Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sellasta mulla on :( välillä jopa pissalla käynti tuntuu tosi ikävältä..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla se jomottelu on menkkatyyppustä mut ei ihan niin kovaa kipua. (Söin 12v reseptilääkkeitä kovaan menkkakipuun).

Ton masun kiristelyn oon huomannu lähinnä lenkkeillessä että aina en kyl tunnista et ne tulis samaan aikaan kuitenkaan.

Meillä kanssa eilen rakenneultra ja kaikki hyvin :) Seuraavan kerran nähdäänkin sitten synnärillä, jos kaikki matkan varrella menee hyvin eikä tule tarvetta ylimääräisille tutkimuksille. Nyt on ihana päästä tekemään niitä suunniteltuja hankintoja ja järjestämään kotia sopivaksi kolmannelle asukkaalle :Heartred Poika kasvaa niin hyvää vauhtia, että saa nähdä, ponkaiseeko tähän maailmaan jo heinäkuun puolella. Heinäkuun viimeinen päivähän mulla jäi viralliseksi lasketuksi ajaksi.

Moikka!
Mullakin ollut noita menkkamaisia kipuja ja menen kanssa ensi viikolla ylimääräiselle lääkärikäynnille tsekkaan kohdunsuun.. neuvolahoitaja meinasi että todennäköisesti on noita kasvukipuja, mutta oman mielenrauhan takia hyvä tsekata. Mullakin kivut pahenee kun touhuilee enemmän esim. lenkillä, töissä, siivotessa

Mulla on kans alkanu nuo iskias kivut. Täs yks ehtoo oli aivan jäätävät kivut. :dead: Töistä kysyin fysioterapeutilta että voisko se teippailla sillä kinestesia- teipilla, hän ei oikein tätä suositellut vaan anto mulla tukivyön, että kokeiles tätä. Kivut kyllä helpotti, mutta tuli entistä tukalampi olo, jotta ei tiennyt kuinkapäin olis istunu.
Toissa ehtoona tunsin ensi kertaa toukan liikkeet ja kun vattaa tunnistelen, joku kohta on kovempi kuin toinen. Jotta siinö sie pieni varmaan makoilee <3

Onnellisia uutisia! Mullakin oli eilen rakenneultra ja kaikki oli hyvin. :Heartred Pikkuinen poika siellä köllötteli.

Muakin jännitti ja huolestutti ihan suunnattomasti ennen rakenneultraa. Onneksi kaikki näytti kuitenkin hyvältä, ja Tyyppi oli myös ihan oikean kokoinen viikkoihin nähden.

Piiz90, kumma ettei suositellut teippejä. Mun fyssari nimenomaan puhui teippauksen puolesta, ja se on auttoi myös hanellä omassa raskaudessa selkäkipujen kanssa. Mulla on pari päivää ollut pahemmat kivut, ei pelkästään lonkkien ja jalkojen sivussa vaan myös etupuolella, vähän kuin luita kolottaisi. Nyt on onneks parempi olo, mutta kyllä pitää pyytää aika teippaukseen ennen kuin tää tästä pahenee...

Munkaan fyssari ei nähnyt ongelmaa teippauksiin, kunhan pysyvät vaan selkäpuolella. Teippaukset selkään laitettiin myös hieman eri tavoin kuin normisti. Nämä teipit on mun pelastus. Yksi juttu vielä minkä olen huomannut, selkä on myös parempi ellen nuku/makaa selälläni laisinkaan, vain kyljellä tyyny jalkojen välissä ja vatsalla. En tiedä sitten kuinka moni vielä pystyy vatsallaan makaamaan, mutta minä vielä pystyn. Sattunnaisia potkujakin olen tuntenut, kun vatsallani olen makoillut.

mä en ole pystynyt nukkumaan selälläni yli kahteen vuoteen aiemmista krempoista johtuen, korkeintaan lepäämään hetkisen jos jalat ei ole suorassa. Vatsallaan nukkuminen on nounou. Nukunkin sitten ainoastaan kyljilläni, mistä iskias ei oikein innostu mutta muuten on hyvä olo.

Ihana kuulla taas iloisia ultrakuulumisia, monella sekin on jo takana. :)

Mä oon yrittänyt opetella nukkumaan kyljellään, tulee jännä paine mahallaan ollessa, vaikka yöllä kyllä huomaan nukkuvani mahallani. Selällään en oo koskaan osannu ees nukkua.

Tänään oli neuvola, sydänäänet kuului ja sehän se tärkeintä, ainakin mulle kun aina saa pelätä onko vauva vielä elossa. Muuten ei kummonen reissu ollut, eikä itselläkään nyt kauheesti kysyttävää ollut.
Huh miten helpottunut olo!:)

Täälläkin neuvolassa kaikki ok! Onneks on doppleri ja olin viä aamulla kuulostellut sillä, koska terkalla oli mukana opiskelija, joka ei meinannu löytää sykkeitä. Meinas silti jo huoli iskeä. Mutta siellä se 150 löi ja kohtu kuulemma kasvanut.

Sain sokerirasituksestakin puhtaat paperit, sokerit mieluumminkin liian alhaisia kun korkeita, joten säännöllinen syöminen on entistä tärkeempää kun sokerit näyttää turhan nopeesti laskevan.

Mulle on tässä parin päivän aikana iskeny inhottava selkäkipu. Muuten ihan ok, mutta kävellessä joka vasen askel pistää jonnekin alaselkään. Saattaa kuulemma olla iskiaskipua, ja toivottavasti helpottaa pian!

Mulla oli muuten neuvolassa kans alhainen pikasokeri. Olin syöny aamupalan 3,5h aiemmin ja pikasokeri oli 2.6 :eek:
Olo ei ollut yhtään huono edes. Toki olin menossakin lounaalle neuvolan jälkeen mutta oon nyt yrittäny tihentää syömistä noin 3h välein.
Ois kiva tietää mitä toi sokeri on aamulla ennen aamupalaa :wideyed:
Oon aika monena yönä heränny aamuyöllä ja valvoskellut enkä oo saanu nukuttua. Ollut jotenki maha kipeä mutta vaikea sanoa mikä on kunnon syy. Pitäsköhän ens kerralla syödä jotain pientä jos ei uni meinaa tulla?

Onnea ultrassa jo käyneille :)! Onko muilla ollu "hankaluuksia" pissata? Aamusin tuntuu että saa ihan tosissaan "punnata" että jotain tulee :s.

Mulla on aina ajoittain vaikeeta, tuntuu, että rakko ei tyhjene aina kokonaan ja silti jää pissahätä. Mut tuota on ollut vaan ajoittain.

Välillä tuntuu, että on pissihätä mutta sit ei tulekkaan juuri mitään. Mut niinhän se on että raskauden aika rakki ei tyhjene kokonaan...

Ihanaa kuulla että osa on saanut jo tietää sukupuolenkin :) Onnea teille.

Itsehän taas sain keskenmenon, ei vaan pysy matkassa. Nyt pidetään hiukan taukoa yrittämisestä. Tai ei varsinaisesti taukoa vaan mennään ajatuksella että ei käytetä ehkäsyä, tulee jos tulee. Ja käydään niissä tutkimuksissa ens kuussa. Olo on lohduton kun ei tiedetä missä vika.

Onneksi sain töitä työharjottelupaikasta ja pääsen nyt suuntaamaan ajatukset muualle.
Poistun nyt lopullisesti täältä. Onnea synnytyksiin ja pitäkää pikkusistanne huolta. Minä tekisin mitä vaan että saisin kaiken maailman oireet jos sillä pysyis pikkunen matkassa. Tekisin mitä vaan, että pienen saisin syliin asti :)

Voi ei, Wildside. :/ Olen tosi pahoillani sun puolesta, tuntuu niin epäreilulta ja pahalta.Toivottavasti tutkimuksissa selviää jotain pian. Paljon voimia jatkoon, toivon niin kovasti, että tekin pian saatte vauvan syliin asti! <3

Onnea ultrakuulumisista!

Wildside: oon todella pahoillani :( toivottavasti tilanteeseen saadaan selvyys. Tsemppiä ja onnea tulevaisuuteen ♡

Me käytiin tänään nyt ostamassa vaunut ja kaukalon adapterilla ja telakalla. Haetaan lauantaina..
Vatsaa taas särkenyt ja krampannut tänäänkin, jopa hieman kovettunut :/ nyt alkaa olee jo vähän huoli. Ehkä otan rauhaksiin lääkäriin saakka vaan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin