystävät, ne kaikista läheisimmätkään, "ehtivät" käymään. Todella yksinäinen olo välillä. Täysimetyksellä mennään eikä tutti kelpaa eli äidissä kiinni 24/7. Mulle tuo ei tosin ole ongelma. Imetys on sujunut tosi hyvin ja maitoa tulee paljon.

Pojan ollessa kuusiviikkoinen olin tosi väsy ja vähän huolissani siitä. Nyt kun itkuisuus on radikaalisti vähentynyt niin on helpompaa. Naureskelevan vauvan kanssa on pääasiassa aika hauskaa.

Maanantaina saatiin rotarokote ja vatsanväänteet nyt melkoiset. Kakka on löysää ja haisee pahalle. Kunhan ei vointi tästä enää huononisi.

Meillä sama homma.. kavereista vain 2 on nähnyt vauvan.. muut ovat onnitelleet facebookissa massan ja puolituttujen joukossa.. no apuja ei ole juuri tarjottu enkä toisaalta kyllä ole tarvinnutkaan. Mutta eipä täällä kaffella käy kun isovanhemmat.
Ehkäisy.. mulla myös migreeni ja imetys estää osan. Kolme vuotta olen kaikenlaisia hormoneja kehooni laittanut joten nyt haluan olla ihan luomuna. Vaikka lasta tehtiin kauan ja koeputkella tuli niin silti en halua riskejä ottaa mutta kun tuo kondomikin vaatii totuttelua, PALJON! :D

Mulla tuli raskauden aikana 11 kg ja 7 niistä jäi synnärille. Loput 3 lähti imetyksessä ja kilo olisi jäljellä. Herkkuja on mennyt sen verran että tuskin on heti lähdössä, nyt on yksi herkkupäivä viikossa. Sokerista on tullu pakkomielle :D

Meille täälä keski-euroopassa suositeltiin ihan vakavissaan rytmimenetelmää ehkäisyksi kortsun rinnalle jos/kun hormonaalisia ei halua ;)

Mul oli jälkitarkastus eilen ja lääkäri sano, että täysimetys on yhtä varma ehkäisy ku kondomi. Ku kysyin, että mitenkäs ku voihan kuukautisetki alkaa, ni vastaus oli lyhyt ja ytimekäs "Nii". Sama lääkäri oli harjotelemassa, sillon ku menin synnyttämää. Kauheet flashbackit tuli siitä päivästä ja semmonen ei ikinä enää -fiilis!

Mulle taas sanottiin että täysimetys 3 kk jälkeen ei ole mikään ehkäisykeino vaikka kuukautiset eivät olisi alkaneet

Ja en nyt 100% varma ole, mutta meidän tyttö on taitanut saada alkuunsa kierron 8 päivän kohdilla kun ei ollut varmat päivät. Kokonaiskierto mulla on 27. Eli en ihan luottais päivien laskemiseen. Ehkä se joku luonnonmukainen limojen tarkastelu toimii, mutta mä en oo jaksanut perehtyä siihen kovin tarkkaan.

Niin ja eikös täysimetys toimi "ehkäisynä" vaan jos syöttöväli on max 4h. Eli tän tytön 3-6h yöunilla sekin ilo meni jo. ;)

Mulla ei kyllä ole syöttövälit kummoisia, täysimetän ja jälkitarkastuksen ultrassa näkyi jo normimeininki munasarjoissa. Käsittämätöntä typeryyttä 2000-luvulla väittää, että imetys suojaisi. Aina on ollut sisaruksia alle vuoden ikäerolla. Meillä imetys suojaa ainoastaan siten, että vauva saattaa roikkua koko miehen kotonaoloajan iltasella tissillä. Mies totesikin, että varmin ehkäisykeino on itkuinen vauva...

Bubs: ai teillä on oikein ultra ollut! Vau :Dmeillä on illat myös vauva hereillä koko ajan ja tissilla alle tunnin välein. Hetken sekin vaan kestää joten nautitaan nyt kun vielä läheisyys kelpaa :D

Minä otin ehkäisyksi minipillerit..ajattelin niitä käyttää sen puoli vuotta ja sitten todennäköisesti kierukan laittaa..me kun ei kakkosta olla ihan heti suunnittelemassa..joo sen kondomin käyttäminen näin vakituisessa suhteessa ei ole kovin mahtavaa :D ei sillä, että tuota seksiä nyt liiaksi tarjolla olisikaan tässä elämänvaiheessa, kyllä se yhteinen aika on kortilla.. just mietittiin miehen kanssa yksi päivä että miltähän se sitten tuntuu päästä edes saunaan yhdessä pitkän ajan jälkeen :D

Sulla mirmeli hyvin paino lähtenyt..mulla se junnaa tässä samassa vaan, mutta ehkä se jokin päivä siitä lähtee.. tänään ajattelin kunhan mies tulee töistä niin lähtä käymään juoksulenkillä.. saa nähä miten se kulkee näin reilun vuoden tauon jälkeen.

Mä totta puhuen yllätyin kun kiloja tuli "vain" toi 11kg kun odotin paljon enemmän. Oon helposti lihoavaa sorttia.
Ja kyllähän se keho tarvitsee vähän sitä ylimäärästä että imetys sujuu.
En tiedä mitä tosta kondomitouhusta tulee mut mä en vaan halua hormoneja vielä.. :/

Hittolainen mua on nyt monta päivää huimannu ja päästä ja leuoista kiristää/ särkee. Jotenkin menee migreeniin tai poskiontelotulehdukseen ehkä.. huomenna yritän päästä terkkariin.

Takaisin