Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä voisin syödä myös hedelmiä lähes rajattomasti. Yritän kuitenkin pitäytyä siinä kolmessa per päivä, kun niissä(kin) kuitenkin sokeria piisaa. Viikonloppuisin olen ainakin toistaiseksi herkutellut melko surutta. Ja silloin kyseessä eivät ole hedelmät... :p

meillä kai neuvolan ohjeissa luki että suositellaan hedelmiäja kasviksia 5-8 annosta per päivä :o Oon kyllä ihan surutta syöny mm.omenaa, rypäleitä, mandariineja/klementiinejä, banaania.. sit porkkanaa tulee vedettyä kans ihan kohtuudella :) En tiijä sit minkälainen sokeri hirmu tuolta syntyy aikanaan :D

Mullakin koko ajan nälkä, onneksi nykyisin ruoka maistuu, ottamatta mukaan muutamia poikkeuksia.
Kaikki makee myös maistuis vaikka päivittäin, mut onneks ei ole mitään kamalaa himoa, että pystyy käymään kaupassa ostamatta liikaa herkkuja. Mä syön hedelmiä liian vähän, banaanit ja mandariinit ei enää maistu, ja jotenkin en osaa muita syödä. Jos ostan vaikka omenia, niin meinaa jäädä syömättä. Nyt yritän syödä kiivejä, mut ei niitäkään päivittäin tule syötyä.:/

Kiivit ja vihreät omenat, nam! Täällä myös makea aljanut maistumaan, kun tähän adti ei oo yhtään tehny makeaa mieli! Kunnon tuokaa ei niinkään tee mieli, esim. Laivan puffetissaen viikonloppuna saanut alas kuin hedelmiä, juustoa ja jälkkäreitä o_O

Onkos täällä muuten yövuorojen tekijöitä? Miten ootte jaksanu valvoa ja mihin asti meinasitte jatkaa yövuoroja? :)
Itte tosiaan hoitoalalla työskentelen ja yövuoroja oon aika vaihtelevasti nyt jaksanut tehdä. Viimeks neljästä yövuorosta olin kaks viimestä sairaslomalla, kun en saanut nukuttua yövuoron jälkeen :dead: Nyt on taas neljän yövuoron putki menossa, et katotaan miten selviydyn. Neuvolalääkäri käski heti ottaa yhteyttä jos en pysty tekemään ni kirjottaa saikkua. Tarkoituksena olis viimeistään toukokuun jälkeen lopettaa yöt kokonaan. :)

Meilla on aina 7 yota putkeen, mutta aika harvakseltaan. Nyt mulla on just kuudes yo menossa, ja sit toukokuun alussa on viela yks viikko. Ja ma siis istun vaan persiillani ja vastailen puhelimeen, et ei mitaan fyysisesti rasittavaa, istumisesta vaan tulee selka kipeeks. :confused:

Normaalisti ma tekisin mielellani pelkkia oita, koska menin aina toista suoraan tallille ja ratsastamaan tai kaupungille shoppailemaan ja nukuin vasta iltapaivalla, mut nyt ei puhettakaan etta jaksais mitaan ylimaarasta. Eilen mulla oli aamulla laakarikaynti niin menin sinne duunista suoraan ja sit sen jalkeen viela kavin ihan pikaseen pyorahtamassa kaupungilla, niin kylla sen sit huomas illalla kun piti herata ja lahtea toihin, etta vasytti paljon enemman kuin normaalisti, ja sit tanaankin nukuin viela poikkeuksellisen pitkat unet. :dead:

Mulle ei lammin ruoka oikein maistu vielakaan, syon paljon taysjyvaleipaa ja sit hedelmia. Karkkia syon paljon vahemman kuin normaalisti.

Eilen oli meillä rakenne ultra ja kaikki oli hyvin huh. Mikä helpotus oli kuulla :) yllätykseksi meille onkin tulossa poika :) nyt kun tietää kivempi ostella vaatteita :) jotenkin kaikki tuntuu nyt niin todelliselta :) liikkeet tuntuu hyvin ja viikot nyt 20+1 :) olo muutenkin hyvä :)

Onnea ultrakuulumisista! :)

Täällä kans yks karkkihiiri mutta nyt oon minimoinu sokerit. Kaakaota kyllä juon kahvin tilalla.. mehu himottaa mut vähennän sitäkin pikkuhiljaa. Vkl saa ostaa nannaa :)
Mullakin uppoaa kiivit ja vihreät omenat :p

Hirveät suonenvedot vaivaa! Onko kellekkään sanottu että saako magnesiumlisää syödä, sitä jo on tossa monivitamiinissa 180mg mut eipä tuo auta. Pohkeet hellinä..

Kaipa munki pitää sitä isyyspakkausta alkaa väkertää. Ideat on loppu ja kahvikupit saa jäädä isänpäivälahjaksi D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Onnea ultrassa käyneille! :))

Mä alotan myös isyyspakkauksen. Se on kiva yllätys. Ei mies kyllä osaa yhtään odottaa pakkausta ;)

Mulla on myös makean herkuttelua, minkä yritän pitää vain viikonloppuisin. Ei se aina onnistu :D Yritän syödä hedelmiä. Aina ei lämmin ruoka maistu.

Teidän ihania isyyspakkausideoita luettuna kai sitä on pakko itsekin sellainen väsätä :grin

Mulla on ruokahalu täysin normalisoitunut ja painon nousu sen mukana hidastunut. Hedelmiä ja ihan kotiruokaa tulee syötyä. Makeaa menee hyvin vähän, ehkä kerran pari viikossa max joku suklaapatukka tai pulla menee.

Jännää, että niin moni on jo käynyt rakenneultrassa :) Mulla on vielä 13 päivää raastavaa odotusta. En millään jaksaisi odottaa. Koko pääsiäinen välissä.

Mä oon syöny magnesiumia joka ilta. Mirmeli, suosittelen viel magnesiumia sitraattimuodossa, imeytyy paremmin :) Mulla ei oo suonenvetoja ollut nyt, eikä kyllä ennen raskauttakaan, millon magnesiumia tuli syöytä paljon harvemmi.

Noihi vauvahankintoihi saa menee iha hirveesti kyllä rahaa. Mietiskelin, että kun jään kesälomalleki enne äippälomaa niin eihä tässä tule enää kun muutama normaalitili + lomarahat tietty ennen, kuin jää noille äitiysrahoille. Eikä nää juoksevat kulut tässä mihinkää pienenny, no autoilu tulee vähän halvemmaksi, kun jää työmatka-ajot pois.

Sit tuntuu, että kaikki kaverit jää suurinpiirtein vuosiksi kotiin lapsen kanssa, niin emmä vaan pystys, tai vaikea sanoa miten tässä nyt ajatukset muuttuu, mutta ei se kotihoidontuki todellakaan houkuttele jäämään kotiino_O Meidän työaika poikkeaa jonkun verran normaali työajasta, joten se mahdollistaa aika hyvin töihin menonkin.

Noniin, rasvaus ja suolakuorinta päänahalle tuli sitten suoritettua eilen, tuntuu kyllä että se irrotti suurimman osan hilseestä. Nyt pitäis vaan jaksaa aina ennen pesua laittaa öljyä tai rasvaa päähän. että se vähän hoitaisi.

Makeanhimo on mullakin normaalia isompi, yritän rajoittaa hedelmät kahteen päivässä +mahdollisesti marjoja, ettei käy köpelösti sokerin saannin kanssa. Mun tekis mieli vaikka joka päivä suklaavanukkaita ja sokerijugurttia, mutta yritän jättää ne kauppaan. Viikonloppuna oli pakko leipoa mokkapaloja, enkä yleensä tykkää mistään kakkutyyppisestä:confused:. Terveellisistä ruoista himottaa edelleen paprikat ja tuore kurkku, kiivit on kans hyviä.

Minä kyllä tunnustan syöväni päivittäin jotain makeaa :oops: Olen aina ollut kauhea sokerihiiri ja eikä tämä raskaus ole sitä mihinkään muuttanut. Vastapainoksi syön kyllä ihan kotitekoista ruokaa, ruisleipää jne. Tiedän kyllä ettei sokeria saisi syödä niin paljon kun itse syö mutta en vaan saa itseäni niskasta kiinni. Hedelmiä ja marjojakin yritän syödä. Eikä kyllä auta, että kotona on mies joka on aivan yhtälailla sokerihiiri kuin minäkin. Aina pitäisi olla ruoan jälkeen jälkkäriä, paha tapa!
Mutta se minkä olen huomannut nyt raskausaikana, niin kauheasti tekisi mieli kaikkea suolaista niinkuin sipsejä ja suolatikkuja. Niitä meille ei osteta kyllä vaikka mielitekeekin mutta tämä on mieliteko jota minulla ei normaalisti ole.

Evemoi, eikös se tule ns. normaalitili vielä 3kk äippälomalle jäämisestä, eli työnantaja joutuu ne maksamaan ja kela sitten korvaa työnantajalle sen osan siitä?? Vai onko mulla ihan väärä käsitys :eek:

Makeaa syön päivittäin.. Määrät vaihtelee :D

Evemoi, eikös se tule ns. normaalitili vielä 3kk äippälomalle jäämisestä, eli työnantaja joutuu ne maksamaan ja kela sitten korvaa työnantajalle sen osan siitä?? Vai onko mulla ihan väärä käsitys :eek:

Makeaa syön päivittäin.. Määrät vaihtelee :D

No niin se taitaa tulla normaalipalkka, mutta meilläki palkassa on tosi iso osa lisiä niin ei(kai) se tule kuin joku keskiarvo siitä palkasta? Peruspalkka tms?

Aivan no sitten, mulla ei kokemusta moisesta :rolleyes: Taitaa olla joku "keskiarvo" kun jos ne lasketaan 6kk edeltävistä tuloista ? Korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä...
Mulla sama palkka joka kk niin mun ei oo tarvinnut miettiä tarkemmin.. :/

Muokattu viimeksi:
Mä syön Mirmeli kanssa puolikkaan magnesiumtabletin vielä tuon äitiysmonivitamiinin lisäksi. Niistä tulee yhteensä se n. 350 mg, joka yhdessä kokonaisessa tabletissa olisi. En oo tuota kyllä varmistanut mistään, mutta pakko oli aloittaa tuo extrapuolikas, kun elohiiri kiusasi silmässä päivittäin.

Meillä on kanssa niin, että äippäloman 3 ekaa kuukautta tulee normaali palkka. Ja jos normaali palkka on pienempi kuin äitiyspäiväraha, niin Kela maksaa työnantajalle sen palkan verran ja yli menevän osuuden sitten tuen saajalle itselleen. Itellä todennäköisesti käy juuri niin, että äitiyspäiväraha on normaalia palkkaa suurempi, koska haen päivärahat edeltävien 6 kk tulojen perusteella ja sen ajan olen tehnyt töitä kokopäiväisesti, kun taas vakituinen sopimukseni on osa-aikainen.

Soitin neuvolaan tänään ja sieltä sain ohjeen ettei saa syödä mitään ravintolisiä monivitamiinin lisäksi. Jossain kuulemma tästä suosituksesta voidaan poiketa mutta melkein tarvitaan lääkärin suositus. Joten, lämpimät säärystimet tai villasukat jalkaan että lämpötilan vaihtelu ei olisi niin suuri jos jalka tulee ulos peiton alta. Mä nukun puoliksi ilman peittoa kun on kuuma! :D et sellanen... -.-

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin