Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaa kyllä tutulta. Pitää yrittää käydä jossain perhekahviloissa ja vastaavissa sit ku vauva syntyy, niin jospa sitä kautta tutustuisi muihin äiteihin. :)

Itsellä onneksi mies myös samanlainen kotihiiri kuin itsekin olen joten ei käy juurikaan bilettämässä. Mutta sellaista mammakaveria kyllä kaipaisin itsekin, ulkomailla asuttujen vuosien sekä muutenkin muualta tänne pk-seudulle muuttaneena ei itsellä juurikaan ole ystäviä, eikä varsinkaan sellaisia jotka nyt odottaisivat lasta.

Toivotaan mirmeli,että ne sun kivut on vaan pelkästään kasvukipuja ja lääkäri kirjoittaisi sulle sairaslomaa. Mulla ei enää ole ollut niin voimakkaita kipuja, mutta ajattelin että menen kuitenkin myös tiistaina käymään siellä lääkärissä kun aika on varattu..saapahan varmuuden että kohdunkaula on kunnossa jne.

Mulla on tuota alaselkä kipua nyt tullut todella paljon, melkein itkua pitänyt vääntää iltaisin kun selkä on niin tulessa..saan kaverilta lainaan tukivyön joten katsotaanko josko siitä olisi apua.

Me käytiin eilen katsomassa rattaita liikkeessä ja onhan ne vain kalliita..huh huh.. kotona sitten piti mennä tori.fi sivulle, mutta vielä ei ainakaan löytynyt sopivia. Onko kukaan tietoinen sellaista merkistä kuin preego? heillä oli ihan kohtuuhintaan yhdistelmävaunuja..

Mullakin on mies sellainen kotihiiri :) välillä tuntuu, että läheisyyttä kaipaisi enemmän.. sitten kun välillä alkaa mielikuvitus laukkamaan, että haluaakohan tuo mies edes minua kun maha kasvanut ja turvottaa.. tyhmää, eikö! ehkä nämä tunteet johtuu näistä hormooneista..

Katsotaan, eilen oli pari supistusta mutta nehän nyt kuuluu asiaan. Tänään taas painetta alapäässä.. harmittaa jos saikelle joutuu, tullu jo muutama viikko oltua tänä vuonna ja jos mahdollisesti loppuvaiheessa pitää jäädä ni menee päivärahoiksi nopeaa.. :/ toki mennään sen mukaan mikä on parhaaksi!

Me haettiin kans eilen vaunut ja kaukalo + lisäosat. Siellä ne nyt koreilee vaatehuoneessa ja odottaa käyttäjäänsä :)

Mä en ole yksinäisyyttä kokenut mutta muuten on ollut vähän ikäviä fiiliksiä. En osaa pukea sanoiksi fiiliksiä mutta kamalat morkkikset niistä tulee. Huolta ja stressiä tuo myös raha-asioiden mietinnät vaikka tiedän ettei meillä ole hätää ja samoin perheen ongelmat :/ mutta ajatukset vaan aurinkoisina!

Nii ja mulla on ollut jo pari kk carriwellin tukituubi käytössä! Anitan tukivyön hankin kun tä reppu oikeesti kasvaa ja painaa kun ei oikein tuntunut vielä omalta :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Jos vähän kärjistetään, niin mikään ei oo tässä raskaudessa tuntunut yhtä haastavalta kuin vaunujen valinta :-D Tuntuu etten ymmärrä niistä edes tarpeeksi tietääkseni mitkä kannattaisi ostaa. Alan kallistua sen puoleen, että en ostaisi yhdistelmärattaita. Tuntuu vaikealta tässä vaiheessa arpoa millaisia rattaita haluaa yli 1-vuotiaalla pitää :-) Onko kellään samansuuntaisia ajatuksia? Jotkut kivat, pienet ja kompaktit vaunut kaupunkielämiseen olisi hakusessa. Noi Vikingit on kyllä yhdistelmät, mutta näyttää kivan pieniltä. Moni teistä puhui Brion vaunuista, onko ne saaneet yleensä hyviä arvosteluita esim. kestävyydeltään?

Mä oon löytäny Brion vaunuista paljon hyvää. Noi Hapyt on isoilla pyörillä, tukevat ja vankat joita me tarvitaan. Autolla liikkuessa kolmen koiran ja vauvan kanssa saattaa tulla ongelmia mutta meillä on adapterit niin aina ei tarvii vaunukoppaa mukaan. Smilejakin mietittiin mutta kääntyvät etupyörät ehdoton ei.

Mutta mä tuskastuin vaunu mietintöjen kanssa ja lopulta tehtiin nopea päätös hyväksi havaitsemistamme ja sillä hyvä :D

koiratalouksien mielipteitä. vaunuista kaipaisin minäkin! mulla on semmonen keskenkasvuinen seefferisekoitus uros, voimaa on ja hihnalenkeillä omat voimat ehtyy helposti jo pelkästään sen kanssa (tosin hihnakäytöstä harjoitellaa) , joten kaipaisin jotkut näppärät ei liian painavat, mutta kuitenkin tukevat vaunut, mikä olisi säänkestävä ja helppo myös pitää puhtaana (ts. jos koira ravistaa vieressä tms) .. kaikki neuvot kalliit for dummies, tämä vauva-ala on mulle täysin uusi reviiri ja oon ihan hukassa vielä..

Mekin pohdittiin pitkään eri rattaita mutta muutama päivä sitten tuli paikallisella face kirpparilla myyntiin sopivat niin ostaa päräytettiin ne sitten :) Malli bugaboo bee ja vuosi sitten koko setti maksanu yli 1000€ ja nyt saatiin 300€:lla. Ne on siis yhdistelmärattaat jossa mukana tuli vielä maxi cosi auton istuin jonka saa kiinnitettyä suoraan rattaisiin. Lisäksi vaihtokuomu, sadesuoja, laukku yms. Suomen talvioloihin en noita voi pienien pyörien vuoksi suositella mutta täällä lumettomissa maissa tuntuu olevan ihan suosittu malli. Helpottaa ku suurin ja hankalin hankinta on nyt tehtynä :happy: Tsemppiä teille vaunuhankintoja vielä pähkäileville! :)

Juu ei vaunuista oo täälläkään kyllä mitään kokemusta. Mut luulen,että paikallisessa liikkeessä osaavat neuvoa. Turvaistuinta on tullu kans katseltua. Sen haluan uutena ostaa, mutta noi vaunut kelpaisi oikein hyvin käytettynäkin, joten toria on tullut katseltua.

Mä oon kans miettinyt taloudellisia hommia, äitiysrahat on kuitenkin paljon vähemmän kun normaalipalkka. Uskon silti ,että me pärjätään, säästöillä ja elämällä myös säästeliäämmin. Mut ei tää lapsen saaminen mitään halpaa ole :confused:

Vaunuliikkeissä toki neuvotaan mutta itsestä alkanut tuntua että se mikä sopii toiselle ei sovi toiselle jne. Ihmisillä myös eri tarpeita riippuen asuuko maalla vai kaupungissa ja millaisessa maastossa lenkkeilee. Mä oon kyl alkanu miettii että lopullisesti sen tietää vasta käytössä mitkä vaunut sopii itselle parhaiten. Toki ne on kalliita mutta jos nyt aivan hukkaostos tulisi niin sit ei auta kuin vaihtaa jossain vaiheessa ja laittaa omat myyntiin. o_O

Mä puhun koiratalouden puolesta ja noi briot uskoisin sopivan hyvin. Meillä kolme koiraa, toki pieniä mutta vauhtia riittää joten uskon noiden tukevuuteen ja tyhjänä ainakin oli kevyt työntää.

Heippa, ei oo taas pitkään aikaan tullu käytyä. Ollu kiireitä. Meillä kasvatellaan hyvin mahaa ja tänään ruvettiin potkii niin kovaa että tuntuu jo mahan läpi :) meillä on kateltu rattaita mutta vielä ei osteta ennen kun on sukupuoli selvä, eikä muutakaan :) tykkään kyllä netissä käydä kattelee mutta en viitti vielä ostaa. On meillä jo vaatteita paljon miehen luona mutta jotain pitää lisää osta. Mut vasta sit kun on ru ollu mikä on nyt 2.4 :) kun katon sit sukupuolen mukaan sen jälkeen vaatteet :). Ittellä on ollu välillä liitos kipuja ei muuta :)

Joo Brio Hapyt kovalla kantokassilla, vähän toi selkänoja on hassussa asennossa mut en oo viel kerenny perehtyy.

Kaukalo on Brio Primo.

Mahamamma: moikka pitkästä aikaa! :)
Meillä on jo pussitolkulla vaatteita veljenpojalta, onneks on paljon valkoista! :D vaunut otettiin tarkoituksella neutraalin värisiksi :) ja tuossa ei lika niin nät.

Täällä myös ollut hippalopäivät vauvalla ja myllertää koko ajan. Mulla vaan tulee siitä huono olo :o
Eilen oksentelin TAAS (ei johtunut liikkeistä :D) ja tänään ollut ihan loppu. Toivotaan että joku ohimenevä juttu vain..

Ma tunsin tanaan myos pari napakkaa potkua suoraan kateen. :Heartred

eBaysta oon nyt innostunu shoppailemaan, kun yovuorossa on aikaa, hups! :rolleyes: Ostin sitterin ja hyppykiikun, yhden lelun ja vahan vaatteita. Kiikarissa olis kiva pinnasanky ja hoitopoyta, mut veikkaan et niiden hinnat nousee taivaisiin.

Mä oon taas ihan huolissani kaikesta, oon jo aatellu ettei enää tarvis, mutta koko ajan löytyy huolenaiheita. Kirjottelin tonne huoliketjuunkin, mutta mulla on ehkä supistuksia ja tai ainakin jotain kohdun kovettumia (millasia supistukset on?!) Onko ne näillä viikoilla 18+3 ihan ok? Ärsyttää kun kaikki on niin uutta eikä mistään tiedä mitään! :D

Välillä kovettuu, on ok. Kipujakin jos jonkinlaisia voi olla. Supistukset (kovettumisineen) erittäin jees, jos ovat kivuttomia ja vielä silloinkin jees, jos kipua joka lakkaa levossa. Aamupalailijan kökösti muotoiltu lohditus, toivottavasti pointti selviää :) Todennäköisimmin kaikki on hienosti!

Takaisin